Katedra primární pedagogiky
HEJLOVÁ, Helena. Koncept práv dítěte a jeho vliv na cíle a pozici dítěte ve vzdělávání. [Concept of the Rights of the Child and its Influence on Aims and the Position of the Child in Education.]. In Proměny primárního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Praha : Portál, 2005, s. 37-47. ISBN 80-7178-942-9.
HEJLOVÁ, Helena. Rozvoj učitelských kompetencí k akčnímu a reflektivnímu výzkumu. [Development of teacher competences for action research and reflected research]. In VAŠŤATKOVÁ, Jana (ed.). Pedagogický výzkum : Reflexe společenských potřeb a očekávání? 1. vyd. Olomouc : ČAPV, UP v Olomouci, 2005, s. 79-82. ISBN 80-244-1079-6.
HEJLOVÁ, Helena. Vnímání ohrožujících jevů dětmi - sdělení z předvýzkumu. [Appreciation of threatening phenomenona by children, pre-research]. Pedagogika, 2005, roč. 55, č. 2, s. 119-137. ISSN 0031-3815.
KARGEROVÁ, Jana. Kritické listy očima studentek PedF UK. [Critical pages with students eyes]. Kritické listy, 2005, č. 18, s. 45-47. ISSN 1214-5823.
KARGEROVÁ, Jana. Ohlédnutí s Markétou Dvořákovou. [Looking back with Markéta Dvořáková]. Učitelské listy, 2005, roč. 12, č. 9, s. 5-6. ISSN 1210-6313.
KARGEROVÁ, Jana. Učitelské praktikum. [Teachers' practice]. Kritické listy, 2005, č. 18, s. 31-33. ISSN 1214-5823.
KARGEROVÁ, Jana; KREJČOVÁ, Věra. Program Začít spolu v kontextu proměn českého školství. [Programme Step by Step in the context of the changing educational curriculum-framework in Czech Republic]. In Proměny primárního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Praha : Portál, 2005, s. 295-311. ISBN 80-7178-942-9.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa (rec.). Bude běžné dojít v dramatické výchově ve škole až k inscenaci? [Will it be normal to take drama education at school all the way to a production?] Tvořivá dramatika, 2005, roč. 16, č. 2, s. 33-36. ISSN 1211-8001.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. [Nursery school games in theory and practice]. 1. vyd. pedagogika. Praha : Grada Publishing, 2005, 181 s. ISBN 80-247-0852-3.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Klima v mateřské škole - základní aspekty a překážky jeho fungování. [The climate in a nursery school - basic aspects and barriers to it working]. Predškolská výchova, 2005, roč. 59, č. 3, s. 5-11. ISSN 0032-7220.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Mateřská škola je pro děti z národnostních menšin prvním kontaktem s naším pojetím výchovy, vzdělání a kultury. In BALVIN, Jaroslav (ed.). Výchova, vzdělání a kultura ve vztahu k národnostním menšinám. 1. vyd. Praha : Komise Rady hl. m. Prahy pro oblast národnostních menšin, 2004, s. 389-395. ISBN 80-902972-6-9.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Nejsme na křižovatce jsme na cestě. Determinace české mateřské školy. [We are not at the crossroads we are on the way. Determination of the current Czech nursery school]. In FELLNER, Rostislav (ed.). Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání : od předškolní výchovy k interkulturní společnosti. 1. vyd. Svatý Jan pod Skalou : Centrum ekologického výzkumu a výchovy, 2005, s. 141-150. ISSN 1214-5041.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Nejsme na křižovatce jsme na cestě (Determinace současné české mateřské školy). [We are not at the crossroads we are on the way (Determination of the current Czech nursery school)]. Fragmenta ioannea collecta, 2005, č. 4, s. 59-80. ISSN 1214-5041.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Překážky vytváření příznivého klimatu školy. [Obstacles to creating a pleasant climate in school]. Informatorium 3-8, 2005, roč. 12, č. 1, s. 9-11. ISSN 1210-7506.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Scenariusze szkolnictwa przyszlosci a zmierzanie czeskich przedskoli. [Scenarios for the future of the school and the Czech nursery school]. Pedagogica : At utilitatem disciplinae, 2005, č. 1, s. 55-64. ISSN 1895-6459.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Současná mateřská škola a vzdělávací opora pro její učitele. [Contemporary nursery school and a support of education for teachers]. In KOHNOVÁ, Jana (ed.). Další profesní vzdělávání učitelů na Univerzitě Karlově v Praze. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 93-97. ISBN 80-7290-231-8.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Zpracování příběhů v dětských hrách. [Working out stories in children's games]. In Problémové dítě a hra. Metodické listy pro předškolní vzdělávání. Praha : J.Raabe, 2005, s. 1-20, C 1.3. ISBN 80-86307-15-8.
KROPÁČKOVÁ, Jana. Bude pravák, nebo levák? [Will be right-handed person or left-handed person?] Informatorium 3-8, 2005, roč. 12, č. 5, s. 5-7. ISSN 1210-7506.
KROPÁČKOVÁ, Jana; LINKOVÁ, Marie; MARKOVÁ, Karolína. Koncepce pedagogické praxe v rámci pregraduální přípravy učitelství na PedF UK Praze. In JANÍK, Tomáš; HAVEL, Jiří (ed.). Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 1. vyd. Pedagogika. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2005, s. 138-145. ISBN 80-210-3884-5.
LINKOVÁ, Marie. Jsou dnes žáci prvního stupně základní školy spokojenější než ti před pěti lety? [Are today´s primary school pupils more safisfied than five years ago?] In Pedagogický výzkum : reflexe společenských potřeb. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005, s. 167-170. ISBN 80-244-1079-6.
LINKOVÁ, Marie. Preferované a aktuální klima školní třídy. [Preferred and actual classroom climate]. In WIEGEROVÁ, Adriana (ed.). Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov. 1. vyd. Bratislava, Modra : Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2005, s. 103-106. ISBN 80-969146-2-6.
MARUŠÁK, Radek. Dramatická výchova v rámci kurikula primární školy. [The drama education in primary school curriculum]. In Proměny primárního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Pedagogická praxe. Praha : Portál, 2005, s. 245-257. ISBN 80-7178-942-9.
OPRAVILOVÁ, Eva; KROPÁČKOVÁ, Jana. Vzdělávání učitelek mateřských škol v České republice. [Kindergarten teachers´ training in the Czech Republic]. In FELLNER, Rostislav (ed.). Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání : od předškolní výchovy k informační společnosti. 1. vyd. Praha : Svatý Jan pod Skalou, 2005, s. 319-324. ISSN 1214-5041.
SPILKOVÁ, Vladimíra. Obrat k dítěti jako východisko školské reformy. [Child-centered education as a key principle of school reform]. Pedagogika, 2005, č. 2, s. 87-90. ISSN 0031-3815.
SPILKOVÁ, Vladimíra. Pojem kvalita ve vzdělávání, kvalita školy v kontextu decentralizovaného školského systému. [The concept of quality in education, quality of school in the context of decentralised school system]. The New Educational Review, 2005, roč. 5, č. 1, s. 167-178. ISSN 1732-6729.
SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměna školy a učitelské profese - nové výzvy pro učitelské vzdělávání a pedagogiku. [Transformation of the school and teaching profession - new challenges for the teacher education and pedagogy]. In KASAČOVÁ, B. (ed.). História, súčastnosť a perspektivy učitelského vzdelávania. 1. vyd. Banská Bystrica : PedF UMB, 2005, s. 127-132. ISBN 80-8083-107-6.
SPILKOVÁ, Vladimíra, aj. Proměny primárního vzdělávání v ČR. [Changes in the primary education in the Czech Republic]. 1 vyd. Praha : Portál, 2005, 300 s. ISBN 80-7178-942-9.
SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměny v pojetí pedagogiky - změna paradigmat ? [Changes in the conception of pedagogy - changes of paradigms?]. In PROKOP, J.; RYBIČKOVÁ, M. (ed.). Proměny pedagogiky. 1. vyd. Praha : UK-PedF, 2005, s. 161-167. ISBN 80-7290-226-1.
SPILKOVÁ, Vladimíra. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání v kontextu transformace českého školství. [Framework Educational Programme for Basic Education in the context of changes of Czech education system]. Pedagogika, 2005, č. 1, s. 20-25. ISSN 0031-3815.
SPILKOVÁ, Vladimíra. Reflexe změn ve vzdělávání učitelů primárních škol po roce 1989. [Reflection of the changes in the primary school teacher education after velvet revolution in 1989]. In JANDOVÁ, R. (ed.). Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. 1. vyd. České Budějovice : PedF JU, 2005, s. 6-11. ISBN 80-7040-789-1.
SPILKOVÁ, Vladimíra; TOMKOVÁ, Anna; WILDOVÁ, Radka. Příprava učitelů primárního vzdělávání na RVP ZV na pedagogické fakultě UK Praha. [The preparation of the primary school teachers for implementation of Framework Educational Programme at Faculty of Education in Prague]. In Příprava učitelů primárního vzdělávání. 1. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005, s. 59-65. ISBN 80-7041-199-6.
STARÁ, Jana. Diagnostika klíčových kompetencí žáků : 1. Kompetence sociální a personální. [Evaluation of key student’s competences : 1. Social and personal competences]. In Pedagogická a psychologická diagnostika pro učitele na ZŠ. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Dr. Josefa Raabe, 2005, s. 1-26, C2.4. ISBN 80-86307-21-2.
STARÁ, Jana. Klima ve třídě a škole. [Classroom and School environment]. In Pedagogická a psychologická diagnostika pro učitele na ZŠ. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Dr. Josefa Raabe, 2005, s. 3-16, E2.1. ISBN 80-86307-21-2.
STARÁ, Jana. Základy demokracie - Pravomoc. [Foundations of Democracy - Authority]. 1. vyd. Praha : Triton, 2005, 94 s. ISBN 80-7254-654-6.
SVOBODOVÁ, Radmila. Mezinárodní divadelní dílna. [International Theatre Workshop]. Talent, 2005, roč. 7, č. únor 2005, s. 20-21. ISSN 1212-3676.
SVOBODOVÁ, Radmila. Performing life podruhé. [Performing Life Second Time]. Talent, 2005, roč. 8, č. září 2005, s. 19-20. ISSN 1212-3676.
TOMKOVÁ, Anna. Podněty z pedagogiky C. Freineta : 1. Návštěva školy C. Freineta ve Vence. [Impulses of pedagogy by C. Freinet : 1. Visit of the school of C. Freinet]. Učitelské listy, 2005, roč. 13, č. 2, s. 10. ISSN 1210-6313.
TOMKOVÁ, Anna. Podněty z pedagogiky C. Freineta : 2. Základní principy pedagogiky C. Freineta. [Impulses of pedagogy by C. Freinet : 2. Basic principles of pedagogy by C. Freinet]. Učitelské listy, 2005, roč. 13, č. 3, s. 11. ISSN 1210-6313.
TOMKOVÁ, Anna. Podněty z pedagogiky C. Freineta : 3. Experimentování. [Impulses of pedagogy by C. Freinet : 3. Experiments]. Učitelské listy, 2005, roč. 13, č. 4, s. 13. ISSN 1210-6313.
TOMKOVÁ, Anna. Proměny vyučovacích metod a strategií výuky v současné primární škole. [Changes of instructional methods and strategies at current primary school]. In Proměny primárního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Praha : Portál, 2005, s. 120-133. ISBN 80-7178-942-9.
TOMKOVÁ, Anna. Působení programu RWCT v podmínkách české primární školy. [Influence of RWCT program in czech primary school]. Kritické listy, 2005, č. 18, s. 4-6. ISSN 1214-5823.
TOMKOVÁ, Anna. Rozvoj klíčových kompetencí a pojetí výuky. [Development of key competences and conception of teaching]. Kritické listy, 2005, č. 20, s. 5-8. ISSN 1214-5823.
TOMKOVÁ, Anna. Rozvoj učitelských kompetencí k reflexi a sebereflexi. [Development of teacher competences for reflection and self reflection]. In VAŠŤATKOVÁ, Jana (ed.). Pedagogický výzkum : reflexe společenských potřeb a očekávání? 1. vyd. Olomouc : ČAPV a UP v Olomouci, 2005, s. 318-321. ISBN 80-244-1079-6.
TOMKOVÁ, Anna. Stáváme se učiteli v hodinách Blanky Staňkové. [We are becoming teachers during teaching by Blanka Staňková]. Kritické listy, 2005, č. 18, s. 13-15. ISSN 1214-5823.
TOMKOVÁ, Anna. Školní vzdělávací program jako příležitost pro žáky i učitele. [School educational programme - occassion for pupils and teachers]. In Učitelský Nápadník pro 1. stupeň. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Dr.Josef Raabe, 2005, s. 1-12. ISBN 80-86307-24-7.
TOMKOVÁ, Anna. Uplatnění konstruktivistických přístupů v přípravě učitelů primární školy. [Implementation of constructivistic approaches at preparation of primary school teachers]. Praha : UK Praha, 2005, 136 s.
TOMKOVÁ, Anna. Výukové případy v přípravě učitelů pro primární školy. [Educational cases in preparation of teachers for primary school]. Kritické listy, 2005, č. 19, s. 7-9. ISSN 1214-5823.
TOMKOVÁ, Anna. Žákovské portfolio. [Portfolio of pupils]. In Školní vzdělávací program krok za krokem. 1. vyd. Praha : Verlag Dashofer, 2005, s. 1-11. ISBN 80-86897-00-1.
UHLÍŘOVÁ, Jana. Bratrské školství v Čechách a na Moravě. [Unitas Fratrum´s schools in Czech and Moravian Countries]. Studia Comeniana et Historica, 2004, roč. 34, č. 71-72, s. 54-61. ISSN 0323-2220.
UHLÍŘOVÁ, Jana. Česká východiska tereziánského školství. [Czech starting points of Maria Therezia´ school reform]. In EMANUEL, Ludovít (ed.). Mezinárodní konference Vzdělávání pro všechny. 1. vyd. Praha : Pedagogické muzeum J. A. Komenského v Praze, 2004, s. 107-119. ISBN 80-901461-7-1.
UHLÍŘOVÁ, Jana. Jan Uher - profesor pedagogického semináře filozofické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě. [Jan Uher - Professor of pedagogical seminary at philosophical faculty Comenius´ University in Bratislava]. In ŠVEC, Štefan; POTOČÁROVÁ, Mária (ed.). Rozvoj štúdijného a vedného oboru pedagogika na Slovensku. 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského Bratislava, 2005, s. 83-87. ISBN 80-223-2027-7.
WILDOVÁ, Radka, aj. Počáteční čtenářská gramotnost. [The initial reading ]. In Proměny primárního vzdělávání. 1. vyd. Praha : Portál, 2005, s. 161-173. ISBN 80-7178-942-9.
WILDOVÁ, Radka. Příprava učitelů v předmětových didaktikách. [The teacher education at the subject didactics]. In História, súčasnosť a perspektívy učiteľského vzdelávania. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2005, s. 193-196. ISBN 80-8083-107-6.
WILDOVÁ, Radka. Proměna přípravy učitelů 1. stupně ZŠ. [The Changes at the teacher education for teachers at the primary school]. In Kultúra - priestor interdisciplinárneho myslenia. 1. vyd. Nitra : UKF, 2005, s. 23-28. ISBN 80-8050-833-X.
WILDOVÁ, Radka. Rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti. [The development of the initial reading literacy]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 213 s. ISBN 80-7290-228-8.