Katedra matematiky a didaktiky matematiky
BARBIN, Evelyne; STEHLÍKOVÁ, Naďa; TZANAKIS, Constantin. ESU European summer universities. In FURINGHETTI, Fulvia; KAIJSER, Sten; TZANAKIS, Constantinos. (eds.). HPM2004 & ESU4 Proceedings. Crete : University of Crete, 2006, s. 29-31. ISBN 960-88712-8-X.
BINTEROVÁ, Helena; HOŠPESOVÁ, Alena; NOVOTNÁ, Jarmila. Constitution of classroom environment: Case Study. In Mathematics Classrooms In Twelve Countries: The Insider’s Perspective. The Learner’s Perspective Study. Rotterdam; Taipei : Sense Publishers, 2006, s. 275-288. ISBN 90-77874-99-2; 90-77874-95-X .
BINTEROVÁ, Helena; NOVOTNÁ, Jarmila. One teaching episode from learner´s, an observer´s and a researcher´s point of view : Case study. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 370. ISSN 0771-100X.
DVOŘÁK, Petr. Vnímání reprezentací prostoru zprostředkovaných výpočetní technikou. [The perception of spatial representations mediated by computers]. Praha : UK PedF Praha, 2006, 106 s. + přílohy
HEJNÝ, Milan. Diversity of students' solutions of a word problem and the teachers' educational style. In SIMPSON, Adrian. (ed.). Retirement as process and concept a festschrift for Eddie Gray and David Tall. Prague : Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, s. 109-117. ISBN 80-7290-255-5.
HEJNÝ, Milan. Nestandardní matematická prostředí pro děti 5-7 leté. [Non-standard mathematical environments for children 5-7 years old]. In VAGASKÝ, Martin. (ed.). Zborník príspevkov z Letnej školy z teórie vyučovania matematiky PYTAGORAS 2006. Bratislava : P-MAT, 2006, s. 28-37. ISBN 80-969414-7-X.
HEJNÝ, Milan. Rozmanitost řešení žáků jako diagnostický nástroj edukačního stylu. [Diversity of students' solutions as diagnostic tool of teacher's educational style]. In VAGASKÝ, Martin; HEJNÝ, Milan; KVASZ, Ladislav. (eds.). Letná škola z teórie vyučovania matematiky PYTAGORAS 2005. Bratislava : P-MAT, 2006, s. 19-31. ISBN 80-969414-3-7.
HEJNÝ, Milan. Tvorba koncepcie výuky tématického celku "násobenie". [Teaching conception of operation of multiplication in primary school]. In GUNČAGA, Jan; TAKÁČ, Zdenko. (eds.). Matematika v škole dnes a zajtra. Ružomberok : Katolícká univerzita v Ružomberku, 2006, s. 81-89. ISBN 80-89039-97-9.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina. 3D geometry - solids. In Creative teaching in mathematics. Praha : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 99-157. ISBN 80-7290-280-6.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina. Cube nets – Comparison of work in different countries, the result of the EU Socrates project. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdaléna; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 394-394. ISSN 0771-100X.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina. Práce s chybou aneb chybami se člověk učí. [Work with mistake - a men learns by doing mistakes]. In KRÁTKÁ, Magdalena. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11 – 15 let. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 1-12 [doplněk]. ISBN 80-86843-08-4.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. B01 Práce s chybou jako strategie rozvoje klíčových kompetencí žáka. [B01 Dealing with students' mistakes as a strategy for development of key competences of a student]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, ISBN 80-7015-097-1; 80-7015-085-8.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Early Conceptual Thinking. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdaléna; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 3. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 289-296. ISSN 0771-100X.
HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. From Experience, through Generic models to abstract knowledge. In BOSCH, Marianna. (ed.). CERME 4 European Research in Mathematics Education IV. Barcelona : IQS FundEmi Business Institute, 2006, s. 311-320. ISBN 84-611-3282-3.
HEJNÝ, Milan; LITTLER, Graham. Introduction. In Creative teaching in mathematics. Praha : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 11-33. ISBN 80-7290-280-6.
HEJNÝ, Milan; LITTLER, H. Graham; KVASZ, Ladislav; PEREZ, Dvora. Building structures in mathematical knowledge. In BOSCH, Marianna. (ed.). CERME 4 European Research in Mathematics Education IV. Barcelona : IQS FundEmi Business Institute, 2006, s. 287-289. ISBN 84-611-3282-3.
HRICZ, Miroslav; KUBÍNOVÁ, Marie. Žákovské projekty – jedna z možných cest, jak rozvíjet klíčové kompetence ve ŠVP. [Pupil projects – one of the ways to develop key competencies in the school educational programme]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, ISBN 80-7015-097-1; 80-7015-085-8.
JANČAŘÍK, Antonín. Algoritmické myšlení a jak ho rozvíjet. [How to develop algorithms thinking]. In LÁVIČKA, Miroslav. (ed.). 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol : Sborník abstraktů. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 9. ISBN 80-86843-10-6.
JANČAŘÍK, Antonín. Algoritmické myšlení a jak ho rozvíjet. [How to develop algorithms thinking]. In LÁVIČKA, Miroslav; BASTL, Bohumír; AUSBERGEROVÁ, Marie. (eds.). 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol . Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 131-135. ISBN 80-86843-09-2.
JANČAŘÍK, Antonín. Dělitelnost v grafech a optimalizace. [Divisibility in Graphs]. In KRÁTKÁ, Magdaléna. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11 – 15 let : Sborník příspěvků celostátní konference, Hradec Králové 13.-15.10.2005. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 81-83. ISBN 80-86843-08-4.
JANČAŘÍK, Antonín. DTP programy. [DTP programs]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 19, s. 7. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Free Groups, GAP and Pakoválec. In KOVÁČOVÁ, Monika. (ed.). 5th International conference APLIMAT : Book of Abstract. Bratislava : FX , 2006, s. 59. ISBN 80-967305-7-6.
JANČAŘÍK, Antonín. Free Groups, GAP and Pakoválec. In KOVÁČOVÁ, Monika. (ed.). 5th International conference APLIMAT : PART II. Bratislava : FX , 2006, s. 95-98. ISBN 80-967305-5-x.
JANČAŘÍK, Antonín. Free Groups, GAP and Pakoválec. In KOVÁČOVÁ, Monika. (ed.). 5th International conference APLIMAT [CD-ROM]. Bratislava : STU, 2006, s. 95-98. ISBN 80-967305-6-8.
JANČAŘÍK, Antonín. Games and Puzzles for Student-Teachers. In Proceeding of the 3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level. Istanbul : John Wiley & Sons Inc., 2006, s. 359-1-4. ISBN 0471072709.
JANČAŘÍK, Antonín. Games and Puzzles for Student-Teachers. In QUINNEY, Douglas .(ed.). 3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level : Abstracts. Istanbul : Mas Matbaacilik, 2006, s. 172-173. ISBN 80-244-1311-6.
JANČAŘÍK, Antonín. Hra Hackerbush a aktuální a potencionální nekonečno. [Hackerbush game and infinity]. In KRÁTKÁ, Magdaléna. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11 – 15 let : Sborník příspěvků celostátní konference, Hradec Králové 13.-15.10.2005. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 85-88. ISBN 80-86843-08-4.
JANČAŘÍK, Antonín. Hry a hlavolamy v přípravě budoucích učitelů matematiky. [Games and Puzzles for Student-Teachers]. In UHLÍŘOVÁ, Martina. (ed.). Matematika 2 : Matematika jako prostředí pro rozvoj osobnosti žáka primární školy. Olomouc : UP, 2006, s. 117-119. ISBN 80-244-1311-6.
JANČAŘÍK, Antonín. Chybová hlášení při výpočtech. [Error messages in MS Excel]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 21, s. 1-2. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Inventarizace majetku v programu MS Visio. [Inventorying in MS Visio]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 14, s. 4-5. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Kukátko. [Sight]. Excel při ruce, 2006, č. 13, s. 6. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Logické funkce. [Logic function]. Excel při ruce, 2006, č. 7, s. 6. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. MS Visio, Plán budovy – obrázek ve vrstvách. [MS Visio, Building Plan – layers]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 13, s. 1-2. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Nepřímé odkazy. [Indirect links]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 20, s. 4. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Obsah, rejstřík a seznam obrázků. [Table of contents and indexes]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 18, s. 3. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. On Ito theorem. In PŘÍVRATSKÁ, Jana; PŘÍHONSKÁ, Jana; ANDRES, Zdeněk. (eds.). International Conference Presentation of Mathematics '06. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2006, s. 71-74. ISBN 80-7372-153-8.
JANČAŘÍK, Antonín. Orientation of the cubes sides. In PŘÍVRATSKÁ, Jana; PŘÍHONSKÁ, Jana; ANDRES, Zdeněk. (eds.). International Conference Presentation of Mathematics '06. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2006, s. 129-132. ISBN 80-7372-153-8.
JANČAŘÍK, Antonín. Početní algoritmy I – Poziční soustavy. [Algorithms I – Pozicional number systems]. Učitel matematiky, 2006, roč. 15, č. 1, s. 9-18. ISSN 1210-9037.
JANČAŘÍK, Antonín. Posuvník – ulehčení práce s daty. [Scroll bar ]. Excel při ruce, 2006, č. 12, s. 8. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Práce s textem, textové funkce. [Text functions]. Excel při ruce, 2006, č. 10, s. 6. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Pracujeme s absolutními odkazy. [Absolute links]. Excel při ruce, 2006, č. 12, s. 6. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Proofing tools. [Proofing tools]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 17, s. 3. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Relativní a absolutní odkazy, pojmenování oblasti. [Relative and absolute links, name of area]. Excel při ruce, 2006, č. 6, s. 7. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Sledování závislostí. [Dependency monitoring]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 21, s. 1-2. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Souhrny a práce s nimi. [How to use agregate functions]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 201, s. 4-5. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Souhrny versus kontingenční tabulky. [Agregate functions versus pivot tables]. Excel při ruce, 2006, č. 7, s. 1-2. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Souhrny. [Agregate functions]. Excel při ruce, 2006, č. 7, s. 1-2. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Text do bloku aneb jak se vyvarovat typografických chyb. [Typography and MS Word]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 19, s. 7. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Tisk dokumentů do formátu PDF. [Printing dokuments to the PDF format]. Excel při ruce, 2006, č. 5, s. 6. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Tisk v programu Excel. [Printing in MS Excel]. Excel při ruce, 2006, č. 5, s. 6. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Tvorba organizačního diagramu v programu MS Visio. [How to create organization chart in MS Visio]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 13, s. 1-2. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Úrokový počet v programu MS Excel. [Interests in MS Excel]. Excel při ruce, 2006, č. 9, s. 6. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Uvozovky, pomlčky, interpunkční znaménka – jak se v tom vyznat. [How to use punctation]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 17, s. 3. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Vlastní zobrazení. [Own View]. Excel při ruce, 2006, č. 6, s. 7. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Volba úloh vhodných pro využití tabulkových procesorů ve výuce matematiky. [Examples of good use MS Excel in the maths education]. In IKT vo vyučovaní matematiky 2. Prírodovedec č. 230. Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2006, s. 186-190. ISBN 80-8094-057-6.
JANČAŘÍK, Antonín. Výpočtová pole v rámci dotazů. [Formulas in MS Access query]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 21, s. 6. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Vytváření vlastních objektů v programu MS Visio. [How to create own objects in MS Visio]. MS Office : tipy & triky, 2006, č. 14, s. 4. ISSN 1801-6332.
JANČAŘÍK, Antonín. Základní přehled chybových hlášení. [Error messages]. Excel při ruce, 2006, č. 7, s. 8. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín. Zaokrouhlování v programu MS Excel. [Rounding in MS Excel]. Excel při ruce, 2006, č. 11, s. 6. ISSN 1801-5670.
JANČAŘÍK, Antonín; CSARGO, Piroska; KEPKA, Tomáš. Generalized capable abelian groups. In SABININ, L.; SBITNEVA, L. V.; SHESTAKOV, I. (eds.). Non-Associative Algebra and Its Applications. Lecture Notes in Pure and Applied Mathematics Volume. Boca Raton : Chapman and Hall/CRC, 2006, s. 277-306. ISBN 0824726693.
JANČAŘÍK, Antonín; HOŠPESOVÁ, Alena; DVOŘÁK, Petr. Využití Excelu k řešení prakticky orientovaných matematických úloh. [How to use Excel for solving practical mathematical tasks]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, ISBN 80-7015-097-1; 80-7015-085-8.
JANČAŘÍK, Antonín; JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Počítat nebo nepočítat na prstech. [To count or not to count on fingers]. In VAGASKÝ, Martin; HEJNÝ, Milan; KVASZ, Ladislav. (eds.). Zborník príspevkov z letnej školy z teórie vyučovania. Bratislava : PMAT, 2006, s. 38-40. ISBN 80-969414-7-X.
JANOVÁ, Denisa; STEHLÍKOVÁ, Naďa. Dělíme čtverec - matematický projekt. [Dividing a square - mathematical project]. Učitel matematiky, 2006, roč. 14, č. 2, s. 106-113. ISSN 1210-9037.
JIROTKOVÁ, Darina. Budování konceptuálních představ čísla u dětí ve věku 5-8 let. [Development of conceptual understanding of numbers by pupils in th e age if 5-8]. In LÁVIČKA, Miroslav; BASTL, Bohumír; AUSBERGEROVÁ, Marie. (eds.). 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 143-149. ISBN 80-86843-09-2.
JIROTKOVÁ, Darina. Geometri pa rutat papper. [Geometry of grid-paper]. In BOSEN, Jasper; EMANUELSON, Goran; WALBY, Anders; WALBY, Karin. (eds.). Lara och undervismatematik – inatenationella perspektiv. Goeteborg : Goteborg Universitet, National Centrum for Matematikubilding, 2006, s. 123-137. ISBN 91-85143-05-7.
JIROTKOVÁ, Darina. Pojmotvorný proces v prostorové geometrii. [Concept building process in 3D geometry]. In POKORNÁ, Věra. (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace : sborník přednášek. Praha : Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, s. 258-272. ISBN 80-7290-258-X.
JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Parallel teaching – a method for the improvement of constructivist teaching: The case of a geometry. In HUGHES-HALLETT, Deborah; VAKALIS, Ignatios; ARIKAN, Huriye. (eds.). 3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate level. Istanbul : Turkish Mathematical Association, 2006, s. 173 [CD paper no. 177]. Dostupné na WWW: <http://www.tmd.org.tr/ictm3>. ISBN 0471072709.
JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pythagorova věta na prvním stupni ZŠ. [Pythagoras theorem in primary school]. In PŘÍVRATSKÁ, Jana; PŘÍHONSKÁ, Jana; ANDREJSOVÁ, Dana. (eds.). Mezinárodní konference prezentace matematiky ’05. Liberec : TU v Liberci, 2006, s. 113-120. ISBN 80-7372-055-8.
JIROTKOVÁ, Darina; LITTLER, Graham. Tactile perception in 3D geometry. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 264. ISSN 0771-100X.
KASLOVÁ, Michaela. Dévéloppement des contructions chez les enfants agés de 1 a 8 ans. [Development of build constructions at chidren from 1 to 8 years old]. In COUFALOVÁ, Jana. (ed.). CIEAEM 58 Congress Changies in Society A Challenge for Mathematics Education. Plzeň : ZČU Plzeň, 2006, s. 289-292. ISBN 80-7043-478-3.
KASLOVÁ, Michaela. Labyrinty. [Labyrinths]. In Metodické listy pro mateřské školy. Praha : dr. Josef Raabe, 2006, s. 1-25.
KOMAN, Milan. Kolik těžišť má mnohoúhelník. [How many centroids has a polygon?]. In KRÁTKÁ, Magdalena. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 89-97. ISBN 80-86843-08-4.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Dělitelnost v prostředí grafů. [Divisibility in the environment of graphs]. In KRÁTKÁ, Magdalena. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11 - 15 let : Sborník příspěvků. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 99-103. ISBN 80-86843-08-4.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Klasifikace jako nástroj poznávání. [Classification as a tool for acquiring knowledge]. In POKORNÁ, Věra. (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace : Sborník přednášek. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, s. 273-283. ISBN 80-7290-258-X.
KUBÍNOVÁ, Marie. Actual Trends of the Teacher Training (directed to the Didactic of Math). In MARC, Arkadiusz; WAGNER, Iwona. (eds.). Polska na drodze do społeczeństwa informacyjnego między rozwojem a wykluczeniem w zjednoczonej Europie. Częstochowa : Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, 2005, s. 135-138. ISBN 83-92000-1-1.
KUBÍNOVÁ, Marie. Matematika a její aplikace. [Mathematics and its aplication]. In Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ. Praha : Nakladatelství Dr. Josefa Raabe, 2006, s. 41-45. ISBN 80-86307-29-8.
KUBÍNOVÁ, Marie. Projekty ve vyučování. (hypertext). [Projects in education. (hypertext)]. Praha : VÚP Praha, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.rvp.cz/clanek/334>.
KUBÍNOVÁ, Marie. Strukturovaná studia učitelství matematiky – prostor ke změně pojetí přípravy. [Structured studies of teaching mathematics – new possibilities in teacher preparation]. In PŘÍVRATSKÁ, Jana; PŘÍHONSKÁ, Jana; ANDREJSOVÁ, Dana. (eds.). ICPM´05 . Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2006, s. 145-152. ISBN 80-7372-055-8.
KUBÍNOVÁ, Marie. Školní vzdělávací program nestačí jen napsat. [It is not enough just to write the school educational programme]. In LÁVIČKA, Miroslav; BASTL, Bohuslav; AUSBERGEROVÁ, Marie. (eds.). 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 181-187. ISBN 80-86843-09-2.
KUBÍNOVÁ, Marie. Žákovské projekty jako nástroj pro pěstování interdisciplinarity ve školních vzdělávacích programech. In KRÁTKÁ, Magdalena. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11 - 15 let. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 105-117. ISBN 80-86843-08-4.
KUBÍNOVÁ, Marie; STEHLÍKOVÁ, Naďa. Relationships and functions. In Creative teaching in mathematics. Praha : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 259-320. ISBN 80-7290-280-6.
LEGÁT, Václav; ČERVENKA, Vratislav; MOŠNA, František. Optimalizace prediktivní údržby - cesta ke zvyšování provozní spolehlivosti. [Optimization of preventive maintenance - a way of operative reliability improvement]. In Prevádzková spoľahlivosť výrobných zariadení v chemickom priemisle a energetike 2006 [CD-ROM]. Bratislava : Slovnaft a Slovenská technická univerzita v Bratislave, strojnická fakulta, 2006, ISBN 80-227-2514-5.
LITTLER, Graham; JIROTKOVÁ, Darina. Att lara om geometrismy kroppar. [Learning about geometrical solids]. In BOSEN, Jasper; EMANUELSON, Goran; WALBY, Anders; WALBY, Karin. (eds.). Lara och undervismatematik – interationella perspektiv. Goeteborg : National Centrum for Matematikubildning, NCM, 2006, s. 63-79. ISBN 91-85143-05-7.
LITTLER, Graham; JIROTKOVÁ, Darina. Development of the ability to create a structure of the geometrical knowledge of 3D shapes. [Development of the ability to create a structure of the geometrical knowledge of 3D shapes]. In HUGHES-HALLETT, Deborah; VAKALIS, Ignatios; ARIKAN, Huryie. (eds.). 3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level. Istanbul : Turkish Mathematical Society, 2006, s. 221 [CD paper no 178]. Dostupné na WWW: <http://www.tmd.org.tr/ictm3>. ISBN 0471072709.
MAKRIDES, Gregory; NOVOTNÁ, Jarmila; HOFMANNOVÁ, Marie; ZHOUF, Jaroslav; SOLOMOU, Emilios, aj. Volume 1. In MATH.EU: Identification, Motivation and Support of Mathematical Talents in European Schools: Manual. Vol. 1. Nicosia : MATH.EU Project, 2006, s. 1-110, 165-172. ISBN 9963-634-31-1.
MOŠNA, František. Cabri geometrie ve výuce diferenciálního počtu. [Cabri geometry in teaching of the differential calculus]. In SOJKA, Petr; NĚMEC, Jiří. (eds.). SCO 2006. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2006, s. 63-65. ISBN 80-210-3923-X.
MOŠNA, František. Matematika. [Mathematics]. Praha : Česká zemědělská univerzita; Naroma, 2006, 77 s. ISBN 80-213-1547-4; 80-903681-2-3.
MOŠNA, František. Výhody a nevýhody některých prvků e-learningu. [Advantages and disadvantages of some e-learning elements]. In ČIPERA, Jan; ULRICH, Miroslav. (eds.). Alternativní metody výuky 2006. Praha : Přírodovědecká fakulta UK v Praze, 2006, s. 29. ISBN 80-7305-554-6.
MOŠNA, František. Webové stránky pro základní kurs matematiky na České zemědělské univerzitě v Praze. [Websites for basic course of maths at Czech University of Agriculture in Prague]. In ŘEHOUT, Václav. (ed.). Pedagogický software 2006 [CD-ROM]. České Budějovice : Scientific Pedagogical Publishing, 2006, ISBN 80-85645-56-4.
NOVOTNÁ, Jarmila. Country Overviews: Czech Educational System. In Mathematics Classrooms In Twelve Countries: The Insider’s Perspective. The Learner’s Perspective Study. Rotterdam; Taipei : Sense Publishers, 2006, s. 335-338. ISBN 90-77874-99-2 hardback, 90-77874-95-X paperback.
NOVOTNÁ, Jarmila. Komunikace ve škole a v přípravě učitelů. [Communication in school and in teacher training]. In PŘÍVRATSKÁ, Jana; PŘÍHONSKÁ, Jana; ANDREJSOVÁ, Dana. (eds.). Sborník příspěvků Mezinárodní konference ICPM ´05. Liberec : TU Liberec, 2006, s. 175-188. ISBN 80-7372-055-8.
NOVOTNÁ, Jarmila; HOFMANNOVÁ, Marie. Mé šťastné číslo. [My lucky number]. In LÁVIČKA, Miroslav; BASTL, Bohumír; AUSBERGEROVÁ, Marie. (eds.). 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 197-202. ISBN 80-86843-09-2.
NOVOTNÁ, Jarmila; PELANTOVÁ, Alena. Diverse roles, shared responsibility. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 106-109. ISSN 0771-100X.
NOVOTNÁ, Jarmila; PELANTOVÁ, Alena; HRABÁKOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena. Příprava a analýza didaktických situací. [Preparation and analysis of didactical situations]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, s. 1-33. ISBN 80-7015-097-1; 80-7015-085-8.
NOVOTNÁ, Jarmila; PELANTOVÁ, Alena; HRABÁKOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena. Příprava výukových situací. [Preparation of teaching situations]. In KRÁTKÁ, Magdalena. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 151-173. ISBN 80-86843-08-4.
NOVOTNÁ, Jarmila; SARRAZY, Bernard. Model of a professor’s didactical action in mathematics education. Professor’s variability and students’ algorithmic flexibility in solving arithmetical problems. In BOSCH, Marianna. (ed.). Proceedings of the 4th Congress of ERME. Barcelona : Fundemi IQS – Universitat Ramon Llull, 2006, s. 696-705. ISBN 84-611-3282-3.
NOVOTNÁ, Jarmila; STEHLÍKOVÁ, Naďa; HOCH, Maureen. Structure sense for university algebra. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 4. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 249-256. ISSN 0771-100X.
NOVOTNÁ, Jarmila; ZACK, Vicki; ROSEN, Gershon; LEBETHE, Agatha; BROWN, Laurinda, aj. RF01 : Teachers researching with university academics. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 95-124. ISSN 0771-100X.
SIMPSON, Adrian; STEHLÍKOVÁ, Naďa. Apprehending Mathematical Structure: A Case Study of Coming to Understand a Commutative Ring. Educational Studies in Mathematics, 2006, roč. 61, č. 3, s. 347-371. ISSN 0013-1954.
SLEZÁKOVÁ, Jana. Budování procesuálních představ čísla u dítěte ve věku 5-8 let. [Building of processual concepts of number in mind of a child 5-8 years old]. In LÁVIČKA, Miroslav; BASTL, Bohumír; AUSBERGEROVÁ, Marie. (eds.). 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 253-258. ISBN 80-86843-09-2.
SLEZÁKOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Matematika a její aplikace. [Mathematics and its application]. In STARÁ, Jana. (ed.). Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ : Návody a rady, jak vypracovat slovní hodnocení. Praha : Dr. Josef Raabe, 2006, s. 32-40. ISBN 80-86307-28-X.
SLEZÁKOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Jana; SWOBODA, Ewa. Kognitywne przeszkody w komunikowaniu sie nauczyciel - uczeń. [Cognitive obstacles in communication teacher - pupil]. Dydaktyka matematyki, 2006, č. 29, s. 185-207. ISSN 0208-8916.
STEHLÍKOVÁ, Naďa. Constructivist approaches to the teaching of mathematics open ways to creative education (If used properly!). University of South Bohemia České Budějovice : Department of Mathematics Report Series, 2006, roč. 14, s. 14-23. ISSN 1214-4681.
STEHLÍKOVÁ, Naďa (přel.). Dialogy o matematice s návštěvníkem z vesmíru. [Conversations on Mathematics with a Visitor from Outer Space]. Pokroky matematiky, fyziky a astronomie, 2006, roč. 51, č. 2, s. 138-146. ISSN 0032-2423. Orig. Conversations on Mathematics with a Visitor from Outer Space.
STEHLÍKOVÁ, Naďa. Konstruktivistické přístupy k vyučování a praxe. [Constructivist approaches to teaching and practice]. In KRÁTKÁ, Magdalena. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11 - 15 let : Sborník příspěvků celostátní konference, Hradec Králové 13.-15.10.2005. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 29-38. ISBN 80-86843-08-4.
STEHLÍKOVÁ, Naďa. Kultura vyučování matematice a využití úloh. [Culture of mathematics teaching and the use of problems]. In VAGASKÝ, Martin; HEJNÝ, Milan; KVASZ, Ladislav. (eds.). Zborník príspevkov z letnej školy z teórie vyučovania matematiky Pytagoras 2006. Bratislava : P-MAT, 2006, s. 86-92. ISBN 80-969414-7-X.
STEHLÍKOVÁ, Naďa. Mathematical writing and the development of understanding. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 425. ISSN 0771-100X.
STEHLÍKOVÁ, Naďa. Using videotapes in the education of future mathematics teachers. In 3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level [CD-ROM]. Istanbul : J. Wiley & Sons Inc., 2006, 5 s. ISBN 0471072709.
STEHLÍKOVÁ, Naďa. Využití videozáznamů v dalším vzdělávání učitelů matematiky. [Using videorecordings in further education of mathematics teachers]. In LÁVIČKA, Miroslav; BASTL, Bohumil; AUSBERGEROVÁ, Marie. (eds.). 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 265-270. ISBN 80-86843-09-2.
STEHLÍKOVÁ, Naďa; CACHOVÁ, Jana. Konstruktivistické přístupy k vyučování a praxe. [Constructivist approaches to teaching and practice]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, 31 s. ISBN 80-7015-097-1; 80-7015-085-8.
STEHLÍKOVÁ, Naďa; JIROTKOVÁ, Darina. Pojednání o vědeckém výzkumu prof. M. Hejného u příležitosti jeho 70. narozenin. [Treatise of scientific research of prof. M. Hejný for his 70th birthday]. Obzory matematiky, fyziky a informatiky, 2006, roč. 35, č. 3, s. 64-68. ISSN 1335-4981.
VÁVROVÁ, Alena; NOVOTNÁ, Jarmila; VOLFOVÁ, Marie; JANČAŘÍK, Antonín. Hry ve vyučování matematice jako významná strategie vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí žáků. [Games in maths education]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, s. 1-44, Blok D04. ISBN 80-7015-097-1; 80-7015-085-8.
ZHOUF, Jaroslav. Aritmetické posloupnosti vyšších řádů v úlohách MMO. [Arithmetics Progressions of Higher Degree in Problems of IMO]. In ZHOUF, Jaroslav. (ed.). Makos 2005 : sborník materiálů z podzimní školy péče o talenty v matematice. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, s. 146-155. ISBN 80-7318-360-9.
ZHOUF, Jaroslav. Future Mathematics Teachers Discover Mathematics. In 3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level [CD-ROM]. Istanbul : J.Willey & Sons Inc., 2006, 2 s. ISBN 0471072709.
ZHOUF, Jaroslav. Korespondenční seminář jako podpora výuky matematiky. [Correspondence Seminar as a Support of Teaching Mathematics]. In LÁVIČKA, Miroslav; BASTL, Bohumír; AUSBERGEROVÁ, Marie. (eds.). 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 317-321. ISBN 80-86843-09-2.
ZHOUF, Jaroslav. Polynomy a rovnice. [Polynomials and Equations]. In Objevování, motivace a podpora matematických talentů na evropských školách. Praha : MATH.EU Projekt, 2006, s. 99-124. ISBN 9963-634-31-1.
ZHOUF, Jaroslav; BLAŽEK, Karel; DOLEŽELOVÁ, Petra. Putování lorda Edwarda. [The Journey of the Lord Edward]. In Matematické příběhy z korespondenčních seminářů. Praha : Prometheus, 2006, s. 113-119. ISBN 80-7196-304-6.
ZHOUF, Jaroslav; VOJTEKOVÁ, Lenka. Vesmírná odysea. [Cosmic Odyssey]. In Matematické příběhy z korespondenčních seminářů. Praha : Prometheus, 2006, s. 121-137. ISBN 80-7196-304-6.