Přehled digitalizovaných dokumentů podle časového harmonogramu

248. HOLMAN, Robert. Dějiny ekonomického myšlení. 3. vydání. Praha: Beck, 2005. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 80-7179-380-9.

247. ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3450-7.

246. SOKOLOVÁ, Hana, Alena POKORNÁ a Markéta FIŠEROVÁ. Školní zralost a nadané dítě. Praha: Raabe, [2020]. Školní zralost. ISBN 978-80-7496-453-4.

245. EICHHORN, Christoph. Učitel a práce se třídou. Praha: Raabe, 2019. Management školy. ISBN 978-80-7496-439-8.

244. KOUKOLÍK, František. Já: o vztahu mozku, vědomí a sebeuvědomování. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0736-0.

243. PAZLAROVÁ, Hana, ed. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1020-7.

242. SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Didaktika mateřské školy. Praha: Wolters Kluwer, 2019. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6.

241. KREJČOVÁ, Lenka. Žáci potřebují přemýšlet: co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0496-1.

240. TITMANOVÁ, Michaela. Prevence rizikového chování: praktická příručka pro práci se třídou. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. 232 s. ISBN 978-80-7603-034-3.

239. PELCOVÁ, Naděžda a Lea KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ. Stejné a jiné ve filosofické a speciálněpedagogické reflexi: inkluzivní škola. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-7603-036-7.

238. ŽENATOVÁ, Zdenka. Vztahy a nástrahy ve školní třídě. Praha: RAABE, [2018]. Management třídy. ISBN 978-80-7496-391-9.

237. ŽOVINEC, Erik, Lenka KREJČOVÁ a Zuzana POSPÍŠILOVÁ. Kognitívne a metakognitívne prístupy k dyslexii: edukácia a poradenstvo. Bratislava: Iris, 2013. ISBN 978-80-8153-018-0.

236. POTMĚŠILOVÁ, Petra. Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4127-6.

235. MAJEROVÁ, Hana. Vnímání osoby se zrakovým postižením v kontextu specifik představivosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-5052-0.

234. MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Problémy s chováním ve škole - jak na ně: individuální výchovný plán. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. 198 s. ISBN 978-80-7478-026-4.

233. KREJČOVÁ, Lenka. Dyslexie: psychologické souvislosti. Praha: Grada, 2019. 248 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3950-2.

232. SVOBODOVÁ, Eva a Miluše VÍTEČKOVÁ. Osobnost předškolního pedagoga: sebereflexe, sociální kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1243-0.

231. FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1997. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-120-7.

230. RIETZLER, Stefanie a Fabian GROLIMUND. Jak se úspěšně učit s ADHD: praktický rádce pro rodiče. Bratislava: Noxi, 2018. ISBN 978-80-8111-471-7.

229. KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ a Zora SYSLOVÁ. Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0812-9.

228. ČAPEK, Robert, Irena PŘÍKAZSKÁ a Jiří ŠMEJKAL. Učitel a syndrom vyhoření. Praha: Raabe, společně pro kvalitní vzdělávání, 2018. Škola jako (ne)bezpečné místo. ISBN 978-80-7496-392-6.

227. KENDÍKOVÁ, Jitka a Miroslav VOSMIK. Jak zvládnout problémy dětí se školou?: děti se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole - praktická příručka pro rodiče, učitele a další odborné pracovníky. Vydání druhé. Libčice nad Vltavou: Pasparta Publishing, 2016. ISBN 978-80-88163-36-7.

226. BOGDASHINA, Ol‘ga. Specifika smyslového vnímání u autismu a Aspergerova syndromu. V Praze: Pasparta, 2017. ISBN 978-80-88163-06-0.

225. SVOBODA, Jan a Leona JOCHMANNOVÁ. Krizové situace výchovy a výuky. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-935-8.

224. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-8091-1.

223. KEBLOVÁ, Alena. Hmat u zrakově postižených. Praha: Septima, 1999. ISBN 80-7216-085-0.

222. KEBLOVÁ, Alena. Čich a chuť u zrakově postižených. Praha: Septima, 1999. ISBN 80-7216-081-8.

221. KEBLOVÁ, Alena. Sluchové vnímání u zrakově postižených. Praha: Septima, 1999. ISBN 80-7216-080-X.

220. CAREY, Benedict. Jak se učíme: překvapivá pravda o tom, kdy, kde a jak se učíme. Brno: Bizbooks, 2015. ISBN 978-80-265-0349-1.

219. ZORMANOVÁ, Lucie. Didaktika dospělých. Praha: Grada, 2017. Pedagogika. ISBN 978-80-271-0051-4.

218. ATTWOOD, Tony. Aspergerův syndrom: porucha sociálních vztahů a komunikace. Praha: Portál, 2005. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-979-8.

217. KOLÁŘ, Zdeněk; ŠIKULOVÁ, Renata. Hodnocení žáků: formy hodnocení, učitel a žák, hodnocení kompetencí žáků, sebehodnocení, praktické ukázky. 2., doplněné vydání. Praha: Grada, 2009. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2834-6.

216. MIŇHOVÁ, Jana a Vladimíra LOVASOVÁ. Psychopatologie: pedagogické, právní a sociální aspekty. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2018. ISBN 978-80-7380-721-4.

215. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2017, roč. 26, č. 1-4, s. 1-440. ISSN 1211-2720.

214. ANDERLIK, Lore. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-765-1.

213. JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-266-9.

212. JENETT, Wolfdieter. ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. Brno: Edika, 2013. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-0158-6.

211. KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2014. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4435-3.

210. KOŠŤÁLOVÁ, Hana, Šárka MIKOVÁ a Jiřina STANG. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vydání 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0220-2.

209. BENDL, Stanislav. Nárys sociální pedagogiky: studium: Vychovatelství, Pedagog volného času; kurz: Sociální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-668-0.

208. FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Vydání 3. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe. ISBN 978-80-262-0043-7.

207. DVOŘÁČEK, Jiří. Kompendium pedagogiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7290-405-1.

206. AUGER, Marie-Thérèse a Christiane BOUCHARLAT. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-907-0.

205. BENDL, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-436-0.

204. FENSTERMACHER, Gary D. a Jonas F. SOLTIS. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7.

203. OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5107-8.

202. MUDRÁK, Jiří. Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada, 2015. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5089-7.

201. BENDL, Stanislav. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2.

200. PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3470-5.

199. KOŤA, Jaroslav, Dobromila TRPIŠOVSKÁ a Marie VACÍNOVÁ. Sociální psychologie: vybrané kapitoly. Vydání 2., rozšířené a přepracované. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2013. ISBN 978-80-7452-029-7.

198. HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.

197. VALIŠOVÁ, Alena. Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada, 2008. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-2282-5.

196. DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2863-6

195. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2016, roč. 26, č. 1-4, s. 1-440. ISSN 1211-2720.

194. KLÍNSKÝ, Petr, Otto MÜNCH a Danuše CHROMÁ. Ekonomika: ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Páté, upravené vydání. Praha: Eduko, 2014, 179 stran. ISBN 978-80-87204-98-6.

193. HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 255 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6.

192. KASSIN, Saul M. Psychologie. 2. vydání. Brno: CPress, 2012, xxiii, 771 stran. ISBN 978-80-264-0074-5.

191. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 280 s. ISBN 978-80-247-1168-3.

190. KAHNEMAN, Daniel. Myšlení: rychlé a pomalé. Vyd. 1. V Brně: Jan Melvil, 2012, 542 s. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-42-4.

189. VLČEK, Josef. Ekonomie a ekonomika. 3. vyd. Praha: ASPI, 2005, 559 s. ISBN 80-7357-103-x.

188. LUHMANN, Niklas. Sociální systémy: nárys obecné teorie. 1.vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2006,550 s. ISBN 80-7325-100-0.

187. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2015, roč. 25, č. 1-5, s. 1-514. ISSN 1211-2720.

186. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2014, roč. 24, č. 1-4, s. 1-348. ISSN 1211-2720.

185. FALEIDE, Asbjørn O, Lilleba B LIAN a Eyolf Klæboe FALEIDE.Vliv psychiky na zdraví: soudobá psychosomatika. Praha:Grada, 2010, 240 s. ISBN 978-80-247-2864-3.

184. LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s.Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.

183. PLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Vyd.1. Praha: Academia, 2011, 472 s. ISBN 978-80-200-1499-3.

182. PROKOP, Jiří. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005, 289s.

181. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2013, roč. 23, č. 1-4, s. 1-356. ISSN 1211-2720.

180. KOPECKÝ, Miroslav a Martina CICHÁ. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 263 s.ISBN 80-244-1072-9.

179. HRČKA, Michal. Sociální deviace. Vyd. 1. Praha:Sociologické nakladatelství, 2001,302 s. ISBN 80-85850-68-0.

178. KASPER, Tomáš a Dana KASPEROVÁ. Dějiny pedagogiky.Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 224 s. ISBN 978-80-247-2429-4.

177. SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces,učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2.,rozš. a aktualiz. vyd., 1. v Gradě Publishing. Praha: Grada Publishing, 2007, 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7.

176. DOROTÍKOVÁ, Soňa. Profesní etika učitelství. Praha : PedF UK, 2003. 107 s. ISBN 80-7290-102-8.

175. SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. 160 s. : il. ISBN 978-80-247-1733-3.

174. HAŠKOVCOVÁ, H. České ošetřovatelství. 10, Manuálek sociální gerontologie. Vyd. 1. Brno : Institut pro dalšívzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2001. 72 s. ISBN 80-7013-363-5.

173. KOMÁRKOVÁ, R., aj. (eds.). Aplikovaná sociální psychologie. III, Sociálněpsychologický výcvik. Vyd. 1. Praha :Grada, 2001. 224 s. : il., tab. ISBN 80-247-0180-4.

172. SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Vyd. 1.Praha : Portál, 2010. 155 s. : il. ISBN 978-80-7367-691-9.

171. ZVÍROTSKÝ, M. Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogy: učební text pro studenty pedagogických oborů. Praha :Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2009. 80 s. ISBN 978-80-7290-431-0.

170. SOKOL, J. Člověk a náboženství : proměny vztahu člověka k posvátnému. Praha : Portál, 2004. 245 s. ISBN 80-7178-886-4.

169. PAVLINCOVÁ, H.; HORYNA, B., (eds.). Judaismus, křesťanství, islám. Vyd. 2., podstatně přeprac. a rozš. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2003. 661 s. ISBN 80-7182-165-9.

168. KREJČÍ, J. Lidský úděl a jeho proměnlivá tvář : duchovnízáklady civilizační plurality. Praha : Karolinum, 1996. 221 s.ISBN 80-7184-262-1.

167. SÁDOVSKÝ, S. Základy práva : učební text pro studenty FTVS UK. Praha : Karolinum, 2003. 134 s. ISBN 80-246-0660-7.

166. VLČEK, J., aj. Ekonomie pro neekonomy. Praha :Codex, 1998. 371 s. : graf., tab. ISBN 80-85963-66-3.

165. DUŠKOVÁ, L. Syntax současné angličtiny : sbírka textů apříkladů k syntaktickému rozboru. 2. vyd., dotisky 2004, 2007,2009, 2010. Praha : Karolinum, 2002. 103 s. ISBN 80-246-0404-3.

164. NIELSEN, L. Učení zrakově postižených dětí v raném věku. Praha : Institut sociálních vztahů, 1998. 119 s. ISBN 80-85866-26-9.

163. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.; ŠUMNÍKOVÁ, P.Speciálně pedagogická podpora osob se zrakovým postižením se zvláštním zřetelem na rozvoj čichového vnímání. Praha :Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. 133 s. ISBN 978-80-7290-484-6.

162. ŠTĚRBOVÁ, D., aj. Hluchoslepota : lidé s ní a kolem ní. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 103 s.ISBN 80-244-1433-3.

161. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2012, roč. 22, č. 1-4, s. 1-376. ISSN 1211-2720.

160. SMOLKA, J. Dějiny hudby. Brno : Togga, 2001. 657 s.ISBN 80-902912-0-1.

159. HÁJKOVÁ, V.; STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání : [teorie a praxe]. Praha : Grada, 2010. 217 s. ISBN 978-80-247-3070-7.

158. BENÍČKOVÁ, M. Muzikoterapie a specifické poruchyučení. Praha : Grada, 2011. 155 s. : obr., noty. ISBN 978-80-247-3520-7 (brož.)

157. CRUSE, D. A. Lexical semantics. Cambridge :Cambridge University Press, 1986. 310 s. ISBN 0-521-27643-8.

156. ČÁBALOVÁ, D. Pedagogika. Praha : Grada, 2011. 272 s.ISBN 978-80-247-2993-0.

155. JANÍKOVÁ, M. a kol. Základy školní pedagogiky. Brno: Paido : Masarykova univerzita, 2009. 119 s. ISBN 978-80-7315-183-6 (Paido : brož.), 978-80-210-4879-9 (Masarykova univerzita : brož.).

154. KRÁMSKÝ, D. O povaze humanitních věd : k etickým a metodologickým východiskům humanitně vědního poznávání. Liberec: Bor, 2008. 172 s. ISBN 978-80-86807-75-1.

153. ČESAL, B.; VYČICHLOVÁ, E. Cvičení z ruské syntaxe II.Souvětí. 2. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2008.103 s. ISBN 978-80-7043-643-1.

152. ČESAL, B.; VYČICHLOVÁ, E. Cvičení z ruské syntaxe I. Věta jednoduchá. 3. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2010. 156 s. ISBN 978-80-7043-906-7.

151. PEŠKOVÁ, J.; PRŮKA, M.; VAŇKOVÁ, I. Hledání souřadnic společného světa : Filosofie pro každý den. 1. vyd.Praha : Eurolex Bohemia, 2004. 521 s. ISBN 80-86432-91-2.

150. ŘÍCHOVÁ, B. Úvod do současné politologie : srovnávací analýza demokratických politických systémů. 1. vyd. Praha :Portál, 2002. 208 s. ISBN 80-7178-628-4.

149. MUKAŘOVSKÝ, J. Studie z poetiky. 1. vyd. tohoto souboru. Praha : Odeon, 1982. 906 s.

148. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2011, roč. 21, č. 1-4, s. 1-332. ISSN 1211-2720.

147. KOPECKIJ, L. V. Morfologija sovremen nogo russkogo literaturnogo jazyka. 2. vyd. Praha : SPN, 1976. 313 s.

146. JEHLIČKA, M., aj. Ruská literatura 19. století : (od konce 18. století do začátku 20. století). 2., přeprac. vyd.Praha : Karolinum, 1993. 209 s. ISBN 80-7066-796-6.

145. HONZÍK, J. Ruská klasická literatura. Vyd. 1. Praha: Svoboda, 1977. 629 s.

144. SARTORI, G. Strany a stranické systémy : schéma pro analýzu. Vyd. 1. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2005. 466 s. : tab., schémata. ISBN 80-7325-062-4.

143. BALCAR, M. Ruská gramatika v kostce. Vyd. 1. Praha :Vysoká škola ekonomická v Praze, 1995. 79 s. ISBN 80-7079-138-1.

142. KUNEŠ, D. Sebepoznání. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009.152 s. ISBN 978-80-7367-541-7.

141. LANDGREBE, L. Filosofie přítomnosti : Německá filosofie 20. století. Vydání 1. Praha : Československá akademie věd,1968. 164 s.

140. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2010, roč. 20, č. 1-4, s. 1-348. ISSN 1211-2720.

139. DAVID, R. Politologie : základy společenských věd.Olomouc : Nakladatelství Olomouc, 2005. 458 s. : il. ISBN 80-7182-162-4.

138. RICHTEREK, O. Úvod do studia ruské literatury.Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. 122 s. ISBN 80-7041-640-8.

137. BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami : texty k distančnímu vzdělávání. 2., přepr. a rozš. vyd. Brno : Paido, 2007. 247 s.: il. ISBN 978-80-7315-158-4.

136. HÁJKOVÁ, V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním. Praha : Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2008. 137 s. ISBN 978-80-7290-344-3.

135. DUŠKOVÁ, L. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha : Academia, 2006. 673 s. ISBN 80-200-1413-6.

134. MICHALÍK, J. Poradenství uživatelům sociálních služeb. 1. vyd. Olomouc : Výzkumné centrum integrace zdravotně postižených - sekce vzdělávání, 2008. 142 s. ISBN 978-80-903658-2-7.

133. ČERNÁ, M. a kol. Česká psychopedie : speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Praha : Karolinum,2008. 222 s. ISBN 978-80-246-1565-3.

132. FÖRSTER, J. Přehled dějin reflexe psychologie osobnosti v našich zemích. Praha : Academia, 2008. 244 s. ISBN 978-80-200-1543-3.

131. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2009, roč. 19, č. 1-4, s. 1-360. ISSN 1211-2720.

130. SVOBODA, I. Základy trestního práva pro pedagogy.Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 81 s. ISBN 978-80-244-1735-6.

129. PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 212 s. ISBN 80-244-1415-5.

128. EYRE, L. Jak naučit děti hodnotám. Praha : Portál,2000. 160 s. ISBN 80-7178-360-9.

127. VACEK, P. Rozvoj morálního vědomí žáků : metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha : Portál, 2008. 128s. ISBN 978-80-7367-386-4.

126. VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H., aj. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2007. 404 s. ISBN 978-80-247-1734-0.

125. GRECMANOVÁ, H. Klima školy. Olomouc : Hanex, 2008.209 s. ISBN 978-80-7409-010-3.

124. HOGENOVÁ, A. Jak pečujeme o svou duši. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. 258 s. ISBN 978-80-7290-349-8.

123. CULLEY, S.; BOND, T. Integrativní přístup v poradenství a psychoterapii. Praha : Portál, s. r. o., 2008. 224 s. ISBN 978-80-7367-452-6.

122. BARTOŇOVÁ, M. (ed.) Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV = Specific learning difficulties in context of educational fields of RVP ZP. Brno : Paido, 2007.290 s. : il. ISBN 978-80-7315-162-1.

121. KOMENSKÝ, J. A. Vybrané spisy Jana Amose Komenského. Sv.1. Praha : SPN, 1958. 450 s.

120. FINKOVÁ, D., aj. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : UP Olomouc, 2007. 158 s. ISBN 978-80-244-1857-5.

119. KOMENSKÝ, J. A. Jak se učit : vybrané myšlenky o vzdělání a výchově. Praha : Mladá fronta, 2004. 124 s. : obr.ISBN 80-204-1123-2.

118. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti.Olomouc : Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9.

117. ČAPEK, R. Odměny a tresty ve školní praxi. Praha :Grada, 2008. 160 s. ISBN 978-80-247-1718-0.

116. JANOTOVÁ, H., aj. Profesní etika. Praha : Eurolex Bohemia s.r.o., 2005. 96 s. ISBN 80-86861-42-2.

115. LEBEER, J., aj. Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje : podpora začleňování znevýhodněných dětí doběžného vzdělávání. Praha : Portál, 2006. 264 s. ISBN 80-7367-103-4.

114. KALHOUS, Z.; OBST, O., aj. Školní didaktika. Praha:Portál, 2002. 446 s. ISBN 80-7178-253-X.

113. WIENER, P., aj. Základy komunikace se zrakově postiženými. 2. vyd. Praha : Vzdělávací institut ochrany dětío.p.s., 2007. 16 s. ISBN 978-80-86991-12-2.

112. KVĚTOŇOVÁ, L. (ed.) Vysokoškolské studium se zajištěním speciálněpedagogických potřeb. Brno : Paido, 2007. 94 s. ISBN 978-80-7315-141-6.

111. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2008, roč. 18, č. 1-4, s. 1-356. ISSN 1211-2720.

110. VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem : Co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přepr. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze,Pedagogická fakulta, 2007. 77 s. ISBN 978-80-7290-325-2.

109. HROMADOVÁ, P.; KVĚTOŇOVÁ, L.; NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie: Texty k distančnímu vzdělávání. 2. vyd. Brno : Paido, 2007.125 s. ISBN 978-80-7315-159-1.

108. VACHEK, J. aj. Prolegomena k dějinám Pražské školy jazykovědné. Jinočany : H a H, 1999. 131 s. ISBN 80-86022-12-9.

107. HRBÁČEK, J. aj. Mluvnické rozbory a cvičení v češtině. Praha : Karolinum, 1994. 115 s. ISBN 80-7066-884-9.

106. PALKOVÁ, Z. Fonetika a fonologie češtiny s obecným úvodem do problematiky oboru. Praha : Karolinum, 1997. 362 s.ISBN 80-7066-843-1.

105. GABRIEL, V. Obrázky ze školství českého a rakouského z XVIII. a XIX. století. Praha : Spolek pro vydávání laciných knih českých, 1891. 149 s. : tab.

104. MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice : teorie a metodika. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci,2005. 295 s. ISBN 80-244-1075-3.

103. PETERKA, J. Teorie literatury pro učitele. Praha :Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2001. 287 s. ISBN 80-7290-045-5.

102. KOLUCHOVÁ, J.; MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. 1. vyd. Olomouc : Rektorát UP v Olomouci, 1990.175 s.

101. JONAS, H. Princip odpovědnosti : Pokus o etiku pro technologickou civilizaci. Praha : OIKOYMENH, 1997. 318 s. ISBN 80-86005-06-2.

100. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2002, roč. 12, č. 1-4, s. 1-320. ISSN 1211-2720.

99. SOVÁK, M. Nárys speciální pedagogiky. 6. vyd. Praha :SPN, 1986. 232 s.

98. OLŠOVSKÝ, J. Slovník filosofických pojmů současnosti.2. rozš. vyd. Praha : Academia, 2005. 261 s. ISBN 80-200-1266-4.

97. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2001, roč. 11, č. 1-5, s. 1-350. ISSN 1211-2720.

96. LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa. Bratislava : IRIS,2001. 394 s. ISBN 80-88778-32-8.

95. SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M.Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001.792 s. ISBN 80-7178-545-8.

94. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2007, roč. 17, č. 1-4, s. 1-298. ISSN 1211-2720.

93. HŘÍBKOVÁ, L. Modely k identifikaci nadání a edukace nadaných. In Speciální pedagogika, 1994/95, roč. 5, č. 3, s.1-11. ISSN 0862-1632.

92. VONDRÁKOVÁ, E. Péče o nadané děti jako znak dobré školy (2.část). In Učitelské listy, 2001/2002, č. 4, s. 6-7. ISSN 1210-6313.

91. VONDRÁKOVÁ, E. Péče o nadané děti jako znak dobré školy (1.část). In Učitelské listy, 2001/2002, č. 3, s. 7-9. ISSN 1210-6313.

90. NOVOTNÁ, L. Domácí vzdělávání jako forma vzdělávání nadaných Underachievers. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů I. Olomouc : Votobia,2003, s. 37-43.

89. BAKALÁŘ, E. Psychohry 2. Praha: Vyšehrad, 1995, s.71-86. ISBN 80-7021-139-3.

88. BAKALÁŘ, E. Nové psychohry : Společenské hry pro všestranný rozvoj osobnosti. Praha: Portál, 1998, s. 91-102,180-188. ISBN 80-7178-235-1.

87. OPATŘILOVÁ, D. Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno : Masarykova univerzita v Brně,Pedagogická fakulta, 2006. 292 s. ISBN 80-210-3977-9.

86. OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postiženíma více vadami. Brno : Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 2005. 146 s. ISBN 80-210-3819-5.

85. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2006, roč. 16, č. 1-4, s. 1-307. ISSN 1211-2720.

84. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství,1991. 336 s. ISBN 80-04-24526-9.

83. HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. 209 s. ISBN 80-7290-213-X.

82. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2004, roč. 14, č. 1-4. s. 1-344. ISSN 1211-2720.

81. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2003, roč. 13, č. 1-4. s. 1-366. ISSN 1211-2720.

80. VALENTA, M.; MÜLLER, O. Psychopedie. 2. vyd. Praha :Parta, 2004. 443 s. ISBN 80-7320-063-5

79. ŠKODOVÁ, E.; JEDLIČKA, I. Klinická logopedie. Praha :Portál, 2003. 616 s. ISBN 80-7178-546-6.

78. RENOTIÉROVÁ, M.; LUDÍKOVÁ, L., aj. Speciální pedagogika. 3. vyd. Olomouc: UP v Olomouci, 2005. 314 s. ISBN 80-244-1073-7.

77. LUDÍKOVÁ, L., aj. Kombinované vady. Olomouc :Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. 140 s. ISBN 80-244-1154-7.

76. TROJAN, S., aj. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. 2. přepr. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2001.228 s.

75. GABURA, J.; PRUŽINSKÁ, J. Poradenský proces. 1. vyd.Praha : Sociologické nakladatelství, 1995. 147 s. ISBN 80-85850-10-9.

74. VOHRADNÍK, M. Poruchy řečové komunikace u velofaryngeální insuficience. Dolní Břežany : Scriptorium, 2001. 136 s. : 24obr. ISBN 80-86197-24-7.

73. KOUKOLÍK, F. Lidský mozek : funkční systémy : normy a poruchy. 2. aktual. a rozš. vyd. Praha : Portál, 2002. 456 s. :il. ISBN 80-7178-632-2.

72. DITTRICH, P. Pedagogicko - psychologická diagnostika.2. upr. vyd. Jinočany : Nakladatelství a vydavatelství H&ampH,1993. 121 s. ISBN 80-85467-06-2.

71. KRATOCHVÍL, Z. Mýtus, filosofie, věda I. a II. :filosofie mezi Homérem a Descartem. Praha : Hrnčířství a nakladatelství Michal Jůza & Eva Jůzová, 1993. 314 s. ISBN 80-7111-007-8.

70. KLÍMA, P.; KLÍMA, J. Základy etopedie : Uvedení do etopedie, nárys vývoje a organizace péče. 2. vyd. Praha : SPN,1984. 124 s.

69. DOMAN, G. Jak pečovat o vaše postižené dítě. Olomouc: Votobia, 1997. 306 s. ISBN 80-7198-390-X.

68. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2005, roč. 15, č. 1-4. s. 1-348. ISSN 1211-2720.

67. MATĚJČEK, Z., aj. Náhradní rodinná péče : Průvodce pro odborníky, osvojitele a pěstouny. Praha : Portál, 1999. 184 s.: tab. ISBN 80-7178-304-8.

66. PETŘÍČEK, M. Úvod do (současné) filosofie. Praha :Herrmann & synové, 1997. 178 s.

65. HADJ MOUSSOVÁ, Z., aj. Intervence. Praha : Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2004. 249 s. : 15 obr. : 4tab. ISBN 80-7290-146-X.

64. ŠIŠKA, J. Mimořádná dospělost : Edukace člověka s mentálním postižením v období dospělosti. Praha : Karolinum,2005. 100 s. ISBN 80-246-0992-4.

63. DVOŘÁKOVÁ, H.; MICHALOVÁ, Z. Využití psychomotoriky ve škole. Praha : Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta,2004. 78 s. ISBN 80-7290-157-5.

62. HÁJKOVÁ, V. Integrativní pedagogika. Praha : Institut pedagogicko - psychologického poradenství ČR, 2005. 124 s. : tab.ISBN 80-86856-05-4.

61. NEUBAUER, K. Logopedie : Učební text pro bakalářské studium speciální pedagogiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.81 s. ISBN 80-7041-098-1.

60. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. (ed.) Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno : Paido, 2004. 126 s.: tab. ISBN 80-7315-063-8.

59. ŠIFNER, F. Jak psát odbornou práci a diplomovou práci zvláště. Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2004. 18 s. ISBN 80-7290-167-2.

58. KREJČÍŘOVÁ, O., aj. Problematika zaměstnávání občanů se zdravotním postižením : studijní texty. Praha: Rytmus, 2005. 87s. ISBN 80-903598-1-7.

57. SÝKORA, V.; JANČAŘÍK, A. Studentská vědecká konference 2004. Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta,2004. 369 s. : tab., grafy. ISBN 80-7290-183-4.

56. PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2004. 76 s. ISBN 80-7290-182-6.

55. MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení a chování.Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2003. 46 s.ISBN 80-7290-115-X.

54. ŘEZNÍČEK, J. Didaktika a učitelská etika v praxi.Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2004. 28 s.ISBN 80-7290-149-4.

53. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. 2. doplněné vyd.Brno: Paido, 2000. 70 s. ISBN 80-85931-84-2.

52. HAVLÍK, R.; KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. 1.vyd. Praha: Portál, 2002. 184 s. ISBN 80-7178-635-7.

51. WALTEROVÁ, E. Kurikulum : proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: Masarykova univerzita, 1994, 185 s. : 4příl. ISBN 80-210-0846-6.

50. VÁŇOVÁ, M. Teoretické a metodologické otázky srovnávací pedagogiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 1998. 91 s. ISBN 80-86039-51-X.

49. KRAHULCOVÁ, B., aj. Postižený člověk v procesu senescence. Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2002. 107 s. : schema. ISBN 80-7290-094-3.

48. SLAVÍK, J.; WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění [teorie a praxe artifiletiky, 2. díl]. Praha: UniverzitaKarlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2004. 303 s. : tab., obr.ISBN 80-7290-130-3.

47. ZENKL, L. ABC hudebních forem. Praha: Editio Praga,1999. 256 s. : not. zázn. ISBN 80-7058-472-6.

46. ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Supraphon,1988. 197 s. : obr.

45. DVOŘÁČEK, J. Základy pedagogiky pro učitele avychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2004. 144 s. : tab. ISBN 80-7290-159-1.

44. SPILKOVÁ, V. Proměny primární školy a vzdělávání učitelův historicko-srovnávací perspektivě. Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 1997. 121 s. : tab. ISBN 80-86039-41-2.

43. Výchova - téma k promyšlení. Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2004. 82 s. : fot. ISBN 80-7290-178-8.

42. DUNOVSKÝ, J. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. 248 s. : 8 obr. ISBN 80-7169-192-5.

41. KOŠČ, L. Psychologie postiženého dítěte a jeho výchova. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982. 96s.

40. VACHULOVÁ, J.; VACHULE, R. Hry pro těžce zrakově postižené děti. Praha: ÚV SI v ČSR, 1987. 252 s.

39. MORAVCOVÁ, D. Zraková terapie slabozrakých a pacientů s nízkým vizem. 1. vyd. Praha: Triton, 2004. 203 s., [10]s. příl.: obr., tab., grafy. ISBN 80-7254-476-4.

38. SVOBODOVÁ, J. Metodika rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní. 4. vyd. Praha: Institut pedagogicko -psychologického poradenství ČR, 2001. 34 s., [6] s. příl. :tab.

37. BĚLOHRADSKÝ, V. Přirozený svět jako politický problém. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1991. 230 s.ISBN 80-202-0279-X.

36. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002.481 s. ISBN 80-7178-631-4.

35. MATOUŠEK, O.; HALÍK, T., aj. Práce s rizikovou mládeží: projekt LATA a další alternativy věznění mládeže. Praha:Portál, 1996. 87 s. ISBN 80-7178-064-2.

34. REKTOR, I.; REKTOROVÁ, I. Centrální poruchy hybnosti vpraxi. Praha: Triton, 2003. 196 s. ISBN 80-7254-418-7.

33. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých. 3. Praha:Scientia, 2001. 78 s. ISBN 80-7183-256-1.

32. SOURALOVÁ, E. Vzdělávání hluchoslepých. 2. Praha:Scientia, 2000. 78 s. ISBN 80-7183-226-X.

31. PRŮCHA, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumnépracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4.

30. KEBLOVÁ, A. Kompenzační pomůcky pro zrakově postižené žáky základní školy. Praha: Septima, 1995. 20 s. ISBN 80-85801-62-0.

29. JESENSKÝ, J. Přehled systémů komprehenzivní tyflopedie.Díl I. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. 60 s. ISBN 80-7041-329-8.

28. VOLF, V.; VOLFOVÁ, H. Pediatrie 2: pro 3. ročník středních zdravotních škol. Praha: Informatorium, 2003. 244 s. ISBN 80-7333-023-7.

27. LUDVÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých. I. Praha:Scientia, 2000. 74 s. ISBN 80-7183-225-1.

26. JEŽKOVÁ, V. Vzdělávací systémy v zahraničí. Praha:Karolinum, 1996. 142 s. ISBN 80-7184-078-5.

25. ROTGERS, F., aj. Léčba drogových závislostí. 1.vyd.Praha: Grada, 1999. 264 s. ISBN 80-7169-836-9.

24. JELÍNKOVÁ, M. Vzdělávání a výchova dětí s autismem.Praha: UK Pedagogická fakulta, 2001. 104 s. ISBN 80-7290-042-0.

23. MATOUŠEK, O. Ústavní péče. 1.vyd. Praha: Slon, 1995.141 s. ISBN 80-85850-08-7.

22. LANGMEIER, J.; MATĚJČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. 3.vyd. Praha: Avicenum, 1974. 400 s.

21. MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence.1.vyd. Praha: Portál, 1998. 336 s. ISBN 80-7178-226-2.

20. MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť.1.vyd. Praha: Slon, 1993. 124 s. ISBN 80-901424-7-8.

19. STRAUSS, A.; CORBÍNOVÁ J. Základy kvalitativního výzkumu. 1.vyd. Boskovice: Albert, 1999. 228 s. ISBN 80-85834-60-X.

18. ŠEDIVÝ, V.; VÁLKOVÁ, H. Lidé, alkohol, drogy. 1.vyd.Praha: NV, 1988. 160 s.

17. PRESL, J. Drogová závislost. 2. rozš. vyd. Praha:Maxdorf, 1995. 88 s. ISBN 80-85800-25-X.

16. KEBLOVÁ, A., aj. Náprava poruch binokulárního vidění.1.vyd. Praha: Septima, 2000. 50 s. ISBN 80-7216-121-0.

15. MICHALOVÁ, Z., aj. Speciálněpedagogická čítanka.Praha: UK PedF, 2003. 171 s. ISBN 80-7290-109-5.

14. MONATOVÁ, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno: Paido, 1996. 77 s. ISBN 80-85931-20-6.

13. MURPHY, R. F. Umlčené tělo. 1.vyd. Praha:Sociologické nakladatelství, 2001. 188 s. ISBN 80-85850-98-2.

12. AITKEN, S.; BUULTJENS, M.; CLARK, C.; EYRE, J.; PEASE, L.Teachining children who are deafblind. London: 2000. 248 s.ISBN 1-85346-674-3 (překlad, bez redakčních úprav).

11. JIRÁSEK, J.; VANČUROVÁ, E.; HAVLÍNOVÁ, M. Hrajeme si doopravdy. 1.vyd. Praha: Avicenum, 1983. 112 s.

10. POKORNÁ, V. Poruchy chování u dětí a jejich náprava.Praha: Karolinum, 1992. 68 s. ISBN 80-7066-600-5.

9. GADAMER, H. G. Problém dějinného vědomí. Praha: Filozofický ústav ČSAV, 1994. 53 s. ISBN 80-707-062-5.

8. PRŮCHA, J. Alternativní školy. Praha: Gaudeamus, 1994.109 s. ISBN 80-7041-972.

7. HRABAL, V.; HRABAL, V. Diagnostika. 2. vyd. Praha:Karolinum, 2001. 199 s.

6. SCHREIBER, M., aj. Funkční somatologie. Jinočany: H+H,1998. 467 s. ISBN 80-86022-28-5.

5. PATOČKA, J. Přirozený svět jako filozofický problém.3.vyd. Praha: Československý spisovatel, 1992. 281 s. ISBN 80-202-0365-6.

4. TITZL, B. Postižený člověk ve společnosti. Praha: UK Pedagogická fakulta, 2000. 250 s. ISBN 80-86039-90-0.

3. KOUKOLÍK, F.; DRTILOVÁ, J. Odlišné dítě. Praha:Vyšehrad, 1994. 134 s. ISBN 80-7021-097-4.

2. KUČERA, M. Školní etnografie: přehled problematiky. InStudia paedagogika. Sv. 8. Praha: PedF UK, 1992. 28 s.

1. KOWALIK, S.; BAŇKA, A. Perspektivy rehabilitacehluchoslepých 1. vyd. Wagner Press, 2000. ISBN 80-903019-0-8.