PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE




PROKOP, Jiří. Dobra szkola to ta, ktora troszczy sie o dzieci zdolne. [A good school is that one which takes care of talented children]. Paedagogica : At utilitatem disciplinae, 2005, roč. 1, č. 1, s. 87-103. ISSN 1895-6459.

PROKOP, Jiří. Integrace učiva na základní škole: základní prvek polské programové reformy. [The integration of the content of curriculum at the basic school: the fundamental element of the Polish programme reform]. In Orientace české základní školy. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2005, s. 167-179. ISBN 80-210-3870-5.

PROKOP, Jiří. Je extremismus formou skupinové delikvence dětí a mládeže? [Is extremism a form the group delinquency of children and the youth?]. In KRAUS, Blahoslav (ed.). Socialia 2004. 1. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005, s. 126-131. ISBN 80-7041-247-X.

PROKOP, Jiří. Kliniczny semestr – specyficzną formą praktyki pedagogicznej. [Clinical term – a specific form of the pedagogical practice]. In Pedagog – jednej czy wielu dróg? Część 2. Pedagog w praktyce i na rozdroźu. 1. vyd. Siedlce : Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, 2005, s. 122–131. ISBN 83-7051-351-4.

PROKOP, Jiří. Partnership as a Mean of the Pupil´s Socialisation in the Process of Teaching. In SAJDAK, Anna (ed.). Praktyka tworzenia edukacyjnej wspólnoty. 1. vyd. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagellońskiego, 2005, s. 193-204. ISBN 83-233-2019-5.

PROKOP, Jiří. Pedagogika a ideologie. [Pedagogy and ideology]. In PROKOP, Jiří; RYBIČKOVÁ, Marta (ed.). Proměny pedagogiky. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, s. 155-161. ISBN 80-7290-226-1.

PROKOP, Jiří. Problemy społeczne i edukacyjne dzieci romskich w Republice Czeskiej. [Social and educational problems of Romany children in the Czech Republic]. In RĘDZIŃSKI, K.; WAGNER, I. (ed.). Edukacja-różnica i tożsamość. 1. vyd. Częstochowa : Akademia im. Jana Długosza, 2005, s. 107-114. ISBN 83-7098-897-0.

PROKOP, Jiří. Proměny profese polských učitelů se zaměřením na vzdělávací programy (reforma, trendy, inspirace). [The changes of profession of Polish teachers focusing the attention on the educational programmes (reform, trends, inspirations)]. Pedagogická revue, 2005, roč. 40, č. 2, s. 125-138. ISSN 1335-1982.

PROKOP, Jiří. The Socialisation and Education Problems of Romany Children in the Czech Republic and Preventive and Educational Measures for their Rectification. In Prevantivnata pedagogika. Teoria i praktika. 1. vyd. Sofia : EKS-PRES Gabrovo, 2005, s. 145-151. ISBN 954-9442-12-8.

PROKOP, Jiří. Systém (současných) teorií pedagogiky na příkladu edukačních ideologií. [The system of (present) theories of pedagogy on the example of educational ideologies ]. In VÍTEK, M. (ed.). Systémová pedagogika. 1. vyd. Hradec Králové : M&V, 2005, s. 76-81. ISBN 80-86771-11-3.

PROKOP, Jiří. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století. [The school and society in critical theories of the second half of 20th century]. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005, 290 s. ISBN 80-249-1008-6.

PROKOP, Jiří. Teoretické a metodologické problémy skrytého školního programu (skrytého kurikula). [Theoretical and methodological problems of the hidden school programme (hidden curriculum)]. In WIEGEROVÁ, Adriana (ed.). Kvalita života v škole v centre pozornosti výzkumných projektov. 1. vyd. Bratislava : PedF UK, 2005, s. 127-133. ISBN 80-969146-2-6.

PROKOP, Jiří (rec.). Uhlířová, J.: Role hry v Komenského pedagogické koncepci. [Uhlířová, J.: The role of games in Comenius pedagogical conception ]. Pedagogické spektrum, 2005, roč. 12, č. 1-2, s. 119-121. ISSN 1335-5589.

PROKOP, Jiří (rec.). Vašutová, J.: Proměny učitele v českém vzdělávacím kontextu. [Vašutová, J.: The changes of the teacher in the Czech educational context]. Pedagogická orientace, 2005, č. 4, s. 136-139. ISSN 1211-4669.

PROKOP, Jiří; RYBIČKOVÁ, Marta (ed.). Proměny pedagogiky. [The changes of pedagogy]. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 459 s. ISBN 80-7290-226-1.



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU