PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE




HEJNÝ, Milan. Diversity of students' solutions as a diagnostic tool of the teacher's educational style. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). SEMT 05. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 133-141. ISBN 80-7290-220-2.

HEJNÝ, Milan. Matematika. [Mathematics]. In Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha : Portál, 2005, s. 175-191. ISBN 80-7178-942-9.

HEJNÝ, Milan. Násobení přirozených čísel - jeden z pilířů matematiky ve 3. a 4. ročníku. [Multiplication of natural numbers - one of the pillars of mathematics in the 3rd and 4th grade]. In Raadce učitele. Učitelský nápadník pro 1. stupeň. Nakladatelství dr. Josefa Raabe, 2005, s. 1-27, C1. ISBN 80-86307-06-9.

HEJNÝ, Milan. Rozmanitost řešení žáků jako diagnostický nástroj edukačního stylu. [Diversity of pupils' solutions as a diagnistic tool of the educational style]. In VAGASKÝ, Martin; HEJNÝ, Milan; KVASZ, Ladislav (ed.). Pytagoras 2005 : letná škola z teórie vyučovania matematiky, Kováčová pri Zvolene, 2.7. - 9.7.2005, zborník príspevkov. Bratislava : P-MAT, 2005, s. 19-31. ISBN 80-969414-3-7.

HEJNÝ, Milan. Zkušenosti a výhledy ve vyučování matematice mezi roky 1999 a 2005. [Experience and perspectives in mathematics teaching between years 1999 and 2005]. In SLAVÍK, Jan (ed.). Studia Paedagogica. Sv. 26. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 57-87. ISBN 80-7290-225-3.

HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina. Krychlová tělesa. [Cube solids]. In VAGASKÝ, Martin; HEJNÝ, Milan; KVASZ, Ladislav (ed.). Pytagoras 2005 : letná škola z teórie vyučovania matematiky, Kováčová pri Zvolene, 2.7. - 9.7.2005, zborník príspevkov. Bratislava : P-MAT, 2005, s. 32-36. ISBN 80-969414-3-7.

HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. From experience, through Generic models to abstract knowledge. In Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. 1. vyd. Saint Feliu de Guixols : b. n., 2005. Dostupné na WWW: <http://cerme4.crm.es/>.

HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Hrou "Hádej a plať" se učíme klasifikovat. [The game "Guess and Pay" teaches us to classify]. Učitel matematiky, 2005, roč. 14, č. 1 (57), s. 1-8. ISSN 1210-9037.

HEJNÝ, Milan; KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Ways of Enhancing a Teachers's Understanding of his/her Pupils. In NOVOTNÁ, Jarmila (ed.). Proceedings International Symposium Elementary Maths Teaching. 1. vyd. Prague : Charles University, Faculty of Education, 2005, s. 337-338. ISBN 80-7290-220-2.

STEHLÍKOVÁ, Naďa; HEJNÝ, Milan; JIROTKOVÁ, Darina. Úvod do studia analytické geometrie. [Introduction into analytic geometry]. 1. vyd. Praha : PedF UK, 2005, 146 s. ISBN 80-7290-188-5.



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU