Katedra informačních technologií a technické výchovy
BAKALÁŘ, Eduard; CHODĚRA, Oldřich; JUSANOVÁ, Ela; KUBICOVÁ, Jolana; NOVÁK, Daniel, aj. Rozvodová tematika a moderní psychologie. [Separation subject matter and modern psychology]. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2006, 126 s. ISBN 80-246-1089-2.
BATTISTOVÁ, Eva. Fiktivní firma jako aktivizující přístup k výuce studentů studia technická a informační výchova Pedagogické fakulty UK Praha. [The Fictitious Firm as Activities Approach to a Teaching of the Students of the Study Technical and Information Education of the Faculty of Education of Charles University Prague]. In PAVLOVKIN, Ján. (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2006. Banská Bystrica : Katedra techniky a technológií, Fakulta prírodných vied, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2006, s. 31-32. ISBN 80-8083-326-5.
BRDIČKA, Bořivoj. Americké školy přecházejí na e-učebnice. [U.S. schools switch to e-books]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=621>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Billův odchod asi pomůže školství. [Educators cheer Gates' move]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=580>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Budou zase malé jednotřídní školy? [What is the future of small schools?] Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=602>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Co je to „folksonomy“? [What the name „folksonomy“ means?] Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=562>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj (přel.). Časní osvojitelé. [Early Adopters]. Ceskaskola.cz, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=102654&CAI=2129>. ISSN 1213-6018. Orig. Early Adopters.
BRDIČKA, Bořivoj. Další studie potvrdila přínos vzdělávacích technologií. [Ed tech has proven effective by another study]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=609>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Digitální vyprávění příběhů. [Digital Storytelling]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=504>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Do škol přichází podcasting. [Podcasting comes to schools]. Česká škola.cz, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=103134&CAI=2129>. ISSN 1213-6018.
BRDIČKA, Bořivoj. eMagie vzělávání. [The eMagic of Learning and Teaching]. Česká škola.cz, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=102762&CAI=2129>. ISSN 1213-6018.
BRDIČKA, Bořivoj. E-Rate neměl vliv na výsledky žáků. [E-Rate has no impact on student performance]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=510>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Google Maps ve výuce. [Google Maps in education]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=564>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. GPS ve výuce. [GPS in education]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=631>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Intel pomáhá Indii zavádět vzdělávací technologie. [Intel to help India with introduction of educational technologies]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=624>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Jak chápeme smysl elektronického sdělení. [How to recognize the meaning of the electronic message]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=526>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Jak na eTwinningové projekty. [How to make eTwinning projects]. In eTwinning v České republice. Praha : NIDV, 2006, s. 22-27. ISBN 80-86956-05-9.
BRDIČKA, Bořivoj. Je financování školních technologií v USA v krizi? [Crisis of U.S. Education Funding?] Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=537>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Libye kupuje počítače pro školáky. [Libya buys laptops for schoolchildren]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=610>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. MIT zkoumá kolektivní inteligenci. [MIT examines groups think]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=623>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Může hra Pong pomoci s technickou výchovou? [Can Pong help fill tech education gap?] Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=571>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Nástroj na zpracování školských dat. [Data tool for schools comparison]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=519>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Nové zvonění pro mobily dospělí neslyší. [New ring tone adults don't hear]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=581>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Nový Zéland povoluje SMS slang u maturity. [New Zealand students may 'text-speak' in exams]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=625>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. OECD bije na poplach. [OECD sounds new education alarm]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=601>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Precedenční spor o bezpečnost internetu. [Online privacy battle in USA]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=520>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Prestižní výzkum má odhalit význam vzdělávacích technologií. [Prestigious research aimed at measuring the value of educational technologies launched]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=613>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Robot chodí místo dětí do školy. [Robot substitutes childrens in school]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=573>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Role školní knihovny v procesu technologické inovace výuky. [The role of school library in the process of technological innovation]. In NEJEZCHLEBOVÁ, Jana. (ed.). Informační gramotnost 4. Brno : MZK Brno, 2006, s. 45-54. ISBN 80-7051-167-2.
BRDIČKA, Bořivoj. Skutečné vzdělávání v neskutečném světě. [Real learning in a virtual world]. Česká škola.cz, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=103352&CAI=2129>. ISSN 1213-6018.
BRDIČKA, Bořivoj. Solární Wi-Fi pomáhá překlenout digitální propast. [Closing the digital divide with solar Wi-Fi]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=592>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Stromy z Měsíce - projekt jedné americké školy. [Trees from the Moon - a project of one American school]. Česká škola.cz, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.ceskaskola.cz/Ceskaskola/Ar.asp?ARI=102598&CAI=2125>. ISSN 1213-6018.
BRDIČKA, Bořivoj. Školy v Indianě varují žáky před publikováním na internetu. [Indiana schools warn students to watch what they say online]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=611>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Táboráky v kyberprostoru. [Campfires in Cyberspace]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=551>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Technologie do všech tříd. [Technology to all classes]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=593>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Technologie jsou z Marsu, výuka z Venuše. [IT is from Mars, Instruction is from Venus]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=600>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Technologie na pomoc zdravotní výchově. [Technology aids health education]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=575>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Technologie způsobují nedostatek spánku teenagerů. [Teens pay price for lack of sleep]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=546>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. V Michiganu je eLearning povinný. [Michigan makes eLearning compulsory]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=583>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. V USA se diskutuje o výuce 1-1. [1-1 discussion in USA]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=595>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Výukové Weby 2. generace zdůrazňují bezpečnost. [Educational 2. generation Web sites promote safety]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=616>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Vzdělávání a internet 2. generace. [Second internet generation in education]. Česká škola.cz, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=103468&CAI=2129>. ISSN 1213-6018.
ČERNOCHOVÁ, Miroslava. E+learning as a challenge to develop and to improve teacher competencies to design interactive and collaborative learning space for students. In WATSON, Deryn; BENZIE, David. (eds.). Imaginating the future for ICT and education : Abstracts and proceedings : WG 3.1, 3.3&3.5 Joint Conference 26th-30th June 2006 in Alesund, Norway. Alesund : 2006, s. 7. ISBN 82-92186-33-6.
ČERNOCHOVÁ, Miroslava. Jak se daří e+learningu v českých školách? [How has been e+learning succeeded in Czech schools?]. In HURAJ, Ladislav. (ed.). Informatika na slovenských školách, vývoj a perspektívy. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica, Fakulta prírodných vied, 2006, s. 38-40. ISBN 80-8083-202-1.
ČERNOCHOVÁ, Miroslava. O stavu a trendech využívání ICT v českých školách a v zahraničí. [A current situation and trends of ICT applications in Czech schools and abroad]. Pedagogika, 2006, roč. 56, č. 4, s. 316-334. ISSN 0031-3815.
FIALOVÁ, Irena. Gender a IT. [Gender and IT]. In ŘEHOUT, Václav. (ed.). Pedagogický software 2006 [CD-ROM]. České Budějovice : Scientific Pedagogical Publishing, 2006, s. 40-43. ISBN 80-85645-56-4.
FIALOVÁ, Irena. Internetové informační zdroje a učitelé. [Internet information sources and teachers]. In CHRÁSKA, Miroslav. (ed.). Trendy ve vzdělávání - mezinárodní vědecko odborná konference. Olomouc : Votobia, 2006, s. 222-226. ISBN 80-7220-260-X.
FIALOVÁ, Irena. Vliv vývoje informační společnosti na výuku. [Aspects of transformation in education with respect to Information society development]. In PORUBSKÁ, Gabriela; PROKYPČÁKOVÁ, Katarína. (eds.). Vzdelávanie v zrkadle doby : Zborník z mezinárodnej vedeckej konferencie. Univerzita K.F. Nitra : VMV Prešov, 2006, s. 167-171. ISBN 80-8050-995-6.
HOLÝ, Radek; NOVÁ, Lucie. Vize a reality ve využívání distančního vzdělávání. [Visions and the realities of distance education]. In Alternativní metody ve výuce 2006. Brno : Veterinární a farmaceutická univerzita, 2006, s. 10-14. ISBN 80-7305-554-6.
KŘENEK, Milan; NOVOTNÝ, Jan. Využití projektových metod pro rozvoj technicky orientované tvořivosti. [The project method and her usage for the development of technically oriented creativity]. In PAVLOVKIN, Ján. (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2006. Banská Bystrica : Katedra techniky a technológií, Fakulta prírodných vied, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2006, s. 223-229. ISBN 80-8083-326-5.
KŘENEK, Milan; POULOVÁ, Petra; ČERNÁ, Miloslava. Efektivita e-learningových kurzů. [The Efficiency of E-learning Courses]. In Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost [CD-ROM]. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2006, ISBN 80-86302-36-9.
LEIPERT, Jiří. Evaluation of the ICT tests for students of teaching. In MECHLOVÁ, Erika. (ed.). ICTE 2006. Ostrava : Ostravská Univerzita, 2006, s. 112-115. ISBN 80-7368-199-4.
LEIPERT, Jiří; RAMBOUSEK, Vladimír. Analýza informační gramotnosti VŠ studentů učitelství a metodika evaluace jejich výstupní úrovně. [The analysis of information technology literacy of students of teacher education and the]. Praha : Pedagogická fakulta UK, 2006, 15 s.
LUSTIG, Stanislav. Didakticko technologické aspekty přípravy učitelů v oblasti multimedií. [Didactic-Technological Aspects of Teachers Training in The Field of Multimedia]. In PORUBSKÁ, Gabriela. (ed.). Vzdelávanie v zrkadle doby. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2006, s. 271-276. ISBN 80-8050-995-6.
LUSTIG, Stanislav. Multimedia - nástroj učitele. [Multimedia for teachers]. In Vzájomná informovanosť - cesta k efektivnému rozvoju vedecko-pedagogickej činnosti. Nitra : PF UKF v Nitre, 2006, s. 42-44. ISBN 80-8050-761-9.
LUSTIG, Stanislav. Tvorba multimediálních aplikací budoucími učiteli. [Multimedia for teachers]. In Pedagogický software 2006 [CD-ROM]. České Budějovice : Scientific Pedagogical Publishing, 2006, ISBN 80-85645-56-4.
MUDRÁK, David; PROCHÁZKA, Josef; RAMBOUSEK, Vladimír; ŠTÍPEK, Jiří. Využití grafických interaktivních prvků v on-line dotaznících. [The utilization of interactive graphic elements in on line questionnaires]. In ŘEHOUT, Václav. (ed.). Pedagogický software 2006 [CD-ROM]. České Budějovice : Scientific Pedagogical Publishing, 2006, s. 569-572. ISBN 80-85645-56-4.
NOVÁK, Daniel. Perspektivy využití interaktivních služeb digitální televize. [The perspectives of usage of interactive services of digital video broadcasting]. In PAVLOVKIN, Ján. (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2006, s. 219-222. ISBN 80-8083-326-5.
NOVÁK, Daniel; HOUŠKOVÁ, Radomíra. Učivo informačních technologií ve vzdělávání zaměstnanců Ministerstva vnitra České republiky. [Subject matter of the IT in the education of workers of the Home Office of the Czech republic]. Policista, 2006, roč. 12, č. 10, s. 39. ISSN 1211-7943.
NOVÁK, Daniel; ŠPLÍCHAL, Jan. Vybrané pedagogicko-psychologické problémy a informace škol pro opatrovnická řízení. [Selected Educational Psychological Problems and Information from Schools for the Purposes of Custody Proceedings]. Pedagogika, 2006, roč. 56, č. 2, s. 132-137. ISSN 0031-3815.
NOVÁK, Jaroslav. Kriteriální hodnocení jako diagnostický a formativní nástroj pedagogického hodnocení. [Categorised assessment as a diagnostic and formative tool for educational assessment]. In Specifické poruchy učení a chování. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, s. 90-94. ISBN 80-8656-13-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Příprava vychovatelů-pedagogů volného času na Pedagogické fakultě UK v Praze. [Preparation educators-pedagogues of leisure time on Faculty of Education of Charles University Prague]. In KAPLÁNEK, Michal. (ed.). Výchova a volný čas. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, 2006, s. 48-51. ISBN 80-7040-849-9.
RAMBOUSEK, Vladimír. Dimenze informační výchovy. [Dimensions of information education]. In CHRÁSKA, Miroslav ml. (ed.). Trendy ve vzdělávání 2006 : Technika a informační technologie. Olomouc : Votobia, 2006, s. 290-295. ISBN 80-7220-260-X.
RAMBOUSEK, Vladimír; BENEŠ, Pavel. Changes in the education reality in the context of the development of information society. In PORUBSKÁ, Gabriela. (ed.). Vzdelávanie v zrkadle doby : Education in the reflection of time. 1. diel. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2006, s. 252-257. ISBN 80-8050-995-6.
RAMBOUSEK, Vladimír; BENEŠ, Pavel. Orientace výzkumné činnosti v oblasti vzdělávacích technologií a informační výchovy. [Orientation of research activities in the field of educational technologies and information education]. In PAVLOVKIN, Ján. (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2006. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2006, s. 300-306. ISBN 80-8083-326-5.
REITMAYER, Ladislav. Současný stav a perspektivy využití videotechniky ve školách. [The actual state and the perspectives of usage videos at schools]. In PAVLOVKIN, Ján. (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2006. Banská Bystrica : Katedra techniky a technológií, Fakulta prírodných vied, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2006, s. 307-309. ISBN 80-8083-326-5.
ŠTÍPEK, Jiří; PROCHÁZKA, Josef; RAMBOUSEK, Vladimír. Modelová analýza výsledků explorativního šetření aspektů informační výchovy na ZŠ v ČR. [Some samples of result analyses of questionnaire survey of aspects of information education ]. In PORUBSKÁ, Gabriela. (ed.). Vzdelávanie v zrkadle doby : Education in the reflection of time. 1. diel. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2006, s. 277-282. ISBN 80-8050-995-6.
TOCHÁČEK, Daniel. „Internetoví“ studenti považují kopírování za nezávadné. ["Internet" students think that copying is OK ]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Den bezpečnějšího internetu. [Safer Internet Day]. Moderní vyučování, 2006, roč. 11, č. 3, s. 22. ISSN 1211-6858.
TOCHÁČEK, Daniel. Elearning – diskuse o obsahu a nástrojích. [Elearning – discussion about content and tools]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Elektronická média pomáhají vzdělávat děti. [Electronic media helps to teach children]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. EU zve školáky k účasti v programu zaměřeném na ochranu klimatu. [The EU invites pupils to take part in programme against environment pollution]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Evropská digitální knihovna. [European digital library]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Google otevírá archiv s historickými novinkami. [Google opens historical news archive]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Internetové kurzy pomáhají zvýšit informační gramotnost zaměstnanců. [Internet courses helps improve ICT literacy of employees]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Jaro v Evropě 2006. [Spring Day in Europe 2006]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Kurzy mají pomoci zvýšit zájem žáků o technologie a inženýrské disciplíny. [Courses for the support of interest students to technologies and engineering]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Literární soutěž pro žáky - Bezpečnější internet magický a přátelský 2006. [Literary competition for pupils - Safer internet magical and friendly 2006]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Nejvíce využívají v Evropě internet studenti. [The most of the users of internet are students]. Moderní vyučování, 2006, roč. 11, č. 2, s. 21. ISSN 1211-6858.
TOCHÁČEK, Daniel. Nejvíce využívají v Evropě internet studenti. [The most of the users of internet are students]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Opisování ve Velké Británii. [Cribbing in the United Kingdom]. Moderní vyučování, 2006, roč. 11, č. 6, s. 23. ISSN 1211-6858.
TOCHÁČEK, Daniel. Počítačové hry ve výuce - projekt Učení s hrami. [Computer games in learning - Teaching with Games project]. Moderní vyučování, 2006, roč. 11, č. 2, s. 21. ISSN 1211-6858.
TOCHÁČEK, Daniel. Počítačové hry ve výuce - projekt Učení s hrami. [Computer games in learning - Teaching with Games project]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Podpora výukových projektů prostřednictvím internetového prostředí WebQuest. [Educational projects support by the internet environment WebQuest]. In ŘEHOUT, Václav. (ed.). Pedagogický software 2006 [CD-ROM]. České Budějovice : Scientific Pedagogical Publishing, 2006, s. 513-515. ISBN 80-85645-56-4.
TOCHÁČEK, Daniel. Služba Europe direct pomáhá chránit děti před nebezpečím na internetu. [Europe direct service helps to hedge children against danger on internet]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Studenti přiznávají, že opisují. [Students admit cheating]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Širokopásmový přístup k internetu mají pouze dvě třetiny škol v EU. [Only two-thirds of EU schools have broadband access]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Velká Británie: výsledky závěrečných zkoušek lze zjistit přes internet. [U.K.: results of final exam are accessible on internet]. Učitelský spomocník, 2006. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.