BUČKOVÁ, Tamara. Enzyklopädien, Kanonices, Literaturen und gesellschaftliche Prozesse - Innovationen in der Kinder- und Jugendliteratur. [Canons, Literatures and Social Processes - Innovations in Literature for Childern and Adolescence]. In VUNW - Innovationen und Reproduktionen in Kulturen und Gesellschaften/Innovations and Reproductions in Cultures and Societies/Innovations et reproductions dans les cultures et les sociétés. Vídeň : INST, 2006, s. 322-323. ISBN 3-9501947-4-6.
BUČKOVÁ, Tamara. Enzyklopädien, Kanonices, Literaturen und gesellschaftliche Prozesse/Encyklopedias, Canons, Literatures und Social Processes/Encyclopidiés, canons, litératures et processus sociaux. [Canons, Literatures and Social Processes Canons]. In VUNW-Innovationen und Reproduktionen in Kulturen und Gesellschaften/Innovations and Reproductions in Cultures and Societies/Innovations et reproductions dans les cultures et les sociétés. Vídeň : INST, 2006, s. 323-324. ISBN 3-9501947-4-6.
BUČKOVÁ, Tamara. Enzyklopädien, Kanonices, Literaturen und gesellschaftliche Prozesse/Encyklopedias, Canons, Literatures und Social Processes/Encyclopidiés, canons, litératures et processus sociaux. [Canons, Literatures and Social Processes]. TRANS, 2006, č. 16. Dostupné na WWW: <http://www.inst.at/trans/16Nr-10_1/buckova_bericht_16.htm>.
BUČKOVÁ, Tamara. Eurolingua - Eurolitteraria 2005. [Eurolingua - Eurolitteraria 2005]. Cizí jazyky, 2006, roč. 49, č. 3, 126-127. ISSN 1210-0811.
BUČKOVÁ, Tamara. K pohádkovým a fantazijním motivům v příběhové próze a románech pro děti a mládež v německy psané literatuře 20. století (v porovnání s českou literaturou). [The motives of the fairy-tale and fantasy in the stories for children and the yang people]. In VÁŇOVÁ, Kateřina. (ed.). Eurolitteraria & Eurolingua 2005. Opera Academiae Paedagogicae Liberencensis. Series Bohemistica. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2006, s. 192-200. ISBN 80-7372-040-X.
BUČKOVÁ, Tamara. Proměna románu s prvky detektivní literatury a motivy fantasy na příkladu německy psané literatury pro děti a mládež. James Krüss: „Tim Tolar aneb Prodaný smích“, Michael Ende: „Děvčátko Momo a ukradený čas“, Cornelie Funkeová: „Pán zlodějů“. [The transformation of the novel with components of detective literature and motives of fantasy using the example of German lit. for children and youth.]. In NOVÁK, Radomil. (ed.). 10. kulatý stůl : Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Universitas Ostravientis Facultas Pedagogica. Ostrava : KCJ, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita, 2006, s. 83-90. ISBN 80-7368-271-0.
BUČKOVÁ, Tamara; HAUPENTHAL, Thomas. „Innovationen in der Kinder- und Jugendliteratur“ als Bestandteil der IRICS-Konferenz. [Innovatinos in Literature for Childern and Adolescents as a Part of IRICS Conference]. Libri liberorum, 2006, roč. 7, č. 23-24, s. 59-66. ISSN 1607-6745.
BUČKOVÁ, Tamara; HAUPENTHAL, Thomas. Inovace v literatuře pro děti a mládež – součást konference IRICS. [Innovatinos in Literature for Childern and Adolescents as a Part of IRICS Conference]. Informatorium Fakulty pedagogické UK, 2006, roč. č. 44, s. 13-15.
BUČKOVÁ, Tamara; KROTKÁ, Vladimíra; KREILEDER, Victoria. Klassiker der deutschsprachigen Literatur im (fremdsprachlichen) Unterricht: B. Brecht, F. Kafka - Innovative und kreative Autorenwerkschaft von Gymnasiasten. [The Classic of the German literature in the lessons the foreign languages]. TRANS, 2006, č. 16. Dostupné na WWW: <http://www.inst.at/trans/16Nr-10_1/kreileder_16.htm>.
HAUPENTHAL, Thomas. Nationalsozialismus in der zeitgenössischen Kinder- und Jugendliteratur. Historische Realität und literarische Fiktion dargestellt am Beispiel von Miriam Presslers 'Malka Mai'. [Nationalsocialism in the contemporanean literature for childhood and adolescents. Fiction and historical reality in the book of Miriam Pressler 'Malka Mai']. TRANS : Internetzeitschrift für Kulturwissenschaften, 2006, roč. 10, č. 16. ISSN 1560-182X. Dostupné na WWW: <http://www.inst.@at/trans>.
HAUPENTHAL, Thomas. Obraz teenagerské generace NDR v historických souvislostech na příkladu románů literatury NDR (Thomas Brussig: „Am kürzeren Ende der Sonnenallee“- „Na kratším konci ulice"). In NOVÁK, Radomil. (ed.). In: 10. kulatý stůl - Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Universitas Ostraviensis Facultas Pedagogica. Ostrava : KCJ, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita, 2006, s. 97-104. ISBN 80-7368-271-0.
NEČASOVÁ, Pavla. Andere Länder - andere Sitten (ein interkulturelles Training für Socrates-Studenten). [Different countries - different customs (intercultural training for Socrates students)]. In Chagal in Action! : Europäische Leitlienien für studienvorbereitende Einrichtungen [CD-ROM]. Strasbourg : Council of Europe Publishing, 2006. ISBN 1092-871-5994-7.
NEČASOVÁ, Pavla. Základní principy projektového vyučování ve výuce cizích jazyků. [Basic principles of project teaching in foreign language teaching]. In NEČASOVÁ, Pavla; PODHAJSKÁ, Eva. (eds.). Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, s. 21-35. ISBN 80-7290-281-4.
NEČASOVÁ, Pavla; PODHAJSKÁ, Eva. Úvod : Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům. [Introduction : Activity-based foreign language teaching]. In NEČASOVÁ, Pavla; PODHAJSKÁ, Eva. (eds.). Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, s. 5-7. ISBN 80-7290-281-4.
PODHAJSKÁ, Eva. Medien und Qualität. [Media and quality]. In HRAŠNA, Mario. (ed.). Tvorivé využívanie moderných technológií vo vyučovaní cudzích jazykov na školách rozličných stupňov. Trnava : Trnavská univerzita, PedF, 2006, s. 104-107. ISBN 80-8082-063-5.
PODHAJSKÁ, Eva. Zum Einfluss der Interferenz auf die Fremdsprachenaneignung. [The influence of interference in teaching foreign language]. In REPKA, Richard; ADAMCOVÁ, Lívia. (eds.). Jazyk a komunikace : Příprava učitele cizích jazyků v 21. století. Bratislava : RETAAS, 2005, s. 244-247. ISBN 80-89113-22-2.
PODHAJSKÁ, Eva; SMETANA, Erich; BERGEROVÁ, Milena. Textová cvičebnice němčiny pro posluchače pedagogické fakulty. [The textbook of German for the students of the faculty of education]. Praha : UK, PedF, 2006, 101 s. ISBN 80-7290-260-1.
VRATIŠOVSKÝ, Karel. Použití videa v základní škole. [The utilization of video at secondary schools]. Kritické listy, 2005, č. 19, s. 28. ISSN 1214-5823.
VRATIŠOVSKÝ, Karel. Využití moderních médií na pražských gymnáziích II. [The use of modern methods at pragues' grammar schools II]. Učitelské listy, 2006. Dostupné na WWW: <http://ucitelske-listy.ceskaskola.cz/Ucitelskelisty/Ar.asp?ARI=102450&CAI=2149>. ISSN 1210-6313.
VRATIŠOVSKÝ, Karel. Využití videa v cizojazyčné výuce. [The utilization of video in education of foreign languages]. Kritické listy, 2005, č. 19, s. 9-10. ISSN 1214-5823.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; BAŽANTOVÁ, Zuzana. Vzdělávací programy Evropské unie a ČR I. [Educational programme of the European Union and the Czech Republic I.] iForum, 2005. Dostupné na WWW: <http://iforum.cuni.cz/IFORUM-2174.html>. ISSN 1214-5726.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; BAŽANTOVÁ, Zuzana. Vzdělávací programy Evropské unie a ČR II. [Educational programme of the European Union and the Czech Republic II.] iForum, 2005. Dostupné na WWW: <http://iforum.cuni.cz/IFORUM-2175.html>. ISSN 1214-5726.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; BAŽANTOVÁ, Zuzana. Vzdělávací programy Evropské unie a ČR III. [Educational programme of the European Union and the Czech Republic III.] iForum, 2005. Dostupné na WWW: <http://iforum.cuni.cz/IFORUM-2180.html>. ISSN 1214-5726.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; BAŽANTOVÁ, Zuzana. Vzdělávací programy Evropské unie a ČR IV. [Educational programme of the European Union and the Czech Republic IV.] i-Forum, 2005. Dostupné na WWW: <http://iforum.cuni.cz/IFORUM-2182.html>. ISSN 1214-5726.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; HAVLÍK, Pavel. K historii a současnému stavu českých státních symbolů. [About the History and the Present Status of National Symbols of Czech Republic]. Cizí jazyky, 2006, roč. 50, č. 1, s. 20-22. ISSN 1210-0811.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; HAVLÍK, Pavel. O státních symbolech SRN. [About National Symbols of Germany]. Cizí jazyky, 2006, roč. 50, č. 2, s. 63-65. ISSN 1210-0811.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; HAVLÍK, Pavel. Využití moderních médií na pražských gymnáziích V. [The use of modern media at Prague grammar-schools V.] Učitelské listy, 2006. Dostupné na WWW: <http://ucitelske-listy.ceskaskola.cz/Ucitelskelisty/Ar.asp?ARI=102635&CAI=2149>. ISSN 1210-6313.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; HAVLÍK, Pavel. Využití nových médií na pražských gymnáziích VI. [The use of modern media at Prague grammar-schools VI.] Učitelské listy, 2006. Dostupné na WWW: <http://ucitelske-listy.ceskaskola.cz/Ucitelskelisty/Ar.asp?ARI=102769&CAI=2149>. ISSN 1210-6313.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; HEJDUKOVÁ, Andrea. Využití moderních médií na pražských gymnáziích III. [The use of modern media at Prague grammar-schools III.] Učitelské listy, 2005. Dostupné na WWW: <http://ucitelske-listy.ceskaskola.cz/Ucitelskelisty/Ar.asp?ARI=102477&CAI=2149>. ISSN 1210-6313.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; HEJDUKOVÁ, Andrea. Využití nových médií na pražských gymnáziích IV. [The use of modern media at Prague grammar-schools IV.] Učitelské listy, 2006. Dostupné na WWW: <http://ucitelske-listy.ceskaskola.cz/Ucitelskelisty/Ar.asp?ARI=102589&CAI=2149>. ISSN 1210-6313.
VRATIŠOVSKÝ, Karel; HEJDUKOVÁ, Andrea. Využití moderních médií na pražských gymnáziích I. [The the use of modern methods at prague's grammar school I.] Učitelské listy, 2005. Dostupné na WWW: <http://ucitelske-listy.ceskaskola.cz/Ucitelskelisty/Ar.asp?ARI=102306&CAI=2149>. ISSN 1210-6313.