Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání




BÁRTOVÁ, Jana. Strategie volby další vzdělávací cesty po ukončení povinné školní docházky. [A strategy of choice of further educational path at the end of compulsory school]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU [CD ROM]. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 46 kB (4 s.). ISBN 978-80-7040-991-6.

ČERNÝ, Karel. Budoucnost školy v percepci školského managementu. [School management perception of schools for the future]. Orbis scholae, 2007, roč. 1, č. 3, s. 43-68. ISSN 1802-4637.

ČERNÝ, Karel. Budoucnost školy v percepci školského managementu. [School of the Future in the eyes of school management]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU [CD ROM]. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 131 kB (10 s.). ISBN 978-80-7040-991-6.

DVOŘÁK, Dominik. Nezávislé náboženské vzdělávání za „normalizace“. [Clandestine religious education during late Communist era]. Soudobé dějiny, 2007, roč. 14, č. 2–3, s. 449–470. ISSN 1210-7050.

DVOŘÁK, Dominik. Obsahová analýza vzdělávacích programů. [Content analysis of school curricula]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU [CD ROM]. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 84 kB (8 s.). ISBN 978-80-7040-991-6.

DVOŘÁK, Dominik. Obsahová analýza vzdělávacích programů. [Content analysis of school curricula]. In JANDOVÁ, Renata (ed.). Svět výchovy a vzdělávání v reflexi pedagogického výzkumu. Recenzovaný sborník. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 17-22. ISBN 978-80-7394-061-4.

DVOŘÁK, Dominik. Pojmová analýza jednoho společenskovědního tématu v RVP. [Conceptual analysis of one social studies topic in the Czech curricular framework]. In JANÍK, Tomáš; KNECHT, Petr; NAJVAROVÁ, Veronika (eds.). Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno : Paido, 2007, s. 111-119. ISBN 978-80-7315-153-9.

DVOŘÁK, Dominik. Školní manévry. [The school exercise]. Mladá fronta Dnes, 2007, roč. 18, č. 205, s. A16. ISSN 1210-1168.

DVOŘÁK, Dominik. Změny ve školách? Těch už bylo... [Changes in schools or There and back again]. Mladá fronta Dnes, 2007, roč. 18, č. 89, s. A10. ISSN 1210-1168.

DVOŘÁK, Dominik; GREGER, David. Česká vzdělanost: mluvíme o ní pokud možno bez patosu. [Educational attainment of the Czechs: let's discuss it without emotions]. Mladá Fronta Dnes, 2007, roč. 18, č. 245, s. C 5-6. ISSN 1210-1168.

DVOŘÁK, Dominik; WALTEROVÁ, Eliška. Školy dostanou příležitost vybudovat si vlastní tvář. [Schools have an opportunity to develop their unique identity]. Mladá Fronta Dnes, 2007, roč. 18, č. 205, s. A 16. ISSN 1210-1168.

DVOŘÁKOVÁ, Michaela; STARÁ, Jana; DVOŘÁK, Dominik. Prvouka pro 1. ročník základní školy. Příručka učitele. [Science and social studies textbook for 1st grade. Teacher's Handbook]. Plzeň : Fraus, 2007. 148 s. ISBN 978-80-7238-646-8.

GREGER, David. Jaan Mikk - Učebnice: Budoucnost národa. [Textbook: Future of Nation]. In Hodnocení učebnic. Brno : Paido, 2007, s. 11-23. ISBN 978-80-7315-148-5.

GREGER, David. L'école en République tchéque. [Education in the Czech Republic]. XYZep - Éducation prioritaire, 2007, č. 26, s. 6-7. ISSN 1276-4760.

GREGER, David. Přechod žáků ze základní na střední školu - teoretická východiska a metodologie výzkumu. [The transition from lower secondary to upper secondary school - theory, methodology, research design]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU [CD-ROM]. České Budějovice : Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 75 kB (10 s.). ISBN 978-80-7040-991-6.

GREGER, David; ČERNÝ, Karel. Společnost vědění a kurikulum budoucnosti. [Knowledge society and curriculum of the future]. Orbis scholae, 2007, roč. 1, č. 1, s. 21-39. ISSN 1802-4637.

GREGER, David; WALTEROVÁ, Eliška. In pursuit of educational change: Transformation of education in the Czech Republic. Orbis scholae, 2007, roč. 1, č. 2, s. 11-44. ISSN 1802-4637.

GRÖSCHLOVÁ, Andrea. Evropská identita učitele. [European identity of a teacher]. In WIEGEROVÁ, Adriana (ed.). Študentské fórum : zborník príspevkov z IX. ročníka stretnutí konaného v novembri 2006. Bratislava : Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Občianske združenie Výchova - Veda - Vzdelávanie - Výskum v Bratislave, 2007, s. 36-42. ISBN 978-80-969146-6-1.

HAVEL, Jiří; DVOŘÁK, Dominik. Jaké písmo do slabikáře? [What kind of font to use in introductory readers]. In Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie. Banská Bystrica : PdF UMB, 2007, s. 343-347. ISBN 978-80-8083-359-6.

CHVÁL, Martin. Cermat jako zdroj dat pro pedagogický výzkum. [CERMAT as a data source for educational research]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU [CD ROM]. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 390 kB (6 s.). ISBN 978-80-7040-991-6.

CHVÁL, Martin. Cermat jako zdroj dat pro pedagogický výzkum. [CERMAT as a data source for educational research]. In JANDOVÁ, Renata (ed.). Svět výchovy a vzdělávání v reflexi pedagogického výzkumu. Recenzovaný sborník. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 23-29. ISBN 978-80-7394-061-4.

CHVÁL, Martin. Didaktické testy v systému evaluace. 10. Testy? A jak dále. [Educational tests in the system of evaluation. 10. Tests? And how to go on]. Učitelské listy, 2007, roč. 14, č. 10, s. 3-4. ISSN 1210-6313.

CHVÁL, Martin. Didaktické testy v systému evaluace. 5. Testy - historické okénko. [Educational tests in the system of evaluation. Part 5, Tests - historical view]. Učitelské listy, 2007, roč. 14, č. 5, s. 11. ISSN 1210-6313.

CHVÁL, Martin. Didaktické testy v systému evaluace. 6. Testy jako nástroj hodnocení žáků. [Educational tests in the system of evaluation. 6, Educational tests as a tool for pupils' evaluation]. Učitelské listy, 2007, roč. 14, č. 6, s. 9. ISSN 1210-6313.

CHVÁL, Martin. Didaktické testy v systému evaluace. 7. Testy jako nástroj vlastního hodnocení školy. [Educational tests in the system of evaluation. 7, Tests as a tool of internal evaluation of school]. Učitelské listy, 2007, roč. 14, č. 7, s. 12-13. ISSN 1210-6313.

CHVÁL, Martin. Didaktické testy v systému evaluace. 9. Váha testů u nové maturitní zkoušky. [Educational tests in the system of evaluation. 9. Significance of the tests in new secondary school-leaving examination]. Učitelské listy, 2007, roč. 14, č. 9, s. 10. ISSN 1210-6313.

CHVÁL, Martin. Nová maturitní zkouška v České republice. [The new Maturita examinations in the Czech Republic]. Pedagogické rozhľady, 2007, roč. 16, č. 1, s. 4-8. ISSN 1335-0404.

CHVÁL, Martin. Výroční zpráva Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání za rok 2006. [Annual report of Centre on measurement in education in a year 2006]. Praha : Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, 2007. 57 s. ISBN 978-80-239-9737-8.

CHVÁL, Martin; KRABS, Zdeněk. Didaktické testy v systému evaluace. 8. Využití testů v přijímacím řízení. [Educational tests in the system of evaluation. 8. Usage of tests in admission procedure]. Učitelské listy, 2007, roč. 14, č. 8, s. 9. ISSN 1210-6313.

JEŽKOVÁ, Věra. Aktuální otázky jazykové politiky očima studentů pedagogických fakult. [Topical questions of the language policy in the view of the students of the faculties of education]. Cizí jazyky, 2007, roč. 51, č. 2, s. 55-57. ISSN 1210-0811.

JEŽKOVÁ, Věra. Hlavní výsledky výzkumu učebnic němčiny pro ZŠ. [The Main Results of the Research in the Texbooks of German]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU [CD ROM]. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 126 kB (12 s.). ISBN 978-80-7040-991-6.

KRYKORKOVÁ, Hana; CHVÁL, Martin. Pedagogicko-psychologická diagnostika a očekávané proměny jejího pojetí. [Educational-psychological diagnostic and expected changing its concept]. In Pedagogika pro učitele. Pedagogika. Praha : Grada, 2007, s. 229-318. ISBN 978-80-247-1734-0.

NOVOTNÁ, Jiřina. Etický rozměr výzkumu žáka v rovině osobní etiky výzkumníka. [The ethical dimension of the pupilresearch at the level of the personalethic]. In WIEGEROVÁ, Adriana (ed.). Fórum o premenách školy v 21. storočí. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2007, s. 115-122. ISBN 978-80-969146-7-8.

NOVOTNÁ, Jiřina. Participační přístup ve výchově ve volném čase jako součást uplatňování práv dítěte. [The participation approach in free time education as part of implementation of the rights of the child]. In ČECH, Tomáš (ed.). Výchova a volný čas 2. Brno : Pedagogická fakulta MU, 2007, s. 63-68. ISBN 978-80-86633-97-8.

NOVOTNÁ, Jiřina. Přechod žáka ze základní na střední školu z pohledu učitelů. [Pupiltransition to upper secondary level - teachers´voices]. In JANDOVÁ, Renata (ed.). Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. České Budějovice : Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 49. ISBN 978-80-7040-987-9.

STARÝ, Karel. Diagnostika klíčových kompetencí žáků: 5. kompetence k učení. [Key competence assessment: 5. competence to learn]. In Pedagogická a psychologická diagnostika pro učitele na ZŠ. 11. aktualizace. Praha : Dr. Josef Raabe, 2007, s. 1-16. ISBN 80-86307-21-2.

STARÝ, Karel. Učící se škola. [Learning School]. Orbis Scholae, 2007, roč. 1, č. 3, s. 85-92. ISSN 1802-4637.

STARÝ, Karel. Vytváření sítě spolupracujících škol jako specifická forma dalšího vzdělávání učitelů. [Innovative schools network building as specific form of teacher professional development]. In KOHNOVÁ, Jana; MACHÁČKOVÁ, Iva (eds.). Další profesní vzdělávání učitelů a jeho perspektivy. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, s. 116-121. ISBN 978-80-7290-303-0.

STARÝ, Karel. Vyučovací styly učitelů. [Teaching Styles]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi pedagogického výzkumu. Recenzovaný sborník. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 342-348. ISBN 978-80-7394-061-4.

STARÝ, Karel. Vyučovací styly učitelů. [Teaching Styles]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU [CD ROM]. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 234 kB (9 s.). ISBN 978-80-7040-991-6.

STARÝ, Karel. What works in classroom instruction. Pedagogika, 2007, roč. 57, č. 4, s. 394-396. ISSN 0031-3815.

SUCHÁNKOVÁ, Květa. Nerepresivní evaluační strategie - jedna z cest, jak dál. [Non-repressive evaluation strategy - one possible way to move forward]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU [CD-ROM]. České Budějovice : Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 184 kB (12 s.). ISBN 978-80-7040-991-6.

SUCHÁNKOVÁ, Květa. Učitel jako determinanta proměny vzdělávání. [A quality teacher as a determinante of educational transformation]. In Zborník príspevkov z IX. ročníka Studentské fórum. Bratislava : Univerzita Komenského Bratislava, 2007, s. 21-28. ISBN 978-80-969146-6-1.

URBÁNEK, Petr. Klima učitelského sboru ZŠ a jeho hodnocení ředitelem školy. [Climate of the Staff at Basic School and the Evaluation by Headmaster]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU [CD-ROM]. České Budějovice : Jihočeské Univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 9 s. (180 kB) ISBN 978-80-7315-153-9.

URBÁNEK, Petr; HOLZ, Oliver. Enseignants allemands, enseignants tchéques de la zona frontaliére. Une analyse comparative sur leur perception de la profession d'enseignant. [Teachers in the Czech and German borderland]. In BREUGNOT, J. (ed.). Les espaces frontaliers. Laboratoires de la citoyenneté européonne. Bern : Peter Land, 2007, s. 55-64. ISBN 978-3-03911-305-7.

URBÁNEK, Petr; NIŠPONSKÁ, Magda. Analýza klimatu učitelských sborů ZŠ: kvalitativní sonda. [The Analysis of Social Climate of the Basic School Staff]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU [CD ROM]. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 9 s. (156 kB) ISBN 978-80-7040-991-6.

URBÁNEK, Petr; NIŠPONSKÁ, Magda. Analýza klimatu učitelských sborů ZŠ: kvalitativní sonda. [The Analysis of Social Climate of the Basic School Staff]. In JANDOVÁ, Renata (ed.). Svět výchovy a vzdělávání v reflexi pedagogického výzkumu. Recenzovaný sborník. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 101-108. ISBN 978-80-7394-061-4.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. [To be a teacher. What a teacher could know about his/her profession]. 2. přeprac. vyd. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007. 77 s. ISBN 978-80-7290-325-2.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Projekt PEDPSY: příspěvek k nové kvalitě učitelského vzdělávání. [Project PEDPSY: contribution to a new quality of teacher education]. Orbis scholae, 2007, roč. 1, č. 3, s. 69-84. ISSN 1802-4637.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Učitel v reflexi změn školního vzdělávání a vzdělávací politiky. [The Teacher in Reflection of Change in School Education an Educational Policy.]. Orbis scholae, 2007, roč. 1, č. 3, s. 123. ISSN 1802-4637.

WALTEROVÁ, Eliška. Centrum základního výzkumu školního vzdělávání. [Centre for basic research on schooling]. Informatorium Fakulty pedagogické UK, 2007, roč. 2007, č. 47, s. 1-4.

WALTEROVÁ, Eliška. Comparative education for teachers in the Czech Republic : aims, models, problems. In Comparative education as discipline at Universities World Wide. Sofia : Bureau for Educational Services, 2007, s. 90-94. ISBN 978-954-9842-10-4.

WALTEROVÁ, Eliška. Comparative education research: Approaches and methods. Orbis scholae, 2007, roč. 1, č. 2, s. 161-164. ISSN 1802-4637.

WALTEROVÁ, Eliška. In memoriam to Jiří Kotásek. [I]. Orbis scholae, 2007, roč. 1, č. 2, s. 151-160. ISSN 1802-4637.

WALTEROVÁ, Eliška. POL, M.; HLOUŠKOVÁ, L.; NOVOTNÝ, P.; ZOUNEK, J. (eds.). Kultura školy. Příspěvek k výzkumu a rozvoji. [POL, M.; HLOUŠKOVÁ, L.; NOVOTNÝ, P.; ZOUNEK, J. (eds.). School culture. Contribution to the research and development]. Pedagogika, 2007, roč. 57, č. 2, s. 192-194. ISSN 0031-3815.

WALTEROVÁ, Eliška. The comparative education section of the Czech Pedagogical Society. In Common interests, uncommon goals. Histories of the World Council of Comparative Education Societies and its members. Hong Kong : Springer, 2007, s. 256-267. ISBN 962-80-9310-X.

WALTEROVÁ, Eliška. The Transformation of education systems of Visegrád countries: Introduction in the context of comparative research. Orbis scholae, 2007, roč. 1, č. 2, s. 5-10. ISSN 1802-4637.

WALTEROVÁ, Eliška; GREGER, David. Editorial. Orbis scholae, 2007, roč. 1, č. 2, s. 4. ISSN 1802-4637.

WALTEROVÁ, Eliška; GREGER, David. The Transformation of Educational Systems in the Visegrad Countries. Orbis scholae, 2007, roč. 1, č. 2, s. 173. ISSN 1802-4637.



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU