BLÁHA, Jaroslav. Akční malba a aleatorická hudba. [Action painting and aletoric Music]. Hudební výchova, 2005, roč. 13, č. 1, s. 2 obálky. ISSN 1210-3683.
BLÁHA, Jaroslav. Dramatický Mondrian. ["Dramatic" Mondrian]. Ateliér, 2005, roč. 18, č. 10, s. 1-2. ISSN 1210-5236.
BLÁHA, Jaroslav. František Kupka a "muzikální fáze malířství". [František Kupka and "musical phases of painting"]. Ateliér, 2005, roč. 18, č. 7, s. 2. ISSN 1210-5236.
BLÁHA, Jaroslav. Informální malba a hudba. [Informal painting and the music of timbres]. Hudební výchova, 2005, roč. 13, č. 2, s. 2 obálky. ISSN 1210-3683.
BLÁHA, Jaroslav. Kaleidoskop reflexí na 51. benátské bienále. [51th bienale in Venecia]. Výtvarná výchova, 2005, roč. 45, č. 3/4, s. 27-28. ISSN 1210-3691.
BLÁHA, Jaroslav. Kalifornská škola a indeterministická hudba. [The Californian School and Indeterminist Music]. Hudební výchova, 2005, roč. 13, č. 4, s. 2 obálky. ISSN 1210-3683.
BLÁHA, Jaroslav. Metodologická východiska pohledu na genezi moderního malířství a hudby. [Methodological Point of Departure for Viewing the Genensis of Modern Painting and Music]. In SLAVÍK, Jan (ed.). Multidisciplinární komunikace - problém i princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 240-265. ISBN 80-7290-199-0.
BLÁHA, Jaroslav. Paleta hudebníkova srdce. [Palette of musician´s heart]. Týdeník rozhlas, 2005, roč. 15, č. 43, s. 4. ISSN 1213-2098.
BLÁHA, Jaroslav. Světlo a barva v ruské avantgardě 1910-1930. [Light and colour in the Russian Avant-Garde]. Ateliér, 2005, roč. 18, č. 10, s. 16. ISSN 1210-5236.
BLÁHA, Jaroslav. Tašismus a punktualismus. [Tachsm and punktualism]. Hudební výchova, 2005, roč. 13, č. 3, s. 2 obálky. ISSN 1210-3683.
BLÁHA, Jaroslav. Vídeňská secese moderna. [Vienese ArtNeuveau and Modern Art]. Ateliér, 2005, roč. 18, č. 13, s. 12. ISSN 1210-5236.
BLÁHA, Jaroslav. Výstava soudobé české exprese. [The Exhibition of Contemporary Expression]. Týdeník rozhlas, 2005, roč. 15, č. 23, s. 4. ISSN 1213-2098.
BLÁHA, Jaroslav. Willem de Kooning: Svoboda mezi abstrakcí a figurací. [Willem de Kooning: Freedom between non-objetive and figurative art]. Ateliér, 2005, roč. 18, č. 8, s. 9. ISSN 1210-5236.
CIKÁNOVÁ, Karla. Místa, kde jsme doma : Koupelna. [Home places : Batthroom.]. In BURIÁNOVÁ, Jana; JAKOUBKOVÁ, Věra; NÁDVORNÍKOVÁ, Hana (ed.). RAABE : Metodické listy pro předškolní vzdělávání. 1. vyd. Praha : Dr.Josef Raabe, 2005, s.1-24, B2.40. ISBN 80-86307-03-4.
CIKÁNOVÁ, Karla. Oživlé předměty. [Living subjects]. In BURIÁNOVÁ, Jana; JAKOUBKOVÁ, Věra; NÁDVORNÍKOVÁ, Hana (ed.). RAABE : Metodické listy pro předškolní vzdělávání. 1. vyd. Praha : dr. Josef Raabe, 2005, s.1-34, C 2.22. ISBN 80-86307-03-4.
FULKOVÁ, Marie. Gender ve výtvarné výchově. [Gender in art education]. Výtvarná výchova, 2005, roč. 45, č. 1, s. 8-12. ISSN 1210-3691.
FULKOVÁ, Marie. Heterofonie diskurzu v současné výtvarné výchově. [Heterophony of the discourse in the present-day art education]. In Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2005, s. 285-304. ISBN 80-7290-199-0.
FULKOVÁ, Marie. Pohyblivý obraz. [Picture in motion]. Výtvarná výchova, 2005, roč. 45, č. 3/4, s. 35-38. ISSN 1210-3691.
FULKOVÁ, Marie. Společně na výstavu - Dispozitiv. [Going to an exhibition: Dispositif]. Výtvarná výchova, 2005, roč. 45, č. 2, s. 13-14. ISSN 1210-3691.
FULKOVÁ, Marie; ANDERSON, Thomas. A Report on Art Education in the Czech Republic. Journal of Cultural Research in Art Education, 2005, roč. 23, č. 1, s. 98-107.
HAZUKOVÁ, Helena. Hospitace a profesní kompetence ve výtvarné dimenzi Rámcového programu předškolního vzdělávání I. [Sitting in on Classes and professional competence in Art Dimension of General Educational Plan for Pre-school Education I]. In Řízení mateřské školy. 1. vyd. Praha : Dr.Josef Raabe, 2005, s.1-30, C1.4. ISBN 80-86307-19-0.
HAZUKOVÁ, Helena. Pojetí praxe ve specializaci výtvarná výchova. [Conception of Teacher´s Practice in Specialization in Art Education]. In SPILKOVÁ, Vladimíra (ed.). Současné proměny vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno : Paido, 2005, s. 89-91. ISBN 80-7351-081-6.
HAZUKOVÁ, Helena. Výtvarné techniky (a úkoly) v nabízených činnostech a příležitostech Rámcového vzdělávacího programu předškolního vzdělávání. [Visual Art Techniques (and Tasks) in Offered Art Education Activities and Opportunities of General Educational Plan for Pre-school Education]. In Metodické listy pro předškolní vzdělávání. 1. vyd. Praha : Dr. Josef Raabe, 2005, s.1-32, B2.36. ISBN 80-86307-03-4.
HAZUKOVÁ, Helena. Výtvarné techniky (a úkoly) v nabízených činnostech a příležitostech Rámcového vzdělávacího programu předškolního vzdělávání - techniky kresby. [Visual Art Techniques (and Tasks) in Offered Art Education Activities and Opportunities of General Educational Plan for Pre-school Education - Drawing Techniques]. In Metodické listy pro předškolní vzdělávání. 1. vyd. Praha : Dr. Josef Raabe, 2005, s.1-29, B2.39. ISBN 80-86307-03-4.
HAZUKOVÁ, Helena; JIRÁSKOVÁ, Věra. Vizuální komunikace a informace - vztah k výchově a vzdělávání. [Visual communication and Information - Relation to Upbringing and Education]. In JIRÁSKOVÁ, Věra (ed.). Mezigenerační porozumění a komunikace. 1. vyd. Praha : Eurolex Bohemia, 2005, s. 91-113. ISBN 80-96861-80-5.
HAZUKOVÁ, Helena; SLAVÍK, Jan, aj. Problémy utváření funkčního slovníku učitele ve výtvarné výchově. [Problems of Creating an Art Education Teachers´s Functional Vocabulary]. In Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2005, s. 304-326. ISBN 80-7290-199-0.
HAZUKOVÁ, Helena; ŠAMŠULA, Pavel. Didaktika výtvarné výchovy I. [Art Education Didactics I]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2005, 129 s. ISBN 80-7290-237-7.
HRUŠKOVÁ, Hedvika; MATOUŠEK, Oldřich; LANDISCHOVÁ, Erika. Sociální práce s lidmi s mentálním postižením. [Social work with people with learning disabilities]. In Sociální práce v praxi. 1. vyd. Praha : Portál, 2005, s. 111-132. ISBN 80-7367-002-X.
KLUSÁK, Miroslav; SLAVÍK, Jan. Kresba postavy pána. [Draw-a-man]. In Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, s. 35-41, 76-81, 115-120, 162-167, 279-309. ISBN 80-246-0924-X.
LANDISCHOVÁ, Erika. Lidé z Modrého klíče tančí v Rudolfinu. [The people from the Blue Key dance in Rudolphinum]. Mentální retardace, 2005, č. 47, s. 6-7. ISSN 0268-1313.
NOVÁK, Jaroslav; SLAVÍK, Jan. Informační a technologické přístupy ke školnímu hodnocení a k pedagogickým informacím. [Information and technological approach to school assessment and to educational information]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti II. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 391-410. ISBN 80-7290-202-4.
ROESELOVÁ, Věra. Dospívající žáci výtvarných oborů ZUŠ. [Adolescent students of art classes of Basic Arts Schools]. Talent, 2005, roč. 9, č. prosinec 2005, s. 7-8. ISSN 1212-3676.
ROESELOVÁ, Věra. Několik slov k organizaci celostátních přehlídek. [Few words regarding organisation of the National Exhibitions]. Talent, 2005, roč. 9, č. listopad 2005, s. 7-8. ISSN 1212-3676.
ROESELOVÁ, Věra. Oči dokořán. [Eyes Wide Open]. Talent, 2005, roč. 9, č. říjen 2005, s. 7-8. ISSN 1212-3676.
ROESELOVÁ, Věra. Projektové vyučování ve VO ZUŠ. [Projektové vyučování ve VO ZUŠ]. Talent, 2005, roč. 9, č. září 2005, s. 7-8. ISSN 1212-3676.
SKARLANTOVÁ, Jana. Keramické dialogy Olgy Hudečkové. [A combination of clay and fire]. In Užívej dne. 1. vyd. Praha : O. a M. Hudečkových, 2005, s. 95-111.
SKARLANTOVÁ, Jana; VECHOVÁ, Marie. Textilní výtvarné techniky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2005, 208 s. ISBN 80-7238-319-1.
SLAVÍK, Jan. Dílo jako tvůrčí událost. [Artwork as creative event]. In HOGENOVÁ, Anna; MOSKALOVÁ, Janina (ed.). Pragma jako tvůrčí čin ve výchově, umění a sportu. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005, s. 154-161. ISBN 80-7290-204-0.
SLAVÍK, Jan. Funkce regrese v uměleckém zážitku. [The function of regression in art experience]. Arteterapie, 2005, roč. 3, č. 7, s. 40-44. ISSN 1214-4460.
SLAVÍK, Jan. Mezi fantazií a realitou v arteterapii : K Winnicotově koncepci potenciálního prostoru. [Between fictionality and reality in art-therapy : Toward Winnicot conception of the potential space]. Arteterapie, 2005, roč. 3, č. 9, s. 20-27. ISSN 1214-4460.
SLAVÍK, Jan. Mezi osobitostí a normou : proměny české výtvarné výchovy na přelomu tisíciletí. [Between originality and norm : changes in czech art education on the break of ninetieths]. In SLAVÍK, Jan (ed.). Obory ve škole : Metaanalýza empirických poznatků oborových didaktik matematiky, chemie, výtvarné výchovy, hudební výchovy a výchovy ke zdraví. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2005, s. 11-49. ISBN 80-7290-225-3.
SLAVÍK, Jan. Multidisciplinární komunikace jako princip všeobecného vzdělávání. [Multidisciplinary communication as a principle of education]. In Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 5-31. ISBN 80-7290-199-0.
SLAVÍK, Jan. Současnost oborových didaktik : pokus o analýzu nového paradigmatu. [The present of subject didactics : an attempt at analysis of the new paradigm]. In PROKOP, Jiří; RYBIČKOVÁ, Marta (ed.). Proměny pedagogiky. 1. vyd. Praha : Česká pedagogická společnost; Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005, s. 46-58. ISBN 80-7290-226-1.
SLAVÍK, Jan. Zamyšlení nad vzdělávacím programem z hlediska učitelské autority : Učitel výtvarné výchovy – úředník, šaman, profesionál…? [Thought on education program from the viewpoint of teacher authority : Art education teacher – official, wizard, professional…?]. Výtvarná výchova, 2005, roč. 45, č. 3-4, s. 21-23. ISSN 1210-3691.
SLAVÍK, Jan; JANÍK, Tomáš. Významová struktura faktu v oborových didaktikách. [Semantic structure of the Fact in Subject Didactics]. Pedagogika, 2005, roč. 55, č. 4, s. 336-354. ISSN 3330-3815.
ŠAMŠULA, Pavel; ŠMÍD, Jan. Fotografie a dnešní výtvarná výchova : Část čtvrtá - Fotografie a výtvarné umění III. Fotografie a násilí. [Photography and Contemporary Art Education : Part four - Photography and Visual Art III. Photography and Violence]. Výtvarná výchova, 2005, roč. 45, č. 3/4, s. 9-20. ISSN 1210-3691.
ŠAMŠULA, Pavel; ŠMÍD, Jan. Fotografie a dnešní výtvarná výchova : Část třetí - Fotografie a výtvarné umění II. Fotografie jako obraz člověka. [Photography and Contemporary Art Education : Part three - Photography and Visual Art II. Photography as an image of man]. Výtvarná výchova, 2005, roč. 45, č. 2, s. 2-7. ISSN 1210-3691.