PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE
BINTEROVÁ, Helena; HOŠPESOVÁ, Alena; NOVOTNÁ, Jarmila. Constitution of classroom environment: Case Study. In Mathematics Classrooms In Twelve Countries: The Insider’s Perspective. The Learner’s Perspective Study. Rotterdam; Taipei : Sense Publishers, 2006, s. 275-288. ISBN 90-77874-99-2; 90-77874-95-X .
BINTEROVÁ, Helena; NOVOTNÁ, Jarmila. One teaching episode from learner´s, an observer´s and a researcher´s point of view : Case study. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 370. ISSN 0771-100X.
MAKRIDES, Gregory; NOVOTNÁ, Jarmila; HOFMANNOVÁ, Marie; ZHOUF, Jaroslav; SOLOMOU, Emilios, aj. Volume 1. In MATH.EU: Identification, Motivation and Support of Mathematical Talents in European Schools: Manual. Vol. 1. Nicosia : MATH.EU Project, 2006, s. 1-110, 165-172. ISBN 9963-634-31-1.
NOVOTNÁ, Jarmila. Country Overviews: Czech Educational System. In Mathematics Classrooms In Twelve Countries: The Insider’s Perspective. The Learner’s Perspective Study. Rotterdam; Taipei : Sense Publishers, 2006, s. 335-338. ISBN 90-77874-99-2 hardback, 90-77874-95-X paperback.
NOVOTNÁ, Jarmila. Komunikace ve škole a v přípravě učitelů. [Communication in school and in teacher training]. In PŘÍVRATSKÁ, Jana; PŘÍHONSKÁ, Jana; ANDREJSOVÁ, Dana. (eds.). Sborník příspěvků Mezinárodní konference ICPM ´05. Liberec : TU Liberec, 2006, s. 175-188. ISBN 80-7372-055-8.
NOVOTNÁ, Jarmila; HOFMANNOVÁ, Marie. Mé šťastné číslo. [My lucky number]. In LÁVIČKA, Miroslav; BASTL, Bohumír; AUSBERGEROVÁ, Marie. (eds.). 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 197-202. ISBN 80-86843-09-2.
NOVOTNÁ, Jarmila; PELANTOVÁ, Alena. Diverse roles, shared responsibility. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 106-109. ISSN 0771-100X.
NOVOTNÁ, Jarmila; PELANTOVÁ, Alena; HRABÁKOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena. Příprava a analýza didaktických situací. [Preparation and analysis of didactical situations]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, s. 1-33. ISBN 80-7015-097-1; 80-7015-085-8.
NOVOTNÁ, Jarmila; PELANTOVÁ, Alena; HRABÁKOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena. Příprava výukových situací. [Preparation of teaching situations]. In KRÁTKÁ, Magdalena. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let. Plzeň : Vydavatelský servis, 2006, s. 151-173. ISBN 80-86843-08-4.
NOVOTNÁ, Jarmila; SARRAZY, Bernard. Model of a professor’s didactical action in mathematics education. Professor’s variability and students’ algorithmic flexibility in solving arithmetical problems. In BOSCH, Marianna. (ed.). Proceedings of the 4th Congress of ERME. Barcelona : Fundemi IQS - Universitat Ramon Llull, 2006, s. 696-705. ISBN 84-611-3282-3.
NOVOTNÁ, Jarmila; STEHLÍKOVÁ, Naďa; HOCH, Maureen. Structure sense for university algebra. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 4. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 249-256. ISSN 0771-100X.
NOVOTNÁ, Jarmila; ZACK, Vicki; ROSEN, Gershon; LEBETHE, Agatha; BROWN, Laurinda, aj. RF01 : Teachers researching with university academics. In NOVOTNÁ, Jarmila; MORAOVÁ, Hana; KRÁTKÁ, Magdalena; STEHLÍKOVÁ, Naďa. (eds.). PME 30 : Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1. Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education, 2006, s. 95-124. ISSN 0771-100X.
VÁVROVÁ, Alena; NOVOTNÁ, Jarmila; VOLFOVÁ, Marie; JANČAŘÍK, Antonín. Hry ve vyučování matematice jako významná strategie vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí žáků. [Games in maths education]. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu [CD-ROM]. Praha : JČMF, 2006, s. 1-44, Blok D04. ISBN 80-7015-097-1; 80-7015-085-8.