Katedra primární pedagogiky




DVOŘÁKOVÁ, Michaela; STARÁ, Jana. Prvouka učebnice pro 1. ročník základní školy. [Social studies textbook for 1st grade]. Plzeň : Nakladatelství Fraus, 2007. 84 s. ISBN 978-80-7238-645-1.

DVOŘÁKOVÁ, Michaela; STARÁ, Jana; DVOŘÁK, Dominik. Prvouka pro 1. ročník základní školy. Příručka učitele. [Science and social studies textbook for 1st grade. Teacher's Handbook]. Plzeň : Fraus, 2007. 148 s. ISBN 978-80-7238-646-8.

HEJLOVÁ, Helena. Potenciality didaktických her se jmény v multikulturní výchově na 1. stupni ZŠ. [Potentialities of educational games for multicultural education at primary school]. In PELCOVÁ, Naděžda (ed.). Multikulturní výchova ve vzdělávání budoucích učitelů a dalším vzdělávání učitelů. Praha : UK PedF, 2007, s. 320-330. ISBN 80-7290-277-6.

HEJLOVÁ, Helena. Současné pojetí dětství - hodnotový rámec vztahu učitele k žákovi. [Current concept of childhood - values for teacher´s attitudes to pupils]. In Hodnoty a výchova. Brno : PedF MU v Brně, 2007, ISBN 978-80-86633-75-6.

HEJLOVÁ, Helena. Vnímání prostoru učebny žáky 1. a 2. ročníku ZŠ. [Perceiving of space of a classroom by pupils from the 1st and 2nd classes]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu [CD-ROM]. České Budějovice : JU v Českých Budějovicích, 2007, s. 68. ISBN 978-80-7040-991-6.

HEJLOVÁ, Helena. Vnímání prostoru učebny žáky 1. a 2. ročníku ZŠ. [Perceiving of space of a classroom by pupils from the 1st and 2nd classes]. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. České Budějovice : JU v Českých Budějovicích, 2007, s. 68. ISBN 978-80-7040-987-9.

KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Retrospektiva dalšího vzdělávání učitelek mateřských škol a jeho možnosti na PedF UK Praha. [Review of further training of nursery school teachers and their possibilities at the Fakulty of Education, Charles University, Prague]. In KOHNOVÁ, Jana; MACHÁČKOVÁ, Iva (eds.). Další vzdělávání učitelů a jeho perspektivy. Praha : Univerzita Karlova Praha, Pedagogická fakulta, 2007, s. 97-102. ISBN 978-80-7290-303-0.

KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Rogersovské přístupy ve vzdělávání pedagogů a v jejich praxi. [The Rogers approaches to teacher training and pedagogic practice]. In KNOTOVÁ, D.; HLOUŠKOVÁ, L.; ZAVADILOVÁ, K. (eds.). Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. Brno : Konvoj, spol. s.r.o, 2007, s. 100-107. ISBN 978-80-7302-133-7.

KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Směr vývoje současné mateřské školy. [The direction of development in current nursery schools]. Pedagogická orientace, 2006, č. 1, s. 57-71. ISSN 1211-4669.

KROPÁČKOVÁ, Jana. Idea a realita vysokoškolského vzdělávání učitelek mateřských škol na pedagogické fakultě. [Idea and reality in the university training of nursery school teachers]. Informatorium fakulty pedagogické UK, 2007, č. 47, s. 8-9.

KROPÁČKOVÁ, Jana. Koncepce pedagogické praxe v rámci pregraduální přípravy učitelství pro mateřské školy na PedF UK Praha. [Conception of the pedagogical practice on the occasion of the teachere pre-gradual preparation at the Pedagogical Faculty of Charles University Prague]. In WIEGEROVÁ, Adriana (ed.). Fórum o premenách školy v 21. storočí. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislavě, Pedagogická fakulta, 2007, s. 227-233. ISBN 978-80-969146-7-8.

KROPÁČKOVÁ, Jana. Význam pedagogické praxe v profesní přípravě učitelek mateřských škol. [The importance of practice in nursery school teachers training]. In KROPÁČKOVÁ, Jana (ed.). Idea a realita vysokoškolského vzdělávání učitelek mateřských škol na pedagogické fakultě. Praha : Pedagogická fakulta UK Praha, 2007, s. 39-49. ISBN 978-80-7290-326-9.

KUCHAŘOVÁ, Pavla. Pravidla pro práci učitele v oblasti vztahů s rodiči. [The Rules For Teacher - Parent Collaboration]. Učitelské listy, 2007, roč. 15, č. 3, s. 16-17. ISSN 1210-6313.

KUCHAŘOVÁ, Pavla. Přístup učitele k žákům a rodičům. [Teacher's attitude to pupils and parents]. Učitelské listy, 2007, roč. 14, č. 5, s. 18. ISSN 1210-6313.

KUCHAŘOVÁ, Pavla. Rodiče pohledem školy. [Parents From the School's View]. Učitelské listy, 2007, roč. 15, č. 2, s. 15-15. ISSN 1210-6313.

KUCHAŘOVÁ, Pavla. Úloha a postavení rodičů ve školním prostředí. [Parent's Roles and Possitions in a School Environment]. Učitelské listy, 2007, roč. 15, č. 4, s. 12-12. ISSN 1210-6313.

KUCHAŘOVÁ, Pavla. Vzájemná očekávání rodičů a učitelů. [Mutual Expectations of Parents and Teachers]. Učitelské listy, 2007, roč. 15, č. 9, s. 11. ISSN 1210-6313.

LINKOVÁ, Marie. Prostředí třídy jako edukační prostor žáků primární školy. [Environment in the classroom as the learning space in primary school]. In JANDOVÁ, Renata (ed.). Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 75-86. ISBN 978-80-7040-987-9, 978-80-7040-991-6.

LINKOVÁ, Marie. Sebepojetí školní úspěšnosti žáka v běžné a specializované třídě. [The self-concept of pupil's school achievements in ordinary and specialized classes]. In WIEGEROVÁ, Adriana (ed.). Fórum o premenách školy v 21. storočí. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave a OZ V4, 2007, s. 322-329. ISBN 978-80-969146-7-8.

OPRAVILOVÁ, Eva. Cesta pracovnic předškolní výchovy za vzděláním (od pěstounky k magistrovi). [Nurses on the way after professional education (From nurse to masters degree)]. In KROPÁČKOVÁ, Jana (ed.). Idea a realita vysokoškolského vzdělávání učitelek mateřských škol na pedagogické fakultě. Praha : Pedagogická fakulta UK Praha, 2007, s. 12-22. ISBN 978-80-7290-326-9.

OPRAVILOVÁ, Eva. Idea a realita vysokoškolské přípravy učitelek mateřských škol a pedagogické fakultě. [Idea and reality in university traning of nursery school teachers]. In KOHNOVÁ, Jana; MACHÁČKOVÁ, Iva (eds.). Další profesní vzdělávání učitelů a jeho perspektivy. Praha : Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství PedF UK Praha, 2007, s. 74-82. ISBN 978-807290-303-0.

OPRAVILOVÁ, Eva. Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. [Methodology of supporting individual development in nursery]. In Pedagogické hodnocení v pojetí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy.. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání, 2007, s. 7-20. ISBN 978-80-87000-10-6.

OPRAVILOVÁ, Eva. Příprava učitelek mateřských škol v České republice. [Teacher education in the Czech republic]. In Early childhood education. An international encyklopedie. Vol. 4. Westort : Praeger Publishers, 2007, s. 1053-1058. ISBN 0-313-34143-5.

OPRAVILOVÁ, Eva. Školka jako laboratoř lidských vztahů. [Nursery as a laboratory of human relations]. Informatorium 3-8, 2007, roč. 14, č. 10, s. 8-9. ISSN 1210-7506.

OPRAVILOVÁ, Eva. The influence of art on value systém formation in childhood. In KODEJŠKA, Miloš; KOZINOVÁ, Markéta; MIŠŠÍKOVÁ, Martina (eds.). Everything depends on a good learning. Prag, Czech Republic : EAS, 2007, s. 11-13. ISBN 80-7290-293-4.

OPRAVILOVÁ, Eva; KROPÁČKOVÁ, Jana. Studijní texty k předškolní pedagogice s úvodem do pedagogiky. [Preschool education study guide with introduction to pedagogy]. In Studijní texty k předškolní pedagogice s úvodem do pedagogiky. Praha : Pedagogická fakulta UK Praha, 2006.

SMOLÍKOVÁ, Kateřina; OPRAVILOVÁ, Eva; KUCHARSKÁ, Anna; BLÁHOVÁ, Alice; KUPCOVÁ, Martina. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV. Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. [Pedagogic evaluation on "RVP PV". Metodics for support to educational individualization in kindergartens]. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 48 s. ISBN 978-80-87000-10-6.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměny v pojetí pedagogiky v ČR po roce 1989 a pokusy o realizaci "nové" pedagogiky v praxi škol. [Changes in the conception of pedagogy in the Czech republic after 1989 and effort to realize "new" pedagogy in practice of schools]. In KOTKOVÁ, Věra (ed.). Proměny vzdělávání. Hradec Králové : Gaudeamus, 2007, s. 54-69. ISBN 987-80-7041-033-2.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměny vzdělávání učitelů v kontextu kurikulární reformy. [Changes in the teacher education in the context of curricular reform]. In Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. Brno : MSD, 2007, s. 9-17. ISBN 978-80-86633-95-4.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Příprava učitelů primární školy na tvorbu ŠVP. [Preparation of primary school teachers for the creation of School Educational Programme]. In ŠIKULOVÁ, Renata (ed.). Cesta Rámcového vzdělávacího programu do škol. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2007, s. 7-15. ISBN 80-7044-832-6.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Teaching profession in the environment of changing education requirement. In KIRKHAM, Glynn; RALPH, Richard (eds.). Equity and Diversity in Teacher Education. Wolverhampton : University of Wolverhampton, 2007, s. 131, příl. CD-ROM.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. [Teaching profession in the environment of changing education requirements]. Pedagogika, 2007, roč. 57, č. 4, s. 338-348. ISSN 0031-3815.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Výzkum učitele a učitelského vzdělávání v kontextu kurikulární reformy – Co, proč a jak zkoumat. [Research in teaching profession and teacher education in the context of curricular reform - What, why and how to research]. In JANDOVÁ, Renata (ed.). Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. České Budějovice : Pedagogická fakulta JU, 2007, s. 39. ISBN 978-80-7040-987-9.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Význam portfolia pro profesní rozvoj studentů učitelství. [Importance of student portfolio for the professional development of student teachers]. In Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007, s. 7-19. ISBN 978-80-7395-024-8.

STARÁ, Jana. Diagnostika klíčových kompetencí žáků: 3. Kompetence občanské. [Evaluation of key competences: Competences for Citizenship]. Pedagogická a psychologická diagnostika pro učitele, 2007, roč. 3, s. 1-20. ISSN 1801-8416.

STARÁ, Jana. Diagnostika klíčových kompetencí žáků: 4. Kompetence pracovní. [Evaluation of key competences: Work Competences]. Pedagogická a psychologická diagnostika pro učitele, 2007, roč. 3, s. 1-22. ISSN 1801-8416.

STARÁ, Jana. Jak vychovávat k demokratickým hodnotám. [How to educate for democratic values]. Školní vzdělávací program krok za krokem, 2007, roč. 3, č. květen, s. 1-5. ISSN 1801-8149.

STARÁ, Jana. Klima ve třídě a škole. [Classroom and School climate]. Evaluace a diagnostika pro ředitele na ZŠ, 2007, č. 8, s. 1-16. ISSN 1801-8424.

SVOBODOVÁ, Radmila. Building a group step by step. In INTERACT CENTROP Integrating Drama in ELT. Vídeň : Padagogische Hochschule Wien, 2007, s. 6-9.

SVOBODOVÁ, Radmila. Mezinárodní divadelní festival mládeže Rabiatperlen v Rakousku. [The International Youth Theatre Festival Rabiatperlen in Austria]. Talent, 2007, roč. 10, č. 2, s. 20-21. ISSN 1212-3676.

ŠIŠKA, Jan; WILDOVÁ, Radka. Erasmus Mundus Special Education Needs Programme. In Pedagogika specjalna - Wybrane problemy Edukacyjno-Wychowawcze. Czestochowa : Widawnicwo im. Stanislawa Podobinskieho Akademi im. Dlugosza w Czestochowie, 2007, ISBN 978-83-7455-001-7.

TOMKOVÁ, Anna. Inovace praxe studentů specializace dramatická výchova na Pedagogické fakultě UK (2. část). [Inovation of students´ practice teaching at the specialization in the drama education at the Faculty of Education of the Charles´ University]. Tvořivá dramatika, 2007, roč. 18, č. 2, s. 34-36. ISSN 1211-8001.

TOMKOVÁ, Anna. Matematika ve školách Célestina Freineta. [Matematics at C. Freinet school]. Kritické listy, 2007, č. 26, s. 12-14. ISSN 1214-5823.

TOMKOVÁ, Anna. Odborný seminář Čtení v každém předmětu. [Specialist seminar of Reading at each school subject]. Informatorium Fakulty pedagogické UK, 2007, č. 48, s. 5-6.

TOMKOVÁ, Anna. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. [Program Reading and Writing for Critical Thinking at primary school]. Praha : Pedagogická fakulta UK, 2007. 98 s. ISBN 978-80-7290-315-3.

TOMKOVÁ, Anna; KARGEROVÁ, Jana. Čtení v Didaktice 1. stupně ZŠ. [Reading in Didactic in primary school]. Kritické listy, 2007, č. 27, s. 11-12. ISSN 1214-5823.

TOMKOVÁ, Anna; KOŠŤÁLOVÁ, Hana. Čtení v Otevřené škole, čtení v projektech. [Reading at Open School]. Kritické listy, 2007, č. 27, s. 7-9. ISSN 1214-5823.

TOMKOVÁ, Anna; MARUŠÁK, Radek. Inovace praxe studentů specializace dramatická výchova na Pedagogické fakultě UK. [Inovation of students practice teaching at the specialization in the drama education at the Faculty of Education of the Charles´ University]. Tvořivá dramatika, 2007, roč. 18, č. 1, s. 41-43. ISSN 1211-8001.

UHLÍŘOVÁ, Jana. Die Bibel in eigener Sprache. [The bible in mother tongue]. Unitats Magazin, 2007, Nr. Sonderausgabe zum Unitatsgedenkjahr 2007, s. 7-10.

UHLÍŘOVÁ, Jana. Josef Klika - učitel, osvětový činovník, muzejník a komeniolog. [Josef Klika - teacher, his adult education,museum´ and comenilogical activities]. In HÝBL, František (ed.). Nám i budoucím. Přerov : Muzeum Komenského v Přerově, p. o. oddělení dějin školství, 2007, s. 32-40.

UHLÍŘOVÁ, Jana. Theories of Early Childhood Education - Pedagogy. In Early Childhood Education - an international encyclopedia. Westport : Praeger Publishers, Greenwood Publishing Group, 2007, s. 1025-1030. ISBN 0-313-34143-5.

UHLÍŘOVÁ, Jana. Význam historických aspektů ve vzdělávání učitelek mateřských škol. [Importance of historical aspects for the nurse teacher training]. In KROPÁČKOVÁ, Jana (ed.). Idea a realita vysokoškolského vzdělání učitelek mateřských škol na pedagogické fakultě. Praha : UK PedF praha, APV, 2007, s. 23-28. ISBN 978-80-7290-326-9.

UHLÍŘOVÁ, Jana; VÁŇOVÁ, Růžena; STEINER, Martin. Josef Hendrich - znalec Komenského. [Josef Hendrich - Comenius´expert]. In Josef Hendrich 1888-1950. Praha : Karolinum, 2007, s. 61-85. ISBN 978-80-246-1359-8.



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU