Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání




ČERNÁ, Markéta. Strategie implementace ICT na Novém Zélandu a v České republice. [ICT implementation strategies into the New Zealand's and Czech republic's education systems]. In GREGER, David; JEŽKOVÁ, Věra. (eds.). Školní vzdělávání, zahraniční trendy a inspirace. Praha : Karolinum, 2006, s. 141-159. ISBN 80-246-1313-1.

ČERNÝ, Karel. Etiopie: problém hladu a habešského kolonializmu. [Ethiopia: problem of hunger and Abyssinian colonialism]. Geografické rozhledy : časopis pro další vzdělávání v geografii, 2006, roč. 16, č. 1, s. 24-25. ISSN 1210-3004.

ČERNÝ, Karel. Sociologie a společnost: totalitární nástrahy, současné výzvy. [Sociology and society: totalitarian traps, current challenges]. Sociologický časopis, 2006, roč. 42, č. 5, s. 1063-1076. ISSN 0038-0288.

ČERNÝ, Karel; KABRDA, Jan. Černá Hora - perla Balkánu či sud střelného prachu? [Montenegro - Balcan beauty-spot or a powder-butt?] Geografické rozhledy : časopis pro další vzdělávání v geografii, 2006, roč. 15, č. 5, s. 8-9. ISSN 1210-3004.

GREGER, David. Komprehensivní škola. Zpráva o mezinárodní konferenci. [Comprehensive school. International conference report]. Pedagogika, 2006, roč. 56, č. 2, s. 179-181. ISSN 0031-3815.

GREGER, David. Kurikulární politika. [Curricular policy]. In Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha : Karolinum, 2006, s. 119-130. ISBN 80-246-1260-7.

GREGER, David. Kvalita a spravedlivost ve vzdělávání. [Quality and equity in education]. In Školní vzdělávání : Zahraniční trendy a inspirace. Praha : Karolinum, 2006, s. 52-68. ISBN 80-246-1313-1.

GREGER, David. Přehled výzkumů učebnic v zahraničí. [Overview of the textbook research abroad]. In MAŇÁK, Josef; KLAPKO, Dušan. (eds.). Učebnice pod lupou. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Brno : Paido, 2006, s. 23-32. ISBN 80-7315-124-3.

GREGER, David. Pupils’ Perceptions of Equity in National Education Systems. In Educational Research, Policy and Practice in an Era of Globalization – Conference Proceedings [CD ROM]. Hong Kong : APERA, HKIE, 2006, s. 1-15.

GREGER, David. Současné trendy vývoje všeobecného vzdělávání. [Trends in the development of general education]. In Vybrané problémy vzdělávací politiky. Praha : Karolinum, 2006, s. 39-50. ISBN 80-246-1262-3.

GREGER, David. Spravedlivost českého školského systému v mezinárodním srovnání. [Equity of the Czech educational system in international comparison]. In Orbis scholae 1/2006. Praha : PedF UK, 2006, s. 46-59. ISBN 80-7290-278-4.

GREGER, David. Spravedlivost evropských školských systémů očima žáků. [Equity of the european educational systems from pupils point of view]. In Školní vzdělávání : Zahraniční trendy a inspirace. Praha : Karolinum, 2006, s. 187-206. ISBN 80-246-1313-1.

GREGER, David. Spravedlivost školy a vzdělávacího systému očima žáků. [Equity of school and educational systems as viewed by pupils]. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu : Sborník ČAPV 2006 [CD-ROM]. Plzeň : PdF ZČU, 2006, s. 1-12. ISBN 80-7043-48.

GREGER, David. Spravedlivost vzdělávacích systémů členských států EU. [Equity of educational systems of EU countries]. In Školní vzdělávání : Zahraniční trendy a inspirace . Praha : Karolinum, 2006, s. 163-186. ISBN 80-246-1313-1.

GREGER, David. Vzdělanostní nerovnosti v teoretické reflexi. [Educational inequalities in theoretical perspective]. In Nerovné šance na vzdělání : Vzdělanostní nerovnosti v České republice. Praha : Academia, 2006, s. 21-40. ISBN 80-200-1400-4.

GREGER, David; GRÖSCHLOVÁ, Andrea; JEŽKOVÁ, Věra. Analýza školního vzdělávání ve vybraných zemích EU. [Analysis of school education in selected EU countries]. In Orbis scholae 1/2006. Praha : PedF UK, 2006, s. 30-45. ISBN 80-7290-278-4.

GREGER, David; JANÍK, Tomáš; KOTÁSEK, Jiří; MAŇÁK, Josef; WALTEROVÁ, Eliška. Description of the “Centre for basic research on schooling” project. In Orbis scholae 1/2006. Praha : PedF UK, 2006, s. 146-152. ISBN 80-7290-278-4.

GREGER, David; JEŽKOVÁ, Věra. Školní vzdělávání : Zahraniční trendy a inspirace. [School Education : Foreign Trends and Inspiration]. Praha : Karolinum, 2006, 267 s. ISBN 80-246-1313-1.

GRÖSCHLOVÁ, Andrea. Evropská dimenze ve škole – výzkum učitele. [European dimension in education]. In KOCUROVÁ, Marie. (ed.). Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu [CD-ROM]. Plzeň : ZČU , 2006.

GRÖSCHLOVÁ, Andrea. Zavádění evropské dimenze do školního vzdělávání. [Implementation of a european dimension]. In GREGER, David; JEŽKOVÁ, Věra. (eds.). Školní vzdělávání : Zahraniční trendy a inspirace. Praha : Karolinum, 2006, s. 71-86. ISBN 80-246-1313-1.

JEŽKOVÁ, Věra. Evropsky sjednocené hodnocení jazykových znalostí. [European consolidated assesment of language knowledge]. In GREGER, David; JEŽKOVÁ, Věra. (eds.). Školní vzdělávání : Zahraniční trendy a inspirace. Praha : Karolinum, 2006, s. 243-256. ISBN 80-246-1313-1.

JEŽKOVÁ, Věra. Obsahová analýza souboru učebnic pro ZŠ [CD-ROM]. [Content analysis of the complex of textbooks for primary and lower secondary schools ]. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu : Sborník anotací 14. konference ČAPV. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2006, s. 1-17, příl. CD-ROM. ISBN 80-7043-483-X.

JEŽKOVÁ, Věra. Raná výuka cizím jazykům jako jeden z aktuálních úkolů jazykové politiky Spolkové republiky Německo a České republiky. [The early teaching of foreign languages as one of the goals of the language policy of the Federal Republic of Germany and the Czech Republic]. In GREGER, David; JEŽKOVÁ, Věra. (eds.). Školní vzdělávání : Zahraniční trendy a inspirace. Praha : Karolinum, 2006, s. 124-140. ISBN 80-246-1313-1.

JEŽKOVÁ, Věra. Výuka cizím jazykům v mladším školním věku. [The teaching of foreign languages of the primary schools children]. In MAŇÁK, Josef; JANÍK, Tomáš. (eds.). Problémy kurikula základní školy : Sborník z pracovního semináře konaného dne 22. června 2006 na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Brno : Masarykova univerzita pro Centrum pedagogického výzkumu PedF MU, 2006, s. 216-222. ISBN 80-210-4125-0.

STARÝ, Karel. Efektivní výukové strategie. [Effective instructional strategies]. Praha : UK Praha , 2006, 153 s.

STARÝ, Karel (přel.). Efektivní vzdělávací strategie. [Effective educational strategies]. Educational practices series. Lausanne : IBE UNESCO, 2006, 24 s. Dostupné na WWW: <http://www.ibe.unesco.org/publications.practices.htm>. Orig. Effective educational strategies.

STARÝ, Karel. Formativní hodnocení ve školní výuce. [Formative assessment in the classroom instruction]. In GREGER, D.; JEŽKOVÁ, V. (eds.). Školní vzdělávání : Zahraniční trendy a inspirace. Praha : Karolinum, 2006, s. 243-256. ISBN 80-246-1313-1.

STARÝ, Karel. Jaké vzdělávací strategie jsou efektivní? [Which strategies are effective?] Rodina a škola, 2006, roč. 13, č. 2, s. 16-19. ISSN 0035-7766. Orig. Effective educational strategies.

STARÝ, Karel. Metodologická východiska případové studie školní výuky [CD-ROM]. [Case study of the clasroom instruction: methodology]. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2006, ISBN 80-7043-483-X.

STARÝ, Karel. Problematika hodnocení ve škole. [Classroom assessment]. Metodický portál, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.rvp.cz>.

STARÝ, Karel. Sumativní a formativní hodnocení. [Summative and formative assessment]. Metodický portál, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.rvp.cz>.

STARÝ, Karel; MATOUŠEK, Oldřich; STARÁ, Jana. Základy demokracie : Soukromí. [Foundations of Democracy : Privacy]. Praha : Triton, 2006, 74 s. ISBN 80-7254-879-4.

URBÁNEK, Petr. Klima učitelských sborů ZŠ: empirická zjištění. [Climate of School Staff: the Empiric Finding]. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu : Sborník příspěvků 14. konference ČAPV [CD-ROM]. Plzeň : PedF ZČU, 2006, ISBN 80-7043-483-X.

URBÁNEK, Petr. Změny ve strukturaci učitelského studia v kontextu současné školní kurikulární reformy. [The Changes in the Structure of Teacher Study Programmes in the Context of the Contemporary Curriculum Reform of the Schools]. In DOLEŽALOVÁ, Jana. (ed.). Kompetence učitele na pozadí současné kurikulární reformy. Hradec Králové : Univerzita Hradec Králové, 2006, s. 82-85. ISBN 80-7041-404-9.

URBÁNEK, Petr; HOLZ, Oliver. Deutsche und Tschechische Lehrer im Grenzgebiet: Eine vergleichende Analyse der Einstellung zu ihrem Beruf. [The Czech and German Teacher in the Borderland: The Comparison Analysis of Teachers Attitude to their Profession]. In Europa konkret! : Grenzräume als Chance für Bildungsinnovationen? Landau : Knecht, 2006, s. 131-140. ISBN 3-930927-95-0.

URBÁNEK, Petr; MARKOVÁ, Karolina. Praktická příprava na pedagogických fakultách: analýza stavu. [Practical Teacher Preparation at Pedagogical Faculties: Analysis of the State]. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu : Sborník příspěvků 14. konference ČAPV [CD-ROM]. Plzeň : PedF ZČU, 2006, ISBN 80-7043-483-X.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Cíle kurikulární reformy a podmínky jejich dosažení. [Goals of curriculum reform and conditions of their reaching ]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, 20 s. ISBN 80-7015-097-1.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Kvalifikace učitelů pro permanentní změnu. [Teachers´ qualification for permanent change]. In MAŇÁK, Josef; JANÍK, Tomáš. (eds.). Problémy kurikula základní školy. Brno : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2006, s. 79-90. ISBN 80-210-4125-0.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profesní rozvoj učitelů v českém kontextu 90. let a současnosti. [Professional development of teachers in the Czech context of 90th and at the present]. In VALICA, Miroslav. (ed.). Kríza učiteľskej profesie : Hľadanie riešení. Banská Bystrica : Metodicko-pedagogické centrum Banská Bystrica, 2006, s. 60-70. ISBN 80-8041-505-6.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Vysokoškolský učitel: učenec a/nebo profesionál? [University teacher: scholar and/or professional?] In SIROTOVÁ, M. (ed.). Quo vadis vysokoškolský učiteľ. Trnava : UCM FF, 2006, s. 10-18. ISBN 80-89-220-37-1.

WALTEROVÁ, Eliška. Comparative education for teachers in the Czech Republic: Aims, models, problems. In POPOV, N.; WOLHUTER, Ch. (eds.). Comparative education and teacher training. Vol. 4. Sofia : Bureau of Educational Services, 2006, s. 41-47. ISBN 954-9842-05-03.

WALTEROVÁ, Eliška. Czech comparative education in the bipolar world. European Education, 2006, roč. 38, č. 3, s. 48-59. ISSN 1056-4936.

WALTEROVÁ, Eliška. Jiří Kotásek stále mezi námi. [Jiří Kotásek ever with us]. In Orbis scholae. Praha : UK, PedF Centrum základního výzkumu školního vzdělávání, 2006, s. 127-134. ISBN 80-7290-278-4.

WALTEROVÁ, Eliška. Možnosti využití případové studie ve výzkumu školy [CD-ROM]. [Possibilities to apply the case study in the research of the school [CD-ROM]]. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2006, s. 1-17 příl. ISBN 80-7043-483-X.

WALTEROVÁ, Eliška. Orbis scholae - res proposita. [Orbis scholae - res proposita]. In Orbis scholae. Praha : UK, PedF Centrum základního výzkumu školního vzdělávání, 2006, s. 4. ISBN 80-7290-278-4.

WALTEROVÁ, Eliška. Srovnávací pedagogika : Vývoj a proměny v globálním kontextu. [Comparative education : Development and changes in the global context]. Praha : UK, Pedagogická fakulta, 2006, 299 s. ISBN 80-7290-269-5.

WALTEROVÁ, Eliška. Srovnávací pedagogika v českém kontextu. [Comparative education in the Czech context]. In GREGER, David; JEŽKOVÁ, Věra. (eds.). Školní vzdělávání : Zahraniční trendy a inspirace. Praha : Karolinum, 2006, s. 13-51. ISBN 80-246-1313-1.

WALTEROVÁ, Eliška; ČERNÝ, Karel. Vzdělávací potřeby pro 21. století. [Educational demands for 21th century]. In Orbis scholae. Praha : UK, PedF Centrum základního výzkumu školního vzdělávání, 2006, s. 60-76. ISBN 80-7290-278-4.

WALTEROVÁ, Eliška; GREGER, David. Transformace vzdělávacích systémů zemí visegradské skupiny: srovnávací analýza. [Transformation of educational systems of Visegrad countries: Comparative analysis]. In Orbis scholae. Praha : UK, PedF Centrum základního výzkumu školního vzdělávání, 2006, s. 13-29. ISBN 80-7290-278-4.

WALTEROVÁ, Eliška; STARÝ, Karel. Potenciál změny v realitě školy. [Potential of changes in the school reality]. In Orbis scholae. Praha : UK, PedF Centrum základního výzkumu školního vzdělávání, 2006, s. 77-97. ISBN 80-7290-278-4.



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU