Katedra speciální pedagogiky
ČERNÁ, Marie; JEŽKOVÁ, Věra; SLAVÍKOVÁ, Lenka. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. [Charles University in Prague, Faculty of Education]. Forum : Časopis Univerzity Karlovy v Praze, 2005, č. 1, s. 52-53. ISSN 1211-1724.
HÁJKOVÁ, Vanda. Integrativní pedagogika. [Integrative pedagogics]. 1. vyd. Praha : IPPP ČR, 2005, 124 s. ISBN 80-86856-05-4.
HÁJKOVÁ, Vanda. K programu „European Bachelor of Inclusion Studies“. [About the program "European Bachelor of Inclusion Studies"]. Univerzitní noviny, 2005, č. 4-12 (mimořádné). ISSN 1211-6866.
HÁJKOVÁ, Vanda. Kooperace pedagogů jako příspěvek k utváření integrativního klimatu školy. [Cooperation of the teachers as a contribution to formation of the integrative climate of school]. In Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno : MSD, 2005, s. 47-54. ISBN 80-86633-38-1.
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea. Možnosti a podmínky pro zaměstnávání osob s těžkým zrakovým postižením. [The possibilities and conditions of employment of people with severe visual impairment]. In BARTOŇOVÁ, Miroslava; PIPEKOVÁ, Jarmila; VÍTKOVÁ, Marie (ed.). Integrace handicapovaných na trhu práce v mezinárodní dimenzi. 1. vyd. Brno : MSD, 2005, s. 164-170. ISBN 80-86633-31-4.
LEDNICKÁ, Iva. Chit Chat i pro dyslektické děti. Oxford University Press, 2005, č. 13, s. 5-5.
MLČKOVÁ, Marie; ŠIŠKA, Jan (ed.). ODL : Inclusive. Praha : Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta UK Praha, 2004.
OHLÍDKOVÁ, Blanka. Převod výukového programu pro ke30 do počítače. [Didactical transformation in e-learning]. In Od programovaného učení k e-learningu. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 2005, s. 137-146. ISBN 80-7368-053-X.
OHLÍDKOVÁ, Blanka. The role of didactical transformation in e-learning. In ICTE 05. 4. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 2005, s. 249-252. ISBN 80-7368-081-5.
OHLÍDKOVÁ, Blanka; MLČKOVÁ, Marie. Pedagogical aspects of e-learning and their dependences on ICT and technical facilities. In Computer Based Learning in Science. 1. vyd. Žilina : University of Zilina, 2005, s. 113-123. ISBN 9963-607-63-2.
STRNADOVÁ, Iva; KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea. Podpora rodin dětí s dyslexií. [Support of families of children with dyslexia]. In BARTOŇOVÁ, Miroslava (ed.). Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami : Zaměření na edukaci žáků se specifickými poruchami učení. 1. vyd. Brno : MSD, 2005, s. 105-115. ISBN 80-86-6-33-38-1.
STRNADOVÁ-LEDNICKÁ, Iva. Stresové a resilienční faktory v rodinách s dětmi se specifickými poruchami učení. [Stress and resiliency factors in families with children with specific learning disorders]. Speciální pedagogika, 2005, č. 3, s. 200-215. ISSN 1211-2720.
ŠIŠKA, Jan. Inkluzívně na dálku? Evaluace E-learningového kursu pro inkluzívní vzdělávání. [Inclusively on distance? Evaluation of e-learning course for inclusive education]. Speciální pedagogika, 2005, roč. 15, č. 2 , s. 27-29. ISSN 1211-2720.
ŠIŠKA, Jan. Mimořádná dospělost : Edukace jedince s mentálním postižením v období dospělosti. [Exceptional Adulthood]. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, 98 s.
ŠIŠKA, Jan. Model podporovaného zaměstnávání : Historie a principy. [Model of supported model : history and principals]. In Integrace handicapovaných na trhu práce v mezinárodní dimenzi. 1. vyd. Brno : Paido, 2005, s. 126-129. ISBN 80-86633-31-31.
ŠIŠKA, Jan. Nový zákon o zaměstnanosti a začleňování osob s postižením do světa práce. [New law on employment and access of persons with disabilities to the world of work]. Speciální pedagogika, 2005, roč. 15, č. 1, s. 31-35. ISSN 1211-2720.
ŠIŠKA, Jan. Program monitorování přístupu osob s mentálním postižením ke vzdělávání a k zaměstnávání ve vybraných evropských zemích. [Access of persons with intellectual disabilities to education and employment in European countries]. In VOTAVA, J.; BUCHBERGER, J. (ed.). Rehabilitace a pracovní a sociální integrace osob se zdravotním postižením. 1. vyd. Praha : SPURP, 2005, s. 40-42.
ŠIŠKA, Jan. Soubor prací : Access of Persons with Intellectual Disabilities to Education and Employment, Impact of School Partnerships (Socrates/Comenius 1), Interim Evaluation. [Access of Persons with Intellectual Disabilities to Education and Employment, Impact of School Partnerships (Socrates/Comenius 1), Interim Evaluation]. Brno : Masarykova Univerzita, 2005, 380 s.
ŠIŠKA, Jan; ROSE, David; VAN SWET, Jacquiline. 10. Erasmus Mundus Programme – Action 1, 2 - Erasmus Mundus Master Course – Master in Special Education Needs. Londýn : Roehampton University, 2005. Dostupné na WWW : <http://www.roehampton.ac.uk/international/erasmus/mundus/>.
ŠOTOLOVÁ, Eva. Bezdomovci. [Homeless people]. In KROUPOVÁ, Alena; ŠOTOLOVÁ, Eva (ed.). Kapitoly z multikulturní tolerance II. 1. vyd. Praha : UKEIS SVLP, 2005, s. 100-103. ISBN 80-9023451-8.
ŠOTOLOVÁ, Eva. Osoby závislé na návykových látkách. [People addicted to drugs]. In KROUPOVÁ, Alena; ŠOTOLOVÁ, Eva (ed.). Kapitoly z multikulturní tolerance II. 1. vyd. Praha : UKEIS SVLP, 2005, s. 87-99. ISBN 80-9023451-8.
ŠOTOLOVÁ, Eva; KROUPOVÁ, Alena. Monitoring a prostředky hodnocení multikulturního vzdělávání. [Monitoring and means of evaluation of multicultural education]. In KROUPOVÁ, Alena; ŠOTOLOVÁ, Eva (ed.). Kapitoly z multikulturní tolerance II. 1. vyd. Praha : UKEIS SVLP, 2005, s. 42-59. ISBN 80-9023451-8.
ŠOTOLOVÁ, Eva; KROUPOVÁ, Alena. Tolerance and equality in multicultural society (problems and solutions). Evaluation and monitoring tools of multicultural education. In UNESCO Chairs in Human Rights Demokracy, Peace and Tolerance. 1. vyd. Bulletin 6/72005, s. 372-378. ISBN 3-900630-20-8.