RIV06


Seznam publikací pracovníků UK PedF sebraných za rok 2005 s vazbou na výzkumné záměry nebo projekty, které prošly bezchybně kontrolními programy RV ČR a byly součástí dodávky souborů RIV06 pro níže uvedené donátory.




Donátor GA0


HEJNÝ, Milan. Diversity of students' solutions as a diagnostic tool of the teacher's educational style. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). SEMT 05. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 133-141. ISBN 80-7290-220-2.

HEJNÝ, Milan. Rozmanitost řešení žáků jako diagnostický nástroj edukačního stylu. [Diversity of pupils' solutions as a diagnistic tool of the educational style]. In VAGASKÝ, Martin; HEJNÝ, Milan; KVASZ, Ladislav (ed.). Pytagoras 2005 : letná škola z teórie vyučovania matematiky, Kováčová pri Zvolene, 2.7. - 9.7.2005, zborník príspevkov. Bratislava : P-MAT, 2005, s. 19-31. ISBN 80-969414-3-7.

HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina. Krychlová tělesa. [Cube solids]. In VAGASKÝ, Martin; HEJNÝ, Milan; KVASZ, Ladislav (ed.). Pytagoras 2005 : letná škola z teórie vyučovania matematiky, Kováčová pri Zvolene, 2.7. - 9.7.2005, zborník príspevkov. Bratislava : P-MAT, 2005, s. 32-36. ISBN 80-969414-3-7.

HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. From experience, through Generic models to abstract knowledge. In Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. 1. vyd. Saint Feliu de Guixols : b. n., 2005. Dostupné na WWW: <http://cerme4.crm.es/>.

HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Hrou "Hádej a plať" se učíme klasifikovat. [The game "Guess and Pay" teaches us to classify]. Učitel matematiky, 2005, roč. 14, č. 1 (57), s. 1-8. ISSN 1210-9037.

HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Ways of Enhancing a Teachers's Understanding of his/her Pupils. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). Proceedings International Symposium Elementary Maths Teaching. 1. vyd. Prague : Charles University, Faculty of Education, 2005, s. 337-338. ISBN 80-7290-220-2.

HOFMANNOVÁ, Marie; NOVOTNÁ, Jarmila. Mathematics in a foreign language : Learning strategies. In GAGATSIS, Athanasios; SPAGNOLO, Filippo; MAKRIDES, Gregory; FARMAKI, Vassiliki (ed.). Proceedings of the 4th Mediterranean conference on mathematics education MEDCONF 2005. 1. vyd. Palermo : University of Palermo, 2005, s. 137-146. ISBN 9963-7770-6-6.

HOFMANNOVÁ, Marie; NOVOTNÁ, Jarmila. The impact of class management on the learning process. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). SEMT 05. 1. vyd. Praha : UK-PedF, 2005, s. 141-148. ISBN 80-7290-220-2.

CHARVÁTOVÁ, Kateřina. Early Cistercian Economy in Bohemia (about 1150-1300) : The Mysterious Affair of the Granges. Quaestiones Medii Aevi Novae, 2004, roč. 9, s. 283-296. ISSN 1427-4418.

JANČAŘÍK, Antonín. Karetní hry a výuka matematiky. [Card games and maths education]. In JIROTKOVÁ, Darina; STEHLÍKOVÁ, Naďa (ed.). Dva dny s didaktikou matematiky. Praha : UK v Praze, 2005, s. 74-77. ISBN 80-7290-223-7.

JANČAŘÍK, Antonín. Quatro a klasifikace. [Quatro and clasification]. In ZHOUF, Jaroslav (ed.). In Ani jeden matematický talent nazmar. Praha : UK PedF, 2005, s. 126-128. ISBN 80-7290-224-5.

JANČAŘÍK, Antonín; JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Portfolio Assesment of Elementary Pupils. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). International Symposium Elementary Maths Teaching. Praha : UK PedF, 2005, s. 164-170. ISBN 80-7290-220-2.

JANČAŘÍK, Antonín; KEPKA, Tomáš; VÍTEK, Milan. Multiplication Groups of Quasigroups and Loops IV. Acta Universitatis Carolinae - Matematica at Physica, 2005, roč. 46, č. 1, s. 77-100. ISSN 0001-7140.

JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina; JANČAŘÍK, Antonín. Games and puzzles as the way to solving strategies and algorithms. In FELLNER, Rostislav (ed.). Fragmenta Ioannea 2005 Iternational conference on education : New perspectives in Congnitive and Intercultural Learning. From Preschool Education to Information Society. 1. vyd. Svatý Jan pod Skalou : Centrum ekologického výzkumu a výchovy ve Svatém Janu pod Skalou, 2005, s. 115-126. ISBN ISSN 1214-5041.

JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina; JANČAŘÍK, Antonín. Šnečí závody - příklad interdisciplinárního projektu. [Snail race - example of interdisciplinar project]. In VAGASKÝ, Martin; HEJNÝ, Milan; KVASZ, Ladislav (ed.). Pytagoras 2005 : letná škola z teórie vyučovania matematiky, Kováčová pri Zvolene, 2.7. - 9.7.2005, zborník príspevkov. Bratislava : P-MAT, 2005, s. 37-39. ISBN 80-969414-3-7.

JIROTKOVÁ, Darina. Development of ideas leading to Pythagoras theorem – primary school pupils and student-teachers. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). SEMT 05. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 35-35. ISBN 80-7290-220-2.

JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Diversity of Constructivist Educational Approaches. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). SEMT 05 : International Symposium Elementary Maths Teaching. 1. vyd. Prague : Charles University, Faculty of Education, 2005, s. 171-179. ISBN 80-7290-220-2.

JIROTKOVÁ, Darina; LITTLER, Graham. Classification leading to structure. In LITTLER, Graham (ed.). CERME4. Sant Feliu de Guíxols, Spain : 2005. Dostupné na WWW: <http://www.cerme4.crm.es/>.

JIROTKOVÁ, Darina; LITTLER, Graham. Communication in the classroom as a tool to develop understanding in geometry. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). SEMT 05. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 340-342. ISBN 80-7290-220-2.

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Development of Teacher - Educator Collaboration, a case study. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). SEMT 05 : International Symposium Elementary Maths Teaching. 1. vyd. Prague : Charles University, Faculty of Education, 2005, s. 186-193. ISBN 80-7290-220-2.

KROPÁČKOVÁ, Jana; LINKOVÁ, Marie; MARKOVÁ, Karolína. Koncepce pedagogické praxe v rámci pregraduální přípravy učitelství na PedF UK Praze. In JANÍK, Tomáš; HAVEL, Jiří (ed.). Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 1. vyd. Pedagogika. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2005, s. 138-145. ISBN 80-210-3884-5.

KUBÍNOVÁ, Marie; STEHLÍKOVÁ, Naďa. Matematikproject i Tjeckien, Begransad aritmetik. [Mathematics projects in the Czech Republic : Restricted Arithmetic]. Nämnaren, 2005, č. 3, s. 42-45. ISSN 0348-2723.

KUBÍNOVÁ, Marie; STEHLÍKOVÁ, Naďa. Matematikproject i Tjeckien, Vi raknar som de gamla egyptierna. [Mathematics projects in the Czech Republic: We count as the old Egyptians]. Nämnaren, 2005, č. 1, s. 42-47. ISSN 0348-2723.

KVÍTKOVÁ, Naděžda. Intertextualita v duchovních promluvách. [Intertextuality in spiritual discourse]. In ČMEJRKOVÁ, Světla; SVOBODOVÁ, Ivana (ed.). Oratio et ratio. 1. vyd. Praha : Ústav pro jazyk český AV ČR, 2005, s. 237-241. ISBN 80-86496-23-6.

LITTLER, Graham; JIROTKOVÁ, Darina. Od pravidelností k algebraickým výrazům. [From pattern to algebraical expressions]. In JIROTKOVÁ, Darina; STEHLÍKOVÁ, Naďa (ed.). Dva dny s didaktikou matematiky 2005. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 82-86. ISBN 80-7290-223-7.

MAZÁČOVÁ, Nataša. Nadaný žák. [Talented pupil]. In MAŇÁK, Josef; JANÍK, Tomáš (ed.). Orientace české základní školy. 1. vyd. Brno : Centrum pedagogického výzkumu MU Brno, 2005, s. 113-123. ISBN 80-210-3870-5.

MLČKOVÁ, Marie; ŠIŠKA, Jan (ed.). ODL : Inclusive. Praha : Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta UK Praha, 2004.

NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana. Cultural and linguistic problems of the use of authentic textbooks when teaching mathematics in a foreign language. ZDM : Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 2005, roč. 37, č. 2, s. 109-115. ISSN 1615-679X.

NOVOTNÁ, Jarmila; SARRAZY, Bernard. Model of a professor’s didactical action in mathematics education : Professor’s variability and students’ algorithmic flexibility in solving arithmetical problem. In DOUHARD, Jean-Philippe (ed.). Proceedings CERME 4, WG 6. 1. vyd. Sant Feliu de Guíxols : ERME, 2005. Dostupné na WWW: <http://cerme4.crm.es/Papers%20definitius/6/NovotnaSarrazy.pdf>.

OHLÍDKOVÁ, Blanka. Převod výukového programu pro ke30 do počítače. [Didactical transformation in e-learning]. In Od programovaného učení k e-learningu. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 2005, s. 137-146. ISBN 80-7368-053-X.

OHLÍDKOVÁ, Blanka. The role of didactical transformation in e-learning. In ICTE 05. 4. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 2005, s. 249-252. ISBN 80-7368-081-5.

OHLÍDKOVÁ, Blanka; MLČKOVÁ, Marie. Pedagogical aspects of e-learning and their dependences on ICT and technical facilities. In Computer Based Learning in Science. 1. vyd. Žilina : University of Zilina, 2005, s. 113-123. ISBN 9963-607-63-2.

STEHLÍKOVÁ, Naďa. Řešení multiplikativních rovnic v konečné aritmetické struktuře. [Solving multiplicative equations in a finite arithmetic structure]. In VAGASKÝ, Martin; HEJNÝ, Milan (ed.). Pytagoras 2004: letná škola z teórie vyučovania matematiky, zborník príspevkov. 1. vyd. Bratislava : EXAM, 2005, s. 89-93. ISBN 80-89194-01-X.

STEHLÍKOVÁ, Naďa; ULRYCHOVÁ, Michaela. How to investigate the environment of the mathematics classroom. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). SEMT 05. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 291-299. ISBN 80-7290-220-2.

STRNADOVÁ-LEDNICKÁ, Iva. Stresové a resilienční faktory v rodinách s dětmi se specifickými poruchami učení. [Stress and resiliency factors in families with children with specific learning disorders]. Speciální pedagogika, 2005, č. 3, s. 200-215. ISSN 1211-2720.

ŠIŠKA, Jan. Inkluzívně na dálku? Evaluace E-learningového kursu pro inkluzívní vzdělávání. [Inclusively on distance? Evaluation of e-learning course for inclusive education]. Speciální pedagogika, 2005, roč. 15, č. 2 , s. 27-29. ISSN 1211-2720.


Donátor MSM


BENEŠ, Pavel; CIHELNÍK, Simon; DROŽ, Ladislav. Využití informačních a komunikačních technologií v didaktice experimentální chemie. [Use of ICT in didacties of experimental chemistry]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti II. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 385-388. ISBN 80-7290-202-4.

BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír. Technologicko didaktický výzkum v kontextu výzkumných záměrů Pedagogické fakulty UK v Praze. [Technologic and didactic research in context of research plans of Faculty of Education of ChU in Prague]. In POLÁK, J. (ed.). Kultúra – priestor interdisciplinárneho myslenia. 1. vyd. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2005, s. 39-47. ISBN 80-8050-833-X.

BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír. Výzkum vzdělávání pro život v informační společnosti. [Research in the field of education for life in the information society]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 9-24. ISBN 80-7290-198-2.

BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. [Education for Life in Information Society, I.]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 262 s. ISBN 80-7290-198-2.

BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti II. [Education for Life in Information Society, II.]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 238 s. ISBN 80-7290-202-4.

BLÁHA, Jaroslav. Metodologická východiska pohledu na genezi moderního malířství a hudby. [Methodological Point of Departure for Viewing the Genensis of Modern Painting and Music]. In SLAVÍK, Jan (ed.). Multidisciplinární komunikace - problém i princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 240-265. ISBN 80-7290-199-0.

BRDIČKA, Bořivoj. Hodnocení inovativních aplikací vzdělávacích technologií. [Evaluation of innovative applications of educational technology]. In BENEŠ, P.; RAMBOUSEK.V.; FIALOVÁ, I. (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 163-168. ISBN 80-7290-198-2.

BRDIČKA, Bořivoj. Inovace výukových metod prostřednictvím technologií. [Innovation of educational methods through technology]. In BENEŠ, P.; RAMBOUSEK, V.; FIALOVÁ, I. (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 87-94. ISBN 80-7290-198-2.

BRDIČKA, Bořivoj. Výzkum využití moderních technologií ve vzdělávání SITES M2. [International research of implementation of modern technology in education SITES M2]. In BENEŠ, P.; RAMBOUSEK, V.; FIALOVÁ, I. (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 95-116. ISBN 80-7290-198-2.

ČERNOCHOVÁ, Miroslava. E-learning: očekávání, zkušenosti a skutečnost. [E-learning: expectations, experience and reality]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 271-300. ISBN 80-7290-198-2.

ČERNOCHOVÁ, Miroslava. ICT ve školním vzdělávání v zrcadle grafů a čísel několika zahraničních výzkumů aneb Proč se stále nedaří ICT integrovat výrazněji do školního vzdělávání. [Let’s to look at a mirror of graphs and numbers published abroad in some researches in other countries about ICT in school education or why doesn’t ICT integration succeed more markedly into school education?]. In ČERNOCHOVÁ, Miroslava; FIALOVÁ, Irena; MANNOVÁ, Božena (ed.). Poškole 2005 : Sborník Národní konference o počítačích ve škole. 1. vyd. Praha : Mezinárodní organizační výbor Poškole; Liberec : Jednota školských informatiků, 2005, s. 285-289. ISBN 80-239-4633-1.

ČERNOCHOVÁ, Miroslava; SIŇOR, Stanislav. Využití ICT ve školní praxi jako příprava na celoživotní učení v informační společnosti. [ICT applications in a school practice as a training for life-long learning]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 301-318. ISBN 80-7290-198-2.

FIALOVÁ, Irena. E-learningové studium multimediální výchovy a poradenství. [E-learning study: Multimedia Education and Consultancy ]. In BENEŠ, P.; FIALOVÁ, I.; RAMBOUSEK, V. (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 319-335. ISBN 80-7290-198-2.

FIALOVÁ, Irena. Názory studentů na implementaci ICT do vzdělávání. [Students ideas of implementation ICT in education]. In BENEŠ, P.; FIALOVÁ, I.; RAMBOUSEK, V. (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti II. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 377-385. ISBN 80-7290-202-4.

FIALOVÁ, Irena. Zamyšlení nad využitím notebooků ve výuce. [Reflection about usage of notebook in education]. In ČERNOCHOVÁ, M.; FIALOVÁ, I.; MANNOVÁ, B. (ed.). Poškole 2005 : Sborník Národní konference o počítačích ve škole. 1. vyd. Praha : Mezinárodní organizační výbor Poškole; Liberec : Jednota školských informatiků, 2005, s. 188-193. ISBN 80-239-4633-1.

FRITSCH, Rudolf; KOMAN, Milan. Von Apollonios aus dynamisch Mathematik entdecken. [Discovering Apollonios´ type theorems using dynamic mathematic]. In Schriften der Sudetendeutschen Akademie der Wissenschaften und Künste. 1. vyd. Forschungsbeiträge der Naturwissenschaftlichen Klasse, Band 25. München : Sudetendeutsche Akademie der Wissenschaften und Künste, 2004, s. 45-70. ISBN 3-936284-03-2.

FULKOVÁ, Marie. Heterofonie diskurzu v současné výtvarné výchově. [Heterophony of the discourse in the present-day art education]. In Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2005, s. 285-304. ISBN 80-7290-199-0.

GRMELOVÁ, Anna. "Glad Ghosts" : D.H. Lawrence's Subversion of the Gothic. In GRMELOVÁ, Anna; DUŠKOVÁ, Libuše; FARRELL, Mark (ed.). 2nd Prague Conference on Linguistics and Literary Studies : Proceedings. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2005, s. 162-166. ISBN 80-7290-221-0.

GRMELOVÁ, Anna. Introduction. In GRMELOVÁ, Anna; DUŠKOVÁ, Libuše; FARRELL, Mark (ed.). 2nd Prague Conference on Linguistics and Literary Studies. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 99-100. ISBN 80-7290-221-0.

GRMELOVÁ, Anna; DUŠKOVÁ, Libuše; FARRELL, Mark (ed.). 2nd Prague Conference on Linguistics and Literary Studies. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 197 s. ISBN 80-7290-221-0.

HADJ MOUSSOVÁ, Zuzana, aj. Pedagogicko-psychologické poradenství I : Vybrané problémy. [Educational and psychological counseling : Selected problems]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005, 207 s. ISBN 80-7290-215-6.

HADJ MOUSSOVÁ, Zuzana. Poradenská diagnostika a intervence u dětí z menšiny. [Diagnostic and intervention in counseling minority children]. In MACEK, Petr; DALAJKA, Jiří (ed.). Vývoj a utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech. 1. vyd. Brno : Fakulta sociálních studií MU v Brně, 2005, s. 480-488. ISBN 80-210-3804-7.

HAZUKOVÁ, Helena; SLAVÍK, Jan, aj. Problémy utváření funkčního slovníku učitele ve výtvarné výchově. [Problems of Creating an Art Education Teachers´s Functional Vocabulary]. In Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2005, s. 304-326. ISBN 80-7290-199-0.

HEJLOVÁ, Helena. Koncept práv dítěte a jeho vliv na cíle a pozici dítěte ve vzdělávání. [Concept of the Rights of the Child and its Influence on Aims and the Position of the Child in Education.]. In Proměny primárního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Praha : Portál, 2005, s. 37-47. ISBN 80-7178-942-9.

HEJNÝ, Milan. Matematika. [Mathematics]. In Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha : Portál, 2005, s. 175-191. ISBN 80-7178-942-9.

HEJNÝ, Milan. Zkušenosti a výhledy ve vyučování matematice mezi roky 1999 a 2005. [Experience and perspectives in mathematics teaching between years 1999 and 2005]. In SLAVÍK, Jan (ed.). Studia Paedagogica. Sv. 26. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 57-87. ISBN 80-7290-225-3.

HOGENOVÁ, Anna. Co je to „učit se“? [What it means „be learning“?]. In VÍTEK, M. (ed.). Systémová pedagogika. 1. vyd. Hradec Králové : Miloš Vognar, 2005, s. 40-47. ISBN 80-86771-11-3.

HOGENOVÁ, Anna. Co se diagnostikovat nedá? [What is not possible at diagnostics?]. In Diagnostika motoriky mládeže. Ostrava : Ostravská univerzita, 2004, s. 37-42. ISBN 80-7368-003-3.

HOGENOVÁ, Anna. K fenoménu niternosti u S. Kierkegaarda a M. Heideggera. [To the Phenomenon of Inwardness by S. Kierkegaard and M. Heidegger]. Acta Oeconomica Pragensia : Existencialismus a společnost, 2005, roč. 13, č. 5, s. 102-114. ISSN 0572-3043.

HOGENOVÁ, Anna. K filosofii slova. [To the philosophy of name]. In Myšlení, jazyk, řeč. 1. vyd. Scholé filosofia. Liberec : PedF Liberec, 2004, s. 73-79. ISBN 80-902997-3-3.

HOGENOVÁ, Anna. K filosofii výkonu. [To the Philosophy of Performance]. 1. vyd. Praha : Eurolex Bohemia, 2005, 574 s. ISBN 80-86861-35-X.

HOGENOVÁ, Anna. K filosofii výkonu v současné společnosti. [To the Philosophy of Performance in our World]. Psych@Som, 2005, roč. ll, č. 4, s. 1-6. ISSN 1214-6102.

HOGENOVÁ, Anna. K heideggerovskému pohledu na dějiny. [To the Heideggerian´View on the History]. In PETRUCIOVÁ, Jelena; FEBER, J. (ed.). In Člověk - dějiny - hodnoty II.. 1. vyd. Ostrava : Repronis, 2005, s. 154-159. ISBN 80-7368-021-1.

HOGENOVÁ, Anna. Kam až slova dosáhnou? [Where can go the words?]. Paideia, 2005, roč. 2, č. 1. Dostupné na WWW : <www.pedf.cuni.cz/~paideia>. ISSN 1214-8725.

HOGENOVÁ, Anna. Movement and Time. Prague : The Faculty of Physical Culture, 2005, 8 s.

HOGENOVÁ, Anna. Movement, Time and Art. Prague : PedF, 2005, 4 s.

HOGENOVÁ, Anna. Myšlení je děkování. [The Thinking is thanksgiving]. In Mezigenerační porozumění a komunikace. 1. vyd. Praha : Eurolex Bohemia, 2005, s. 117-134. ISBN 80-86861-80-5.

HOGENOVÁ, Anna. Několik pojmů ze sokolské filosofie. [Some Ideas from Sokol Philosophy]. Sokolský vzdělavatel, 2005, roč. 30, č. 1, s. 8-9.

HOGENOVÁ, Anna. On the Phenomenology of the Body and Motion. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 2005, roč. 40, č. 1, s. 71-83. ISSN 0323-0511.

HOGENOVÁ, Anna. Pro rodiče a děti. [For Parents and Children]. Vzlet, 2005, roč. 11, č. 6, s. 2.

HOGENOVÁ, Anna. Rozumění a úloha objektu. [Understanding and the role of subject]. Paideia, 2004, roč. 1, č. 1, Dostupné na WWW: <www.pedf.cuni.cz/~paideia>. ISSN 1214-8725.

HOGENOVÁ, Anna. Sport jako fenomén globálního světa. [Sport as Phenomenon of global world]. In HODAŇ, Bohuslav (ed.). Tělesná výchova, sport a rekreace v procesu současné globalizace. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, s. 29-39. ISBN 80-244-1116-4.

HOGENOVÁ, Anna. The Problem of Corporeality and Temporality. Paideia, 2005, roč. 2, č. 3. Dostupné na WWW: <www.pedf.cuni.cz/~paideia>. ISSN 1214-8725.

HOGENOVÁ, Anna. Únava z demokracie. [The Tiredness from Democracy]. Sokol, 2005, roč. 62, č. 10, s. 24-25. ISSN 0489-6718.

HOGENOVÁ, Anna; CHOUTKA, Miroslav; SVOBODA, Bohuslav; DOVALIL, Josef. Pierre de Coubertine, filosof olympismu. [Pierre de Coubertine, Philosoph of olympical Thinking]. In Olympismus. 1. vyd. Praha : Olympia, 2004, s. 12-32. ISBN 80-7033-871-7.

HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní : Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. [Giftedness and the Gifted : Pedagogical and Psychological Approaches, Models and Investigations in relation to school]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005, 209 s. ISBN 7290-213-X.

HŘÍBKOVÁ, Lenka. Oblasti myšlení ve Stanford-Binetově inteligenčním testu. [Areas of reasoning in the Stanford-Binet Intelligence Scale, 4th Revision]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 32-34, 73-75, 112-114, 159-161, 208-211, 236-276. ISBN 80-246-0924-X.

HŘÍBKOVÁ, Lenka. Vyhledávání nadaných : konstanty a změny v procesu identifikace. [Searching for the gifted : approaches and trends]. In OSTATNIKOVA, Daniela (ed.). Špecifiká vývinu a realizácia potenciálu nadaných detí. 1. vyd. Bratislava : Asklepios, 2005, s. 33-36. ISBN 80-7167-087-1.

HŘÍBKOVÁ, Lenka. Vzdělávání nadaných z pohledu školní socializace. [Gifted education seen through the prism of school socialisation]. In HELLER, Daniel; PROCHÁZKOVÁ, Jana; SOBOTKOVÁ, Irena (ed.). Psychologické dny 2004 : "Svět žen a svět mužů : Polarita a vzájemné obohacování". 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, s. 25-26, Dostupné na WWW: <http://www.cmps.ecn.cz>. ISBN 80-244-1059-1.

CHEJNOVÁ, Pavla. Zdvořilost jako lingvistický problém. [Politeness as a linguistic issue]. In SLAVÍK, Jan (ed.). Multidisciplinární komunikace - Problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2005, s. 412-433. ISBN 80-7290-199-0.

JANČAŘÍK, Antonín; KEPKA, Tomáš; VÍTEK, Milan. Multiplication Groups of Quasigroups and Loops IV. Acta Universitatis Carolinae - Matematica at Physica, 2005, roč. 46, č. 1, s. 77-100. ISSN 0001-7140.

JANOVEC, Ladislav. Sedukce jako jedna ze strategií persváze. [Seduction as one of the Persuasive Strategies]. In Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 146-164. ISBN 80-7290-199-0.

JIRÁSKOVÁ, Věra. Narušování dignity argumentace. [Disturbance of the dignity of argumentation]. In SLAVÍK, Jan (ed.). Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 133-146. ISBN 80-7290-199-0.

KASLOVÁ, Michaela. Počítání do milionu - matematika pro 4. r. ZŠ. [Counting from 0 to million - mathematics at the fourth class]. 1. vyd. Procvičujeme si. Praha : SPN, 2005, 40 s. ISBN 80-7235-284-9.

KASLOVÁ, Michaela. Počítání přes milion - matematika pro 5. r. ZŠ. [Counting above one million - mathematics for the fifth class]. 1. vyd. Procvičujeme si. Praha : SPN, 2005, 40 s. ISBN 80-7235-286-5.

KASLOVÁ, Michaela. Transformace mluveného kódu do matematického symbolického kódu a naopak. [Transformation of spoken code to mathematic symbolic code and vice versa]. In Multidisciplinární komunikace: problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2005, s. 266-282. ISBN 80-7290-199-0.

KASLOVÁ, Michaela; KRČMÁŘ, Jan. Geometrie a slovní úlohy. [Geometry and word-problems]. 1. vyd. Procvičujeme si. Praha : SPN, 2005, 48 s. ISBN 80-7235-287-3.

KASLOVÁ, Michaela; MALÁ, Romana. Geometrie a slovní úlohy - matematika pro 4. ročník ZŠ. [Geometry and word-problems - mathematics for fourth class]. 1. vyd. Procvičujeme si. Praha : SPN, 2005, 48 s. ISBN 80-7235-285-7.

KLUSÁK, Miroslav. Orientace v čase. [Orientation in time]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum, 2005, s. 50-51, 93-93, 135-135, 224-224, 469-484. ISBN 80-246-0924-X.

KLUSÁK, Miroslav. Orientace v prostoru. [Orientation in space]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 52-53, 94, 136-137, 180, 225-226, 485-492. ISBN 80-246-0924-X.

KLUSÁK, Miroslav; SLAVÍK, Jan. Kresba postavy pána. [Draw-a-man]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 35-41, 76-81, 115-120, 162-167, 279-309. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Čtení, pravopis, technika psaní (u druháka). [Reading, ortography, handwriting (in 2nd grade pupil)]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 84-90. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Čtení, pravopis, technika psaní (u prvňáka). [Reading, ortography, handwriting (in 1st grade pupil)]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 44-47. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Čtvrťák : celkový pohled. [The 4th grade pupil : a synopsis]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 150-158. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Čtvrťák: čtení, pravopis, technika psaní. [Teh 4th grade pupil : reading, orthography, handwriting]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 170-176. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Druhák : celkový pohled. [2nd grade pupil : a synopsis]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 64-72. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Metafyzika a technika čtení. [Reading: its metaphysics and technique]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 331-387. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Páťák : celkový pohled. [The 5th grade pupil : a synopsis]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 193-207. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Páťák : čtení, pravopis, technika psaní. [The 5th grade pupil : reading, orthography, handwriting]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 214-223. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Pravopis. [Orthography]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 388-408. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Prvňák : celkový pohled. [1th grade pupil : a synopsis]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 23-31. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Technika psaní. [Handwriting]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 409-426. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Třeťák : celkový pohled. [3rd grade pupil : a synopsis]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 103-111. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Třeťák : čtení, pravopis, technika psaní. [The 3rd grade pupil : reading, ortography, handwriting]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 123-131. ISBN 80-246-0924-X.

KUČERA, Miloš. Úvod. [Introduction]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5.třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 13-20. ISBN 80-246-0924-X.

LEIPERT, Jiří, aj. Metodika elementaristiky elektronického textu. [The methods of elementaristics of electronic text]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 201-211. ISBN 80-7290-198-2.

MACHOVÁ, Svatava. Argumentační diskurz. [Argumentation discourse]. In SLAVÍK, Jan (ed.). Multidisciplinární komunikace - problém a principy všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : UK PedF, 2005, s. 133-146. ISBN 80-7290-199-0.

MARUŠÁK, Radek. Dramatická výchova v rámci kurikula primární školy. [The drama education in primary school curriculum]. In Proměny primárního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Pedagogická praxe. Praha : Portál, 2005, s. 245-257. ISBN 80-7178-942-9.

MUDRÁK, David. Přístupy k rozvoji didaktiky informační výchovy. [Introduction to a Possible Approach in Building ICT Education Theory]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 193-200. ISBN 80-7290-198-2.

MUDRÁK, David. Výsledky analýzy implementace virtuálního vzdělávacího prostředí do výuky. [Implemantation of the Virtual Learning Environment into the Education Process - the Analysis and its Results]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 335-364. ISBN 80-7290-198-2.

NOVÁK, Jaroslav. Kriteriální hodnocení a jeho vlastnosti v pojetí pedagogických informací. [Criterial assessment and its properties in conception of educational information]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti II. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 411-474. ISBN 80-7290-202-4.

NOVÁK, Jaroslav; SLAVÍK, Jan. Informační a technologické přístupy ke školnímu hodnocení a k pedagogickým informacím. [Information and technological approach to school assessment and to educational information]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti II. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 391-410. ISBN 80-7290-202-4.

NOVOTNÁ, Jarmila. How can we identify and motivate mathematical talents? Case of word problems. In GAGATSIS, Athanasios; SPAGNOLO, Filippo; MAKRIDES, Gregory; FARMAKI, Vassiliki (ed.). Proceedings of the 4th Mediterranean conference on mathematics education MEDCONF 2005. 1. vyd. Palermo : University of Palermo, 2005, s. 523-532. ISBN 9963-7770-6-6.

PAVELKOVÁ, Isabella. Postoje chlapců a dívek ke školním předmětům. [Boy´s and girl´s attitude to schools subjects]. In HELLER, Daniel; PROCHÁZKOVÁ, Jana; SOBOTKOVÁ, Irena (ed.). Psychologické dny 2004 : Svět žen a svět mužů: polarita a vzájemné obohacování. 1. vyd. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas philosophica. Psychologica 35. Supplementum. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005, s. 26-27 + CD-ROM. ISBN 80-244-1059-1.

PELCOVÁ, Naděžda. Svět společného sdílení ve filosofické reflexi. [The world of common sharing in philosophical reflection]. In SLAVÍK, Jan (ed.). Multidisciplinární komunikace : problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : PedF UK, 2005, s. 56-80. ISBN 80-7290-199-0.

PEŠKOVÁ, Jaroslava. Jarmila Skalková osmdesátiletá. [Jarmila Skalková eighty year old]. In VALIŠOVÁ, Alena (ed.). Historie a perspektivy didaktického myšlení. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2004, s. 16-18. ISBN 80-246-0914-2.

POKORNÁ, Věra. Poruchy chování. [Behavior disabilities]. In Pedagogicko-psychologické poradenství I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005, s. 99-124. ISBN 80-7290-215-6.

PROCHÁZKA, Josef. Výukové www stránky jako prostředek edukace. [Education web pages in teaching]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 117-159. ISBN 80-7290-198-2.

RAMBOUSEK, Vladimír. Informační a komunikační technologie v přípravě učitelů. [Information and communication technology in teachers training]. In KASÁČOVÁ, Bronislava (ed.). História, súčasnosť a perspektívy učiteľského vzdelávania : Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie - Banská Bystrica, 8.-9.9.2004. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2005, s. 239-243. ISBN 80-8083-107-6.

RAMBOUSEK, Vladimír. Pojetí nově koncipovaného studijního oboru informační a komunikační technologie na PedF UK v Praze. [Conception of new designed study of information and communication technology at the Faculty of Education, ChU in Prague]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 317-321. ISBN 80-8083-151-3.

RAMBOUSEK, Vladimír. Psychodidaktické koncepty programovaného učení. [Psycho-didactic concepts of programmed learning]. In KAPOUNOVÁ, Jana (ed.). Od programovaného učení k e-learningu. 1. vyd. Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2005, s. 156-162. ISBN 80-7368-053-X.

RAMBOUSEK, Vladimír. Terminologické koncepty oblasti informační výchovy. [Terms concepts in the field of information education]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 312-316. ISBN 80-8083-151-3.

RAMBOUSEK, Vladimír. Východiska a koncepty technologické podpory edukace. [Resources and concepts of technological assistance of education]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 25-84. ISBN 80-7290-198-2.

RAMBOUSEK, Vladimír; MUDRÁK, David. Longitudinální evidence informační gramotnosti studentů. [Longitudinal observing of Information Literacy of Students]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti II. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 367-376. ISBN 80-7290-202-4.

RAMBOUSEK, Vladimír; MUDRÁK, David. Monitorování deklarované vstupní úrovně studentů učitelství v oblasti ICT. [Longitudinal Observing of the Initial State in Information Technology Skills of Students of Faculty of Education]. In ŠTOFFA, Ján; PAVELKA, Jozef; FRANKO, František (ed.). XVIII. DIDMATTECH 2005. [CD-ROM]. 1. vyd. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2005, s.45. Dostupné na WWW: <http://vk.science.upjs.sk/~frankof/didmattech_2005/>. ISBN 80-8068-424-3.

RAMBOUSEK, Vladimír; MUDRÁK, David; PROCHÁZKA, Josef; ŠTÍPEK, Jiří. Grafické interaktivní prvky při realizaci on line dotazníkového šetření. [Interactive graphic elements in realization of on line questionnaire investigation]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 244-247. ISBN 80-8083-151-3.

SLAVÍK, Jan. Mezi osobitostí a normou : proměny české výtvarné výchovy na přelomu tisíciletí. [Between originality and norm : changes in czech art education on the break of ninetieths]. In SLAVÍK, Jan (ed.). Obory ve škole : Metaanalýza empirických poznatků oborových didaktik matematiky, chemie, výtvarné výchovy, hudební výchovy a výchovy ke zdraví. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2005, s. 11-49. ISBN 80-7290-225-3.

SLAVÍK, Jan. Multidisciplinární komunikace jako princip všeobecného vzdělávání. [Multidisciplinary communication as a principle of education]. In Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 5-31. ISBN 80-7290-199-0.

SPILKOVÁ, Vladimíra, aj. Proměny primárního vzdělávání v ČR. [Changes in the primary education in the Czech Republic]. 1 vyd. Praha : Portál, 2005, 300 s. ISBN 80-7178-942-9.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Obrat k dítěti jako východisko školské reformy. [Child-centered education as a key principle of school reform]. Pedagogika, 2005, č. 2, s. 87-90. ISSN 0031-3815.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Pojem kvalita ve vzdělávání, kvalita školy v kontextu decentralizovaného školského systému. [The concept of quality in education, quality of school in the context of decentralised school system]. The New Educational Review, 2005, roč. 5, č. 1, s. 167-178. ISSN 1732-6729.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměna školy a učitelské profese - nové výzvy pro učitelské vzdělávání a pedagogiku. [Transformation of the school and teaching profession - new challenges for the teacher education and pedagogy]. In KASAČOVÁ, B. (ed.). História, súčastnosť a perspektivy učitelského vzdelávania. 1. vyd. Banská Bystrica : PedF UMB, 2005, s. 127-132. ISBN 80-8083-107-6.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměny v pojetí pedagogiky - změna paradigmat ? [Changes in the conception of pedagogy - changes of paradigms?]. In PROKOP, J.; RYBIČKOVÁ, M. (ed.). Proměny pedagogiky. 1. vyd. Praha : UK-PedF, 2005, s. 161-167. ISBN 80-7290-226-1.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání v kontextu transformace českého školství. [Framework Educational Programme for Basic Education in the context of changes of Czech education system]. Pedagogika, 2005, č. 1, s. 20-25. ISSN 0031-3815.

SPILKOVÁ, Vladimíra. Reflexe změn ve vzdělávání učitelů primárních škol po roce 1989. [Reflection of the changes in the primary school teacher education after velvet revolution in 1989]. In JANDOVÁ, R. (ed.). Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. 1. vyd. České Budějovice : PedF JU, 2005, s. 6-11. ISBN 80-7040-789-1.

SPILKOVÁ, Vladimíra; TOMKOVÁ, Anna; WILDOVÁ, Radka. Příprava učitelů primárního vzdělávání na RVP ZV na pedagogické fakultě UK Praha. [The preparation of the primary school teachers for implementation of Framework Educational Programme at Faculty of Education in Prague]. In Příprava učitelů primárního vzdělávání. 1. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005, s. 59-65. ISBN 80-7041-199-6.

ŠMEJKALOVÁ, Martina. Vyučování českému jazyku na středních školách v letech 1918–1939. [Czech language teaching at secondary schools 1918–1939]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005, 248 s. ISBN 80-7290-240-7.

ŠTÍPEK, Jiří. Informační výchova a systémové pojetí jejího obsahu. [ICT education and system approach]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 211-257. ISBN 80-7290-198-2.

ŠTÍPEK, Jiří. Reflexe klíčových kompetencí v informační výchově. [Reflexion of key competences]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 75-81. ISBN 80-8083-151-3.

TOMKOVÁ, Anna. Proměny vyučovacích metod a strategií výuky v současné primární škole. [Changes of instructional methods and strategies at current primary school]. In Proměny primárního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Praha : Portál, 2005, s. 120-133. ISBN 80-7178-942-9.

VALENTOVÁ, Lidmila. Problémy mladšího a středního školního věku. [Problems of childern in primary school]. In Pedagogicko psychologické poradenství I : Vybrané problémy. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 49-67. ISBN 80-7290-215-6.

VALENTOVÁ, Lidmila; HADJ MOUSSOVÁ, Zuzana. Poradenství jako specifický typ psychologické pomoci. [Counseling as a specific kind of psychological help]. In Pedagogicko-psychologické poradenství I : Vybrané problémy. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 40-48. ISBN 80-7290-215-6.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profesionalismus vysokoškolských učitelů v reflexi nového paradigmatu vzdělávání. [University teachers' professionalization in the reflection of new paradigma of education]. Academia, 2004, roč. 15, č. 4, s. 12-17. ISSN 1335-5864.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Standardizace profese učitele : český model. [Standardization of teaching profession: the Czech model]. In KASÁČOVÁ, Bronislava (ed.). História, súčasnosť a perspektívy učiteľského vzdelávania : Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie - Banská Bystrica, 8.-9. 9. 2004. 1. diel.. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2005, s. 43-51. ISBN 80-8083-107-6.

WALTEROVÁ, Eliška. Rozvoj národní vzdělanosti a profesionalizace učitelů v evropském kontextu. [Development of the national education and professionalization of teachers in European context]. Informatorium Fakulty pedagogické UK, 2005, č. 42, s. 1-2.

WILDOVÁ, Radka, aj. Počáteční čtenářská gramotnost. [The initial reading ]. In Proměny primárního vzdělávání. 1. vyd. Praha : Portál, 2005, s. 161-173. ISBN 80-7178-942-9.

WILDOVÁ, Radka. Rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti. [The development of the initial reading literacy]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 213 s. ISBN 80-7290-228-8.

ZHOUF, Jaroslav. Preparation of Problems for Mathematical Examinations and Competitions. In GAGATSIS, Athanasios; SPAGNOLO, Filippo; MAKRIDES, Gregory; FARMAKI, Vassiliki (ed.). Proceedings of the 4th Mediterranean Conference on Mathematics Education MEDCONF 2005. 1. vyd. Palermo : University of Palermo, 2005, s. 533-542. ISBN 9963-7770-6-6.




Návrat