PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. B01 Práce s chybou jako strategie rozvoje klíčových kompetencí žáka. [B01 Dealing with students' mistakes as a strategy for development of key competences of a student]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, ISBN 80-7015-097-1; 80-7015-085-8.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Early Conceptual Thinking. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdaléna; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 3. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 289-296. ISSN 0771-100X.
HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. From Experience, through Generic models to abstract knowledge. In BOSCH, Marianna. (ed.). CERME 4 European Research in Mathematics Education IV. Barcelona : IQS FundEmi Business Institute, 2006, s. 311-320. ISBN 84-611-3282-3.
JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Parallel teaching - a method for the improvement of constructivist teaching: The case of a geometry. In HUGHES-HALLETT, Deborah; VAKALIS, Ignatios; ARIKAN, Huriye. (eds.). 3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate level. Istanbul : Turkish Mathematical Association, 2006, s. 173 [CD paper no. 177]. Dostupné na WWW: <http://www.tmd.org.tr/ictm3>. ISBN 0471072709.
JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pythagorova věta na prvním stupni ZŠ. [Pythagoras theorem in primary school]. In PŘÍVRATSKÁ, Jana; PŘÍHONSKÁ, Jana; ANDREJSOVÁ, Dana. (eds.). Mezinárodní konference prezentace matematiky ’05. Liberec : TU v Liberci, 2006, s. 113-120. ISBN 80-7372-055-8.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Dělitelnost v prostředí grafů. [Divisibility in the environment of graphs]. In KRÁTKÁ, Magdalena. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11 - 15 let : Sborník příspěvků. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 99-103. ISBN 80-86843-08-4.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Klasifikace jako nástroj poznávání. [Classification as a tool for acquiring knowledge]. In POKORNÁ, Věra. (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace : Sborník přednášek. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, s. 273-283. ISBN 80-7290-258-X.
SLEZÁKOVÁ, Jana. Budování procesuálních představ čísla u dítěte ve věku 5-8 let. [Building of processual concepts of number in mind of a child 5-8 years old]. In LÁVIČKA, Miroslav; BASTL, Bohumír; AUSBERGEROVÁ, Marie. (eds.). 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 253-258. ISBN 80-86843-09-2.
SLEZÁKOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Matematika a její aplikace. [Mathematics and its application]. In STARÁ, Jana. (ed.). Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ : Návody a rady, jak vypracovat slovní hodnocení. Praha : Dr. Josef Raabe, 2006, s. 32-40. ISBN 80-86307-28-X.
SLEZÁKOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Jana; SWOBODA, Ewa. Kognitywne przeszkody w komunikowaniu sie nauczyciel - uczeń. [Cognitive obstacles in communication teacher - pupil]. Dydaktyka matematyki, 2006, č. 29, s. 185-207. ISSN 0208-8916.