Katedra speciální pedagogiky




EVANS, David; STRNADOVÁ, Iva; WONG, Monika. Examining number sense: An explanatory study of students with additional learning needs. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana (eds.). Proceedings. Approaches to Teaching Mathematics at the Elementary Level. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2007, s. 101-109. ISBN 978-80-7290-307-8.

HÁDKOVÁ, Kateřina. Podpora studentů PedF UK prostřednictvím Poradny pro studenty se speciálními potřebami. [Counseling bureau for students with special needs of Charles University, Faculty of Education]. In NOVOSAD, Libor (ed.). Sborník příspěvků z I.národní konference "Vysokoškolské studium bez bariér". Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2007, s. 26-33. ISBN 978-80-7372-188-6.

HÁDKOVÁ, Kateřina. Podpora studentů se speciálními potřebami na UK. [Support for students with special needs at Charles University]. In HRUBÁ, Jana; ČÍHALOVÁ, Petra (eds.). Sborník příspěvků Mezinárodní konference Slunečnice aneb Zkvalitnění přístupu akademických pracovníků k handicapovaným studentům. Ostrava : VŠB - TU Ostrava, 2007, s. 26-33. ISBN 978-80-248-1637-1.

HÁDKOVÁ, Kateřina; HÁJKOVÁ, Vanda; KVĚTOŇOVÁ, Lea; STRNADOVÁ, Iva. Životní situace studentů se sluchovým postižením při studiu na vysoké škole. [Life situations of students with hearing impairment in higher edukation]. In Vysokoškolské studium se zajištěním speciálně-pedagogických potřeb. Brno : Paido, 2007, s. 34-58. ISBN 978-80-7315-141-6.

HÁDKOVÁ, Kateřina; ŠIŠKA, Jan; ZHANG, Xiuyang. Komparace přístupů uplatňovaných ve vzdělávání žáků a studentů se sluchovým postižením v Číně, Nizozemí a Velké Británii. [Comparison of approaches of implementing in education of students with disabilities in China, Netherlands and UK]. Speciální pedagogika, 2007, roč. 17, č. 4, s. 249-261. ISSN 1211-2720.

HÁJKOVÁ, Vanda. Fokus auf Coping Strategien. [Focus on coping strategies]. In Diagnostik und Planung / Diagnostics and Planning. Berlin : Frank Timme, 2007, s. 62-68. ISBN 978-3-86596-033-7.

HÁJKOVÁ, Vanda. Fokus auf Dialog und Kooperation. [Focus on dialogue and cooperation]. In Diagnostik und Planung / Diagnostics and Planning. Berlin : Frank Timme, 2007, s. 50-54. ISBN 978-3-86596-033-7.

HÁJKOVÁ, Vanda. Integrativní pedagogika v kontextu základního vzdělávání. [Integrative Pedagogy in Context of Primary Education]. In BARTOŇOVÁ, Miroslava (ed.). Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. Brno : Paido, 2007, s. 33-43. ISBN 978-80-7315-162-1.

HÁJKOVÁ, Vanda. Integrativní pedagogika v kontextu základního vzdělávání. [Integrative pedagogy in context of primary education]. In BARTOŇOVÁ, Miroslava; VÍTKOVÁ, Marie (eds.). Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Brno : Paido, 2007, s. 80-81. ISBN 978-80-7315-150-8.

HÁJKOVÁ, Vanda. Nová profesionalita pedagogů v inkluzívní školní praxi. [New professionalism of educators in inclusive school practice]. In ŠIMONÍK, Oldřich; ŠKRABÁNKOVÁ, Jana; ŠŤÁVA, Jan (eds.). Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. Brno : MSD, spol s.r.o., 2007, s. 64-103. ISBN 978-80-7392-006-7.

HÁJKOVÁ, Vanda. Potřeby studentů s tělesným postižením při studiu na vysoké škole a formy jejich podpory. [Needs of physicaly handicapped students during university studies and forms of their support]. In Vysokoškolské studium se zajištěním speciálně pedagogických potřeb. Brno : Paido, 2007, s. 9-34. ISBN 978-80-7315-141-6.

HAMANDOVÁ, Petra; KVĚTOŇOVÁ, Lea; NOVÁKOVÁ, Zita. Oftalmopedie. [Oftalmopedagogy]. 2. vyd. Brno : Paido, 2007. 125 s. ISBN 978-80-7315-159-1.

KVĚTOŇOVÁ, Lea. Studenti se zrakovým postižením. [Students with visual impairment]. In Vysokoškolské studium se zajištěním speciálněpedagogických potřeb. Brno : Paido, 2007, s. 59-72. ISBN 978-80-7315-141-6.

STRNADOVÁ, Iva. Resilience v rodinách dětí s autismem. [Resilience in families of children with autism]. Speciální pedagogika, 2007, roč. 17, č. 4, s. 203-212. ISSN 1211-2720.

STRNADOVÁ, Iva. Role mezinárodního magisterského programu Erasmus Mundus při přípravě odborníků v oblasti speciálně pedagogických potřeb. [The Role of International Master´s Program Erasmus Mundus for Preparation of Professionals in Special Education]. In Sborník příspěvků Mezinárodní konference SLUNEČNICE aneb Zkvalitnění přístupu akademických pracovníků k handicapovaným studentům. Ostrava : VŠB-TU Ostrava, 2007, ISBN 978-80-248-1637-1.

STRNADOVÁ, Iva. Stresové a resilientní činitele v kontextu kvality života rodin dětí s mentálním postižením. [Stress and resilient factors in the context of quality of life of families of children with intellectual disability]. Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 2007, roč. 42, č. 3, s. 191-213. ISSN 0555-5574.

STRNADOVÁ, Iva. Studenti se specifickými poruchami učení na vysokých školách. [University students with specific learning disabilities]. In Vysokoškolské studium se zajištěním speciálně pedagogických potřeb. Brno : Paido, 2007, s. 73-90. ISBN 978-80-7315-141-6.

STRNADOVÁ, Iva. Styly učení a možnosti jejich využití v rámci diagnostiky a intervence u žáků se specifickými poruchami učení. [Learning styles within assessement and intervention in pupils with specific learning disabilities]. In BARTOŇOVÁ, Miroslava (ed.). Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. Brno : Paido, 2007, s. 91-97. ISBN 978-80-7315-162-1.

STRNADOVÁ, Iva. Styly učení a možnosti jejich využití v rámci diagnostiky a intervence u žáků se specifickými poruchami učení. [Learning styles within assessement and intervention in pupils with specific learning disabilities]. In BARTOŇOVÁ, Miroslava; VÍTKOVÁ, Marie (eds.). Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Brno : Paido, 2007, s. 111-118. ISBN 978-80-7315-150-8.

STRNADOVÁ, Iva. Vizuální komunikační strategie v autismu. [Visual comunication strategy in autism]. Praha : Grada, 2007. 129 s. ISBN 978-80-247-2053-1.

STRNADOVÁ, Iva; EVANS, David. Coping Strategies in Mothers of School-Aged Children with Intellectual Disabilities. Australian Journal of Special Education, 2007, vol. 31, no. 2, s. 159-170. ISSN 1030-0112.

STRNADOVÁ, Iva; EVANS, David. The Quality of Life of Aging People with Intellectual Disability as Viewed by Their Parents. In FICCDAT, Festival of International Conferences on Caregiving, Dasability, Aging and Technology - CD-ROM. Canada, Toronto : 2007.

ŠIŠKA, Jan. Master Study Programme On Special Education Needs Internationally. [Mezinárodní magisterský studijní program speciální pedagogika]. In LYNDA, M.; BULLOCK, Vivian; HEJNY, M.; LYNN, Alward (eds.). Global Challenges in Special Needs Education: Past, Present, Future. Denton, Texas, USA : University of North Texas, 2007, s. 189-193.

ŠIŠKA, Jan. Model podporovaného zaměstnávání. [Model of Supported Employment]. In Zaměstnávání osob se zdravotním postižením : příručka pro zaměstnavatele k projektu OPR LZ 3.1. Aktivizační a vzdělávací centrum. Brno : Paido, 2007, s. 11. ISBN 978-80-7315-143-0.

ŠIŠKA, Jan; VANN, Barbara H. Whose disability? Learning from Life story works. In VAN SWEET, Jacqueline; PONTE, Petra; SMIT, Ben (eds.). Postgraduate Programme as Platform, A Research-led Platform. Rotterdam : Sense Publishers, 2007, s. 59-69. ISBN 978-90-8790-127-1.

ŠIŠKA, Jan; WILDOVÁ, Radka. Erasmus Mundus Special Education Needs Programme. In Pedagogika specjalna - Wybrane problemy Edukacyjno-Wychowawcze. Czestochowa : Widawnicwo im. Stanislawa Podobinskieho Akademi im. Dlugosza w Czestochowie, 2007, ISBN 978-83-7455-001-7.

ŠOTOLOVÁ, Eva. Romský jazyk a komunikace. [The Romany language and communication]. In KROUPOVÁ, Alena (ed.). Vzdělávání k toleranci v multikulturním prostředí střední Evropy. Praha : UK EIS SVLP, 2007, s. 64-72. ISBN 80-903623-1-1.

ŠOTOLOVÁ, Eva. The Romany language and communication - The Importance of education in mother tongue. In KROUPOVÁ, Alena (ed.). Tolerance in multicultural Society of Central Europe. Praha : UK EIS SVLP, 2007, s. 58-66. ISBN 80-903623-1-1.

ŠUMNÍKOVÁ, Pavlína. Special Needs and Early Years: A Practitioners guide. Speciální pedagogika, 2007, roč. 17, č. 4, s. 293-294. ISSN 1211-2720.

ŠUMNÍKOVÁ, Pavlína; CERHA, Josef. Komunikace s nevidomým a slabozrakým pacientem. [Communication with blind and visual impairment pacient]. In Praktické lékařství. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2007, s. 49-52. ISBN 978-80-246-1348-2.

ŠUMNÍKOVÁ, Pavlína; CERHA, Josef. Lékař a hendikepovaný pacient. [Doctor and handicapped patient]. In Praktické lékařství. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2007, s. 111-115. ISBN 978-80-246-1348-2.

TITZL, Boris. Prof. MUDr. Rudolf Jedlička a jeho vliv na utváření české somatopedie. [Prof. MUDr. R. Jedlicka and his influence on constituency of Czech somatopedy]. In VOJTKO, Tibor (ed.). Postižený člověk v dějinách II. Hradec Králové : Gaudeamus, 2007, 55-61. ISBN 978-80-7041-081-3.

VALENTA, M.; MULLER, O.; VÍTKOVÁ, J.; STRNADOVÁ, M.; MUŽÁKOVÁ, Monika, aj. Psychopedie. [Psychopedagogy]. Praha : Parta, 2007. 386 s. ISBN 978-80-7320-099-2.



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU