Katedra pedagogické a školní psychologie




HELUS, Zdeněk. Kurikulum jako činitel žákovy personalizace. [Curriculum as a factor of the studet´s personalization]. In MAŇÁK, Josef; JANÍK, Tomáš (eds.). Absolvent základní školy. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2007, s. 10-19. ISBN 978-80-210-4402-9.

HELUS, Zdeněk. Pedagogické fakulty a profesionalita učitelů. [Pedagogical faculties and teachers professional profile]. Pedagogika, 2007, roč. 57, č. 4, s. 309-311. ISSN 0031-3815.

HELUS, Zdeněk. Socializace, personalizace a individuace - pohled na uskutečnění a sebeuskutečnění člověka. [Socialization, personalization and individuation - view on the realization and selfrealization of a man]. In KRÁMSKÝ, David (ed.). Humanitní vědy dnes a zítra. Liberec : Nakladatelství Bor, 2007, s. 233-240. ISBN 978-80-86807-06-5.

HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. [Social psychology for teachers]. Praha : Grada, 2007. 280 s. ISBN 978-80-247-1168-3.

HELUS, Zdeněk. Učitelství - rozporuplné povolání pod tlakem nových nároků. [Teacher - controvers profession under the influence of new tasks]. Pedagogika, 2007, roč. 57, č. 4, s. 349-363. ISSN 0031-3815.

HŘÍBKOVÁ, Lenka. Základní témata problematiky nadaných. [Fundamental Questions of Giftedness]. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o., 2007. 72 s. ISBN 978-80-86723-25-9.

HŘÍBKOVÁ, Lenka. Zaměřeno na talenty aneb nadání má každý. [Focusing on Talents or Everyone is Gifted]. Pedagogika, 2007, roč. 57, č. 2, s. 188-190. ISSN 0031-3813.

KUČERA, Miloš. Volba další dráhy (Hnědá třída). [The career choice (in the Brown classroom)]. In ZAPLETALOVÁ, Jana; VAŇKOVÁ, Hana (eds.). Kariérové poradenství : přítomnost a budoucnost. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, s. 123-154. ISBN 80-86856-21-6.

KUCHARSKÁ, Anna. Dyskalkulie. Jak pomáhat dětem, které mají potíže s početními úlohami. [Dyscalculia. Aid to chidren with arithmetical problems]. Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství, 2007, č. 50, s. 52. ISSN 1214-7230.

KUCHARSKÁ, Anna. Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve vybraných školách zapojených do projektu VIP-Kariéra. [Integration of pupils with special educational needs at choice of school participed in VIP-Career-Project]. Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství, 2007, č. 49, s. 34-38. ISSN 1214-7230.

KUCHARSKÁ, Anna. Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. [Methodics for support to educational individualization in kindergartens]. In KROPÁČKOVÁ, Jana (ed.). Idea a realita vysokoškolského vzdělání učitelek mateřských škol na pedagogické fakultě. Sborník odborných příspěvků z celostátní konference s mezinárodní účastí konaného k 60. výročí založení PedF UK v Praze. Praha : UK v Praze, PedF, 2007, s. 144-146. ISBN 978-80-7290-326-9.

KUCHARSKÁ, Anna. Obligatorní diagnostika a obligatorní diagnózy ve speciálně pedagogických centrech. [Obligatory diagnostic and obligatory diagnoses in centres for handicapped children]. Praha : IPPP ČR, 2007. 170 s. ISBN 978-80-86856-42-1.

KUCHARSKÁ, Anna. Riziko dyslexie. [Risk of dyslexia]. Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství, 2007, č. 48, s. 28-43. ISSN 1214-7230.

MERTIN, Václav; KUCHARSKÁ, Anna. Integrace žáků se specifickými poruchami učení - od stanovení diagnostických kritérií k poskytování péče všem potřebným žákům. [Integration of children with LD - from diagnostics criterias to care for all of children with special educational needs]. Praha : IPPP ČR, 2007. 56 s. ISBN 978-80-86856-40-7.

MERTIN, Václav; KUCHARSKÁ, Anna. Integrace žáků se specifickými poruchami učení - od stanovení kritérií k poskytování péče všem potřebným žákům . [Integration of children with LD - from criteria to care for all of children with special educational needs]. Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství, 2007, č. 50, s. 6-16. ISSN 1214-7230.

PAVELKOVÁ, Isabella. Žákovské postoje k učení a ke škole - konstanty a proměny. [Pupil´s approach to learning and school - constants and changes]. In HELLER, Daniel; MERTIN, Václav; SOBOTKOVÁ, Irena (eds.). Prožívání sebe a měnícího se světa. Praha : Univerzita Karlova V Praze, Filozofická fakulta, 2007, s. 32, příl. CD ROM (7 s.). ISBN 978-80-7308-185-0.

PAVELKOVÁ, Isabella; HRABAL, Vladimír. Autodiagnostika učitele jako nástroj sebereflexe učitele. [Teacher´s autodiagnostics as a teacher ´s self-reflection tool]. In HALAMA, Peter; GURŇÁKOVÁ, Jitka (eds.). Metanoia - harmónia človeka. Slovenská psychologická spoločnosť pri SAV, 2007, s. 13.

PAVELKOVÁ, Isabella; ŠKALOUDOVÁ, Alena. Rozdíly mezi školami a třídami u vybraných charakteristik žáků. [Differences between schools and classes in chosen characteristics of the pupils]. In JANDOVÁ, Renata (ed.). Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 78, příl. CD-ROM (10 s.). ISBN 978-80-7040-987-9.

POKORNÁ, Věra. A system approach to care of children with specific needs. In POKORNÁ, Věra; LEBEER, J. (eds.). Signify an Enrichment of Education for All. 2006, s. 129-138. ISBN 1454-797?.

POKORNÁ, Věra. Auditivní členění. [Auditive dividing]. Bratislava, Brno : Psychodiagnostika, 2007. 104 s.

POKORNÁ, Věra. Auditivní diferenciace řeči. [Auditive differentiation]. Bratislava, Brno : Psychodiagnostika, 2007. 99 s.

POKORNÁ, Věra. Auditivní paměť. [Auditive Memory]. Bratislava, Brno : Psychodiagnostika, 2007. 54 s.

POKORNÁ, Věra. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. [Exercices for children with learning dificulties]. 4. vyd. Praha : Portál, 2007. 154 s. ISBN 80-7178-326-9.

POKORNÁ, Věra. Deficity dílčích funkcí. [Deficits of partial functions]. Bratislava, Brno : Psychodiagnostika, 2007. 101 s.

POKORNÁ, Věra. Diagnostická metoda k zjišťování deficitů dílčích funkcí u školních dětí. [Diagnostic methodology for assessment of partial functions deficits of students]. Bratislava - Brno : Psychodiagnostika, 2007. 95 s.

POKORNÁ, Věra. Editorial: Why inclusive Education and Cognitive Education Signify and Enrichment of Education for All. In POKORNÁ, Věra; LEBEER, J. (eds.). Inclusive and Cognitive Education. Cluj Napoca : EPSZ, 2006, s. 1-8. ISBN 1454-797?.

POKORNÁ, Věra. Intermodální vztahy I, II, III. [Intermodale relations]. Bratislava, Berlin : Psychodiagnostika, 2007. 51 s.

POKORNÁ, Věra. Jak reagovat na neúspěch dítěte. [How to deal with the failure of the child]. Rodina a škola, 2007, roč. 54, č. 9, s. 13. ISSN 0035-7766.

POKORNÁ, Věra. Prostorová orientace I, II, III. [Orientation in space]. Bratislava, Brno : Psychodiagnostika, 2007. 256 s.

POKORNÁ, Věra. Vizuální diferenciace I, II, III. [Visual differenciation]. Bratislava, Brno : Psychodiagnostika, 2007. 268 s.

POKORNÁ, Věra. Vizuální diferenciace pozadí a figury. [Visual differentiation of background and figur]. Bratislava, Brno : Psychodiagnostika, 2007. 222 s.

POKORNÁ, Věra. Vizuální paměť. [Visual memory]. Bratislava, Brno : Psychodiagnostika, 2007. 102 s.

POKORNÁ, Věra. Vnímání časového sledu I, II, III. [Perception of sequences]. Bratislava, Brno : Psychodiagnostika, 2007. 159 s.

PROCHÁZKOVÁ, Jana. Některé důsledky násilí na kvalitu života - nejen na pracovišti. [Some of consequences of violence at the quality of the life]. In Psychologie práce v širších souvislostech. Praha : SZÚ, 2007, Dostupné na WWW: <www.szu.cz/chpnp/pages/education/13dusledky_nasili.pdf>.

RENDL, Miroslav. Profi-volba v modré třídě. [Career choice in the Blue class]. In Kariérové poradenství, přítomnost a budoucnost. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, s. 155-185. ISBN 80-86856-21-6.

SMETÁČKOVÁ, Irena. Genderové aspekty vztahu mezi rodinou a školou: setkání učitelek s otci a učitelů s matkami. [Gender Aspects of Relationship Between Family and School]. In HECZKOVÁ, Libuše (ed.). Vztahy, jazyky, těla. Praha : FHS UK, 2007, s. 127-140. ISBN 978-80-903086-6-4.

SMETÁČKOVÁ, Irena. Příručka pro genderově citlivé vedení škol. [Handbook for Gender Sensitivity in School Management]. Praha : Otevřená společnost, o. p. s., 2007. 97 s. ISBN 978-80-87110-01-0.

SMETÁČKOVÁ, Irena; PAVLÍK, Petr; JARKOVSKÁ, Lucie; VALDROVÁ, Jana; VÁCLAVÍKOVÁ-HELŠUSOVÁ, Lenka. Příručka pro genderově citlivé výchovné poradenství. [Handbook for Gender Sensitivity in School Counseling]. Praha : Otevřená společnost, o. p. s., 2007. 106 s. ISBN 978-80-87110-00-3.

SMOLÍKOVÁ, Kateřina; OPRAVILOVÁ, Eva; KUCHARSKÁ, Anna; BLÁHOVÁ, Alice; KUPCOVÁ, Martina. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV. Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy.. [Pedagogic evaluation on "RVP PV". Metodics for support to educational individualization in kindergartens.]. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 48 s. ISBN 978-80-87000-10-6.

ŠTECH, Stanislav. Kaščák, O.: Moc školy. O formatívnej sile organizácie. [Kaščák, O.: The Power of the School. On Formative Power of the School Organization]. Pedagogika, 2007, roč. 57, č. 2, s. 185-187. ISSN 0031-3815.

ŠTECH, Stanislav. Profesionalita učitele v neo-liberální době. [The Professionalism of the Teacher in the Neo-Liberal Era]. Pedagogika, 2007, roč. 57, č. 4, s. 326-337. ISSN 0031-3815.

ŠTECH, Stanislav. Reforma kurikula jako kulturní změna. [Reforming the school curriculum represents a cultural change]. In ZIKMUNDOVÁ, Vladimíra (ed.). Rámcový vzdělávací program a výtvarná výchova. Sympozium ČS INSEA Plzeň, 16.-18.října 2004. Plzeň : Západočeská univerzita Plzeň, 2007, s. 11-19. ISBN 80-7043-504-6.

ŠTECH, Stanislav. School Mathematics As A Developmental Activity. In New Directions for Situated Cognition in Mathematics Education. Mathematics Education Library, vol. 45. New York, Boston, Dordrecht, London, Moscow : Springer, 2007, s. 13-30. ISBN 978-0-387-71577-3.

ŠTECH, Stanislav. Specific Features of Cognition and Learning in the School Context. Paradoxes of the Emphasis on Cultural Practices Close to the Child. Transylvanian Journal of Psychology, 2007, no. Special Issue no.2, Supplement Part 1, s. 63-76. ISSN 1454-797.

ŠTECH, Stanislav; RENDL, Miroslav; HŘÍBKOVÁ, Lenka. Learning at school: the cognitive competencies vs.knowledge controversy revisited. In Mapping of Psychological Knowledge for Society. Praha : Union of Psychologists Associations of the Czech Republic (UPA), 2007, [CD-ROM]. ISBN 978-80-7064-017-3.

TRPIŠOVSKÁ, Dobromila. Psychologie osobnosti (výkladový slovník). [Psychology of Personality (one language dictionary)]. Ústí nad Labem : UJEP Ústí nad Labem, 2007. 136 s. ISBN 978-80-7044-928-8.

TRPIŠOVSKÁ, Dobromila; VACÍNOVÁ, Marie. Sociální psychologie. [Social Psychology]. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2007. 156 s. ISBN 978-80-86723-30-3.

VALENTOVÁ, Lidmila; PAVELKOVÁ, Isabella. Psychologická příprava v učitelském studiu. [Psychological training in the teacher studies]. In HALAMA, Peter; GURŇÁKOVÁ, Jitka (eds.). Metanoia - harmónia človeka. Bratislava : Slovenská psychologická spoločnosť pri SAV, 2007, s. 18.

VIKTOROVÁ, Ida. Poradna. Odpověď na dopisy čtenářů. [Counselling service: Asnwer a lettre of reader]. Rodina a škola, 2007, roč. 54, č. 3, s. 17. ISSN 0035-7766.

ZAPLETALOVÁ, Jana; KUCHARSKÁ, Anna; CIMLEROVÁ, Pavla. Obligatorní diagnostika a obligatorní diagnózy v pedagogicko-psychologických poradnách. [Obligatory diagnostic and obligatory diagnoses in educational and psychological counselling centres]. Praha : IPPP ČR, 2006. 120 s. ISBN 80-86856-29-1-59.



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU