Katedra speciální pedagogiky




BLOEMERS, Wolf; HÁJKOVÁ, Vanda. Richtung Inklusion in Europa / Towards Inclusion in Europe. [Towards Inclusion in Europe]. Berlin : Frank &Timme, 2006, 299 s. ISBN 3-86596-029-4.

ČERNÁ, Marie. Zdeněk Matějček – autor příspěvků do našeho časopisu. [Zdeněk Matějček – author of articles for our journal]. Speciální pedagogika, 2005, roč. 15, č. 1, s. 41-44. ISSN 1211-2720.

ČERNÁ, Marie. Zdeněk Matějček – autor příspěvků do našeho časopisu. [Zdeněk Matějček – the author of articles for our journal]. Speciální pedagogika, 2006, roč. 15, č. 2, s. 132-136. ISSN 1211-2720.

ČERNÁ, Marie; STRNADOVÁ, Iva. Dyslexie : Texty a hry pro děti s dyslexií. [Dyslexia : Texts and games for children with dyslexia]. Praha : Fragment, 2006, 79 s. ISBN 80-253-0277-6.

ČERNÁ, Marie; STRNADOVÁ, Iva. Konference Autismus 2005. [Conference on Autism 2005]. Informatorium Fakulty pedagogické UK, 2006, č. 43, s. 10.

HÁDKOVÁ, Kateřina. Accompaniment of Hearing Impaired People. In Lebensbegleitung und Förderung / Life Accompaniment and Support. Berlin : Frank & Timme, 2006, s. 199-202. ISBN 3-86596-037-5.

HÁDKOVÁ, Kateřina. Begleitung von hörbehinderten Menschen. [Accompaniment of Hearing Impaired People]. In Lebensbegleitung und Förderung / Life Accompaniment and Support. Berlin : Frank & Timme, 2006, s. 97-101. ISBN 3-86596-037-5.

HÁDKOVÁ, Kateřina. Studium sluchově postižených studentů na vysoké škole. [Education of students with hearing impairment at university]. Speciální pedagogika, 2006, č. 1, s. 29-35. ISSN 1211-2720.

HÁJKOVÁ, Vanda. Mezioborová spolupráce v péči o komunikační schopnost jedinců s DMO. [Cooperation among professionals in the care for communications ability of persons whith cerebral palsy]. In Sborník VII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami : II. Dramaterapeutická konference [CD-ROM]. Olomouc : Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2006.

HÁJKOVÁ, Vanda. Podmínky přeměny školního prostředí do inkluzivního stavu. [Conditions for the conversion of school environment into the inclusive state]. In POKORNÁ, Věra. (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace : sborník přednášek. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006, s. 169-181. ISBN 80-7290-258-X.

HÁJKOVÁ, Vanda; STÖRMER, Norbert. Lebensbegleitung und Förderung / Life Accompaniment and Support. [Life Accompaniment and Support]. Berlin : Frank & Timme, 2006, 226 s. ISBN 3-86596-037-5.

HURTOVÁ, Dana; STRNADOVÁ, Iva; ŠIGUTOVÁ, Marta. Anglický NÁPADníček pro učitele a rodiče (nejen) dětí s dyslexií, které začínají s angličtinou. [English BOOK of ideas for teachers and parents (not only) for children with dyslexia - beginners in English]. Spain : Oxford University Press, 2006, 52 s. ISBN 0-19-480700-2.

KREJČOVÁ, Lenka; STRNADOVÁ, Iva. Vliv sociálních faktorů na děti se specifickými poruchami učení. [Influence of social factors on children with specific learning disabilities]. Speciální pedagogika, 2006, č. 2, s. 115-127. ISSN 1211-2720.

KVĚTOŇOVÁ, Lea; VÍTKOVÁ, Marie. Vzpomínka na profesorku Monatovou. [Memory of Professor Monatová]. Predškolská výchova, 2006, roč. 61, č. 1, s. 7-9. ISSN 0032-7220.

KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea; HÁJKOVÁ, Vanda; ŠEBESTA, František. Accompaniment, Support and Technical Devices. [Speciální vzdělávací potřeby a technické pomůcky]. In Lebensbegleitung und Förderung / Life Accompaniment and Support. Berlin : Frank & Timme, 2006, s. 162-165. ISBN 3-86596-037-5.

KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea; HÁJKOVÁ, Vanda; ŠEBESTA, František. Begleitung, Förderung und technische Hilfsmittel. [Accompaniment, Support and Technical Devices ]. In Lebensbegleitung und Förderung / Life Accompaniment and Support. Berlin : Frank & Timme, 2006, s. 52-56. ISBN 3-86596-037-5.

MATĚJČEK, Zdeněk; VÁGNEROVÁ, Marie; KREJČOVÁ, Lenka; STRNADOVÁ, Iva. Sociální aspekty dyslexie. [Social aspects of dyslexia]. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Karolinum, 2006, 271 s. ISBN 80-246-1173-2.

MLČKOVÁ, Marie. Didaktická transformace v e-kurzu o inklusivním vzdělávání. [Didactic transformation used in e-course on inclusive education]. In Alternativní metody výuky. Brno : Veterinární a farmaceutická univerzita Brno, 2006, s. 28. ISBN 80-7305-554-6.

POSCH, Hermine; CLAES, Raymond; REID, Gavin; ČERNÁ, Marie; STRNADOVÁ, Iva, aj. Guide for Parents of Children with Dyslexia. [Příručka pro rodiče dětí s dyslexií]. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, 132 s.

POSCH, Hermine; CLAES, Raymond; REID, Gavin; ČERNÁ, Marie; STRNADOVÁ, Iva, aj. Lese- Rechtschreibschwierigkeiten LRS / Legasthenie Elternratgeber. [Guide for Parents of Children with Dyslexia]. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, 159 s.

STRNADOVÁ, Iva. Accompaniment of Families with Disabled Family Member. In Lebensbegleitung und Förderung / Life Accompaniment and Support. Berlin : Frank & Timme, 2006, s. 185-192. ISBN 3-86596-037-5.

STRNADOVÁ, Iva (přel.). Autistické myšlení. [Autistic thinking ]. Praha : Grada, 2006, 130 s. ISBN 80-247-1600-3. Orig. Autistic Thinking.

STRNADOVÁ, Iva. Begleitung der Familien mit einem behinderten Mitglied. [Accompaniment of Families with Disabled Family Member]. In Lebensbegleitung und Förderung / Life Accompaniment and Support. Berlin : Frank & Timme, 2006, s. 81-88. ISBN 3-86596-037-5.

STRNADOVÁ, Iva. Familias de Niňos con Dislexia : Situaciones Exigentes: Estrés y Adaptación. [Families of children with Dyslexia : Demanding life situations: stress and resiliency]. In PALACIOS, S. G. (ed.). Atencion Educativa a la Diversidad en Europa y America : Jornadas internacionales sobre atención a la Diversidad. Madrid : Edificio de Humanidades, Impreso por Publidisa, 2006, s. 135-143. ISBN 84-611-0355-6.

STRNADOVÁ, Iva. Families of children with Dyslexia : Demanding life situations: stress and resiliency. In PALACIOS, S. G. (ed.). Atencion Educativa a la Diversidad en Europa y America : Jornadas internacionales sobre atención a la Diversidad. Madrid : Edificio de Humanidades, Impreso por Publidisa, 2006, s. 145-152. ISBN 84-611-0355-6.

STRNADOVÁ, Iva. Stress and Resilience in Families of Children with Specific Learning Disabilities. Revista Complutense de Educación, 2006, roč. 11, č. 2, s. 35-50. ISSN 1130-2496.

STRNADOVÁ, Iva. Širší slovní hodnocení u žáků se specifickými poruchami učení (SPU) na 1. stupni. [Broad word-evaluation in pupils with specific learning disabilities during the first grade of basic school]. In Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ : Návody a rady, jak vypracovat slovní hodnocení. Praha : Raabe, 2006, s. 17-19. ISBN 80-86307-28-X.

STRNADOVÁ, Iva. Širší slovní hodnocení u žáků se specifickými poruchami učení (SPU) na 2. stupni. [Broader word-evaluation of pupils with specific learning disabilities during second grade of basic school]. In Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ : Návody a rady, jak vypracovat slovní hodnocení. Praha : Raabe, 2006, s. 17-19. ISBN 80-86307-29-8.

STRNADOVÁ, Iva. Škola je pro rodiče se SPU podpora, ale i hrozba. [School is support but also a threat for parents of children with specific learning disabilities]. Rodina a škola, 2006, roč. 53, č. 6, s. 17. ISSN 0035-7766.

STRNADOVÁ, Iva. Zdroje stresu v rodinách dětí s dyslexií a jejich zvládání. [The sources of stress in families of children with dyslexia and coping with them]. Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 2005, roč. 40, č. 4, s. 309-324. ISSN 0555-5574.

ŠIŠKA, Jan. A new movement in an old bureaucracy: the development of self-advocacy in the Czech Republic. British Journal of Learning Disabilities, 2006, roč. 34, č. 3, s. 146-150. ISSN 1354-4187.

ŠIŠKA, Jan. Soubor uveřejněných vědeckých prací doplněný komentářem: Mezinárodní evaluace efektivnosti programu Sokrates II/Comenius 1; Dostupnost vzdělávání a zaměstnávání pro osoby s mentálním postižením v České republice . [International evaluation of Socrates II/Comenius 1; Access of persons with intellectual disabilities to education and employment in the Czech Republic - research report]. Brno : Masarykova Univerzita Brno, 2006, 420 s.

ŠIŠKA, Jan; VANN, Barbara. From ‘cage beds’ to inclusion: the long road for individuals with intellectual disability in the Czech Republic. Disability & Society, 2006, roč. 21, č. 5, s. 425-439. ISSN 0968-7599.

ŠOTOLOVÁ, Eva. Accompaniment of People with Illegal Drug Issues. In Lebensbegleitung und Förderung / Life Accompaniment and Support. Berlin : Frank & Time, 2006, s. 209-213. ISBN 3-86596-037-5.

ŠOTOLOVÁ, Eva. Asistent pedagoga ve Velké Británii. [Teacher´s Assistant in Great Britain]. In Kapitoly z multikulturní tolerance III. Praha : UK EIS SVLP, 2006, s. 62-70. ISBN 80-902345-9-3.

ŠOTOLOVÁ, Eva. Begleitung von Menschen mit Drogenproblemen. [Accompaniment of People with Illegal Drug Issues]. In Lebensbegleitung und Förderung / Life Accompaniment and Support. Berlin : Frank & Timme, 2006, s. 109-114. ISBN 3-86596-037-5.

ŠOTOLOVÁ, Eva. Závěry výboru pro mezikulturní spolupráci při Radě Evropy. [Conclusions of the Committee for Intercultural Cooperation to the Council of Europe]. In KROUPOVÁ, Alena. (ed.). Kapitoly z multikulturní tolerance IV. Praha : SVLP EIS UK, 2006, s. 68-71. ISBN 80-903623-0-3.

TITZL, Boris. Inspirace dílem M. Sováka "Biologické základy učení". [Inspiration by the work of M. Sovak "The biological foundations of learning"]. Speciální pedagogika, 2005, roč. 15, č. 3, s. 166-172. ISSN 1211-2720.

TITZL, Boris. Politika totalitního režimu vůči zdravotně postiženým občanům. [Policy of the tatolitariam regime against health disaled citizens]. In NOSKOVÁ, Helena. (ed.). K problémům menšin v Československu v letech 1945-1989. Praha : Ústav pro soudobé dějiny AVČR, 2005, s. 21-61. ISBN 80-7285-058-X.

TITZL, Boris. Skutečně platí Sovákova periodizace vztahu společnosti k postiženým? [Apply periodization of relation society to afflicted people of Sovak?] In VOJTKO, Tibor. (ed.). [název neuveden], Hradec Králové : Gaudeamus, 2005, s. 5-11. ISBN 80-7041-017-5.



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU