PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE




EVANS, David; STRNADOVÁ, Iva; WONG, Monika. Examining number sense: An explanatory study of students with additional learning needs. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana (eds.). Proceedings. Approaches to Teaching Mathematics at the Elementary Level. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2007, s. 101-109. ISBN 978-80-7290-307-8.

HÁDKOVÁ, Kateřina; HÁJKOVÁ, Vanda; KVĚTOŇOVÁ, Lea; STRNADOVÁ, Iva. Životní situace studentů se sluchovým postižením při studiu na vysoké škole. [Life situations of students with hearing impairment in higher edukation]. In Vysokoškolské studium se zajištěním speciálně-pedagogických potřeb. Brno : Paido, 2007, s. 34-58. ISBN 978-80-7315-141-6.

STRNADOVÁ, Iva. Resilience v rodinách dětí s autismem. [Resilience in families of children with autism]. Speciální pedagogika, 2007, roč. 17, č. 4, s. 203-212. ISSN 1211-2720.

STRNADOVÁ, Iva. Role mezinárodního magisterského programu Erasmus Mundus při přípravě odborníků v oblasti speciálně pedagogických potřeb. [The Role of International Master´s Program Erasmus Mundus for Preparation of Professionals in Special Education]. In Sborník příspěvků Mezinárodní konference SLUNEČNICE aneb Zkvalitnění přístupu akademických pracovníků k handicapovaným studentům. Ostrava : VŠB-TU Ostrava, 2007, ISBN 978-80-248-1637-1.

STRNADOVÁ, Iva. Stresové a resilientní činitele v kontextu kvality života rodin dětí s mentálním postižením. [Stress and resilient factors in the context of quality of life of families of children with intellectual disability]. Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 2007, roč. 42, č. 3, s. 191-213. ISSN 0555-5574.

STRNADOVÁ, Iva. Studenti se specifickými poruchami učení na vysokých školách. [University students with specific learning disabilities]. In Vysokoškolské studium se zajištěním speciálně pedagogických potřeb. Brno : Paido, 2007, s. 73-90. ISBN 978-80-7315-141-6.

STRNADOVÁ, Iva. Styly učení a možnosti jejich využití v rámci diagnostiky a intervence u žáků se specifickými poruchami učení. [Learning styles within assessement and intervention in pupils with specific learning disabilities]. In BARTOŇOVÁ, Miroslava (ed.). Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. Brno : Paido, 2007, s. 91-97. ISBN 978-80-7315-162-1.

STRNADOVÁ, Iva. Styly učení a možnosti jejich využití v rámci diagnostiky a intervence u žáků se specifickými poruchami učení. [Learning styles within assessement and intervention in pupils with specific learning disabilities]. In BARTOŇOVÁ, Miroslava; VÍTKOVÁ, Marie (eds.). Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Brno : Paido, 2007, s. 111-118. ISBN 978-80-7315-150-8.

STRNADOVÁ, Iva. Vizuální komunikační strategie v autismu. [Visual comunication strategy in autism]. Praha : Grada, 2007. 129 s. ISBN 978-80-247-2053-1.

STRNADOVÁ, Iva; EVANS, David. Coping Strategies in Mothers of School-Aged Children with Intellectual Disabilities. Australian Journal of Special Education, 2007, vol. 31, no. 2, s. 159-170. ISSN 1030-0112.

STRNADOVÁ, Iva; EVANS, David. The Quality of Life of Aging People with Intellectual Disability as Viewed by Their Parents. In FICCDAT, Festival of International Conferences on Caregiving, Dasability, Aging and Technology - CD-ROM. Canada, Toronto : 2007.



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU