PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE
HEJNÝ, Milan. Diversity of students' solutions of a word problem and the teachers' educational style. In SIMPSON, Adrian. (ed.). Retirement as process and concept a festschrift for Eddie Gray and David Tall. Prague : Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, s. 109-117. ISBN 80-7290-255-5.
HEJNÝ, Milan. Nestandardní matematická prostředí pro děti 5-7 leté. [Non-standard mathematical environments for children 5-7 years old]. In VAGASKÝ, Martin. (ed.). Zborník príspevkov z Letnej školy z teórie vyučovania matematiky PYTAGORAS 2006. Bratislava : P-MAT, 2006, s. 28-37. ISBN 80-969414-7-X.
HEJNÝ, Milan. Rozmanitost řešení žáků jako diagnostický nástroj edukačního stylu. [Diversity of students' solutions as diagnostic tool of teacher's educational style]. In VAGASKÝ, Martin; HEJNÝ, Milan; KVASZ, Ladislav. (eds.). Letná škola z teórie vyučovania matematiky PYTAGORAS 2005. Bratislava : P-MAT, 2006, s. 19-31. ISBN 80-969414-3-7.
HEJNÝ, Milan. Tvorba koncepcie výuky tématického celku "násobenie". [Teaching conception of operation of multiplication in primary school]. In GUNČAGA, Jan; TAKÁČ, Zdenko. (eds.). Matematika v škole dnes a zajtra. Ružomberok : Katolícká univerzita v Ružomberku, 2006, s. 81-89. ISBN 80-89039-97-9.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina. 3D geometry - solids. In Creative teaching in mathematics. Praha : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 99-157. ISBN 80-7290-280-6.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina. Cube nets - Comparison of work in different countries, the result of the EU Socrates project. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdaléna; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 394-394. ISSN 0771-100X.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina. Práce s chybou aneb chybami se člověk učí. [Work with mistake - a men learns by doing mistakes]. In KRÁTKÁ, Magdalena. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11 - 15 let. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 1-12 [doplněk]. ISBN 80-86843-08-4.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. B01 Práce s chybou jako strategie rozvoje klíčových kompetencí žáka. [B01 Dealing with students' mistakes as a strategy for development of key competences of a student]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, ISBN 80-7015-097-1; 80-7015-085-8.
HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Early Conceptual Thinking. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdaléna; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 3. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 289-296. ISSN 0771-100X.
HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. From Experience, through Generic models to abstract knowledge. In BOSCH, Marianna. (ed.). CERME 4 European Research in Mathematics Education IV. Barcelona : IQS FundEmi Business Institute, 2006, s. 311-320. ISBN 84-611-3282-3.
HEJNÝ, Milan; LITTLER, Graham. Introduction. In Creative teaching in mathematics. Praha : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 11-33. ISBN 80-7290-280-6.
HEJNÝ, Milan; LITTLER, H. Graham; KVASZ, Ladislav; PEREZ, Dvora. Building structures in mathematical knowledge. In BOSCH, Marianna. (ed.). CERME 4 European Research in Mathematics Education IV. Barcelona : IQS FundEmi Business Institute, 2006, s. 287-289. ISBN 84-611-3282-3.