PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE




HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. From experience, through Generic models to abstract knowledge. In Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. 1. vyd. Saint Feliu de Guixols : b. n., 2005. Dostupné na WWW: <http://cerme4.crm.es/>.

HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Hrou "Hádej a pla" se učíme klasifikovat. [The game "Guess and Pay" teaches us to classify]. Učitel matematiky, 2005, roč. 14, č. 1 (57), s. 1-8. ISSN 1210-9037.

HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Ways of Enhancing a Teachers's Understanding of his/her Pupils. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). Proceedings International Symposium Elementary Maths Teaching. 1. vyd. Prague : Charles University, Faculty of Education, 2005, s. 337-338. ISBN 80-7290-220-2.

JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Diversity of Constructivist Educational Approaches. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). SEMT 05 : International Symposium Elementary Maths Teaching. 1. vyd. Prague : Charles University, Faculty of Education, 2005, s. 171-179. ISBN 80-7290-220-2.

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Development of Teacher - Educator Collaboration, a case study. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). SEMT 05 : International Symposium Elementary Maths Teaching. 1. vyd. Prague : Charles University, Faculty of Education, 2005, s. 186-193. ISBN 80-7290-220-2.

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana; NEJEDLÁ, Klára. Schematizace - funkce podílející se na tvorbě struktury. [Schematization - function participating in creation of structure]. In JIROTKOVÁ, Darina; STEHLÍKOVÁ, Naďa (ed.). Dva dny s didaktikou matematiky. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 29-32. ISBN 80-7290-223-7.



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU