Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání
ČERNÁ, Marie; JEŽKOVÁ, Věra; SLAVÍKOVÁ, Lenka. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. [Charles University in Prague, Faculty of Education]. Forum : Časopis Univerzity Karlovy v Praze, 2005, č. 1, s. 52-53. ISSN 1211-1724.
ČERNÁ, Markéta. Informační a komunikační technologie (ICT) v práci managamentu základní školy. [Information and Communication Technologies as Support for School Managament]. In VAŠŤATKOVÁ, Jana (ed.). Pedagogický výzkum : Reflexe společenských potřeb a očekávání? 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, s. 42-46. ISBN 80-244-1079-6.
ČERNÁ, Markéta. Nové pohledy na roli ICT ve vzdělávání a odborné přípravě. [New Perspectives on the Impact of Information and Communication Technologies and their Role in the Context of Education and Training]. In PROKOP, Jiří; RYBIČKOVÁ, Marta (ed.). Proměny pedagogiky. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova vPraze, Pedagogická fakulta, Česká pedagogická společnost, 2005, s. 278-281. ISBN 80-7290-226-1.
GREGER, David. Développement et débat autour du modele de college unique en République Tcheque et dans d'autres pays d'Europe centrale et orientale. [The development and debating of the comprehensive school model in the Czech Republic and other Central and Eastern European Countries (CEECs)]. In INRP - DEROUET, Jean Luis (ed.). Construction/déconstruction du college unique : Mise en perspectiveinternationale. Lyon : INRP, 2005, Dostupné na WWW: <http://ep.inrp.fr/EP/r_a_venir/r_colloque_construction_deconstruction/>.
GREGER, David. Možnosti zjišťování a měření obtížnosti didaktického textu. [The possibilities for assesing and measuring readability of educational texts]. Praha : UK PedF, 2005, 191 s.
GREGER, David. Proces schvalování učebnic v historicko-srovnávací perspektivě. [The textbook adoption policy in comparative perspective]. Pedagogická orientace, 2005, č. 3, s. 114-119. ISSN 1211-4669.
JEŽKOVÁ, Věra. Aktivity Centra evropských studií PedF UK jako inspirace pro implementaci evropské dimenze na vysokých a středních školách. [Activities of the Centre of European Studies at the Charles University, Faculty of Education as an inspiration for the implementation of the European Dimension at the high and secondary schools]. Mládí a budoucnost EU. 1. vyd. Praha : Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů, 2005, s. 47-48.
JEŽKOVÁ, Věra. Evropské internetové projekty Evrospké unie. [The European Internet Projects of the European Union]. Informatorium Fakulty pedagogické UK, 2005, roč. 2005, č. 42, s. 18-19.
KOTÁSEK, Jiří. Snahy o vytvoření vědecké komunity v české a slovenské pedagogice v letech 1964-1970. [Attempts at constituing a scientific community in Czech and Slovak education science in 1964 - 1970]. In PROKOP, Jiří; RYBIČKOVÁ, Marta (ed.). Proměny pedagogiky : Sborní příspěvků z 13. konference ČPdS. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005, s. 12-30. ISBN 80-7290-226-1.
KOTÁSEK, Jiří. Snahy o vytvoření vědecké komunity v české a slovenské pedagogice v letech 1964 - 1970. [Attempts at constituing a scientific community in Czech and Slovak education science in 1964 - 1970]. Pedagogická revue, 2005, roč. 57, č. 4, s. 327-348. ISSN 1335-1982.
KOTÁSEK, Jiří. Veřejné vzdělávání pro všechny na začátku 21. století a "Všeobecný školní řád". [Public education for all at the beginning of 21st century and the General School Rules]. In Všeobecné vzdělávání pro všechny : mezinárodní konference : Praha, 4.-5. 11. 2004. 1. vyd. Praha : Pedagogické muzeum J.A. Komenského; Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2004, s. 256-262. ISBN 80-901461-7-1.
KOTÁSEK, Jiří. Vzdělávací politika a rozvoj školství v české republice po roce 1989. [Educational policy and educational system development in the Czech Republic since 1989]. Technológia vzdelávania, 2005, roč. 13, č. 3-4, s. 3-6. ISSN 1335-003X.
NOVOTNÁ, Jiřina. Participace dětí v prostředí školy. [Participation of children in school environment]. In WIEGEROVÁ, Adriana (ed.). Kvalita životav škole v centre pozornosti výskumných projektov. 1. vyd. Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. Bratislava : Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta Bratislava, 2005, s. 107-112. ISBN 80-969-142-2-6.
NOVOTNÁ, Jiřina. Vyjádření konceptu "blaha dítěte" v dokumentech státní politiky jako součást humanizace vzdělávání. [Pronouncement of "well being of child" in state papers - component of humanization of education]. In VAŠŤATKOVÁ, Jana (ed.). Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? : Sborník příspěvků z XIII. konference ČAPV. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, s. 210-212. ISBN 80-244-1079-6.
STARÝ, Karel. Formativní hodnocení vzhledem k aktuálním otázkám kurikulární reformy. [Formative assessment and curriculum reform]. In VAŠŤATKOVÁ, Jana (ed.). Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání?. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, s. 279-282. ISBN 80-244-1079-6.
STARÝ, Karel. Formativní hodnocení : Zpráva o mezinárodním semináři OECD. [Formative asesment International seminar OECD report]. Pedagogika, 2005, roč. 15, č. 4, s. 394-396. ISSN 0031-3815.
STARÝ, Karel. Možnosti využití revidované Bloomovy taxonomie v praxi. [Bloom´s taxonomy in the clasroom practice]. Komenský, 2005, roč. 129, č.5, s. 22-26. ISSN 0323-0449.
SYŘIŠTĚ, Ivo. Hodnoty a působení školy. [Values and school influence]. In PROKOP, Jiří; RYBIČKOVÁ, Marta (ed.). Proměny pedagogiky : Sborník příspěvků z 13. konference ČPdS. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2005, s. 247-251. ISBN 80-7290-226-1.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Pedagogické vzdělávání vysokoškolských učitelů jako aktuální potřeba. [Training of university teachers in higher education pedagogy as an actual demand]. Aula, 2005, roč. 13, č. 3, s. 73-78. ISSN 1210-6658.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profesionalismus vysokoškolských učitelů v reflexi nového paradigmatu vzdělávání. [University teachers' professionalization in the reflection of new paradigma of education]. Academia, 2004, roč. 15, č. 4, s. 12-17. ISSN 1335-5864.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Standardizace profese učitele : český model. [Standardization of teaching profession: the Czech model]. In KASÁČOVÁ, Bronislava (ed.). História, súčasnosť a perspektívy učiteľského vzdelávania : Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie - Banská Bystrica, 8.-9. 9. 2004. 1. diel.. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2005, s. 43-51. ISBN 80-8083-107-6.
WALTEROVÁ, Eliška. 12. světový kongres srovnávací pedagogiky. [12. World Congress of Comparative Education]. Pedagogika, 2005, roč. 55, č. 2, s.172-175. ISSN 0031-3815.
WALTEROVÁ, Eliška. Education and social justice: 12th Congress of the World Council of Comparative Education Societies. The New Educational Review, 2005, roč. 3, č. 5(1), s. 263-268. ISSN 1732-6729.
WALTEROVÁ, Eliška. Pedagogický výzkum jako reflexe vzdělávací reality. [Education research as a reflexion of educational reality]. In VAŠŤÁTKOVÁ, Jana (ed.). Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, s. 348-350. ISBN 80-244-1079-6.
WALTEROVÁ, Eliška. Proměny rolí a paradigmat srovnávací pedagogiky. [Changes in roles and paradigms of comparative education]. In PROKOP, Jiří; RYBIČKOVÁ, Marta (ed.). Proměny pedagogiky. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005, s. 186-192. ISBN 80-7290-226-1.
WALTEROVÁ, Eliška. Rozvoj národní vzdělanosti a profesionalizace učitelů v evropském kontextu. [Development of the national education and professionalization of teachers in European context]. Informatorium Fakulty pedagogické UK, 2005, č. 42, s. 1-2.