Katedra pedagogické a školní psychologie
BENEŠ, Pavel; HELUS, Zdeněk. Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta. [Charles University in Prague - Faculty of Education]. In 60 let pedagogických fakult. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, s. 2-12. ISBN 80-7290-268-7.
HADJ MOUSSOVÁ, Zuzana. Pedagogická psychologie pro vychovatele. [Educational psychology for pedagogues]. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006, 77 s. ISBN 80-7290-243-1.
HELUS, Zdeněk. Soudobé teorie vzdělávání. [Contemporary Theories of Education]. In Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2006, s. 47-56. ISBN 80-246-1260-7.
KUCHARSKÁ, Anna. Diagnostika vývojových dyskalkulií na obvodě Prahy 6 / 2. část - analýza testových výsledků. [Diagnostics of specific learning disabilities in matematics (developmental dyscalculia) at Prague 6 / part 2 - the analylis of tests results]. Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství, 2005, roč. 2004/2005, č. 41, s. 12-24. ISSN 1214-7230.
KUCHARSKÁ, Anna. (rec.). Jucovičová, D.; Žáčková, H.: Příručky pro učitele a rodiče. [Jucovičová, D.; Žáčková, H.: Handbooks for teachers and parents]. In KUCHARSKÁ, Anna; CHALUPOVÁ, Eva. (eds.). Specifické poruchy učení a chování : Sborník 2005. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, s. 146. ISBN 80-8656-13-5.
KUCHARSKÁ, Anna. (rec.). Markéta Caravolas, Jan Volín: Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 2. až 5. ročníku ZŠ. [Markéta Caravolas, Jan Volín: Battery of diagnostic tests of literacy abilities for children from 2nd to 5th gradue of primary school]. In KUCHARSKÁ, Anna; CHALUPOVÁ, Eva. (eds.). Specifické poruchy učení a chování : Sborník 2005. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, s. 95-96. ISBN 80-8656-13-5.
KUCHARSKÁ, Anna. Nespecifické výukové problémy. [Non-specific learning difficulties]. In Pedagogicko-psychologické poradenství I : Vybrané problémy. Praha : UK, PedF, 2005, s. 77-98. ISBN 80-7290-215-6.
KUCHARSKÁ, Anna. (rec.). Pavel Svoboda: Orientační zkouška očních pohybů. [Pavel Svoboda: Screening test of eye movements]. In KUCHARSKÁ, Anna; CHALUPOVÁ, Eva. (eds.). Specifické poruchy učení a chování : Sborník 2005. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, s. 96-97. ISBN 80-8656-13-5.
KUCHARSKÁ, Anna. (rec.). Pražská skupina školní etnografie: Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. [Prague group of school ethnography: Psychical development of children from 1st to 5th gradue]. In KUCHARSKÁ, Anna; CHALUPOVÁ, Eva. (eds.). Specifické poruchy učení a chování : Sborník 2005. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, s. 70-73. ISBN 80-8656-13-5.
KUCHARSKÁ, Anna. (rec.). Sociální aspekty dyslexie : Matějček, Z.; Vágnerová, M. (ed.) a kol. [Social point of view of dyslexia : Matějček, Z.; Vágnerová, M. (ed.) a kol.]. Informace České společnosti 'Dyslexie', 2006, roč. 2006/2007, s. 22-23.
KUCHARSKÁ, Anna. Vývojové ukazatele čtení a psaní na konci předškolního věku a v době nástupu do školy : Příspěvek k problematice rizika dyslexie. [Developmental markers of predictors of reading and writing among the children at the end of preschool age and at the beginning of school entry : The problems of 'risk of dyslexia']. Praha : UK, PedF, 2006, 213 s.
KUCHARSKÁ, Anna; CHALUPOVÁ, Eva. (eds.). Specifické poruchy učení : Sborník 2005. [Specific Learning Disabilities : Proceedings 2005]. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, 222 s. ISBN 80-8656-13-5.
KUCHARSKÁ, Anna; MÁJOVÁ, Ludmila. (eds.). Dětská kresba v psychologickém výzkumu. [The child´s drawing in psychological study]. Praha : UK, PedF, 2005, 96 s. ISBN 80-7290-217-2.
PAVELKOVÁ, Isabella. Milý Zdeňku, dámy a pánové! [Dear Zdeněk, ladies and gentlemen!] Informatorium Fakulty pedagogické UK, 2006, č. 43, s. 3-4.
PAVELKOVÁ, Isabella; PROCHÁZKOVÁ, Jana. Motivace žáků k učení. [The Motivation of Pupils for Learning]. In SCHULLER; SARMÁNY, Ivan; BRATSKÁ, Mária. (eds.). Psychológia pre život - alebo ako je potrebná metanoia. Bratislava : Pelikán, 2005, s. 126-130. ISBN 80-967311-7-3.
PAVELKOVÁ, Isabella; ŠKALOUDOVÁ, Alena. Homogenita a heterogenita v žákovských postojích ke školním předmětům. [Homogenity and heterogeneity in pupils' approach to school subjects]. In KOCUROVÁ, Marie. (ed.). Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Plzeň : ZČU, 2006, s. 25, příl. CD-ROM. ISBN 80-7043-483-X.
PAVLÍK, Petr; SMETÁČKOVÁ, Irena. Analýza odměňování žen a mužů ve školství. [The study of female and male teachers salaries]. Praha : Otevřená společnost, 2006, 28 s. ISBN 80-903331-6-8.
POKORNÁ, Daniela; CIMLEROVÁ, Pavla; CHALUPOVÁ, Eva; RYNEŠOVÁ, Renata. Diagnostika specifických poruch učení u středoškoláků - zkouška Tiché čtení. [Diagnostic of the specific learning diabilities of students on the high school level - Test of the silent reading]. In KUCHARSKÁ, Anna; CHALUPOVÁ, Eva. (eds.). Specifické poruchy učení a chování. Praha : Institut pedagogicko - psychologického poradenství ČR, 2006, s. 80-82. ISBN 80-8656-13-5.
POKORNÁ, Věra. Alternativní model vývoje matematické představivosti. [Alternative Approach to Teaching Math ]. In POKORNÁ, Věra. (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace : sborník přednášek. Praha : UK PedF, 2006, s. 238-239. ISBN 80-7290-258-X.
POKORNÁ, Věra. (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace : sborník přednášek. [Inclusive and cognitive education]. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, 388 s. ISBN 80-7290-258-X.
POKORNÁ, Věra. International Conference Cognitie Education and Instruction in Prague. Down Syndrom News, 2006, roč. 5, č. 2, s. 78-79. ISSN 1463-6212.
POKORNÁ, Věra. Systémový přístup v péči o děti se specificými potřebami. [A systems approach to care of children with specific needs]. In POKORNÁ, Věra. (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace : sborník přednášek. Praha : UK PedF, 2006, s. 76-83. ISBN 80-7290-258-X.
POKORNÁ, Věra; MÁJOVÁ, Ludmila; MÁLKOVÁ, Gabriela; SOTÁKOVÁ, Hana (přel.). Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje. [Inclusive education of Children with Developmental Difficulties through basic Skill Instruction and Developmental Education]. Speciální pedagogika. Praha : Portál, 2006, 262 s. ISBN 89-7367-103-4. Orig. An INSIDE Project publications.
PROCHÁZKOVÁ, Jana. Facilitating Change in the Lives of Children in the Czech Republic. In SPICER, David; CONTE, Jon. (eds.). Children in a Changing World : Getting It Right. York, United Kingdom : ISPCAN, 2006, s. 154.
SMETÁČKOVÁ, Irena. (ed.). Gender ve škole : příručka pro budoucí i současné učitelky a učitele. [Concept gender at school]. Praha : Otevřená společnost, 2006, 68 s. ISBN 80-903331-5-X.
SMETÁČKOVÁ, Irena. Školy posilují nerovnost pohlaví, ale nemusí to tak být. [The schools magnify the gender unequality]. Rodina a škola, 2006, roč. 53, č. 4, s. 14-17. ISSN 0035-7766.
SMETÁČKOVÁ, Irena; MIČIENKA, Marek. Testové úlohy nejen pro deváťáky - studijní předpoklady. [The test items not only for pupils 9th grade of grammar school - general ability]. Praha : Nakladatelství Fortuna, 2006, 112 s. ISBN 80-7168-928-9.
SMETÁČKOVÁ, Irena; VLKOVÁ, Klára. (eds.). Gender ve škole : příručka pro vyučující předmětů občanská výchova, občanská nauka a základy společenských věd na základních a středních školách. [Concept gender at Civics]. Praha : Otevřená společnost, 2005, 192 s. ISBN 80-903331-2-5.
ŠKALOUDOVÁ, Alena; RENDL, Miroslav. Predikce úspěšnosti studentů psychologie na PedF UK. [Successfulness prediction for the students of psychology in PedF UK]. In SIKOROVÁ, Zuzana. (ed.). Pedagogická evaluace '06 [CD-ROM]. Ostrava : Ostravská univerzita, 2006, 8 s. ISBN 80-7368-272-9.
ŠTECH, Stanislav. Continuité et discontinuité de la socialisation pré-scolaire et scolaire. [Continuity and breaks between the pre-school and school socialization]. L´ERRE, 2006, č. 24, s. 15-20. ISSN 0980-5729.
ŠTECH, Stanislav. Násilí ve škole, násilí proti škole, násilí školy. [Violence at school, violence against the school, violence of the school]. In KARIKOVÁ, Soňa. (ed.). Násilie na školách. Banská Bystrica : PedF UMB, 2006, s. 317-322. ISBN 80-8083-3125.
ŠTECH, Stanislav. School Mathematics As A Developmental Activity. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 35-48. ISSN 0771-100X.
ŠTECH, Stanislav. Specifičnost poznávání a učení ve školním kontextu. Paradoxy důrazu na dítěti blízké kulturní praktiky poznávání. [The Specificity of Cognition and Learning in the Context of School]. In POKORNÁ, Věra. (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace : sborník přednášek. Praha : UK PedF, 2006, s. 30-41. ISBN 80-7290-258-X.
TRPIŠOVSKÁ, Dobromila. Vývoj osobnosti. [Development of Personality]. In Vybrané psychologické aspekty terénní sociální práce. Ústí nad Labem : ÚJEP Ústí nad Labem, 2006, s. 27-35. ISBN 80-7044-769-9.
TRPIŠOVSKÁ, Dobromila; VACÍNOVÁ, Marie. Ontogenetická psychologie. [Ontogenetic Psychology]. Ústí nad Labem : UJEP Ústí nad Labem, 2006, 108 s. ISBN 80-7044-792-3.
URBÁNEK, Petr; MARKOVÁ, Karolina. Praktická příprava na pedagogických fakultách: analýza stavu. [Practical Teacher Preparation at Pedagogical Faculties: Analysis of the State]. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu : Sborník příspěvků 14. konference ČAPV [CD-ROM]. Plzeň : PedF ZČU, 2006, ISBN 80-7043-483-X.
VIKTOROVÁ, Ida. Když se rodiče spiknou proti učiteli. [Parents and teachers: conspiracy against each other]. Rodina a škola, 2006, roč. 53, č. 8, s. 20-21. ISSN 0035-7766.
VIKTOROVÁ, Ida. Nazvat ředitele dinosaurem je neprouduktivní. [Unproductive: coll head master after dinosaurus]. Rodina a škola, 2006, roč. 53, č. 9, s. 24-25. ISSN 0035-7766.
ZELINKOVÁ, Olga; KUCHARSKÁ, Anna. Česká společnost 'Dyslexie'. [Czech Society of 'Dyslexia']. In KUCHARSKÁ, Anna; CHALUPOVÁ, Eva. (eds.). Specifické poruchy učení a chování : Sborník 2005. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, s. 180-184. ISBN 80-86-856-13-5.