Katedra informačních technologií a technické výchovy
BATTISTOVÁ, Eva. Kreslení a konstruování s podporou počítače : (AutoCad) v přípravě učitelů technické a informační výchovy. [Drawing and constructing using PC : (AutoCad) in pre-service teachers of ICT]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Katedra techniky a technológií, Fakulta prírodných vied, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 59-60. ISBN 80-8083-151-3.
BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír. Technologicko didaktický výzkum v kontextu výzkumných záměrů Pedagogické fakulty UK v Praze. [Technologic and didactic research in context of research plans of Faculty of Education of ChU in Prague]. In POLÁK, J. (ed.). Kultúra – priestor interdisciplinárneho myslenia. 1. vyd. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2005, s. 39-47. ISBN 80-8050-833-X.
BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír. Výzkum vzdělávání pro život v informační společnosti. [Research in the field of education for life in the information society]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti I . 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 9-24. ISBN 80-7290-198-2.
BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. [Education for Life in Information Society, I.]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 262 s. ISBN 80-7290-198-2.
BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.)y. Vzdělávání pro život v informační společnosti II. [Education for Life in Information Society, II.]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 238 s. ISBN 80-7290-202-4.
BRDIČKA, Bořivoj. Americké federální ministerstvo školství vyhlásilo nový Národní plán pro vzdělávací technologie. [U.S. Department Of Education Releases National Education Technology Plan]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=126>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Australští učitelé i děti si stěžují na zaostávání v závodě za technologiemi. [Australian teachers and pupils pounce on tech gap]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=467>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Den bez technologií. [Technology Blackout Day]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=382>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Dnešní děti jsou doslova multi-mediální. [Today's kids are 'media multitaskers']. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=359>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Dnešní děti jsou doslova multi-mediální. [Today's kids are 'media multitaskers']. Moderní vyučování, 2005, roč. 11, č. 4, s. 21. ISSN 1211-6858.
BRDIČKA, Bořivoj. EUN eLearning Awards 2005 Top 100. [EUN eLearning Awards 2005 Top 100]. Česká škola.cz, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=102494&CAI=2129>. ISSN 1213-6018.
BRDIČKA, Bořivoj. Evaluace inovativních aplikací vzdělávacích technologií nejen v USA. [Evaluation of innovative applications of educational technology not only in U.S.]. Česká škola.cz, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=101994&CAI=2131>. ISSN 1213-6018.
BRDIČKA, Bořivoj. Hodnocení inovativních aplikací vzdělávacích technologií. [Evaluation of innovative applications of educational technology]. In BENEŠ, P.; RAMBOUSEK.V.; FIALOVÁ, I. (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 163-168. ISBN 80-7290-198-2.
BRDIČKA, Bořivoj. Inovace výukových metod prostřednictvím technologií. [Innovation of educational methods through technology]. In BENEŠ, P.; RAMBOUSEK, V.; FIALOVÁ, I. (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I.. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 87-94. ISBN 80-7290-198-2.
BRDIČKA, Bořivoj. Internet v amerických školách. [The Internet at U.S. Schools]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=438>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Kam za učením? [Where Learners Go]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=477>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Kombinované formy vzdělávání. [Blended Learning]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=421>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. NECC 2005 – WebQuest a Podcasting. [NECC 2005 – WebQuest and Podcasting]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=423>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Nová role školních knihoven v 21. st. [The new role of school libraries in the 21st century]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=419>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Novell podporuje školení Open Source software. [Novell supports Open Source software courses]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=396>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Nový test odhaluje počítačovou gramotnost. [New test gauges ICT literacy]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=330>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Pět klíčových kompetencí školního koordinátora technologií. [The five essentials of school technology coordinator]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=490>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Počítačové hry ve škole. [Playtime in the classroom]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=410>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Popis technologických dovedností učitelů. [Technology Taxonomy for Teachers]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=367>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Porovnávání rozdílu mezi tradičním a online testováním v USA. [Impact of traditional and online testing in USA is compared]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=451>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Pozor na generační propast. [Mind the generation gap]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=450>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Přednášky s technologií okamžité zpětné vazby. [Lectures with instant assessment tool]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=393>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Statistika ukazuje růst využití e-learningu v Austrálii. [Statistics show e-learning uptake on the improve in Australia]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=461>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Stává se vzdělávání mobilním? [Coming Mobile Education?]. Česká škola.cz, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=102072&CAI=2129>. ISSN 1213-6018.
BRDIČKA, Bořivoj. Studie porovnávající prezenční a distanční formy studia. [Study comparing Face-to-face and Distance forms of courses]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=424>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. SurfYourWork – další splněný americký sen. [SurfYourWork - another American dream realized]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=473>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Škola budoucnosti slibuje vzdělání pro příští generace. [School of the Future Promises Next-Generation Education]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=490>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Škola zítřka již dnes? [Tomorrow's schools today?]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=358>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Vliv technologií na inovaci výukových metod. [The influence of technology on innovation of educational methods]. In NEJEZCHLEBOVÁ, Jana (ed.). Informační gramotnost 3. 1. vyd. Brno : MZK Brno, 2005, s. 92-97. ISBN 80-7051-160-5.
BRDIČKA, Bořivoj. Využití technologií učiteli stoupá. [Teachers' tech use on the rise]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=443>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Výzkum využití moderních technologií ve vzdělávání SITES M2. [International research of implementation of modern technology in education SITES M2]. In BENEŠ, P.; RAMBOUSEK, V.; FIALOVÁ, I. (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 95-116. ISBN 80-7290-198-2.
BRDIČKA, Bořivoj. WebQuest.cz. [WebQuest.cz]. Moderní vyučování, 2005, roč. 11, č. 1, s. 18-18. ISSN 1211-6858.
BRDIČKA, Bořivoj. Wiki – nový pojem ve výukovém využití internetu. [Wiki – a new concept in the educational use of Internet]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=503>. ISSN 1214-9179.
BRDIČKA, Bořivoj. Zajímavý pohled na využití technologií ve školách. [The outstanding insight on the technology usage in schools]. Česká škola.cz, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=102375&CAI=2129>. ISSN 1213-6018.
BRDIČKA, Bořivoj; JANOVSKÁ, B.; TUPÝ, J., aj. Technologie na 1.stupni ZŠ aneb Co by měl o počítačích vědět učitel. [Technology in the elementary school: What teachers have to know]. In Učitelský nápadník pro 1. st. ZŠ. 1. vyd. Praha : RAABE, 2005, s. 1-16, A6. ISBN 80-86307-24-7.
ČERNOCHOVÁ, Miroslava. E-learning: očekávání, zkušenosti a skutečnost. [E-learning: expectations, experience and reality]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 271-300. ISBN 80-7290-198-2.
ČERNOCHOVÁ, Miroslava. ICT ve školním vzdělávání v zrcadle grafů a čísel několika zahraničních výzkumů aneb Proč se stále nedaří ICT integrovat výrazněji do školního vzdělávání. [Let’s to look at a mirror of graphs and numbers published abroad in some researches in other countries about ICT in school education or why doesn’t ICT integration succeed more markedly into school education?]. In ČERNOCHOVÁ, Miroslava; FIALOVÁ, Irena; MANNOVÁ, Božena (ed.). Poškole 2005 : Sborník Národní konference o počítačích ve škole. 1. vyd. Praha : Mezinárodní organizační výbor Poškole; Liberec : Jednota školských informatiků, 2005, s. 285-289. ISBN 80-239-4633-1.
ČERNOCHOVÁ, Miroslava; SIŇOR, Stanislav. Využití ICT ve školní praxi jako příprava na celoživotní učení v informační společnosti. [ICT applications in a school practice as a training for life-long learning]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 301-318. ISBN 80-7290-198-2.
DYTRTOVÁ, Radmila. Míra kompatability sebereflexe pedagogů s názory žáků na osobnost učitele. [Proportion of compatibility of teacher´s self-reflection and opinion of pupils on personality of their teacher]. In PROKOP, Jiří; RYBIČKOVÁ, Marta (ed.). Proměny pedagogiky. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 282-285. ISBN 80-7290-226-1.
FIALOVÁ, Irena. E-learningové studium multimediální výchovy a poradenství. [E-learning study: Multimedia Education and Consultancy ]. In BENEŠ, P.; FIALOVÁ, I.; RAMBOUSEK, V. (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 319-335. ISBN 80-7290-198-2.
FIALOVÁ, Irena. Názory studentů na implementaci ICT do vzdělávání. [Students ideas of implementation ICT in education]. In BENEŠ, P.; FIALOVÁ, I.; RAMBOUSEK, V. (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti II. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 377-385. ISBN 80-7290-202-4.
FIALOVÁ, Irena. Zamyšlení nad využitím notebooků ve výuce. [Reflection about usage of notebook in education]. In ČERNOCHOVÁ, M.; FIALOVÁ, I.; MANNOVÁ, B. (ed.). Poškole 2005 : Sborník Národní konference o počítačích ve škole. 1. vyd. Praha : Mezinárodní organizační výbor Poškole; Liberec : Jednota školských informatiků, 2005, s. 188-193. ISBN 80-239-4633-1.
KŘENEK, Milan. Inovace při využívání elektrotechnických stavebnic v předmětu praktické činnosti na ZŠ. [The innovations of using electronic building boxes in subject practical activities]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Katedra techniky a technológií, Fakulta prírodných vied, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 176-179. ISBN 80-8083-151-3.
KŘENEK, Milan. Inovace ve výuce technické výchovy. [The Innovations in the Technology Education]. In KOHNOVÁ, Jana (ed.). Další profesní vzdělávání učitelů na UK v Praze. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 98-101. ISBN 80-7290-231-8.
KŘENEK, Milan. Modelování elektrospotřebičů v učebním předmětu praktické činnosti. [The modeling of selected electrical appliances in subject practical activities]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Katedra techniky a technológií, Fakulta prírodných vied, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 362-367. ISBN 80-8083-151-3.
LEIPERT, Jiří, aj. Metodika elementaristiky elektronického textu. [The methods of elementaristics of electronic text]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 201-211. ISBN 80-7290-198-2.
LUSTIG, Stanislav. Doktorandská konference 2005. [Graduant conference 2005]. Informatorium Fakulty pedagogické UK, 2005, č. 42, s. 19-20.
MUDRÁK, David. Implementace vzdělávacího prostředí Moodle v českých školách. [Implementation of the learning environment Moodle into Czech schools]. In Emtech 2005. [CD-ROM]. 1. vyd. Praha : ČVUT, 2005.
MUDRÁK, David. Pojmová mapa – nástroj evaluace výkonu studenta a učitele. [Conceptual map – an evaluation tool of student's and teacher's work]. In ČERNOCHOVÁ, M.; FIALOVÁ, I.; MANNOVÁ, B. (ed.). Poškole 2005. 1. vyd. Praha : Mezinárodní organizační výbor Poškole; Liberec : Jednota školských informatiků, 2005, s. 164-172. ISBN 80-239-4633-1.
MUDRÁK, David. Přístupy k rozvoji didaktiky informační výchovy. [Introduction to a Possible Approach in Building ICT Education Theory]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 193-200. ISBN 80-7290-198-2.
MUDRÁK, David. Státní politika rozvoje ICT ve školství ze srovnávacího hlediska. [Comparation of national education policies of incorporating ICT into school systems]. Pedagogická orientace, 2005, č. 1, s. 10-26. ISSN 1211-4669.
MUDRÁK, David. Technologická podpora osvojování hierarchických poznatkových struktur v informační výchově. [Technological support of acquiring hierarchic knowledge structures in ICT education]. In PAVLOVKIN, J. (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 239-243. ISBN 80-8083-151-3.
MUDRÁK, David. Výsledky analýzy implementace virtuálního vzdělávacího prostředí do výuky. [Implemantation of the Virtual Learning Environment into the Education Process - the Analysis and its Results]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 335-364. ISBN 80-7290-198-2.
NOVÁK, Daniel. Aktuální problémy digitalizace v médiích. [Topical Problems of Digitalization of Broadcasting]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Katedra techniky a technológií, Fakulta prírodných vied, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 254-257. ISBN 80-8083-151-3.
NOVÁK, Jaroslav. Kriteriální hodnocení a jeho vlastnosti v pojetí pedagogických informací. [Criterial assessment and its properties in conception of educational information]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti II. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 411-474. ISBN 80-7290-202-4.
NOVÁK, Jaroslav; SLAVÍK, Jan. Informační a technologické přístupy ke školnímu hodnocení a k pedagogickým informacím. [Information and technological approach to school assessment and to educational information]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti II. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 391-410. ISBN 80-7290-202-4.
PANSKÝ, Mikoláš. Hackeři. [Hackers]. In FIALOVÁ, Irena; MANNOVÁ, Božena; ČERNOCHOVÁ, Miroslava (ed.). Poškole 2005. 1. vyd. Praha : Mezinárodní organizační výbor Poškole; Liberec : Jednota školských informatiků, 2005, s. 253-256. ISBN 80-239-4633-1.
PROCHÁZKA, Josef. Možnosti použití grafických prvků tvořených v prostředí Flash při výuce na ZŠ. [Using graphic elements making in environment Flash in education of elementary school]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 304-307. ISBN 80-8083-151-3.
PROCHÁZKA, Josef. Výukové www stránky jako prostředek edukace. [Education web pages in teaching]. In BENEŠ, Pavel; RAMBOUSEK, Vladimír; FIALOVÁ, Irena (ed.). Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 117-159. ISBN 80-7290-198-2.
RAMBOUSEK, Vladimír. Informační a komunikační technologie jako prostředek edukace a součást přípravy učitelů. [Information and communication technology as a means of education and component of teacher’s training]. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2005, 278 s.
RAMBOUSEK, Vladimír. Informační a komunikační technologie v přípravě učitelů. [Information and communication technology in teachers training]. In KASÁČOVÁ, Bronislava (ed.). História, súčasnosť a perspektívy učiteľského vzdelávania : Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie - Banská Bystrica, 8.-9.9.2004. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2005, s. 239-243. ISBN 80-8083-107-6.
RAMBOUSEK, Vladimír. Pojetí nově koncipovaného studijního oboru informační a komunikační technologie na PedF UK v Praze. [Conception of new designed study of information and communication technology at the Faculty of Education, ChU in Prague]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 317-321. ISBN 80-8083-151-3.
RAMBOUSEK, Vladimír. Psychodidaktické koncepty programovaného učení. [Psycho-didactic concepts of programmed learning]. In KAPOUNOVÁ, Jana (ed.). Od programovaného učení k e-learningu. 1. vyd. Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2005, s. 156-162. ISBN 80-7368-053-X.
RAMBOUSEK, Vladimír. Retrospektiva a perspektivy využívání technických prostředků v edukaci a přípravě učitelů. [Retrospective and perspectives of using technology in education and teacher’s training]. In BOHONY, Pavol (ed.). Retrospektíva a perspektívy v edukácii. 1. vyd. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2005, s. 124-130. ISBN 80-8050-850-X.
RAMBOUSEK, Vladimír. Terminologické koncepty oblasti informační výchovy. [Terms concepts in the field of information education]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 312-316. ISBN 80-8083-151-3.
RAMBOUSEK, Vladimír. Východiska a koncepty technologické podpory edukace. [Resources and concepts of technological assistance of education]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 25-84. ISBN 80-7290-198-2.
RAMBOUSEK, Vladimír; MUDRÁK, David. Longitudinální evidence informační gramotnosti studentů. [Longitudinal observing of Information Literacy of Students]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti II. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 367-376. ISBN 80-7290-202-4.
RAMBOUSEK, Vladimír; MUDRÁK, David. Monitorování deklarované vstupní úrovně studentů učitelství v oblasti ICT. [Longitudinal Observing of the Initial State in Information Technology Skills of Students of Faculty of Education]. In ŠTOFFA, Ján; PAVELKA, Jozef; FRANKO, František (ed.). XVIII. DIDMATTECH 2005. [CD-ROM]. 1. vyd. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2005, s.45. Dostupné na WWW: <http://vk.science.upjs.sk/~frankof/didmattech_2005/>. ISBN 80-8068-424-3.
RAMBOUSEK, Vladimír; MUDRÁK, David; PROCHÁZKA, Josef; ŠTÍPEK, Jiří. Grafické interaktivní prvky při realizaci on line dotazníkového šetření. [Interactive graphic elements in realization of on line questionnaire investigation]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 244-247. ISBN 80-8083-151-3.
REITMAYER, Ladislav. Informace o možnostech využívání pokusů s technickými materiály při rozvoji myšlení. [Information about possibilities of using experiments with technical materials to develop thinking]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Katedra techniky a technológií, Fakulta prírodných vied, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 322-323. ISBN 80-8083-151-3.
ŠTÍPEK, Jiří. Informační výchova a systémové pojetí jejího obsahu. [ICT education and system approach]. In Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 211-257. ISBN 80-7290-198-2.
ŠTÍPEK, Jiří. Learning management systems a budoucnost e-learningu. [LMS and future of e-learning]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz>. ISSN 1214-9179.
ŠTÍPEK, Jiří. Reflexe klíčových kompetencí v informační výchově. [Reflexion of key competences]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.). Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 75-81. ISBN 80-8083-151-3.
TOCHÁČEK, Daniel. 100. vydání Informačního bulletinu European Schoolnetu pro učitele. [100th publication of European Schoolnet newsletter]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Bezpečnější internet – literární soutěž pro žáky. [Safer internet - literary competition]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Britská e-Strategie: transformace vzdělávání v oblasti ICT. [British e-Strategy: tranformation of education with ICT support]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. The eLearning Awards 2005. [The eLearning Awards 2005]. Moderní vyučování, 2005, roč. 11, č. 6, s. 19. ISSN 1211-6858.
TOCHÁČEK, Daniel. Hra na politická rozhodnutí zahajuje letošní ročník projektu Jaro v Evropě. [Political decision competition starts Spring Day in Europe this year]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. iClass – mezinárodní projekt na podporu individualizované výuky s využitím ICT. [iClass - international project for support individualization of education by usage of ICT]. Moderní vyučování, 2005, roč. 11, č. 10, s. 25-25. ISSN 1211-6858.
TOCHÁČEK, Daniel. iClass – mezinárodní projekt na podporu individualizované výuky s využitím ICT. [iClass – international project for support individualization of education by usage of ICT ]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Informace o asijské přírodní katastrofě ve školní výuce. [Information about asian Tsunami disaster in school]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Internetem proti nudě při vyučování. [Via interntet against bore in education]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Investice anglických škol do technologií se zvyšují. [Investment of British schools to ICT grows up]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Jaro v Evropě 2005 je za dveřmi. [Spring Day in Europe coming soon]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Konference EMINENT 2005. [EMINENT 2005 conference]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Literární soutěž ke Dni bezpečnějšího internetu. [Literary competition on the occasion of the Day of safer Internet]. Moderní vyučování, 2005, roč. 11, č. 5, s. 22. ISSN 1211-6858.
TOCHÁČEK, Daniel. Mezinárodní spolupráce školních inspektorů při hodnocení využití ICT ve výuce. [International collaboration of school supervision in ICT support of education]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Nezdar e-University ve Velké Británii. [Fiasco of e-University in UK]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Pátý ročník soutěže Ceny eLearning - The eLearning Awards 2005. [5th volume of the eLearning Awards competition - The eLearning Awards 2005]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Plánování, příprava a realizace výukových projektů v prostředí WebQuest. [Planning, preparation and realization educational projects through internet aplication WebQuest]. In PAVLOVKIN, Ján (ed.) Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2005. 1. vyd. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2005, s. 389-393. ISBN 80-8083-151-3.
TOCHÁČEK, Daniel. Projekt eMapps.com. [eMapps.com project]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Projekt Evropské hrady. [European castles project]. Moderní vyučování, 2005, roč. 11, č. 3, s. 21. ISSN 1211-6858.
TOCHÁČEK, Daniel. Projekt Evropské hrady. [European castles project]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Příprava e-portfolií. [Preparing e-portfolios]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-02.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Soutěž Ceny programu eTwinning. [eTwinning programmme Awards competition]. Moderní vyučování, 2005, roč. 11, č. 9, s. 22. ISSN 1211-6858.
TOCHÁČEK, Daniel. Soutěž Ceny programu eTwinning. [eTwinning programmme Awards competition]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Velká Británie podpoří vzdělávání dívek v oblasti ICT. [UK support girl's education in ICT]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Vybavení britských škol informačními technologiemi. [ICT support of schools in UK]. Moderní vyučování, 2005, roč. 11, č. 2, s. 20. ISSN 1211-6858.
TOCHÁČEK, Daniel. Vyhlášení vítězů soutěže eLearning Awards na konferenci EMINENT 2005. [Victory ceremony of eLearning Awards competition on EMINENT 2005 conference]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. WebQuest.cz – internetové prostředí pro podporu projektových metod výuky. [WebQuest.cz – an internet application for support of project-oriented educational activities]. In ŠTOFFA, Ján; PAVELKA, Jozef; FRANKO, František (ed.). XVIII. DIDMATTECH 2005. [CD-ROM]. 1. vyd. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2005, s. 378-382. ISBN 80-8068-424-3.
TOCHÁČEK, Daniel. Xplora – evropský portál pro podporu přírodních věd ve vzdělávání. [Xplora – European portal for science education support]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
TOCHÁČEK, Daniel. Zelený týden 2005 – soutěž pro žáky a studenty. [Green Week - competition for students]. Učitelský spomocník, 2005. Dostupné na WWW: <http://www.spomocnik.cz/framesp-07.html>. ISSN 1214-9179.
VODÁKOVÁ, Jitka. Praktické činnosti III : Využití odpadových a zbytkových materiálů. [Practical Activities III : Use of waste and remainig materials]. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2005, 62 s. ISBN 80-7290-232-6.