Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Adler, Jill - Arcavi, Abraham - Helenius, Ola - Nordbeck, Patrick - Novotná, Jarmila a kol. (autor statě) : Summary of the Discussion in Group 3. [Summary of the Discussion in Group 3]. In: Educating for the Future, edit.: Strässer, Rudolf - Brandell, Gerd - Grevholm, Barbro - Helenius, Ola, 1. vyd., Malmö: Royal Swedish Academy of Science, 2004, s. 201-202. ISSN 1102-4771, stať ve sborníku ze světové konference
Adler, Jill - Ball, Deborah - Krainer, Konrad - Lin, Fou-Lai - Novotná, Jarmila (autor statě) : Research on Mathematics Teacher Education: Mirror Images of an Emerging Field. [Research on Mathematics Teacher Education: Mirror Images of an Emerging Field]. In: ICME 10 2004. Abstracts, Plenary and Regular lectures, 1. vyd., Copenhagen: ICME 10, 2004, s. 13-15, stať ve sborníku ze světové konference
Clanché, Pierre - Novotná, Jarmila (autor statě) : Formy testování znalostí a dovedností žáků. Pracovní dílna. [Forms of students' knowledge and skills testing. Workshop]. In: Sborník příspěvků Jarní škola doktorských studií 2004, edit.: Šulista, Marek, 1. vyd., Praha: UK-PedF-Oborová rada Didaktika matematiky, 2004, s. 13-18, stať ve sborníku z celostátní konference
Hadj Moussová, Zuzana - Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila : Zábrany v učení. [Barriers in learning]. In: Pedagogika, roč. 54, 2004, č. 1, s. 34-47. ISSN 0031-3815, původní článek
Hejný, Milan (autor statě) : Dominanty matematické přípravy budoucího učitele. [Dominant features of nathematical preparation of pre-service primary teacher]. In: Cesty (k) poznávání matematice primární školy, edit.: Uhlířová, Martina, 1. vyd., Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2004, s. 112-118. ISBN 80-244-0818-X, stať ve sborníku z celostátní konference
Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Chyba jako prvek edukační strategie učitele. [Error as an element of teacher's strategy of education]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 63-80. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan (autor statě) : Komentarz dydaktyczny do interakcji nauczyciel (student) - uczeń. [Didactical commentary to interaction teacher/student - pupil]. In: Student jako wazne ogniwo jakości ksztalcenia, edit.: Jankowski, Kazimierz - Sitarska, Barbara - Tkaczuk, Cezary, 1. vyd., Siedlece: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, 2004, s. 177-189. ISBN 80-7051-294-1, stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Komunikační a interakční strategie učitele. [Communicative and interactive strategy of a teacher on mathematical lesson]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 43-61. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Koncepce matematické přípravy budoucích učitelů 1. stupně. [Conception of mathematical preparation of pre-service primary teachers]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 181-201. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Mechanismus poznávacího procesu. [Mechanism of knowing process]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 23-42. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan : Ponimajem li my, cto uceniki ponimajut v matematike? [Understanding Students' Understanding Mathematics]. In: Peremena, peremena, roč. 5, 2004, č. 2, s. 13-19. ISSN 1392-9496, původní článek
Hejný, Milan (autor statě) : Understanding and structure. [Understanding and structure]. In: Proceedings of the Third Conference of the European Research in Mathematics Education III [CD-ROM], edit.: Mariotti, Maria Alessandra, 1. vyd., Pisa: Universita di Pisa, 2004, stať ve sborníku z evropské konference
Hejný, Milan : Understanding Students' Understanding Mathematics. [Understanding Students' Understanding Mathematics]. In: Thinking Classroom, roč. 5, 2004, č. 2, s. 13-19. ISSN 1392-947X, původní článek
Hejný, Milan : Vnímanie chyby. [Understanding students' error]. In: Kritické listy, 2004, č. 13, s. 16-16. ISSN 1214-5823, popularizující článek
Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Záporná čísla. [Negative numbers]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 327-342. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan : Závěrečná zpráva grantu GAČR. [Final report of the grant GAČR]. PedF UK Praha: 2004, 27 s., závěrečná grantová zpráva, pro: GAČR
Hejný, Milan (autor statě a eitor sborníku) : Zlomky. [Fractions]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 343-356. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan - Jirotková, Darina (přednášející) : Grid - The bridge between geometry and arithmetic. [Grid - The bridge between geometry and arithmetic]. PedF UK Praha: 2004, 18 vyuč. hod., 11.-18.1.2004, nepublikovaná přednáška, pro: Socrates Comenius
Hejný, Milan - Jirotková, Darina (autor statě) : Grid - The bridge between geometry and arithmetic. [Grid - The bridge between geometry and arithmetic]. In: Empowering mathematics teachers for the improvement of school mathematics, edit.: Kubínová, Marie - Littler, Graham H., 2. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 51-90. ISBN 80-7290-180-X, stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Classification as a tool for building structure. [Classification as a tool for building structure]. In: Proceedings PME 28, edit.: Hoines, M.J. - Fuglestad, A.B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 316-316. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference
Hejný, Milan - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Diagnostikování strukturotvorné kognitivní schopnosti klasifikovat (v matematice). [Diagnosing structure-created cognitive ability to classify (in mathematics)]. In: Matematika v škole zajtra a dnes, edit.: Gunčaga, Ján - Takáč, Zdenko, 1. vyd., Ružomberok: Katolícka Univerzita v Ružomberku, 2004, s. 23-28. ISBN 80-89039-97-9, stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan - Kratochvílová, Jana (přednášející) : Klasifikace, hierarchizace, schematizace a izomorfismus jako kognitivní funkce. [Classification, hierarchization, schematization and correspondence as cognitive functions]. Bratislava: 2004, 180 min. (4x), 10.2.-13.2.2004, nepublikovaná přednáška, pro: Metodické centrum, Bratislava
Hejný, Milan - Littler, Graham H. (autor statě a editor sborníku) : Process of gaining knowledge. [Process of gaining knowledge]. In: Empowering mathematics teachers for the improvement of school mathematics, edit.: Kubínová, Marie - Littler, Graham H., 2. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 7-16. ISBN 80-7290-180-X, stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan - Stehlíková, Naďa (autor statě) : Didactic Simulation - Approaching Deep Ideas in Geometry. [Didactic Simulation - Approaching Deep Ideas in Geometry]. In: Proceedings of ICME 10, 1. vyd., Denmark: 2004, http://www.icme-10.dk, TSG1, stať ve sborníku ze světové konference
Hejný, Milan - Tichá, Marie : Matematické příběhy, příběh osmý: Vánoční turnaj. [Mathematical stories, the eight story: Christmas tournament]. In: Učitel matematiky, roč. 12, 2004, č. 2, s. 80-89. ISSN 1210-9037, popularizující článek
Hejný, Milan - Tichá, Marie : Matematické příběhy, příběh devátý: Hádky řešte NIM-EM. [Mathematical stories, Neinth story: Quarrels deal with the NIM]. In: Učitel matematiky, roč. 12, 2004, č. 3, s. 143-150. ISSN 1210-9037, popularizující článek
Hejný Milan - Jirotková Darina (autor statě a editor sborníku) : Svět aritmetiky a svět geometrie. [World of arithemtic and geometry]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 125-135. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní
Hejný Milan - Jirotková Darina (autor statě) : The key role of tasks for the development of future primary teachers' teaching style. [The key role of tasks for the development of future primary teachers' teaching style]. In: ICME 10, edit.: ICME 10, 1. vyd., Copenhagen: 2004, http://www.ICME10.dk, stať ve sborníku ze světové konference
Herman, Jan - Ilucová, Lucia - Kremsová, Veronika - Přibyl, Jiří - Stehlíková, Naďa a kol. (autor statě) : Images of Fractions as Processes and Images of Fractions in Processes. [Images of Fractions as Processes and Images of Fractions in Processes]. In: Proceedings of PME28. Vol. 4, edit.: Hoines, Marit J. - Fuglestad, Anne B., 1. vyd., Bergen, Norway: Bergen University College, 2004, s. 249-256. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila - Pípalová, Renata (autor statě) : Assessment Instruments for Classes Integrating Mathematics and Foreign Language Teaching. [Assessment Instruments for Classes Integrating Mathematics and Foreign Language Teaching]. In: ICME 10, Topic Study group 27, edit.: van den Heuvel - Panhuizen, Marja - Romberg, Tom, 1. vyd., Copenhagen: ICME 10, 2004, http://www.icme-organisers.dk/ tsg27/papers/16_Hofmannova_et_al_fullpaper.pdf, stať ve sborníku ze světové konference
Hošpesová, Alena - Novotná, Jarmila (přednášející) : Teachers as researchers. Discussion group. [Teachers as researchers. Discussion group]. Poděbrady: 2004, 180 min., 21.-29.8.2004, nepublikovaný příspěvek, pro: YERME Summer School
Jančařík, Antonín (autor statě) : Algoritmy ve výuce matematiky. [Algorithms in the maths education]. In: 9. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, edit.: Ausbergerová, Marie - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Plzeň: Vydavatelský servis, 2004, s. 95-98. ISBN 80-86843-01-7, stať ve sborníku z celostátní konference
Jančařík, Antonín : Dělitelnost. [Divisibility]. http://class.autocont.cz :8080/Delitelnost.ims, Praha: 2004, 26 kB, nekomerční datový soubor, pro: Mezinárodní soutěž
Jančařík, Antonín (autor kapitoly) : Prezentace. [Presentation]. In: S počítačem do Evropy, 1. vyd., Brno: Computer Press, 2004, s. 118-133. ISBN 80-251-0227-0, učebnice ostatní
Jančařík, Antonín (autor kapitoly) : Základní pojmy informačních technologií. [Concept of Information Technology (IT)]. In: S počítačem do Evropy, 1. vyd., Brno: Computer Press, 2004, s. 37-55. ISBN 80-251-0227-0, učebnice ostatní
Jirotková, Darina (přednášející) : Didaktická hra se zaměřením na rozvíjení představ o geometrických pojmech - hra SOVA a její modifikace a využití ve výuce geometrie 2. stupně ZŠ. [Didactic game as a way of improving images of geometrical concepts - YES-NO game and its modification and use in the teaching of geometry at the basic school]. Trutnov: 2004, 90 min., 29.3.2004, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum
Jirotková, Darina (autor statě) : Grid-paper Geometry. [Grid-paper Geometry]. In: International Perspectives on Learning and Teaching Mathematics, edit.: Clarke, B. - Clarke, D.M. - Emanuelsson, G. - Johansson, B. - Lambdin, D.V. - Lester, F.K. - Walby, A. - Walby, K., 1. vyd., Goteborg: Goteborg University, NCM, Sweden, 2004, s. 173-187. ISBN 91-85143-01-4, stať ve sborníku ostatní
Jirotková, Darina (autor statě) : Hra SOVA a její využití v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. [The game OWL and its use in primary school teachers training]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 247-268. ISBN 80-7290-189-3 (2. sv.), stať ve sborníku ostatní
Jirotková, Darina (autor statě) : Konstruktivistický přístup k vyučování geometrii. [Constructivist approach to teaching geometry]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 213-235. ISBN 80-7290-189-3 (2. sv.), stať ve sborníku ostatní
Jirotková, Darina (přednášející) : Learning about solids. [Learning about solids]. Karlstadt (Sweden): 2004, 90 min.(2x), 17.5. a 19.5.2004, nepublikovaná přednáška, pro: University of Karlstadt
Jirotková, Darina - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Dva postupy při vyvození Pickovy formule v kurzu geometrie pro budoucí učitele. [Two approaches to discovery of Pick's formula in the course Geometry for future primary teachers]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 269-278. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní
Jirotková, Darina - Kratochvílová, Jana (přednášející) : Komparativní studie konstruktivistických přístupů ve vyučování jednoho geometrického tématu. [Comparative study of constructivistic approaches to teaching of one topic in geometry]. Varšava (Polsko): 2004, 30 min., 19.11.2004, nepublikovaná přednáška, pro: Instytut Matematyki Uniwersytetu Warszawskiego
Jirotková, Darina - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Nedorozumění v komunikaci učitel - žák/student. [Misunderstanding in communication teacher - pupil/student]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 81-92. ISBN 80-7290-189-3 (1.sv.), stať ve sborníku ostatní
Jirotková, Darina - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Zkušenosti s přípravou budoucího učitele primární pedagogiky v geometrii. [Experiences with preparation of future primary teachers in geometry]. In: Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, edit.: Uhlířová, Martina, 1. vyd., Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2004, s. 119-125. ISBN 80-244-0818-X, stať ve sborníku z celostátní konference
Jirotková, Darina - Littler, Graham (autor statě) : Insight into pupils' understanding of infinity in geometrical context. [Insight into pupils' understanding of infinity in geometrical context]. In: Proceedings PME 28. Vol. 3, edit.: Hoines, M.J. - Fuglestad, A.B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 97-104. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference
Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa (autor statě) : Constructivist approaches in the education of future teachers, case of geometry. [Constructivist approaches in the education of future teachers, case of geometry]. In: Proceedings PME 28. Vol. 1, edit.: Hoines, M.J. - Fuglestad, A.B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 383-383. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference
Kaslová, Michaela (autor statě) : Communication and interpretation of the solution. [Communication and interpretation of the solution]. 2004, http://www.icme-10dk/TG25, stať ve sborníku ze světové konference
Kaslová, Michaela (autor statě) : Komunikace a interpretace řešení. [Communication and iterpretation of the solution]. In: Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, edit.: Uhlířová, Martina, 1. vyd., Olomouc: UP v Olomouci, 2004, s. 130-138. ISBN 80-244-0818-X, stať ve sborníku z celostátní konference
Kaslová, Michaela (autor statě) : Komunikace na 1. st. ZŠ - úlohy přejaté ze zahraničí a jejich úskalí. [Communication at Primary school - foreign mathematic problems - integration and difficulties]. In: 9. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, edit.: Ausbergerová, Marie - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Plzeň: Vydavatelský servis, 2004, s. 111-118. ISBN 80-86843-01-7, stať ve sborníku z celostátní konference
Kaslová, Michaela (autor statě) : Písmena v matematice na prvním stupni. [Letters in mathematics at Primary school]. In: Dva dny s didaktikou matematiky, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: KMDM UK v Praze, PedF, 2004, s. 63-72. ISBN 80-7290-173-7, stať ve sborníku ostatní
Kaslová, Michaela : Počítání do tisíce. [Caunting from 0 to 1 000]. 1. vyd., Praha: SPN, 2004, 40 s. ISBN 80-7235-277-6, učebnice ostatní
Kaslová, Michaela (autor překladu) : Rituály v hodinách matematiky na prvním stupni. [The ritual in mathematics at Primary school]. In: Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, edit.: Uhlířová, Martina, 1. vyd., Olomouc: UP Pedf, 2004, s. 165-170. ISBN 80-244-0818-X, sborník
Kaslová, Michaela (autor statě) : Žák vstupující do školy. [Pupil at the first year at Primary school]. In: Dva dny s didaktikou matematiky, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: KMDM UK v Praze, PedF, 2004, s. 101-104. ISBN 80-7290-173-7, stať ve sborníku z celostátní konference
Kaslová, Michaela - Fialová, Dana : Geometrie a slovní úlohy - matematika ve 2. ZŠ. [Geometry and word-problems - mathematics at the second class at Primary school]. 1. vyd., Praha: SPN, 2004, 40 s. ISBN 80-7235-245-8, učebnice ostatní
Kaslová, Michaela - Fialová, Dana : Počítání do dvaceti - matematika v 1. ročníku ZŠ. [Counting from 0 to 20 - mathematics at the first classs at Primary school]. 1. vyd., Praha: SPN, 2004, 40 s. ISBN 80-7235-242-3, učebnice ostatní
Kaslová, Michaela - Fialová, Dana : Počítání do sta. [The cauthing from 0 to 100]. 1. vyd., Praha: SPN, 2004, 40 s. ISBN 80-7235-244-X, učebnice ostatní
Kaslová, Michaela - Malá, Romana : Geometrie a slovní úlohy - matematika ve 3. ročníku ZŠ. [Geometry and word-problems - mathematics at the third class at Primary school]. 1. vyd., Praha: SPN, 2004, 40 s. ISBN 80-7235-278-4, učebnice ostatní
Kilpatrick, Jeremy - Barton, Bill - Carlgren, Ingrid - Flodström, Anders - Novotná, Jarmila a kol. (autor statě) : Panel Discussion on the Preparation of Mathematics Teachers. [Panel Discussion on the Preparation of Mathematics Teachers]. In: Educating for the Future, edit.: Strässer, Rudolf - Brandell, Gerd - Grevholm, Barbro - Helenius, Ola, 1. vyd., Malmö: Royal Swedish Academy of Science, 2004, s. 77-102. ISSN 1102-4771, stať ve sborníku ze světové konference
Koman, Milan (autor statě) : Objevujeme krásu aritmetiky a geometrie číselných dvojčat. [We discover the beauty of arithmetics and geometry of number twins]. In: Jak učit matematice žáky ve věku 10-15 let, edit.: Stehlíková, Naďa - Roubíček, Filip, 1. vyd., Praha: Universita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Matematická pedagogická sekce JČMF, 2004, s. 43-49. ISBN 80-7290-171-0, stať ve sborníku z celostátní konference
Koman, Milan (autor kapitoly) : Pravidelnosti aritmetiky a geometrie číselných dvojčat. [Patterns in the arithmetics and in the geometry of number twins]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, 1. vyd., Praha: Universita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 391-407. ISBN 80-7290-189-3, monografie
Koman, Milan - Fritsch, Rudolf : Posviťme si s Cabri do méně známých a neznámých zákoutí geometrie. Část I: Co víme a nevíme o Apolloniově kružnici. [Lighten we with Cabri into less known and unknown corners of geometry. Part I]. In: Matematika - fyzika - informatika, roč. 13, 2004, č. 9, s. 513-525. ISSN 1210-1761, původní článek
Koman, Milan - Fritsch, Rudolf : Posviťme si s Cabri do méně známých a neznámých zákoutí geometrie. Část II: O trojúhelníku a třech Apolloniových kružnicích. [Lighten we with Cabri into less known and unknown corners of geometry. Part II. On a triangle and three Apollonois circles]. In: Matematika - fyzika - informatika, roč. 14, 2004, č. 2, s. 65-77. ISSN 1210-1761, původní článek
Kratochvílová, Jana (přednášející) : Dva základní přístupy k vyučování matematice. Netradiční matematická prostředí. [Two basic approaches to teaching mathematics. Non-traditional mathematical environments]. Praha: 2004, 90 min., 25.2.2004, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Praha
Kratochvílová, Jana (autor statě) : Educator-Teacher Interaction (Fragment of a Case Study). [Educator-Teacher Interaction (Fragment of a Case Study)]. In: ICME 10, TSG23, Kodaň: 2004, http://www.icme-10.dk, stať ve sborníku ze světové konference
Kratochvílová, Jana (autor statě) : Jak Klára měnila své pedagogické přesvědčení. [How Klara changed her pedagogical belief]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 299-310. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní
Kratochvílová, Jana (přednášející) : Kognitivní funkce podílející se při tvorbě struktury: klasifikace, hierarchizace, schematizace a izomorfismus. [Cognitive function participating in structuralization: classification, hierarchization, schematization and morfizm]. Bratislava: 2004, 180 min.(4x), 9.2.-13.2.2004, nepublikovaná přednáška, pro: Metodické centrum Bratislava
Kratochvílová, Jana (autor statě) : Kurz Matematika s didaktikou v oboru Učitelství na speciálních školách. [The course Mathematics Education in specialisation Teaching for special needs]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 237-245. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní
Kratochvílová, Jana (přednášející) : Písemný projev žáka ve vyučování matematice (analýza žákovských řešení úloh a jejich hodnocení). [Pupil's writing in mathematical lessons (analysis of pupils' solutions and assesment)]. Praha: 2004, 90 min., 31.3.2004, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Praha
Kratochvílová, Jana (autor statě) : Triády jako prostředí výzkumu a výuky. [Triads as an environment of research and teaching]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 409-420. ISBN 80-7290-189-3 (2.sv.), stať ve sborníku ostatní
Kratochvílová, Jana (přednášející) : Změna hodnotového systému učitele při vyučování. [Change of teacher's value system in teaching]. Praha: 2004, 90 min., 26.5.2004, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Praha
Kratochvílová, Jana - Swoboda, Ewa (autor statě) : Aspects affecting pupil's thinking in mathematics during interaction researcher - pupil. [Aspects affecting pupil's thinking in mathematics during interaction researcher - pupil]. In: Proceedings of the Third Conference of the European Research in Mathematics Education III [CD-ROM], edit.: Mariotti, Maria Alessandra, 1. vyd., Pisa: Universita di Pisa, 2004, stať ve sborníku z evropské konference
Kubínová, Marie (autor statě) : Characteristics of the Project as an Educational Strategy. [Characteristics of the Project as an Educational Strategy]. In: Proceedings of PME28. Part 1, edit.: Hoines, M.J. - Fuglestad, A.B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 317-317. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference
Kubínová, Marie (autor statě) : Charakteristiky projektu. [Characteristics of a Project]. In: Jarný seminář z teórie vyučovania matematiky, edit.: Harminc, Michal, 1. vyd., Košice: Ústav matematických vied Prírodovedeckej fakulty Univerzity P.J. Šafárika, 2004, s. 4-18, stať ve sborníku ostatní
Kubínová, Marie (autor statě) : Didaktika matematiky versus matematika v přípravě učitelů matematiky. [Didactics of mathematics versus mathematics in the preparation of future teachers]. In: Sborník ze setkání kateder připravujících učitele matematiky v České a Slovenské republice, edit.: Rys, P., 1. vyd., Ústí nad Labem: UJEP Ústí nad Labem, 2004, s. 37-43. ISBN 80-7044-595-5, stať ve sborníku z celostátní konference
Kubínová, Marie (autor statě) : Jak připravit učitele matematiky na změny v jejich edukačním stylu. [How to prepare future mathematics teachers for changes in their educational styles]. In: 9. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, edit.: Ausbergerová, Marie - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Plzeň: Vydavatelský servis, 2004, s. 167-174. ISBN 80-86843-01-7, stať ve sborníku z celostátní konference
Kubínová, Marie (přednášející) : Matematika je nezastupitelná aneb jiné pohledy na význam matematiky v učebním plánu základní a střední školy. [Mathematics is irreplaceable or other views on the importance of mathematics in the secondary school curricula]. Jasná (SR): 2004, 60 min., 27.11.2004, nepublikovaná přednáška, pro: JSMF
Kubínová, Marie (autor statě) : Matematika je nezastupitelná aneb jiné pohledy na význam matematiky v učebním plánu základní a střední školy. [Mathematics is irreplaceable or other views on the importance of mathematics in the secondary school curricula]. In: Sborník abstraktů 36. konference slovenských matematikov, edit.: Tőrőková, Lubica - Maršíková, Mária, 1. vyd., Žilina: Žilinská univerzita, FPV, 2004, s. 9-10, stať ve sborníku z evropské konference
Kubínová, Marie (autor statě) : Teaching Mathematics in Czech Schools - Trying a Change. [Teaching Mathematics in Czech Schools - Trying a Change]. In: ICME 10, TSG29, Copenhagen: 2004, http://www.icme-organisers.dk/ tsg29/kubinova_tsg29.pdf, stať ve sborníku ostatní
Kubínová, Marie (přednášející) : Žákovské projekty a práce se žáky talentovanými v matematice. [Students' projects and work with talented students in mathematics education]. Banská Bystrica (SR): 2004, 95 min., 25.11.2004, nepublikovaná přednáška, pro: UMB, Ped. fakulta
Kubínová, Marie (přednášející) : Žákovské projekty a školní vzdělávací programy. [Students' projects and school educational programmes]. Olomouc (ČR): 2004, 110 min., 24.11.2004, nepublikovaná přednáška, pro: UP Olomouc, Ped. fakulta
Kubínová, Marie - Stehlíková, Naďa (autor statě a editor sborníku) : Pupils' projects in school mathematics. [Pupils' projects in school mathematics]. In: Empowering mathematics teachers for the improvement of school mathematics, edit.: Kubínová, Marie - Littler, Graham H., 2. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 51-90. ISBN 80-7290-180-X, stať ve sborníku ostatní
Kubínová, Marie - Stehlíková, Naďa (přednášející) : Pupils' projects in school mathematics. [Pupils' projects in school mathematics]. Praha: 2004, 18 vyuč. hod., 11.-18.1.2004, nepublikovaná přednáška, pro: Socrates Comenius
Leipert, Jiří - Jančařík, Antonín - Očenášek, Vladimír - Poulová Petra - Chábera, Jiří a kol. (autor kapitoly) : Modul 7 - Služby informačních sítí. [Module 7 - Services of the information networks]. In: S počítačem do Evropy, 1. vyd., Brno: Computer Press, 2004, s. 134-149. ISBN 80-251-0227-0, učebnice ostatní
Littler, Graham - Jirotková, Darina (autor statě) : Learning about solids. [Learning about solids]. In: International Perspectives on Learning and Teaching Mathematics, edit.: Clarke, B. - Clarke, D.M. - Emanuelsson, G. - Johansson, B. - Lambdin, D.V. - Lester, F.K. - Walby, A. - Walby, K., 1. vyd., Goteborg: 2004, s. 51-66. ISBN 91-85143-01-4, stať ve sborníku ostatní
Littler, Graham - Jirotková, Darina (autor statě) : Tactile manipulation and communication. [Tactile manipulation and communication]. In: Proceedings PME 28. Vol. 1, edit.: Hoines, M.J. - Fuglestad, A.B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 386-386. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference
Novotná, Jarmila (autor statě) : Analýza didaktických situací zaměřená na slovní úlohy ve vyučování matematice. [Analysis of didactical situations with focus on word problems in teaching mathematics]. In: Sborník příspěvků Jarní škola doktorských studií 2004, edit.: Šulista, Marek, 1. vyd., Praha: UK-PedF-Oborová rada Didaktika matematiky, 2004, s. 26-32, stať ve sborníku z celostátní konference
Novotná, Jarmila (přednášející) : Diagnostika a odstraňování chybných představ. [Diagnosis and elimination of incorrect notions]. Praha: 2004, 120 min., 14.4.2004, nepublikovaná přednáška, pro: Pražské pedagogické centrum
Novotná, Jarmila (přednášející) : Didaktické situace ve vyučování matematice 4 - slovní úlohy. [Didactical situations in teaching mathematics 4 - word problems]. Mladá Boleslav: 2004, 120 min., 24.11.2004, nepublikovaný příspěvek, pro: Služba škole Mladá Boleslav
Novotná, Jarmila (přednášející) : Didaktické situace ve vyučování matematice 3 - analýza testové situace. [Didactic situations in teaching mathematics 3 - an analysis of a test situation]. Mladá Boleslav: 2004, 120 min., 21.4.2004, nepublikovaný příspěvek, pro: Služba škole Mladá Boleslav
Novotná, Jarmila (přednášející) : Hrajeme si v matematice. [Playing in mathematics]. Most, Chomutov: 2004, 120 min., 19.5.2004, 2.6.2004, nepublikovaný příspěvek, pro: Pedagogické centrum Most
Novotná, Jarmila (autor statě a editor sborníku) : Hry a soutěže a jejich vliv na motivační a komunikační klima ve třídě. [Games and Competitions and Their Effect on Motivational and Communication Climate in the Class]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: UK-PedF, 2004, s. 379-390. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní
Novotná, Jarmila (přednášející) : I ve vyučování matematice připravujeme žáky na život ve světě. [Even when teaching mathematics we prepare students for life in our world]. České Budějovice: 2004, 180 min., 28.4.2004, nepublikovaná přednáška, pro: PC České Budějovice
Novotná, Jarmila (přednášející) : I ve vyučování matematice připravujeme žáky na život ve světě plném informací. [Even when teaching mathematics we prepare students for life in our world full of information]. České Budějovice: 2004, 120 min., 21.1.2004, nepublikovaná přednáška, pro: PC České Budějovice
Novotná, Jarmila (přednášející) : Identifikace a motivace talentu v matematice (informace o mezinárodním výzkumu). [Identification and motivation of mathematical talents (information about international research)]. Srní na Šumavě: 2004, 20 min., 12.11.2004, nepublikovaný příspěvek, pro: JČMF
Novotná, Jarmila (přednášející) : Matematické hry a komunikace. [Mathematical games and communication]. Praha: 2004, 120 min., 6.10. a 13.10.2004, nepublikovaný příspěvek, pro: Pražské pedagogické centrum
Novotná, Jarmila (autor statě a editor sborníku) : Matematické objevování založené na řešení úloh. [Mathematical Investigations Based on Problem Solving]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, Praha: UK-PedF, 2004, s. 357-366. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní
Novotná, Jarmila (autor statě) : Modelling the word problem solving processes. An instrument to determine places suitable for teacher's intervention. [Modelling the word problem solving processes. An instrument to determine places suitable for teacher's intervention]. In: ICMI Study 14: Applications and modelling in mathematics education. Pre-Conference Volume, edit.: Henn, Hans-Wolfgang - Blum, Werner, 1. vyd., Dortmund: University of Dortmund, 2004, s. 193-198. ISBN 3-921823-28-5, stať ve sborníku ze světové konference
Novotná, Jarmila (přednášející) : My experiences of working with Guy Brousseau. [My experiences of working with Guy Brousseau]. Utrecht (Holandsko): 2004, 90 min., 14.5.2004, nepublikovaný příspěvek, pro: Universiteit Utrecht, Freudenthal Institute
Novotná, Jarmila (autor statě) : Students' Levels of Understanding of Word Problems. [Students' Levels of Understanding of Word Problems]. In: Proceedings of the Ninth International Congress on Mathematical Education, edit.: Fujita, Hiroshi - Hashimoto, Yoshihiko - Hodgson, Bernard R. - Lee, Penf Yee - Lerman, Stephen - Sawada, Toshio, 1. vyd., Dordrecht: Kluwer, 2004, s. 184-185. ISBN 1-4020-7902-8, stať ve sborníku ze světové konference
Novotná, Jarmila (přednášející) : Vizualizace při budování pojmů a řešení úloh. [Visualization in construction of concepts and when solving problems]. České Budějovice: 2004, 120 min., 26.5.2004, nepublikovaný příspěvek, pro: PC České Budějovice
Novotná, Jarmila (autor statě a editor sborníku) : Zpracování informací při řešení slovních úloh. [Information Processing during Word Problem Solving]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, Praha: UK-PedF, 2004, s. 367-378. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní
Novotná, Jarmila - Hofmannová, Marie (autor statě) : Strategie učení při výuce metodou CLIL. [Learning Strategies in CLIL]. In: IX. Setkání učitelů matematiky ze všech typů škol, edit.: Ausbergerová, Marie - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Plzeň: JČMF - ZU Plzeň, 2004, s. 203-208. ISBN 80-86843-01-7, stať ve sborníku z celostátní konference
Novotná, Jarmila - Horodyská, Jana (autor statě) : Zpracování informací při řešení slovní úlohy. [Information processing when solving word problems]. In: Jak učit matematice žáky ve věku 10 - 15 let, edit.: Stehlíková, Naďa - Roubíček, Filip, 1. vyd., Praha: UK-PedF, 2004, s. 70-79. ISBN 80-7290-171-0, stať ve sborníku z celostátní konference
Novotná, Jarmila - Trch, Milan : Algebra a teoretická aritmetika. Sbírka příkladů. 3. část - Základy algebry. [Algebra and Theoretical Arithmetic. Collection of problems. 3rd part - Basics of algebra]. 2. vyd., Praha: UK-PedF, 2004, 136 s. ISBN 80-7290-190-7, skripta
Pelantová, Alena - Novotná, Jarmila (autor statě) : Nepodceňujeme naše žáky? Objeví žáci samostatně strategie řešení slovních úloh? [Do we underestimate our students? Will students discover solving strategies for word problems independently?]. In: IX. Setkání učitelů matematiky ze všech typů škol, edit.: Ausbergerová, Marie - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Plzeň: JČMF - ZU Plzeň, 2004, s. 229-235. ISBN 80-86843-01-7, stať ve sborníku z celostátní konference
Simpson, Adrian - Stehlíková, Naďa (autor statě) : Molly and Equations in A2: A Case Study of Apprehending Structure. [Molly and Equations in A2: A Case Study of Apprehending Structure]. In: Proceedings of PME28. Vol. 4, edit.: Hoines, Marit J. - Fuglestad, Anne B., 1. vyd., Bergen: Bergen University College, 2004, s. 233-240. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku ze světové konference
Stehlíková, Naďa (přednášející) : Development of students' understanding in advanced mathematical thinking. [Development of students' understanding in advanced mathematical thinking]. Warwick (UK): 2004, 60 min., 13.5.2004, nepublikovaná přednáška, pro: University of Warwick
Stehlíková, Naďa (autor statě a editor sborníku) : Geometrické transformace analyticky. [Geometrical transformations in an analytical way]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 279-298. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní
Stehlíková, Naďa (autor statě a editor sborníku) : Konstruktivistické přístupy k vyučování matematice. [Constructivist approaches to the teaching of mathematics]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 11-22. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní
Stehlíková, Naďa (autor statě a editor sborníku) : Odvození analytického vyjádření podobného zobrazení. [Deducing the analytic expression for similarities]. In: Dva dny s didaktikou matematiky, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 115-120. ISBN 80-7290-173-7, stať ve sborníku z celostátní konference
Stehlíková, Naďa : Projekt Srovnávací geometrie (Rovina - sféra - hemisféra). [Project Comparative geometry (plane, sphere, hemisphere)]. In: Učitel matematiky, roč. 13, 2004, č. 1 (53), s. 1-8, orig.: Lénárt, István: Project Comparative geometry (plane, sphere, hemisphere). ISSN 1210-9037, překlad
Stehlíková, Naďa : Structural Understanding in Advanced Mathematical Thinking. [Structural Understanding in Advanced Mathematical Thinking]. 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004, 236 s. ISBN 80-7290-172-9, monografie
Stehlíková, Naďa (přednášející) : Unit fractions. [Unit fractions]. Karlstadt (Sweden): 2004, 90 min., 17.5. a 19.5.2004, nepublikovaná přednáška, pro: University of Karlstadt
Trch, Milan - Zapotilová, Eva (autor statě) : Problémy, výzvy a diskuse - prostředky motivace při vyučování matematice. [Problems, challenges and discussions - tools of motivation in teaching mathematics]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004, s. 203-212. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní
Zapotilová, Eva (autor statě) : Postoje studentů k matematice a možnosti jejich změn. [Attitudes of university students to mathematics and possibilities of their changes]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004, s. 159-180. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní
Zhouf, Jaroslav (přednášející) : Aritmetické posloupnosti vyšších řádů. [Arithmetics Progressions of Higher Degree]. Janské Lázně: 2004, 180 min., 17.9.-18.9.2004, nepublikovaná přednáška, pro: ÚV MO
Zhouf, Jaroslav (autor statě) : Figurální čísla, Pascalův trojúhelník, aritmetické posloupnosti vyšších řádů. [Figural Numbers, Pascal's Triangle, Arithmetical Progressions of Higher Degree]. In: Dva dny s didaktikou matematiky 2004, sborník příspěvků, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze a Matematická pedagogická sekce JČMF, 2004, s. 31-42. ISBN 80-7290-173-7, stať ve sborníku z celostátní konference
Zhouf, Jaroslav (autor statě) : Chápání významu matematiky (srovnání vztahu k matematice na gymnáziích a průmyslových školách). [The Understanding of the Sense of the Mathematics (the Confrontation of the Stance to Mathematics on Gymnazias and Technical Schools)]. In: Technické lyceum - nový program pro SPŠ, edit.: Šerých, Jakub, 1. vyd., Praha: SPŠST Panská, 2004, s. 3-5, stať ve sborníku z celostátní konference
Zhouf, Jaroslav : Průběžná zpráva grantu GAUK Chování nadaných žáků a studentů v nestandardním prostředí. [Report of the project GAUK Behaviour of talented pupils and students in non-standard contexts]. PedF UK Praha: 2004, 7 s., průběžná grantová zpráva, pro: GAUK
Zhouf, Jaroslav (přednášející) : Tradiční geometrické útvary v netradičních metrikách. [Traditional Geometrical Shapes in Nontraditional Metrics]. Pardubice: 2004, 60 min., 16.9.2004, nepublikovaná přednáška, pro: JČMF a MŠMT
Zhouf, Jaroslav (autor statě) : Tvorba diagnostických úloh z matematiky. [The Creation of Diagnostic Problems in Mathematics]. In: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, edit.: Hejný, Milan - Novotná, Jarmila - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2004, s. 311-324. ISBN 80-7290-189-3, stať ve sborníku ostatní
Zhouf, Jaroslav - Stehlíková, Naďa (autor statě) : Budoucí učitelé matematiky a souvislá pedagogická praxe. [Future Teachers of Mathematics and the Continuous Pedagogical Practice]. In: 9. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, edit.: Ausbergerová, Marie - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Plzeň: Vydavatelský servis, 2004, s. 349-357. ISBN 80-86843-01-7, stať ve sborníku z celostátní konference