Bendl, Stanislav : Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. [How to prevent non-disciplinary behaviour and means of disciplinary precautions]. 1. vyd., Praha: ISV, 2004, 208 s. ISBN 80-86642-14-3, monografie
Bendl, Stanislav : Kázeňské problémy ve škole. [Disciplinary problems in school]. 1. vyd., Praha: Triton, 2004, 263 s. ISBN 80-7254-453-5, monografie
Bendl, Stanislav : Neukázněný žák. Cesta institucionální pomoci. [Non-disciplined pupil. Ways of institutional help]. 1. vyd., Praha: ISV, 2004, 100 s. ISBN 80-86642-36-4, příručka
Bendl, Stanislav (autor kapitoly) : Školní řády a jejich tvorba. [School rules and their creation]. In: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 328-341. ISBN 80-7315-083-2, monografie
Bendl, Stanislav : Vliv výchovy v rodině na kázeň žáků ve škole. [Influence of upbringing in family and discipline of pupils in school]. In: Pedagogická orientace, 2004, č. 3, s. 2-20. ISSN 1211-4669, původní článek
Byčkovský, Petr (přednášející) : Admission to Higher Education in the Czech Republic: Efforts to Change the Culture of Testing. [Admission to Higher Education in the Czech Republic: Efforts to Change the Culture of Testing]. New York (USA): 2004, 90 min., 22.4.2004, nepublikovaná přednáška, pro: College Board
Byčkovský, Petr : Inovace obsahu dvou kurzů doktorského studia v oboru Pedagogika. [An innovation of two graduate courses in the field of education]. UK Praha: 2004, 18 s., výzkumná zpráva nepublikovaná, pro: MŠMT
Byčkovský, Petr - Feberová, Jitka (autor statě) : Příprava a vyhodnocování didaktických testů. [Achievement tests planning and scoring]. In: Sborník příspěvků MEDSOFT 2004, 1. vyd., Praha: Agentura Action M, 2004, s. 7-12. ISBN 80-86742-04-0, stať ve sborníku z celostátní konference
Byčkovský, Petr - Kotásek, Jiří (autor statě) : Nástin revize Bloomovy taxonomie. [An outline of Bloom's taxonomy revision]. In: Historie a perspektivy didaktického myšlení, edit.: Vališová, Alena, 1. vyd., Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum, 2004, s. 203-221. ISBN 80-246-0914-2, stať ve sborníku ostatní
Byčkovský, Petr - Kotásek, Jiří : Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: Revize Bloomovy taxonomie. [A new theory for cognitive goals classification: A Bloom's taxonomy revision]. In: Pedagogika, roč. 54, 2004, č. 3, s. 227-242. ISSN 0031-3815, původní článek
Mazáčová, Nataša : Pedagogika a výzvy nové doby. [Pedagogy and challenges of the new era]. In: Pedagogické spektrum, roč. 13, 2004, č. 7/8, s. 107-110. ISSN 1335-5589, recenze
Mazáčová, Nataša (autor kapitoly) : Učební úlohy jako inovativní prvek ve výuce obecné didaktiky a pedagogické praxe. [Teaching tasks as innovative element for education in didactics and practical teacher training]. In: Současné proměny vzdělávání učitelů, 1. vyd., Brno: Paido, 2004, s. 243-251. ISBN 80-7315-081-6, monografie
Prokop, Jiří (autor kapitoly) : Inovační strategie školství v Maďarsku. [The innovation of the Hungarian school system]. In: Inovace školských systémů, 1. vyd., Praha: ISV, 2003, s. 135-162. ISBN 80-86642-17-8, monografie
Prokop, Jiří : Ondrejkovič, P. Socializácia v sociológii výchovy. [Ondrejkovič, P. Socialisation in the sociology of education]. In: Pedagogická orientace, 2004, č. 3, s. 134-135, orig.: Ondrejkovič, P.: Socializácia v sociológii výchovy. ISSN 1211-4669, recenze
Prokop, Jiří : Ondrejkovič, P. Základy sociológie mládeže. [Ondrejkovič, P. Basics of Youth (Juvenile) Sociology]. In: Mládež a spoločnosť, roč. 10, 2004, č. 4, s. 78-81, orig.: Ondrejkovič, P.: Základy sociológie mládeže. ISSN 1335-1109, recenze
Prokop, Jiří : Pedagogika 1, 2. [Pedagogy - 1st and 2th]. In: Pedagogická orientace, 2004, č. 3, s. 129-132, orig.: Kwieciński, Z. - Śliwerski, B.: Pedagogika 1, 2. ISSN 1211-4669, recenze
Prokop, Jiří (autor kapitoly) : Problémy inovační politiky v polském školství. [The problems of the innovation policy in the Polish educational system]. In: Inovace školských systémů, 1. vyd., Praha: ISV, 2003, s. 201-228. ISBN 80-86642-17-8, monografie
Prokop, Jiří (autor statě a editor sborníku) : Skrytý program školy a role učitele. [Hidden programme of the role of the teacher]. In: Výchova v kontextu sociálních proměn, edit.: Knotová, Dana - Prokop, Jiří - Švec, Vlastimil, 1. vyd., Brno: Konvoj, 2004, s. 56-66. ISBN 80-7302-087-4, stať ve sborníku z celostátní konference
Prokop, Jiří (autor statě) : Skrytý program ve škole. Funkcionalita ve výchově a vzdělávání. [The hidden programme at school. Functionality in education]. In: Kapitoly z teórie výchovy, edit.: Darák, Miroslav, 1. vyd., Prešov: Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity, 2004, s. 237-246. ISBN 80-8068-255-0, stať ve sborníku z evropské konference
Prokop, Jiří : Teorie odškolnění - Illichova a Freireho radikální kritika školy. [The theory of deschooling - Illich's and Freire's criticism of the school]. In: Pedagogická orientace, 2004, č. 1, s. 5-15. ISSN 1211-4669, původní článek
Prokop, Jiří (autor překladu a editor sborníku) : Utváření sociálních kompetencí dětí a mládeže v institucionalizované edukaci. [Forming of the social competences of children and adolescents within institutionalised education]. In: Výchova v kontextu sociálních proměn, edit.: Švec, V. - Knotová, D. - Prokop, J., 1. vyd., Brno: Konvoj, 2004, s. 131-137, orig.: Zukiewicz, Arkadiusz: Tworzenie kompetencji spolecznych dzieci i mlodych ludzi w edukacji zinstytucyonalizowanej. ISBN 80-7302-087-4, sborník
Rambousek, Vladimír - Byčkovský, Petr : Inovace programového a prostředí a vzdělávání učitelů pro podporu tvůrčích aktivit v oblasti ICT na UK, PedF. [Innovation of program environment and teacher's training for supporting creative activities in the field of ICT on Faculty of Education of Charles University in Prague]. UK v Praze, PedF: 2004, 6 s., závěrečná grantová zpráva, pro: MŠMT ČR