RIV05


Seznam publikací pracovníků UK PedF sebraných za rok 2004 s vazbou na výzkumné záměry nebo projekty, které prošly bezchybně kontrolními programy RV ČR a byly součástí dodávky souborů RIV05 pro níže uvedené donátory.




Donátor AV0


Chrz, Vladimír (autor statě) : Výzkum jako narativní rekonstrukce. [Research as narrative reconstruction]. In: Kvalitatnivní přístup a metody ve vědách o člověku III., edit.: Miovský, Michal - Čermák, Ivo - Řehan, Vladimír, 1. vyd., Olomouc: FF University Palackého v Olomouci, 2004, s. 21-32. ISBN 80-244-0909-7, stať ve sborníku z celostátní konference

Janovec, Ladislav : Internacionalizmy v novom slovar'nom zapase. [Internationalisms in New Word Stock]. In: Respectus Philologicus, roč. 10, 2004, č. 5, s. 234-235. ISSN 1392-8295, přehledový článek

Janovec, Ladislav (autor statě) : Produktivnost některých slovotvorných komponentů v češtině a bulharštině. [Productivity of Some ¨Word-formative Components in Czech and Bulgarian Languages]. In: Dynamika a inovace v češtině a bulharštině (90. léta 20. století), edit.: Rangelova, Albena - Tichá, Zdeňka, 1. vyd., Praha: ÚJČ AV ČR, 2003, s. 79-84. ISBN 80-86496-43-9, stať ve sborníku z evropské konference


Donátor GA0


Adler, Jill - Arcavi, Abraham - Helenius, Ola - Nordbeck, Patrick - Novotná, Jarmila a kol. (autor statě) : Summary of the Discussion in Group 3. [Summary of the Discussion in Group 3]. In: Educating for the Future, edit.: Strässer, Rudolf - Brandell, Gerd - Grevholm, Barbro - Helenius, Ola, 1. vyd., Malmö: Royal Swedish Academy of Science, 2004, s. 201-202. ISSN 1102-4771, stať ve sborníku ze světové konference

Brožová, Věra (autor statě) : Překlady Raupachova 'Mlynáře' a české publikum. [Czech translations of Raupachs' drama 'Der Mueller und sein Kind']. In: Biedermeier v českých zemích, edit.: Lorenzová, Helena - Petrasová, Taťána, 1. vyd., Praha: Koniasch Latin Press, 2004, s. 297-308. ISBN 80-86791-08-4, stať ve sborníku z celostátní konference

Hadj Moussová, Zuzana - Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila : Zábrany v učení. [Barriers in learning]. In: Pedagogika, roč. 54, 2004, č. 1, s. 34-47. ISSN 0031-3815, původní článek

Hejný, Milan - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Diagnostikování strukturotvorné kognitivní schopnosti klasifikovat (v matematice). [Diagnosing structure-created cognitive ability to classify (in mathematics)]. In: Matematika v škole zajtra a dnes, edit.: Gunčaga, Ján - Takáč, Zdenko, 1. vyd., Ružomberok: Katolícka Univerzita v Ružomberku, 2004, s. 23-28. ISBN 80-89039-97-9, stať ve sborníku ostatní

Hejný, Milan - Tichá, Marie : Matematické příběhy, příběh osmý: Vánoční turnaj. [Mathematical stories, the eight story: Christmas tournament]. In: Učitel matematiky, roč. 12, 2004, č. 2, s. 80-89. ISSN 1210-9037, popularizující článek

Hejný, Milan - Tichá, Marie : Matematické příběhy, příběh devátý: Hádky řešte NIM-EM. [Mathematical stories, Neinth story: Quarrels deal with the NIM]. In: Učitel matematiky, roč. 12, 2004, č. 3, s. 143-150. ISSN 1210-9037, popularizující článek

Herman, Jan - Ilucová, Lucia - Kremsová, Veronika - Přibyl, Jiří - Stehlíková, Naďa a kol. (autor statě) : Images of Fractions as Processes and Images of Fractions in Processes. [Images of Fractions as Processes and Images of Fractions in Processes]. In: Proceedings of PME28. Vol. 4, edit.: Hoines, Marit J. - Fuglestad, Anne B., 1. vyd., Bergen, Norway: Bergen University College, 2004, s. 249-256. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference

Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila - Pípalová, Renata (autor statě) : Assessment Instruments for Classes Integrating Mathematics and Foreign Language Teaching. [Assessment Instruments for Classes Integrating Mathematics and Foreign Language Teaching]. In: ICME 10, Topic Study group 27, edit.: van den Heuvel - Panhuizen, Marja - Romberg, Tom, 1. vyd., Copenhagen: ICME 10, 2004, http://www.icme-organisers.dk/ tsg27/papers/16_Hofmannova_et_al_fullpaper.pdf, stať ve sborníku ze světové konference

Jirotková, Darina - Littler, Graham (autor statě) : Insight into pupils' understanding of infinity in geometrical context. [Insight into pupils' understanding of infinity in geometrical context]. In: Proceedings PME 28. Vol. 3, edit.: Hoines, M.J. - Fuglestad, A.B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 97-104. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference

Kilpatrick, Jeremy - Barton, Bill - Carlgren, Ingrid - Flodström, Anders - Novotná, Jarmila a kol. (autor statě) : Panel Discussion on the Preparation of Mathematics Teachers. [Panel Discussion on the Preparation of Mathematics Teachers]. In: Educating for the Future, edit.: Strässer, Rudolf - Brandell, Gerd - Grevholm, Barbro - Helenius, Ola, 1. vyd., Malmö: Royal Swedish Academy of Science, 2004, s. 77-102. ISSN 1102-4771, stať ve sborníku ze světové konference

Kratochvílová, Jana - Swoboda, Ewa (autor statě) : Aspects affecting pupil's thinking in mathematics during interaction researcher - pupil. [Aspects affecting pupil's thinking in mathematics during interaction researcher - pupil]. In: Proceedings of the Third Conference of the European Research in Mathematics Education III [CD-ROM], edit.: Mariotti, Maria Alessandra, 1. vyd., Pisa: Universita di Pisa, 2004, stať ve sborníku z evropské konference

Kubínová, Marie (autor statě) : Characteristics of the Project as an Educational Strategy. [Characteristics of the Project as an Educational Strategy]. In: Proceedings of PME28. Part 1, edit.: Hoines, M.J. - Fuglestad, A.B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 317-317. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference

Kubínová, Marie (autor statě) : Charakteristiky projektu. [Characteristics of a Project]. In: Jarný seminář z teórie vyučovania matematiky, edit.: Harminc, Michal, 1. vyd., Košice: Ústav matematických vied Prírodovedeckej fakulty Univerzity P.J. Šafárika, 2004, s. 4-18, stať ve sborníku ostatní

Kubínová, Marie (autor statě) : Matematika je nezastupitelná aneb jiné pohledy na význam matematiky v učebním plánu základní a střední školy. [Mathematics is irreplaceable or other views on the importance of mathematics in the secondary school curricula]. In: Sborník abstraktů 36. konference slovenských matematikov, edit.: Tőrőková, Lubica - Maršíková, Mária, 1. vyd., Žilina: Žilinská univerzita, FPV, 2004, s. 9-10, stať ve sborníku z evropské konference

Kubínová, Marie (autor statě) : Teaching Mathematics in Czech Schools - Trying a Change. [Teaching Mathematics in Czech Schools - Trying a Change]. In: ICME 10, TSG29, Copenhagen: 2004, http://www.icme-organisers.dk/ tsg29/kubinova_tsg29.pdf, stať ve sborníku ostatní

Kvítková, Naděžda (autor statě) : Hlavní tendence v jazyce a stylu současné homiletiky. [Main Trends in Language and Style of Current Homiletic Books]. In: Stalość i zmienność w języku i literaturze czeskiej XX wieku / Konstanty a proměny v české literatuře XX. století, edit.: Balowski, Mieczyslaw - Svoboda, Jiří, 1. vyd., Wałbrzych - Ostrava: Wydawnictwo Pro, 2004, s. 153-158. ISBN 83-911312-6-2, stať ve sborníku z evropské konference

Lednická, Iva : Spolupráce mezi odborníky a rodinou dítěte s dyslexií. [Co-operation between Experts and the Families of Children with Dyslexia]. In: Speciální pedagogika, 2004, č. 4, s. 269-279. ISSN 1211-2720, původní článek

Littler, Graham - Jirotková, Darina (autor statě) : Learning about solids. [Learning about solids]. In: International Perspectives on Learning and Teaching Mathematics, edit.: Clarke, B. - Clarke, D.M. - Emanuelsson, G. - Johansson, B. - Lambdin, D.V. - Lester, F.K. - Walby, A. - Walby, K., 1. vyd., Goteborg: 2004, s. 51-66. ISBN 91-85143-01-4, stať ve sborníku ostatní

Mlčková, Marie - Wohlhart, David (autor statě a editor sborníku) : E-course for Teacher Training in Inclusive Education - 'ODL:Inclusive'. [E-course for Teacher Training in Inclusive Education - 'ODL:Inclusive']. In: Information and Communication Technology in Education, edit.: Mechlová, Erika, 1. vyd., Ostrava: Ostravská universita, fakulta přírodních věd, 2004, s. 104-109. ISBN 80-7042-993-3, stať ve sborníku ze světové konference

Novotná, Jarmila (autor statě) : Students' Levels of Understanding of Word Problems. [Students' Levels of Understanding of Word Problems]. In: Proceedings of the Ninth International Congress on Mathematical Education, edit.: Fujita, Hiroshi - Hashimoto, Yoshihiko - Hodgson, Bernard R. - Lee, Penf Yee - Lerman, Stephen - Sawada, Toshio, 1. vyd., Dordrecht: Kluwer, 2004, s. 184-185. ISBN 1-4020-7902-8, stať ve sborníku ze světové konference

Novotná, Jarmila - Hofmannová, Marie (autor statě) : Strategie učení při výuce metodou CLIL. [Learning Strategies in CLIL]. In: IX. Setkání učitelů matematiky ze všech typů škol, edit.: Ausbergerová, Marie - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Plzeň: JČMF - ZU Plzeň, 2004, s. 203-208. ISBN 80-86843-01-7, stať ve sborníku z celostátní konference

Novotná, Jarmila - Horodyská, Jana (autor statě) : Zpracování informací při řešení slovní úlohy. [Information processing when solving word problems]. In: Jak učit matematice žáky ve věku 10 - 15 let, edit.: Stehlíková, Naďa - Roubíček, Filip, 1. vyd., Praha: UK-PedF, 2004, s. 70-79. ISBN 80-7290-171-0, stať ve sborníku z celostátní konference

Pešková, Jaroslava (autor statě) : Univerzita v novém miléniu. [University in the new millennium]. In: Univerzita v novém miléniu, edit.: Demjančuk, Nikolaj, 1. vyd., Plzeň: Aleš Čeněk, 2004, s. 41-49. ISBN 80-864-73-62-7, stať ve sborníku z celostátní konference

Pešková, Jaroslava (autor kapitoly) : Vztah ke světu jako celku. Filosofie. [The relationship to the world as a whole. Philosophy]. In: Základy společenských věd, 1. vyd., Praha: Eurolex Bohemia, 2004, s. 651-717. ISBN 80-86432-66-1, monografie

Pelantová, Alena - Novotná, Jarmila (autor statě) : Nepodceňujeme naše žáky? Objeví žáci samostatně strategie řešení slovních úloh? [Do we underestimate our students? Will students discover solving strategies for word problems independently?]. In: IX. Setkání učitelů matematiky ze všech typů škol, edit.: Ausbergerová, Marie - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Plzeň: JČMF - ZU Plzeň, 2004, s. 229-235. ISBN 80-86843-01-7, stať ve sborníku z celostátní konference

Simpson, Adrian - Stehlíková, Naďa (autor statě) : Molly and Equations in A2: A Case Study of Apprehending Structure. [Molly and Equations in A2: A Case Study of Apprehending Structure]. In: Proceedings of PME28. Vol. 4, edit.: Hoines, Marit J. - Fuglestad, Anne B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 233-240. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference

Stehlíková, Naďa : Structural Understanding in Advanced Mathematical Thinking. [Structural Understanding in Advanced Mathematical Thinking]. 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004, 236 s. ISBN 80-7290-172-9, monografie


Donátor MSM


Adler, Jill - Ball, Deborah - Krainer, Konrad - Lin, Fou-Lai - Novotná, Jarmila (autor statě) : Research on Mathematics Teacher Education: Mirror Images of an Emerging Field. [Research on Mathematics Teacher Education: Mirror Images of an Emerging Field]. In: ICME 10 2004. Abstracts, Plenary and Regular lectures, 1. vyd., Copenhagen: ICME 10, 2004, s. 13-15, stať ve sborníku ze světové konference

Bendl, Stanislav (autor kapitoly) : Školní řády a jejich tvorba. [School rules and their creation]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 328-341. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Beneš, Pavel (pořadatel) : Projektové vyučování v chemii. konference

Bittnerová, Dana : Diskreditační stereotypy dětí. Skupina žáků sedmé třídy ZŠ. [Diskrediting stereotypes of children. A group of 7 th grade schoolchildren from elementary school]. In: Lidé města, roč. 2003, 2004, č. 11, s. 68-85. ISSN 1212-8112, původní článek

Bittnerová, Dana : La dimension ethnique dans les représentations du monde chez les enfants de 15 ans. [The ethical dimension in the concepts of children (age 15 year old)]. http://www.inrp.fr/ Acces/Biennale/ 7biennale/Contrib/ longue/7205.pdf, Lyon: 2004, 6 s., nekomerční www stránka, pro: 7e Biennale d'éducation et de la formation

Bittnerová, Dana (autor statě) : Nový obraz barevných škol. [New image of color school]. In: Čeští žáci po deseti letech, edit.: Kučera, Miloš, 1. vyd., Praha: UK - PedF, 2004, s. 7-22. ISBN 80-7290-200-8, monografie

Bittnerová, Dana : Pospíšilová, Jana (ed.): Rajče na útěku. Kapitoly o kultuře a folkloru dnešních dětí a mládeže s ukázkami. Doplněk a Etnologický ústav AV ČR, Brno 2003, 287 s. [Pospíšilová, Jana (ed.): Tomato on the run. The chapters about the culture and folklore of children. Doplněk a Etnologický ústav AV ČR, Brno 2003, 287 s.]. In: Lidé města, roč. 2003, 2004, č. 11, s. 199-204, orig.: Pospíšilová, J. (ed.): Rajče na útěku. Kapitoly o kultuře a folkloru dnešních dětí a mládeže s ukázkami. ISSN 1212-8112, recenze

Bittnerová, Dana (autor statě) : Školní úspěšnost žadatelů dotace MŠMT 'Podpora romských žáků středních škol'. [School achievement of applicant for grant MŠMT 'Podpora romských žáků středních škol]. In: Profese učitele a současná společnost, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2004, s. 45-45 + příl. CD-ROM [XII. konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Blažková, Miloslava (autor statě) : Kolik podob má odpovědnost? [How many shapes does responsibility have?]. In: Odpovědnost ve výchově, umění a sportu. Sborník z mezinárodní konference konané na UK PedF dne 22.5.2003, edit.: Hogenová, Anna - Roztočilová, Janina, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 96-106. ISBN 80-7290-158-3, stať ve sborníku z evropské konference

Brdička, Bořivoj : Co přinášejí IT do výuky? [What contribution brings IT in education?]. In: Moderní vyučování, roč. 10, 2004, č. 3, s. 8-9. ISSN 1211-6858, původní článek

Brdička, Bořivoj : Den na podporu vzdělávacích technologií v USA. [CoSN/ISTE Washington Advocacy Day]. In: Učitelský spomocník, 2004, č. 1.3.2004, http://www.spomocnik.cz/zajimavosti/za040301.htm. ISSN 1214-9179, ostatní druhy článků

Brdička, Bořivoj : ETS inovovala online službu na hodnocení esejí. [ETS Launches Updated Online Writing Evaluation Tool]. In: Učitelský spomocník, 2004, č. 29.9.2004, http://www.spomocnik.cz/zajimavosti/za040929.htm, orig.: Ed.Net Briefs: ETS Launches Updated Online Writing Evaluation Tool. ISSN 1214-9179, překlad

Brdička, Bořivoj (pořadatel) : International Conference Bridging Visions for Learning. konference

Brdička, Bořivoj : Kontrola pravopisu zhoršuje výsledky. [Spell-check function can make students' writing worse]. In: Učitelský spomocník, 2004, č. 29.12.2004, http://www.spomocnik.cz/ zajimavosti/za041229.htm, orig.: eSchool News online: Spell-check function can make students' writing worse. ISSN 1214-9179, překlad

Brdička, Bořivoj : MIT vyvíjí volně dostupný systém pro správu kurzů. [MIT develops free course-management platform]. In: Učitelský spomocník, 2004, č. 22.4.2004, http://www.spomocnik.cz/zajimavosti/za040422.htm, orig.: Murray, Corey: MIT develops free course-management platform. ISSN 1214-9179, překlad

Brdička, Bořivoj : Nové vyhledávací služby určené pro výuku. [New 'visualization' technologies help students focus web searches]. In: Učitelský spomocník, 2004, č. 27.8.2004, http://www.spomocnik.cz/ zajimavosti/za040827.htm, orig.: eSchool News online: New 'visualization' technologies help students focus web searches. ISSN 1214-9179, překlad

Brdička, Bořivoj : Pochybnosti o využívání počítačů ve školách ve Velké Británii. [Doubts about school computer use]. In: Učitelský spomocník, 2004, č. 30.11.2004, http://www.spomocnik.cz/ zajimavosti/za041130.htm, orig.: BBC News: Doubts about school computer use. ISSN 1214-9179, překlad

Brdička, Bořivoj (autor statě a editor sborníku) : Technology and teachers: What stage of adoption have we reached? [Technology and teachers: What stage of adoption have we reached?]. In: Bridging Visions for Learning, edit.: Brdička, Bořivoj, 1. vyd., Kladno: AISIS, 2004, s. 5-8. ISBN 80-239-2440-0, stať ve sborníku ze světové konference

Brdička, Bořivoj (pořadatel) : The 2nd Promise conference. konference

Brdička, Bořivoj : Vliv technologií na inovaci výukových metod. [The influence of technology on innovation of educational methods]. In: Česká škola.cz, 2004, č. 9.12.2004, http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/ Ar.asp?ARI=101958&CAI=2129. ISSN 1213-6018, původní článek

Brdička, Bořivoj : WebQuest.cz. [WebQuest.cz]. In: Česká škola.cz, 2004, č. 16.12.2004, http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/ Ar.asp?ARI=101970&CAI=2129. ISSN 1213-6018, původní článek

Byčkovský, Petr - Kotásek, Jiří (autor statě) : Nástin revize Bloomovy taxonomie. [An outline of Bloom's taxonomy revision]. In: Historie a perspektivy didaktického myšlení, edit.: Vališová, Alena, 1. vyd., Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum, 2004, s. 203-221. ISBN 80-246-0914-2, stať ve sborníku ostatní

Byčkovský, Petr - Kotásek, Jiří : Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: Revize Bloomovy taxonomie. [A new theory for cognitive goals classification: A Bloom's taxonomy revision]. In: Pedagogika, roč. 54, 2004, č. 3, s. 227-242. ISSN 0031-3815, původní článek

Cikánová, Karla (autor statě) : Suche nach Dimensionen Kunsterziehers. [Dimensions of art education teacher]. In: Aestetische Erziehung in der Tsechischen Republik, 1. vyd., Berlin: Universität der Kunste Berlin, 2004, s. 166-169. ISBN 3-89462-116-8, stať ve sborníku ostatní

Clanché, Pierre - Novotná, Jarmila (autor statě) : Formy testování znalostí a dovedností žáků. Pracovní dílna. [Forms of students' knowledge and skills testing. Workshop]. In: Sborník příspěvků Jarní škola doktorských studií 2004, edit.: Šulista, Marek, 1. vyd., Praha: UK-PedF-Oborová rada Didaktika matematiky, 2004, s. 13-18, stať ve sborníku z celostátní konference

Černá, Markéta (autor kapitoly) : 6.9 Implementace ICT do kurikula. [6.9 The ICT implementation into the curriculum]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 280-287. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Černá, Markéta (autor statě) : Strategie implementace ICT do vzdělávání na Novém Zélandu. [The ICT implementation strategy into the New Zealand's education system]. In: Profese učitele a současná společnost. XII. Konference České asociace pedagogického výzkumu, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2004, s. 28-28 + příl. CD-ROM [XII. Konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Černochová, Miroslava - Siňor, Stanislav (pořadatel) : POŠKOLE 2004. Národní konference o počítačích ve škole. konference

Černochová, Miroslava - Siňor, Stanislav - Fialová, Irena - Bukovsky, Karel - Vocilka, Martin - Dvořák, Filip - Reindl, Filip (pořadatel) : Výstava s ukázkami aplikací ICT ve vzdělávání. výstava

Černochová, Miroslava (autor statě) : Didaktika zatím k ICT ve vzdělávání spíše mlčí - není to však také naší vinou? aneb jsme ještě Komenského žáky? [The Czech didactics still has said nothing about ICT in education but maybe we are also culpable for it? or Are we still Comenius' pupils?]. In: POŠKOLE 2004. Sborník národní konference o počítačích ve škole, edit.: Černochová, Miroslava - Fialová, Irena - Siňor, Stanislav, 1. vyd., Praha: 2004, s. 13-23. ISBN 80-239-2598-9, stať ve sborníku z celostátní konference

Černochová, Miroslava (autor statě) : The European Research Institute for Civilization: The Children's Self-Investigation using LMS platform. [The European Research Institute for Civilization: The Children's Self-Investigation using LMS platform]. In: Bridging Visions for Learning. International Conference. Proceedings, edit.: Brdička, Bořivoj, 1. vyd., Kladno: AISIS, 2004, s. 40-45. ISBN 80-239-2440-0, stať ve sborníku ze světové konference

Fialová, Irena (autor statě a editor sborníku) : Zamyšlení nad protiklady přinášenými implementací IT. [Reflection about contrasts with IT implementation]. In: POŠKOLE 2004. Sborník Národní konference o počítačích ve škole, edit.: Černochová, Miroslava - Fialová, Irena, 1. vyd., Praha: Mezinárodní organizační výbor POŠKOLE, 2004, s. 17-21. ISBN 80-239-2598-9, stať ve sborníku z celostátní konference

Folprechtová, Jana (autor statě) : Celostní učení jako součást inovací v přípravě učitelů cizích jazyků. [Holistic learning as a part of innovation in foreign language teachers preparation]. In: Vzdělávání učitelů cizích jazyků na počátku 21. století, edit.: Fenclová, Marie, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova, 2004, s. 89-91. ISBN 80-7290-177-X, stať ve sborníku z evropské konference

Folprechtová, Jana : Pojechali 2. Učebnice ruštiny pro základní školy a víceletá gymnázia. [Pojechali 2. Russian language coursebook for primary and grammar schools]. In: Cizí jazyky, roč. 48, 2004, č. 1, s. 33-33, orig.: Žofková, H. - Eibenová, K. - Liptáková, Z. - Šaroch, J.: Pojechali 2. Učebnice ruštiny pro základní školy a víceletá gymnázia. ISSN 1210-0811, recenze

Folprechtová, Jana : X. mezinárodní rusistický den v Bratislavě. [X. international day of Russian studies scholars in Bratislava]. In: Cizí jazyky, roč. 48, 2004, č. 1, s. 24-24. ISSN 1210-0811, přehledový článek

Fulková, Marie (autor kapitoly) : Děti se nenarodily v galeriích. Diskurs empirickeho diváka. [Children haven't been born in galleries. Discourse of the Emirical Spectator]. In: Vizuálna kultúra a umenie v škole, 1. vyd., Bratislava: Digit, 2004, s. 151-178. ISBN 80-968441-1-3, monografie

Fulková, Marie : Gender ve výtvarné výchově IV. [Gender in Art Education IV]. In: Výtvarná výchova, roč. 44, 2004, č. 3, s. 8-9. ISSN 1210-3691, původní článek

Fulková, Marie : Gender ve výtvarné výchově III. [Gender in Art Education III]. In: Výtvarná výchova, roč. 44, 2004, č. 2, s. 13-16. ISSN 1210-3691, původní článek

Fulková, Marie : Gender ve výtvarné výchově II. [Gender in Art Education II]. In: Výtvarná výchova, roč. 44, 2004, č. 1, s. 6-9. ISSN 1210-3691, původní článek

Fulková, Marie (autor statě) : Hledání identity. Nan Goldin, Budu tvým zrcadlem. [Search for Identity. Nan Glodin: I 'll Be Your Mirror]. In: Odpovědnost ve výchově, umění a sportu, edit.: Hogenová, Anna - Roztočilová, Janina, 1. vyd., Praha: PedF UK Praha, 2004, s. 160-172. ISBN 80-7290-158-3, stať ve sborníku z evropské konference

Fulková, Marie : Kresba jako komunikace: sociální a kulturní vlivy v dětském výtvarném projevu. [Drawing as Communication: Social and Cultural Influence in Children's Art]. In: Výtvarná výchova, roč. 44, 2004, č. spec. vyd., s. 16-24. ISSN 1210-3691, původní článek

Fulková, Marie - Kobler, Jan (autor statě a editor sborníku) : Kunst oder Werbung? Diskurs des empirischen Betrachters. [Art or Advertisement? Discourse of the Empirical Spectator]. In: Aestetische Erziehung in der Tschechischen Republik, edit.: Kobler, Jan - Scholtz, Otfried, 1. vyd., Berlin: Universität der Kunste Berlin, 2004, s. 151-162. ISBN 3-89462-116-8, stať ve sborníku ostatní

Funda, Otakar A. : Hermeneutika v náboženství jako drama zpřítomnění. [Hermeneutics in religion as a drama of becoming present]. In: Filosofický časopis, roč. 52, 2004, č. 5, s. 817-834. ISSN 0015-1831, původní článek

Greger, David (autor kapitoly) : 6.7 Učebnice jako realizační scénář kurikula. [6.7 Textbook as a curriculum project for realizing classroom instruction]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 261-271. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Greger, David (autor kapitoly) : 8.1. Koncept spravedlivosti a diferenciace žáků. [8.1 The concept of equity in education and ability grouping practices]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 2. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 362-370. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Greger, David (autor statě) : Víceletá gymnázia jako problém vzdělávací politiky ČR a postoje rodičů a veřejnosti k nim. [A multi-year gymnasia - the problem of Czech educational system - and public opinion about them]. In: Profese učitele a současná společnost. XII. Konference České asociace pedagogického výzkumu, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2004, s. 24-24 + příl. CD-ROM [XII. Konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Greger, David (autor statě) : Výzkumy efektivity školy jako příklad změny paradigmatu v pedagogickém výzkum. [School effectiveness research as an example of turn in educational research paradigm]. In: Česká pedagogika: proměny a výzvy. Sborník k životnímu jubileu profesora Jiřího Kotáska, edit.: Walterová, Eliška, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 57-62. ISBN 80-7290-169-9, stať ve sborníku ostatní

Greger, David - Walterová, Eliška (autor kapitoly) : 8.4. Inkluzivní vzdělávání: od globální vize k realitě školy. [8.4 Inclusive education: from vision into school reality]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 2. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 386-398. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Hadj Moussová, Zuzana a kol. : Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. [Psychological and Educational Counseling III. Intervention]. Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2004, 249 s. ISBN 80-7290-146-X, monografie

Hájková, Eva (autor statě) : Posuny v oblibě a užívání jména v současnosti. [The Shifts in Popularity and Usage of Names at Present]. In: Vlastní jméno jako prostředek sociální symboliky, edit.: Kvítková, Naděžda, 1. vyd., Praha: PedF UK Praha, 2004, s. 3-8. ISBN 80-7290-185-0, stať ve sborníku ostatní

Hejlová, Helena (autor kapitoly) : Metoda akčního výzkumu při ověřování výukových modelů. [Action research for verification of the teaching models]. In: Současné problémy vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 201-204. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Hejlová, Helena (autor kapitoly) : Příprava studentů učitelství na práci s právy dítěte. [Preparation of students - future teachers for education on the rights of the child]. In: Současné problémy vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 190-201. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Hejlová, Helena (autor statě) : Příspěvek k výzkumu hodnotových představ dětí. [Contribution to the reseach of value opinions of children]. In: Profese učitele a současná společnost, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně Ústí n.L., 2004, s. 46-46 + příl. CD ROM [XII. konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Hejlová, Helena : Rozumíme právům dítěte ve škole? [Do we understand to the rights of the child at school?]. In: Komenský, roč. 129, 2004, č. 2, s. 19-27. ISSN 0323-0449, původní článek

Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Chyba jako prvek edukační strategie učitele. [Error as an element of teacher's strategy of education]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 63-80. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní

Hejný, Milan (autor statě) : Dominanty matematické přípravy budoucího učitele. [Dominant features of nathematical preparation of pre-service primary teacher]. In: Cesty (k) poznávání matematice primární školy, edit.: Uhlířová, Martina, 1. vyd., Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2004, s. 112-118. ISBN 80-244-0818-X, stať ve sborníku z celostátní konference

Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Komunikační a interakční strategie učitele. [Communicative and interactive strategy of a teacher on mathematical lesson]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 43-61. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní

Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Koncepce matematické přípravy budoucích učitelů 1. stupně. [Conception of mathematical preparation of pre-service primary teachers]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 181-201. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní

Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Mechanismus poznávacího procesu. [Mechanism of knowing process]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 23-42. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní

Hejný, Milan : Ponimajem li my, cto uceniki ponimajut v matematike? [Understanding Students' Understanding Mathematics]. In: Peremena, peremena, roč. 5, 2004, č. 2, s. 13-19. ISSN 1392-9496, původní článek

Hejný, Milan : Understanding Students' Understanding Mathematics. [Understanding Students' Understanding Mathematics]. In: Thinking Classroom, roč. 5, 2004, č. 2, s. 13-19. ISSN 1392-947X, původní článek

Hejný, Milan (autor statě) : Understanding and structure. [Understanding and structure]. In: Proceedings of the Third Conference of the European Research in Mathematics Education III [CD-ROM], edit.: Mariotti, Maria Alessandra, 1. vyd., Pisa: Universita di Pisa, 2004, stať ve sborníku z evropské konference

Hejný, Milan : Vnímanie chyby. [Understanding students' error]. In: Kritické listy, 2004, č. 13, s. 16-16. ISSN 1214-5823, popularizující článek

Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Záporná čísla. [Negative numbers]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 327-342. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní

Hejný, Milan (autor statě a eitor sborníku) : Zlomky. [Fractions]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 343-356. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní

Hejný, Milan - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Classification as a tool for building structure. [Classification as a tool for building structure]. In: Proceedings PME 28, edit.: Hoines, M.J. - Fuglestad, A.B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 316-316. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference

Hejný, Milan - Stehlíková, Naďa (autor statě) : Didactic Simulation - Approaching Deep Ideas in Geometry. [Didactic Simulation - Approaching Deep Ideas in Geometry]. In: Proceedings of ICME 10, 1. vyd., Denmark: 2004, http://www.icme-10.dk, TSG1, stať ve sborníku ze světové konference

Hejný, Milan - Jirotková, Darina (autor statě) : The key role of tasks for the development of future primary teachers' teaching style. [The key role of tasks for the development of future primary teachers' teaching style]. In: ICME 10, edit.: ICME 10, 1. vyd., Copenhagen: 2004, http://www.ICME10.dk, stať ve sborníku ze světové konference

Hejný, Milan - Jirotková, Darina (autor statě a editor sborníku) : Svět aritmetiky a svět geometrie. [World of arithemtic and geometry]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 125-135. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní

Helus, Zdeněk : Dítě v osobnostním pojetí. [Child in the personality approach]. 1. vyd., Praha: Portál, 2004, 228 s. ISBN 80-7178-888-0, monografie

Helus, Zdeněk (autor kapitoly) : Proměna školy a reflexe nad dítětem v roli žáka. [Change of the school and reflection about child as a student]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, edit.: Walterová, Eliška a kol., 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 190-205. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Helus, Zdeněk (autor statě) : Strukturovaný komplexní pohled na perspektivy vzdělávání v České republice. [Structured complex view on education perspectives in the Czech republic]. In: Česká pedagogika: Proměny a výzvy, edit.: Walterová, Eliška, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 30-43. ISBN 80-7290-169-9, stať ve sborníku z celostátní konference

Helus, Zdeněk (autor statě) : Učitel - aktér nově se aktualizujícího obratu k dítěti. [Teacher as actor of the new actualized change for the child]. In: Výchova - téma k promýšlení, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 19-25. ISBN 80-7290-178-8, stať ve sborníku ostatní

Herden, Jaroslav - Drnovská, Lenka : Hudební hodinky pro táty a maminky. [Music lessons for daddies and mummies]. 1. vyd., Praha: Rodiče, 2004, 141 s. ISBN 80-86695-46-8, monografie

Herman, Jan - Šulista, Marek (pořadatel) : .Jarní škola doktorských studií Didaktika matematiky konference

Hříbková, Radka : Laskavý i smutný diagnostik života A. P. Čechov. [Kind and mournful diagnostician of life - A. P. Chekhov]. In: Cizí jazyky, roč. 47, 2004, č. 4, s. 139-141. ISSN 1210-0811, původní článek

Hříbková, Radka (autor statě) : O literární kompetenci v přípravě učitelů cizích jazyků. [Concerning literary competence in training foreign language teachers]. In: Vzdělávání učitelů cizích jazyků na počátku 21. století, edit.: Fenclová, Marie, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 127-129. ISBN 80-7290-177-X, stať ve sborníku z evropské konference

Hogenová, Anna (autor kapitoly) : Experience as a Problem of Corporeal and Incorporeal Communication. [Experience as a Problem of Corporeal and Incorporeal Communication]. In: Philosophy of Sport and Other Essays, 1. vyd., Ljubljana: Faculty of Sport & Eleventh Academy, 2004, s. 83-91. ISBN 961-6405-84-5, monografie

Hogenová, Anna (autor kapitoly) : K filosofii domova a času. [To the Philosophy of the Home and of the Time]. In: Symposium rodinné terapie, 1. vyd., Liberec: SOFT society of family therapy, 2004, s. 54-57, monografie

Hogenová, Anna (autor statě) : K problematice intencionality. [To the Problem of Intentionality]. In: Výchova - téma k promýšlení, edit.: Pelcová, Naděžda, 1. vyd., Praha: UK Pedagogická fakulta, 2004, s. 27-48. ISBN 80-7290-178-8, stať ve sborníku ostatní

Hogenová, Anna (autor kapitoly) : Úkol filosofie dnes. [The Task of Philosophie today]. In: Univerzita v novém mileniu, 1. vyd., Plzeň: Aleš Čeněk, 2004, s. 60-67. ISBN 80-86473-62-7, monografie

Hogenová, Anna (autor statě) : On the Problem of Feminity and Dignity. [On the Problem of Feminity and Dignity]. In: Žena a sport 5, edit.: Knorre, Naďa, 1. vyd., Praha: ČOV, 2004, s. 41-45, stať ve sborníku z celostátní konference

Hogenová, Anna : Phänomenologie des Körpers und Wahrnehmung. [Phenomenology of Body and Perception]. In: Kontakte, roč. 22, 2004, č. 2, s. 46-64. ISSN 1026-308X, původní článek

Hogenová, Anna (autor statě) : Problém hranice z fenomenologického hlediska. [To Problem of Boundary from phenomenological point of view]. In: Lidské systémy (Human Systems), edit.: Vítek, Pavel, 1. vyd., Hradec Králové: Miloš Vognar - M&V, 2004, s. 33-37. ISBN 80-86771-08-3, stať ve sborníku z celostátní konference

Hogenová, Anna (autor statě) : To the Phenomenon of Bodying. [To the Phenomenon of Bodying]. In: Movement - the Art of Life, edit.: Martínková, I. - Peliš, M., 1. vyd., Praha: FTVS UK, 2004, s. 23-35. ISBN 80-86317-32-3, stať ve sborníku ostatní

Hogenová, Anna : Vzpomínka na Jana Palacha. [The Memory on Jan Palach]. In: Vzlet, roč. 10, 2004, č. 1, s. 3-4, původní článek

Hogenová, Anna (autor statě) : Zodpovědnost a Sokol. [The Responsibility and Sokol]. In: Sokolství - občanská společnost - sjednocující se Evropa, edit.: Hodaň, Bohuslav, 1. vyd., Olomouc: Hanex, 2004, s. 77-83. ISBN 80-85783-54-1, stať ve sborníku z celostátní konference

Holý, Radek (autor statě) : Vlastnosti ip telefonie. [Characteristics of IP telephony]. In: POŠKOLE 2004. Sborník národní konference o počítačích ve škole, edit.: Černochová, Miroslava - Fialová, Irena - Siňor, Stanislav, 1. vyd., Praha: Mezinárodní organizační výbor POŠKOLE, 2004, s.245-248. ISBN 80-239-2598-9, stať ve sborníku z celostátní konference

Ilucová, Lucie - Šulista, Marek (pořadatel) : Podzimní škola doktorských studií Didaktika matematiky. konference

Ježková, Věra (autor kapitoly) : 6.8 Role jazyků v kurikulu. [6.8 The role of languages in the curriculum]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 271-279. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Ježková, Věra (přednášející) : Aktuální otázky přípravného a dalšího vzdělávání učitelů cizích jazyků v České republice (v kontextu vzdělávací politiky Rady Evropy a Evropské unie). [Actual questions of the education and further education of foreign languages teachers in the Czech Republic (in the context of the educational policy of the Council of Europe and the European Union)]. Ústí nad Labem: 2004, 40 min., 16.9.2004, nepublikovaná přednáška, pro: XII. konference ČAPV

Ježková, Věra (autor statě) : Die europäische Dimension in den curricularen Dokumenten und Lehrbüchern in der Tschechischen Republik. [The European Dimension in the Curricularen Documents and in Textbooks in the Czech Republic]. In: Europäische Dimension neu denken, edit.: Seebauer, Renate, 1. vyd., Wien: Mandelbaum, 2004, s. 163-173. ISBN 3-85476-125-2, stať ve sborníku ostatní

Ježková, Věra (autor statě) : Přípravné vzdělávání učitelů cizích jazyků v EU a v ČR. [Education of foreign languages teachers in the EU and in the Czech Republic]. In: Vzdělávání učitelů cizích jazyků na počátku 21. století. Sborník příspěvků ze IV. středoevropské regionální konference Mezinárodní federace učitelů živých jazyků, edit.: Fenclová, Marie, 1. vyd., Praha: Kruh moderních filologů; Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 145-147. ISBN 80-7290-177-X, stať ve sborníku z evropské konference

Ježková, Věra - Syřiště, Ivo (autor kapitoly) : 4. Hodnoty a etický profil školy. [4. Values and the ethic profile of the school]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 147-188. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Jirotková, Darina (autor statě) : Grid-paper Geometry. [Grid-paper Geometry]. In: International Perspectives on Learning and Teaching Mathematics, edit.: Clarke, B. - Clarke, D.M. - Emanuelsson, G. - Johansson, B. - Lambdin, D.V. - Lester, F.K. - Walby, A. - Walby, K., 1. vyd., Goteborg: Goteborg University, NCM, Sweden, 2004, s. 173-187. ISBN 91-85143-01-4, stať ve sborníku ostatní

Jirotková, Darina (autor statě) : Hra SOVA a její využití v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. [The game OWL and its use in primary school teachers training]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 247-268. ISBN 80-7290-189-3 (2. sv.), stať ve sborníku ostatní

Jirotková, Darina (autor statě) : Konstruktivistický přístup k vyučování geometrii. [Constructivist approach to teaching geometry]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 213-235. ISBN 80-7290-189-3 (2. sv.), stať ve sborníku ostatní

Jirotková, Darina - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Dva postupy při vyvození Pickovy formule v kurzu geometrie pro budoucí učitele. [Two approaches to discovery of Pick's formula in the course Geometry for future primary teachers]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 269-278. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní

Jirotková, Darina - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Nedorozumění v komunikaci učitel - žák/student. [Misunderstanding in communication teacher - pupil/student]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 81-92. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní

Jirotková, Darina - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Zkušenosti s přípravou budoucího učitele primární pedagogiky v geometrii. [Experiences with preparation of future primary teachers in geometry]. In: Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, edit.: Uhlířová, Martina, 1. vyd., Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2004, s. 119-125. ISBN 80-244-0818-X, stať ve sborníku z celostátní konference

Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa (autor statě) : Constructivist approaches in the education of future teachers, case of geometry. [Constructivist approaches in the education of future teachers, case of geometry]. In: Proceedings PME 28. Vol. 1, edit.: Hoines, M.J. - Fuglestad, A.B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 383-383. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference

Kaslová, Michaela (autor statě) : Communication and interpretation of the solution. [Communication and interpretation of the solution]. 2004, http://www.icme-10dk/TG25, stať ve sborníku ze světové konference

Kaslová, Michaela (autor statě) : Komunikace a interpretace řešení. [Communication and iterpretation of the solution]. In: Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, edit.: Uhlířová, Martina, 1. vyd., Olomouc: UP v Olomouci, 2004, s. 130-138. ISBN 80-244-0818-X, stať ve sborníku z celostátní konference

Kaslová, Michaela (autor statě) : Komunikace na 1. st. ZŠ - úlohy přejaté ze zahraničí a jejich úskalí. [Communication at Primary school - foreign mathematic problems - integration and difficulties]. In: 9. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, edit.: Ausbergerová, Marie - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Plzeň: Vydavatelský servis, 2004, s. 111-118. ISBN 80-86843-01-7, stať ve sborníku z celostátní konference

Kaslová, Michaela (autor statě) : Písmena v matematice na prvním stupni. [Letters in mathematics at Primary school]. In: Dva dny s didaktikou matematiky, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: KMDM UK v Praze, PedF, 2004, s. 63-72. ISBN 80-7290-173-7, stať ve sborníku ostatní

Klusák, Miroslav (autor kapitoly) : Klima ve třídě z perspektivy žáků. [Classroom climate from the pupils' perspective]. In: Čeští žáci po deseti letech, 1. vyd., Praha: UK - PedF, 2004, s. 20-46. ISBN 80-7290-200-8, monografie

Klusák, Miroslav (autor statě) : Pražští žáci po deseti letech: Klima ve třídě z perspektivy žáků. [Prague pupils ten years after: Classroom climate from the pupils' perspective]. In: Profese učitele a současná společnost, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2004, s. 15-15 + příl. CD-ROM [XII. konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Kohnová, Jana : Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. [In-service education of teachers and their professional development]. 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, 181 s. ISBN 80-7290-148-6, monografie

Koman, Milan (autor statě) : Objevujeme krásu aritmetiky a geometrie číselných dvojčat. [We discover the beauty of arithmetics and geometry of number twins]. In: Jak učit matematice žáky ve věku 10-15 let, edit.: Stehlíková, Naďa - Roubíček, Filip, 1. vyd., Praha: Universita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Matematická pedagogická sekce JČMF, 2004, s. 43-49. ISBN 80-7290-171-0, stať ve sborníku z celostátní konference

Koman, Milan (autor kapitoly) : Pravidelnosti aritmetiky a geometrie číselných dvojčat. [Patterns in the arithmetics and in the geometry of number twins]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, 1. vyd., Praha: Universita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 391-407. ISBN 80-7290-189-3, monografie

Koman, Milan - Fritsch, Rudolf : Posviťme si s Cabri do méně známých a neznámých zákoutí geometrie. Část I: Co víme a nevíme o Apolloniově kružnici. [Lighten we with Cabri into less known and unknown corners of geometry. Part I]. In: Matematika - fyzika - informatika, roč. 13, 2004, č. 9, s. 513-525. ISSN 1210-1761, původní článek

Koman, Milan - Fritsch, Rudolf : Posviťme si s Cabri do méně známých a neznámých zákoutí geometrie. Část II: O trojúhelníku a třech Apolloniových kružnicích. [Lighten we with Cabri into less known and unknown corners of geometry. Part II. On a triangle and three Apollonois circles]. In: Matematika - fyzika - informatika, roč. 14, 2004, č. 2, s. 65-77. ISSN 1210-1761, původní článek

Kotásek, Jiří (autor kapitoly) : 10. Budoucnost školy a vzdělávání. [10. The future of schooling]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 2. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 441-484. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Kotásek, Jiří (autor kapitoly) : 2.4 Transformace školy v demokratizující se společnosti. [2.4 Transformation of school in emerging democratic society]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 67-77. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Kotásek, Jiří (autor statě) : Česká pedagogika v proměnách času: ohlédnutí a perspektivy. [Czech education science during the changes of time: a look back]. In: Česká pedagogika: proměny a výzvy, edit.: Walterová, Eliška, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 75-95. ISBN 80-7290-169-9, stať ve sborníku ostatní

Kotásek, Jiří (autor statě) : Futurologie vzdělávání. [Futurology of education]. In: Profese učitele a současná společnost. XII. konference České asociace pedagogického výzkumu, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2004, s. 13-13 + příl. CD-ROM [XII. konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Kotásek, Jiří (autor statě) : Role a vzdělávání učitelů pod vlivem změn ve společnosti a školství. [The role and education of teachers influenced by the changes in society and the school system]. In: Česká pedagogika: proměny a výzvy, edit.: Walterová, Eliška, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 96-118. ISBN 80-7290-169-9, stať ve sborníku ostatní

Kotásek, Jiří - Greger, David - Procházková, Ivana : Demand for Schooling in the Czech Republic (Country Report for OECD). [Demand for Schooling in the Czech Republic (Country Report for OECD)]. http://www.oecd.org/edu/future/sft/demand vyd., Paris: 2004, 271 036 bajtů, nekomerční www stránka, pro: OECD

Kotásek, Jiří - Koucký, Jan (pořadatel) : Současné trendy ve vzdělávání. workshop

Košťálová, Pavla (autor kapitoly) : 7.4 Nebezpečí šikany ve škole. [7.4 The threaten of bullying at schools]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 2. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 342-357. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Koťátková, Soňa (autor kapitoly) : Osobnostní a sociální rozvoj studentů učitelství pro primární školu prostřednictvím dramatické výchovy. [Personality and social development of students in primmary school teacher training through drama education]. In: Současné proměny vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 163-174. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Koťátková, Soňa (autor kapitoly) : Osobnostní a sociální rozvoj studentů učitelství pro primární školu prostřednictvím kurzu Osobnostní a sociální výchova. [Personality and social development of students in primmary school teacher training through the Personality and Social Education course (PSE)]. In: Současné proměny vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 154-163. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Koťátková, Soňa (autor kapitoly) : Ověřování inovativních přístupů ve studiu učitelství pro mateřské školy. [Testing innovative approaches in kindergarten teacher training]. In: Současné proměny vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 67-68. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Koťátková, Soňa (autor kapitoly) : Působení na profesní orientaci studentů prostřednictvím kurzu Osobnostní a sociální výchovy v souladu s principy humanistického přístupu. [Influencing students professional orientation through the Personality and Social Education course in accordance with principles of humanistic approach]. In: Současné proměny vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 68-82. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Kratochvílová, Jana (autor statě) : Educator-Teacher Interaction (Fragment of a Case Study). [Educator-Teacher Interaction (Fragment of a Case Study)]. In: ICME 10, TSG23, Kodaň: 2004, http://www.icme-10.dk, stať ve sborníku ze světové konference

Kratochvílová, Jana (autor statě) : Jak Klára měnila své pedagogické přesvědčení. [How Klara changed her pedagogical belief]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 299-310. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní

Kratochvílová, Jana (autor statě) : Kurz Matematika s didaktikou v oboru Učitelství na speciálních školách. [The course Mathematics Education in specialisation Teaching for special needs]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 237-245. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní

Kratochvílová, Jana (autor statě) : Triády jako prostředí výzkumu a výuky. [Triads as an environment of research and teaching]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 409-420. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní

Kropáčková, Jana (autor kapitoly) : Proměny v pojetí pedagogické praxe. [Changes in the conception fo the pedagogical practise]. In: Současné proměny vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 85-89. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Kubínová, Marie - Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa - Kaslová, Michaela (pořadatel) : Dva dny s didaktikou matematiky. konference

Kučera, Miloš (autor kapitoly) : Předmluva. [Foreword]. In: Čeští žáci po deseti letech, 1. vyd., Praha: UK - PedF, 2004, s. 4-4. ISBN 80-7290-200-8, monografie

Kučera, Miloš (autor statě) : Pražští žáci po deseti letech: profi-volba. [Prague pupils ten years after: their professional choice]. In: Profese učitele a současná společnost. XII. konference České asociace pedagogického výzkumu, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, 2004, s. 48-49 + příl. CD-ROM [XII. konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Kučera, Miloš (autor kapitoly) : Volba povolání. [Professional choice]. In: Čeští žáci po deseti letech, 1. vyd., Praha: UK - PedF, 2004, s. 169-232. ISBN 80-7290-200-8, monografie

Kučera, Miloš (autor kapitoly) : Závěr: jiná generace. [Conclusion: A (completely) other generation]. In: Čeští žáci po deseti letech, 1. vyd., UK - PedF, 2004, s. 233-241. ISBN 80-7290-200-8, monografie

Kucharská, Anna : Diagnostika vývojových dyskalkulií na obvodě Prahy 6. [Diagnostics of specific learning disabilities in matematics (developmental dyscalculia) at Prague 6]. In: Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství, 2004, č. 40, s. 21-29. ISSN 1214-7230, původní článek

Kucharská, Anna : Intervence. Pedagogicko-psychologické poradenství III. [Intervention. Educational Counselling III.]. In: Informace České společnosti 'Dyslexie', roč. 2004/2005, 2004, s. 30-30, orig.: Hajd Moussová, Z.: Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence, recenze

Kucharská, Anna : Poruchy učení. [Learning Diasabilities]. In: Informace České společnosti 'Dyslexie', roč. 2004/2005, 2004, s. 30-30, orig.: Zelinková, O.: Poruchy učení, recenze

Kucharská, Anna - Švancarová, Daniela : Bezstarostné roky? Kroky a krůčky předškolním věkem. [The years without worries? Step by step of preschool age]. Praha: Scientia, 2004, 89 s. ISBN 80-7183-291-X, monografie

Michalová, Zdena - Kucharská, Anna - Budíková, Jaroslava - Roztočilová, Gabriela : Katalog publikací, pomůcek a počítačových programů vhodných pro reedukaci specifických poruch učení. [Review of publication, aids and programs for computers being in useful to therapy of learning disabilities]. Praha: Dys-centrum, 2004, 68 s., příručka

Mošna, František - Battistová, Eva (autor statě) : Strategic Aims of Information and Communiciation Technologies in Education. [Strategic Aims of Information and Communiciation Technologies in Education]. In: Trendy technického vzdělávání 2004, edit.: Chrástka, Miroslav, 1. vyd., Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, s. 310-313. ISBN 80-7220-182-4, stať ve sborníku z evropské konference

Mošna, František - Rambousek, Vladimír - Fialová, Irena - Vodáková, Jitka (pořadatel) : Vědecký seminář katedry informačních technologií a technické výchovy a řešitelů výzkumného záměru Pedagogické fakulty Vzdělávání pro život v informační společnosti. workshop

Mudrák, David a kol. : Česká lokalizace online vzdělávacího prostředí Moodle. [OLE Moodle - Czech language pack]. http://moodle.org/download/lang/, Praha: 2004, 336 kB, nekomerční datový soubor, pro: moodle.org

Mudrák, David (autor statě) : Open Source OLE Moodle in teacher training: Experiences with developing and using the online environment as a tool supporting face to face education. [Open Source OLE Moodle in teacher training: Experiences with developing and using the online environment as a tool supporting face to face education]. In: Bridging Visions for Learning, edit.: Brdička, Bořivoj, 1. vyd., Kladno: AISIS, 2004, s. 85-85. ISBN 80-239-2440-0, stať ve sborníku z evropské konference

Mudrák, David (autor statě) : Použití standardu LTSA k systémovému popisu komponent online vzdělávacího prostředí Moodle. [Using LTSA for system description of OLE Moodle modules]. In: Sborník konference DidInfo 2004, edit.: Huraj, Ladislav, 1. vyd., Banská Bystrica: FPV UMB, 2004, http://virtual.fpv.umb.sk/~didinfo/. ISBN 80-8055-908-2, stať ve sborníku z celostátní konference

Mudrák, David (autor statě) : Rozvíjení kognitivních dovedností pro manipulaci se strukturami jako invariantní činitel informační výchovy. [Promoting cognitive skills for manipulations with structures as a no-variant element of information education]. In: Retrospektíva a perspektívy v edukácii, edit.: Polák, Jozef, 1. vyd., Nitra: PF UKF, 2004, http://www.pf.ukf.sk/. ISBN 80-8050-761-9, stať ve sborníku z celostátní konference

Mudrák, David (autor statě) : Strategie budování didaktiky informační výchovy cestou hledání invariantních elementů znalostí a dovedností. [Building the theory of information technology education by searching for no-variant elements of knowledge and skills]. In: Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu, edit.: Janí, T. - Mužík, V. - Šimoník, O., 1. vyd., Brno: MU-Ped, 2004, http://www.ped.muni.cz/wedu/didaktiky/. ISBN 80-210-3474-2, stať ve sborníku z celostátní konference

Nová, Lucie (autor statě) : Vize a realita využívání IT ve výuce technických předmětů. [Vision and realitz of use IT in education technical prescribeds]. In: Retrospektiva a perspektivy v edukacii, 1. vyd., Nitra: Univerzita Konstantina Filosofa, 2004. ISBN 80-8050-761-9, stať ve sborníku z evropské konference

Novák, Jaroslav (autor statě) : Informační pojetí známek z klasifikace. [Information values of marks]. In: Sborník přednášek a programů mezinárodní konference Pedagogický software 2004 [CD-ROM], 1. vyd., České Budějovice: Scientific pedagogical publishing, 2004. ISBN 80-85645-49-1, stať ve sborníku z celostátní konference

Novák, Jaroslav (autor statě) : Kriteriální hodnocení jako forma školního hodnocení. [Criterial assessment and pupils' evaluation in schools]. In: Sborník přednášek a programů mezinárodní konference Pedagogický software 2004 [CD-ROM], 1. vyd., České Budějovice: Scientific pedagogical publishing, 2004. ISBN 80-85645-49-1, stať ve sborníku z celostátní konference

Novák, Jaroslav - Eborová, Linda (autor statě) : Z průzkumu o názorech učitelů na hodnocení žáků. [Exploration of teachers' view on assessment of pupils]. In: Sborník přednášek a programů mezinárodní konference Pedagogický software 2004 [CD-ROM], 1. vyd., České Budějovice: Scientific pedagogical publishing, 2004. ISBN 80-85645-49-1, stať ve sborníku z celostátní konference

Novotná, Jarmila (autor statě) : Analýza didaktických situací zaměřená na slovní úlohy ve vyučování matematice. [Analysis of didactical situations with focus on word problems in teaching mathematics]. In: Sborník příspěvků Jarní škola doktorských studií 2004, edit.: Šulista, Marek, 1. vyd., Praha: UK-PedF-Oborová rada Didaktika matematiky, 2004, s. 26-32, stať ve sborníku z celostátní konference

Novotná, Jarmila (autor statě a editor sborníku) : Hry a soutěže a jejich vliv na motivační a komunikační klima ve třídě. [Games and Competitions and Their Effect on Motivational and Communication Climate in the Class]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: UK-PedF, 2004, s. 379-390. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní

Novotná, Jarmila (autor statě a editor sborníku) : Matematické objevování založené na řešení úloh. [Mathematical Investigations Based on Problem Solving]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, Praha: UK-PedF, 2004, s. 357-366. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní

Novotná, Jarmila (autor statě) : Modelling the word problem solving processes. An instrument to determine places suitable for teacher's intervention. [Modelling the word problem solving processes. An instrument to determine places suitable for teacher's intervention]. In: ICMI Study 14: Applications and modelling in mathematics education. Pre-Conference Volume, edit.: Henn, Hans-Wolfgang - Blum, Werner, 1. vyd., Dortmund: University of Dortmund, 2004, s. 193-198. ISBN 3-921823-28-5, stať ve sborníku ze světové konference

Novotná, Jarmila (autor statě) : Students' Levels of Understanding of Word Problems. [Students' Levels of Understanding of Word Problems]. In: Proceedings of the Ninth International Congress on Mathematical Education, edit.: Fujita, Hiroshi - Hashimoto, Yoshihiko - Hodgson, Bernard R. - Lee, Penf Yee - Lerman, Stephen - Sawada, Toshio, 1. vyd., Dordrecht: Kluwer, 2004, s. 184-185. ISBN 1-4020-7902-8, stať ve sborníku ze světové konference

Novotná, Jarmila (autor statě a editor sborníku) : Zpracování informací při řešení slovních úloh. [Information Processing during Word Problem Solving]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, Praha: UK-PedF, 2004, s. 367-378. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní

Novotná, Jiřina (autor kapitoly) : 5.2 Práva dítěte jako výzva k humanizaci školy. [5.2 Rights of child as appeal to humanisation of school]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 205-217. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Novotná, Jiřina (autor statě) : Posun v chápání práv dítěte jako impulz pro pedagogiku. [A change in approach to rights of child as incitement for educational sciences]. In: Česká pedagogika: proměny a výzvy, edit.: Walterová, Eliška, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 63-73. ISBN 80-729-169-9, stať ve sborníku ostatní

Pavelková Isabella - Škaloudová, Alena (autor statě) : Postoje žáků k předmětům jako projev motivovanosti. [Pupils attitude towards the subjects as a sign of motivation]. In: Profese učitele a současná společnost, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: PedF UJEP, 2004, s. 50-50 + příl. CD-ROM [XII. konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Pešková, Jaroslava (autor statě a editor sborníku) : Smích jako sociální skutečnost. [Laughter as social reality]. In: Hledání souřadnic společného světa. Filosofie pro každý den, edit.: Pešková, Jaroslava - Průka, Miloslav - Vaňková, Irena, 1. vyd., Praha: Eurolex Bohemia, 2004, s. 413-420. ISBN 80-86432-91-8, stať ve sborníku ostatní

Pešková, Jaroslava (autor kapitoly) : Vztah ke světu jako celku. Filosofie. [The relationship to the world as a whole. Philosophy]. In: Základy společenských věd, 1. vyd., Praha: Eurolex Bohemia, 2004, s. 651-717. ISBN 80-86432-66-1, monografie

Pelcová, Naděžda (autor statě) : Odpovědnost jako existenciál. [Responsibility as existential]. In: Odpovědnost ve výchově, umění a sportu. Sborník z mezinárodní konference konané na PedF UK 22.5.2003, edit.: Hogenová, Anna - Roztočilová, Janina, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 56-59. ISBN 80-7290-158-3, stať ve sborníku z evropské konference

Pelcová, Naděžda (autor překladu) : Problém odpovědnosti v pedagogice S. Hessena. [Problem of responsibility in the pedagogy of S. Hessen]. In: Odpovědnost ve výchově, umění a sportu. Sborník z mezinárodní konference konané na UK PedF dne 22.5.2003, edit.: Hogenová, Anna - Roztočilová, Janina, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 209-217. ISBN 80-7290-158-3, sborník

Pelcová, Naděžda (autor statě) : Slovo na úvod. [Word for introduction]. In: Odpovědnost ve výchově, umění a sportu. Sborník z mezinárodní konference konané na PedF UK 22.5.2003, edit.: Hogenová, Anna - Roztočilová, Janina, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 6-7. ISBN 80-7290-158-3, stať ve sborníku z evropské konference

Perclová, Radmila : Vymezení společných referenčních úrovní. [Parameters of common reference levels]. In: Cizí jazyky, roč. 48, 2004, č. 1, s. 3-5. ISSN 1210-0811, původní článek

Procházková, Jana (autor statě) : Kde končí právo a začíná odpovědnost. [The Limits of the Law and Responsibility]. In: Dítě v krizi, 1. vyd., Olomouc: Media DIDA, 2004, s. 11-13. ISBN 80-903439-0-2, stať ve sborníku z evropské konference

Procházková, Jana : Supervize - kazuistiky. [The Supervision - the Case Studies]. In: Zpravodaj ČMPS, roč. 2004, 2004, č. 59, s. 22-22, orig.: Šimek, Antoním a kol.: Supervize. kazuistiky, recenze

Procházková, Jana - Vodáčková, Daniela - Antoš, Svatopluk : Supervizní systém České asociace pracovníků linek důvěry. [The systeem of supervision about Czech Association of Help Lines]. In: Ethum. Bulletin pro sociální prevenci, pomoc a intervenci, roč. 12, 2004, č. 3, s. 50-61, původní článek

Procházka, Josef (autor statě) : Možnosti použití grafických prvků tvořených v prostředí Flash při výuce na ZŠ. [Graphic and Flash objects in education of primary school]. In: DidInfo 2004, edit.: Huraj, Ladislav, 1. vyd., Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, Banská Bystrica, 2004, s. 149-153. ISBN 80-8055-908-2, stať ve sborníku ze světové konference

Rambousek, Vladimír (autor statě) : Koncepce učebnice Práce s počítačem. [Conception of the schoolbook Work with a computer]. In: POŠKOLE 2004, edit.: Černochová, Miroslava - Fialová, Irena - Siňor, Stanislav, 1. vyd., Lázně Sedmihorky: MOV POŠKOLE, JŠI, 2004, s. 103-106. ISBN 80-239-2598-9, stať ve sborníku z celostátní konference

Rambousek, Vladimír (autor statě) : Výzkum vzdělávání pro společnost vědění. [Research of Education for Knowledge Society]. In: Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania, edit.: Mátik, Štefan, 1. vyd., Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, FPV, 2004, s. 95-99. ISBN 80-8083-040-1, stať ve sborníku z evropské konference

Rendl, Miroslav - Škaloudová, Alena (autor kapitoly) : Mapování změn: Škola, rodina, volný čas a hodnoty. [Changes maping: The school, family, leisure time and values]. In: Čeští žáci po deseti letech, Praha: UK - PedF, 2004, s. 47-56, s. 57-123 příl. ISBN 80-7290-200-8, monografie

Rendl, Miroslav - Škaloudová, Alena (autor statě) : Pražští žáci po deseti letech: Proměny 'žákovství' v pražských školách. [Prague pupils after ten years: Metamorphoses of the 'pupillage' at Prague schools]. In: Profese učitele a současná společnost, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2004, s. 52-53 + příl. CD-ROM [XII. konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Roeselová, Věra : Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. [The line, colour and form in the visual art]. 1. vyd., Praha: Sarah, 2004, 265 s. ISBN 80-902267-5-2, monografie

Slavík, Jan : Znak, symbol a výraz - stavební kameny řeči o výtvarné výchově. [Sign, Symbol, and Expression - the Building Blocks of Communication in Art Education]. In: Výtvarná výchova, roč. 44, 2003, č. mimořádné, s. 10-16. ISSN 1210-3691, původní článek

Slavík, Jan - Wawrosz, Petr : Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) 2. díl. [Art of Experience, Experience of Art (theory and practice of art-philetic approach in education), Vol. 2]. 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2003, 303 s. ISBN 80-7290-130-3, monografie

Slavíková, Lenka (autor kapitoly) : 7.2 Rozvoj školy jako autonomní organizace. [7.2. The development of school as an autonomy organization]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 2. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 316-328. ISBN 8-7315-083-2, monografie

Spilková, Vladimíra (autor statě) : Profesionalizace učitelského vzdělávání - změna paradigmat a nové výzvy pro výuku pedagogických disciplín. [Professionalization of the teacher education - change in the paradigm and new challenges for the pedagogy]. In: Profese učitele a současná společnost, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2004, s. 21-21 + příl. CD-ROM [XII.konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Spilková, Vladimíra (autor statě) : Proměna školy jako výzva pro učitelské vzdělávání - klíčové trendy ve výuce didaktiky. [Transformation of the school as a challenge for the teacher education - key trends in the general didactics]. In: Didaktika - opora proměn výuky?, 1. vyd., Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, s. 6-11. ISBN 80-7041-498-7, stať ve sborníku ostatní

Spilková, Vladimíra a kol. : Současné proměny vzdělávání učitelů. [Current changes in the teacher education]. 1. vyd., Brno: Paido, 2004, 271 s. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Spilková, Vladimíra (autor statě) : Trends in the Primary Teacher Pre-service Education in the Czech Republic Viewed through the 'Lens' of the Model Scenario in Europe. [Trends in the Primary Teacher Pre-service Education in the Czech Republic Viewed through the 'Lens' of the Model Scenario in Europe]. In: Teacher Education between Theory and Practice, 1. vyd., Agrigento: Asssociation for Teacher Education in Europe, 2004, s. 36-37, stať ve sborníku evropské konference

Starý, Karel (autor statě) : Rozdíly v hodnocení třídního klimatu mezi učiteli a žáky. [Differences between Teachers and Students Assessment of Classroom Climate]. In: Profese učitele a současná společnost. XII. Konference České asociace pedagogického výzkumu, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2004, s. 52-52 + příl. CD-ROM [XII. Konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Stará, Jana : Výchova k demokratickému občanství v primární škole. [Education for Democratic Citizenship in Primary School]. 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, 64 s. ISBN 80-7290-162-1, monografie

Stehlíková, Naďa (autor statě a editor sborníku) : Geometrické transformace analyticky. [Geometrical transformations in an analytical way]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 279-298. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní

Stehlíková, Naďa (autor statě a editor sborníku) : Konstruktivistické přístupy k vyučování matematice. [Constructivist approaches to the teaching of mathematics]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 11-22. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní

Syřiště, Ivo (autor statě) : Význam hodnot v soudobém školním vzdělávání. [Importance of values in contemporary school education]. In: Profese učitele a současná společnost. XII. Konference České asociace pedagogického výzkumu, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2004, s. 31-31 + příl. CD-ROM [XII. Konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Šmejkalová, Martina (autor statě) : Sociálně klasifikační funkce osobních jmen v Kronice české Václava Hájka z Libočan. [Social classification functions of individual names in Václav Hájek z Libočan Czech Chronicle]. In: Vlastní jméno jako prostředek sociální symboliky, edit.: Kvítková, Naděžda, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 22-33. ISBN 80-7290-185-0, stať ve sborníku ostatní

Šmejkalová, Martina (autor statě) : Vybrané problémy syntaxe v jazykové výchově na základní škole. [Choosen problems of syntax in language education at Primary School]. In: Didaktické studie I. Kapitoly z moderní didaktiky češtiny, edit.: Hájková, Eva, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2004, s. 71-85. ISBN 80-7290-197-4, stať ve sborníku ostatní

Štech, Stanislav : Angažovanost rodičů ve školní socializaci dětí. [The Involvement of Parents in the School Socialization of Children]. In: Pedagogika, roč. 54, 2004, č. 4, s. 374-388. ISSN 0031-3815, původní článek

Štech, Stanislav (autor kapitoly) : Děti v bilancích svého 'poznání'. [Pupils at the end of the Basic School through their 'accounts of knowledge ']. In: Čeští žáci po deseti letech, 1. vyd., Praha: UK - PedF, 2004, s. 124-146. ISBN 80-7290-200-8, monografie

Štech, Stanislav (autor statě) : Le rapport au savoir des éleves tcheques dix ans apres: a-t-il changé ? [Czech pupils and the knowledge - what they 'learned' (A comparative study 1992 vs. 2002)]. In: Résumés des contributions de la 7e Biennale de l'Éducation et de la Formation, edit.: INRP-APRIEF, 1. vyd., Lyon: INRP, 2004, s. 326-326. ISBN 2-7342-0955-1, stať ve sborníku ze světové konference

Štech, Stanislav : O vlamování se do otevřených dveří. [On Breaking into Open Doors]. In: Pedagogika, roč. 54, 2004, č. 2, s. 173-175. ISSN 0031-3815, původní článek

Štech, Stanislav : Pojetí vztahu rodiny a školy. [The Concept of the Relationship between Family and School]. In: Pedagogika, roč. 54, 2004, č. 4, s. 372-373. ISSN 0031-3815, původní článek

Štech, Stanislav : Psychodidaktika jako obrat k účinnému vyučování: Komentář na okraj Kansanenovy úvahy Didaktika a její vztah k pedagogické psychologii. [Psycho-didactics as a Turn to the Theme of Efficient Education: a Comment on Kansanen's Essay Didactics and Its relationship to Educational psychology]. In: Pedagogika, roč. 54, 2004, č. 1, s. 58-63. ISSN 0031-3815, původní článek

Štípek, Jiří (autor statě) : Elementaristika informační výchovy. [Specific System approach to ICT education]. In: Sborník přednášek a programů mezinárodní konference Pedagogický software 2004, 1. vyd., České Budějovice: Scientific pedagogical publishing, 2004, s.77-81. ISBN 80-58645-46-7, stať ve sborníku z celostátní konference

Štípek, Jiří (autor statě) : Rozvoj prostorové představivosti v systému informační elementaristiky. [Depth perception encoraging in the system of ICT education]. In: Sborník Didinfo 2004, 1. vyd., Banská Bystrica: FPV UMB, 2004, s. 65-70., stať ve sborníku z celostátní konference

Tomková, Anna (autor statě) : Podněty z programu RWCT k proměnám pedagogických disciplín a praxe v přípravném vzdělávání učitelů primárních škol. [Impulses from RWCT program for changes in the field of pedagogical subjects and practice in undergraduate education of teachers for primary school]. In: Profese učitele a současná společnost, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2004, s. 22-22 + příl. CD ROM [XII. konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Tomková, Anna (autor kapitoly) : Portfolio v přípravě učitelů primární školy. [Portfolio in the preparation of primary school teachers]. In: Současné proměny vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 180-190. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Trch, Milan - Zapotilová, Eva (autor statě) : Problémy, výzvy a diskuse - prostředky motivace při vyučování matematice. [Problems, challenges and discussions - tools of motivation in teaching mathematics]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004, s. 203-212. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní

Uhlířová, Jana (autor kapitoly) : Evropská dimenze ve vzdělávání učitelů primární školy. [European dimension in the primary teachers' training program]. In: Současné proměny vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 205-210. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Vašutová, Jaroslava - Kotásek, Jiří (pořadatel) : Profese učitele a současná společnost. konference

Vašutová, Jaroslava (autor statě) : Jiří Kotásek - významná osobnost české pedagogiky (medailon k životnímu jubileu). [Jiri Kotasek - the personage of Czech pedagogy (medailon towards jubilee)]. In: Česká pedagogika: proměny a výzvy. Sborník k životnímu jubileu profesora Jiřího Kotáska, edit.: Walterová, Eliška, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 178-184. ISBN 80-7290-169-9, stať ve sborníku ostatní

Vašutová, Jaroslava : Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. [Teaching profession in the Czech educational context]. 1. vyd., Brno: Paido, 2004, 190 s. ISBN 80-7315-082-4, monografie

Vašutová, Jaroslava (autor statě) : Proměny profese učitele v současnosti. [Changes of teaching profession at prezent]. In: Profese učitele a současná společnost. XII. konference České asociace pedagogického výzkumu, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2004, s.14-14 + příl. CD-ROM [XII. konference ČAPV. Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Vašutová, Jaroslava : Rekonstrukce vysokoškolského studia: strukturování a modularizace. [Reconstruction of higher education study: structuring and modularization]. In: Academia, roč. 15, 2004, č. 2, s. 20-25. ISSN 1335-5864, původní článek

Vašutová, Jaroslava : Strategie vysokoškolské výuky. [Strategy of university teaching]. In: Academia, 2004, č. 3, s. 34-39. ISSN 1335-5864, původní článek

Vašutová, Jaroslava : Vysokoškolské vzdělávání jako žhavý problém současnosti. [University education as up-to-date problem]. In: Academia, roč. 15, 2004, č. 1, s. 11-16. ISSN 1335-5864, původní článek

Viktorová, Ida (autor statě) : Hledání budoucnosti v kontextu změn rodinné a školní situace. [Future in the context of changes in the school and the family]. In: Profese učitele a současná společnost, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2004, s. 54-54 + příl. CD-ROM [XII. konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Viktorová, Ida (autor kapitoly) : Představy o budoucnosti. [Ideas on the future]. In: Čeští žáci po deseti letech, 1. vyd., Praha: UK - PedF, 2004, s. 147-168. ISBN 80-7290-200-8, monografie

Viktorová, Ida : Změny rodičovského vztahu ke škole a vzdělávání dětí. [Changes in the relationship of parents to the school and the education of children]. In: Pedagogika, roč. 54, 2004, č. 4, s. 389-405. ISSN 0031-3815, původní článek

Walterová, Eliška a kol. : Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. [The role of school in the development of educational culture]. 1. vyd., Brno: Paido, 2004, 502 s. (2 sv.). ISBN 80-7315-083-2, monografie

Walterová, Eliška (autor kapitoly) : 1. Východiska. [1. Starting points]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 15-47. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Walterová, Eliška (autor kapitoly) : 2. Vývoj české školy, část 2.1, 2.2, 2.3. [2. Development of the Czech school, 2.1,2.2,2.3]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 49-67. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Walterová, Eliška (autor statě a editor sborníku) : Česká pedagogika: Reflexe oboru v expertním šetření. [Czech education science: changes and challenges]. In: Česká pedagogika: proměny a výzvy, edit.: Walterová, Eliška, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogikcá fakulta, 2004, s. 7-20. ISBN 80-7290-169-9, stať ve sborníku z celostátní konference

Walterová, Eliška (autor statě) : K vývoji a stavu české pedagogiky. [Development and present state of the Czech education science]. In: Profese učitele a současná společnost. XII. Konference České asociace pedagogického výzkumu, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2004, s. 26-26 + příl. CD-ROM [XII. Konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference

Walterová, Eliška (autor statě) : Proměny školního kurikula, jeho tvorba a projektování. [Changes of the school curriculum and the development]. In: Konferencia o školskom kurikule, edit.: Hrdina, L., 1. vyd., Bratislava: MC Bratislava, 2003, s. 5-21. ISBN 80-8052-186-7, stať ve sborníku z evropské konference

Walterová, Eliška - Černá, Markéta (autor kapitoly) : 3.1 Civilizační a kulturní faktory a trendy. [3.1 Civilization and cultural factors and trends]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 83-106. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Walterová, Eliška - Kofroňová, Olga (autor kapitoly) : 6. Kurikulum a jeho proměny, 6.1 - 6.5. [6. Curriculum and curricular changes]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 223-254. ISBN 80-7513-083-2, monografie

Walterová, Eliška - Kotásek, Jiří (autor kapitoly) : Závěrečná rozvaha. [Final considerations]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 2. díl, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 485-492. ISBN 80-7315-083-2, monografie

Wildová, Radka (autor kapitoly) : Model předmětové didaktiky v přípravě učitelů pro 1.stupeň ZŠ. [The model of the subject-didactics in the teacher education for primary school teachers]. In: Současné proměny vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 174-180. ISBN 80-7315-081-6, monografie

Zapotilová, Eva (autor statě) : Postoje studentů k matematice a možnosti jejich změn. [Attitudes of university students to mathematics and possibilities of their changes]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004, s. 159-180. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní

Zhouf, Jaroslav (autor statě) : Tvorba diagnostických úloh z matematiky. [The Creation of Diagnostic Problems in Mathematics]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2004, s. 311-324. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní

Ziegler, Václav (pořadatel) : Příprava učitelů biologie, geologie a ekologické výchovy v podmínkách strukturovaného studia. konference

Ziegler, Václav (pořadatel) : Seminář zástupců pedagogických fakult k výuce ekologické výchovy v podmínkách strukturovaného studia. workshop

Ziegler, Václav (pořadatel) : Výsledky výzkumného záměru v publikační činnosti pracovníků katedry BEV. výstava




Návrat