Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Hejný, Milan (autor statě) : Additive triangles as an educational environment. [Additive triangles as an educational environment]. In: Proceedings of abstracts from CIEAEM 55, 1. vyd., Plock, Szkola Wyzsza im. Pawla Wlodkowica w Plocku, 2003, s. 25-27, stať ve sborníku z konference
Hejný, Milan : Anatómia slovnej úlohy o veku. [Anatomy of word problems on age]. In: Disputaciones Scientificae, roč. 3, 2003, č. 3, s. 21-32. ISSN 1335-9185, původní článek
Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : Diagnostika aritmetické struktury. [Diagnosis of an arithmetic structure]. In: Zborník príspevkov z letnej školy z teórie vyučovania matematiky Pytagoras 2003, edit.: Burjan, Vladimír - Hejný, Milan - Jány, Štefan, 1. vyd., Bratislava, EXAM, 2003, s. 22-42. ISBN 80-968815-6-6, stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan (autor statě) : Od analýzy aritmetické struktury k její diagnostice. [From the analysis of an arithmetic structure to its diagnosis]. In: Sborník z konference Od činnosti k poznatku, edit.: Coufalová, Jana, 1. vyd., Plzeň, Západočeská univerzita, 2003, s. 95-98. ISBN 80-7082-955-9, stať ve sborníku z konference
Hejný, Milan (autor statě a editor sborníku) : První informace o problematice, která je řešena v rámci grantového projektu GAČR 406/02/0829. [Information on research problems solved within grant project GAČR 406/02/0829]. In: Zborník príspevkov z letnej školy z teórie vyučovania matematiky Pytagoras 2003, edit.: Burjan, Vladimír - Hejný, Milan - Jány, Štefan, 1. vyd., Bratislava, EXAM, 2003, s. 43-48. ISBN 80-968815-6-6, stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan : Přetrvávající problém školní matematiky: porozumění pojmům. [Problems of school mathematics: understanding concepts]. In: Kritické listy, 2003, č. 10, s. 26-30, původní článek
Hejný, Milan (autor statě) : Understanding and Structure. [Understanding and Structure]. In: Proceedings of CERME 3, 1. vyd., 2003, http://www.dm.unipi.it/ ~didattica/CERME3/draft/ proceedings_draft, stať ve sborníku z konference
Hejný, Milan (autor statě) : Unit fraction is a pivot conception of fraction. [Unit fraction is a pivot conception of fraction]. In: Proceedings of SEMT03, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003, s. 83-87. ISBN 80-7290-132-X, stať ve sborníku z konference
Hejný, Milan : Vnímanie chyby. [Understanding a mistake]. In: Kritické listy, 2003, č. 13, s. 16-16, původní článek
Hejný, Milan - Hanušová, Jana (autor statě a editor sborníku) : Analysis of a Pupil's Solution of a Problem on Angles. Workshop. [Analysis of a Pupil's Solution of a Problem on Angles. Workshop]. In: The Autumn Conference in Mathematics Education. Proceedings, edit.: Gray, Eddie - Hejný, Milan - Simpson, Adrian - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003, s. 91-92. ISBN 80-7290-142-7, stať ve sborníku z konference
Hejný, Milan - Jirotková, Darina (autor statě) : Grid-The Bridge between geometry and Arithmetic. [Grid-The Bridge between geometry and Arithmetic]. In: EMTISM-Empowering Mathematics Teachers for the Improvement of School Mathematics, edit.: Kubínová, Marie - Littler, Graham, 2. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2003, s. 53-92. ISBN 80-7290-145-1, stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan - Jirotková, Darina - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Phenomena which characterized students' understanding of mathematical idea, workshop. [Phenomena which characterized students' understanding of mathematical idea, workshop]. In: Proceedings of SEMT03, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003, s. 165-167. ISBN 80-7290-132-X, stať ve sborníku z konference
Hejný, Milan - Littler, Graham (autor statě a editor sborníku) : Introduction. [Introduction]. In: EMTISM-Empowering Mathematics Teachers for the Improvement of School Mathematics, edit.: Kubínová, Marie - Littler, Graham, 2. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2003, s. 5-16. ISBN 80-7290-145-1, stať ve sborníku ostatní
Hejný, Milan - Tichá, Marie : Matematické příběhy. Příběh pátý - S jakou přesností měří tachometr. [Mathematical stories. Story no 5 - What is the precision of a speedometer]. In: Učitel matematiky, roč. 11, 2003, č. 2, s. 74-84. ISSN 1335-9185, popularizující článek
Hejný, Milan - Tichá, Marie : Matematické příběhy. Příběh sedmý - Kde ten Francouz ztroskotal? [Mathematical stories. Story no 7 - Where did the French suffer a shipwreck?]. In: Učitel matematiky, roč. 11, 2003, č. 1, s. 1-9. ISSN 1335-9185, popularizující článek
Hejný, Milan - Tichá, Marie : Matematické příběhy. Příběh šestý - Jak vydláždit náměstí? [Mathematical stories. Story no 6 - How to pave a square]. In: Učitel matematiky, roč. 11, 2003, č. 4, s. 193-203. ISSN 1335-9185, popularizující článek
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila (autor statě) : Attitudes Towards Teaching Mathematics In English in the Czech Republic. [Attitudes Towards Teaching Mathematics In English in the Czech Republic]. In: 3rd Mediterranean Conference on Mathematical Education, edit.: Gagatsis, A. - Papastavridis, S., 1. vyd., Athens, Hellenic Mathematical Society, Cyprus Mathematical Society, 2003, s. 371-375. ISBN 960-7341-25-2, stať ve sborníku z konference
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila (přednášející) : Content and Language Integrated Learning. [Content and Language Integrated Learning]. Nitra, 2003, 60 min., 12.12.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitře
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila (přednášející) : Working with theories from outside mathematics education. [Working with theories from outside mathematics education]. Honolulu, 2003, 30 min., 12.7.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Multilingual Mathematics Group
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila - Hadj-Moussová, Zuzana (autor statě) : Attitudes of Mathematics and Language Teachers towards New Educational Trends. [Attitudes of Mathematics and Language Teachers towards New Educational Trends]. In: PME 27/PME NA 25, Volume 3, edit.: Pateman, Neil A. - Dougherty, Barbara J. - Zilliox, Joseph T., 1. vyd., Honolulu, University of Hawai'i, 2003, s. 71-77. ISBN 0771-100X, stať ve sborníku z konference
Jirotková, Darina (přednášející) : Constructivist approaches to teaching geometry in primary school. [Constructivist approaches to teaching geometry in primary school]. Karlstad (Švédsko), 2003, 240 min., 8.5.2003, nepublikovaná přednáška, pro: RUC Karlstad
Jirotková, Darina (přednášející) : From measurment of grid-line-segment to Pythagorean triples usin the grid-paper. [From measurment of grid-line-segment to Pythagorean triples usin the grid-paper]. Goteborg (Švédsko), 2003, 180 min., 5.5.2003, nepublikovaná přednáška, pro: NCM - National Center for Mathematics, Goteborg
Jirotková, Darina (přednášející) : Geoboard for developing geometrical ideas. [Geoboard for developing geometrical ideas]. Goteborg (Švédsko), 2003, 180 min., 6.5.2003, nepublikovaná přednáška, pro: NCM - National Center for Mathematics, Goteborg
Jirotková, Darina (přednášející) : Konstruktivistické přístupy k vyučování matematice a pojmotvorný proces při hře SOVA. [Constructivist approaches to teaching mathematics and concept building process using the game OWL]. Náchod, 2003, 150 min., 31.3.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Náchod
Jirotková, Darina (přednášející) : Using grid-paper in a constructivist approach to teaching geometry. [Using grid-paper in a constructivist approach to teaching geometry]. Lingatan (Švédsko), 2003, 60 min., 20.6.-25.6.2003, nepublikovaná přednáška, pro: MWM Conference
Jirotková, Darina (autor statě a editor sborníku) : Vnímání jevu nekonečna budoucími učiteli 1. st. ZŠ. [Student- teacher's Understanding of the Phenomenon Infinity]. In: Dva dny s didaktikou matematiky 2003, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková Naďa, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2003, s. 123-132. ISBN 80-7290-143-5, stať ve sborníku z konference
Jirotková, Darina - Littler, Graham (autor statě) : Insight into pupil's structure of mathematical thinking through oral communication. [Insight into pupil's structure of mathematical thinking through oral communication]. In: Proceedings of CERME 3, 1. vyd., 2003, http://www.dm.unipi.it/ ~didattica/CERME3/ draft/proceedings_draft/, stať ve sborníku z konference
Jirotková, Darina - Littler, Graham (přednášející) : Investigating and developing pupils' geometrical understanding. [Investigating and developing pupils' geometrical understanding]. Lingatan (Švédsko), 2003, 60 min., 20.6.-25.6.2003, nepublikovaná přednáška, pro: MWM Conference
Jirotková, Darina - Littler, Graham (autor statě a editor sborníku) : Komunikace v geometrii. [Communication in Geometry]. In: Dva dny s didaktikou matematiky 2003, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková Naďa, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2003, s. 72-76. ISBN 80-7290-143-5, stať ve sborníku z konference
Jirotková, Darina - Littler, Graham (autor statě) : Student's concept of infinity in the context of a simple geometrical construct,. [Student's concept of infinity in the context of a simple geometrical construct,]. In: Proceedings PME 27 and PME-NA 25, edit.: Pateman, N.A. - Dogherty, B.J. - Zilliox, J., 1. vyd., Honolulu, USA, University of Hawaii, 2003, s. 3/123-3/132. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku z konference
Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa (autor statě) : Constructivist approaches in the mathematical education of future teachers. [Constructivist approaches in the mathematical education of future teachers]. In: Proceedings of PME 27 and PME-NA 25, edit.: Pateman, N.A. - Dougherty, B.J. - Zilliox, J.T., 1. vyd., Honolulu, CRDG, University of Hawaii, 2003, s. 295-295. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku z konference
Kaslová, Michaela (autor statě) : 25 let spolupráce s fakultní školou - od hospitace ke kooperaci. [25 years of cooperation with school collaborating with Faculty of Education - across the observation to the cooperation]. In: Pedagogická praxe - sborník příspěvků z III. celostátní konference, Praha 22. ledna 2003, edit.: Marková, M., 1. vyd., Praha, UK PedF, 2003, s. 171-175. ISBN 80-7290-105-2, stať ve sborníku z konference
Kaslová, Michaela (přednášející) : Čára - její role v labyrintech, typy labyrintů - význam pro rozvoj schopností dítěte mateřské školy. [Line - the roles in the Labyrinths - their importance for a development of children habilities at kindergarten]. Karlovy Vary, 2003, 240 min., 14.11.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Karlovy Vary
Kaslová, Michaela (přednášející) : Čára v aktivitách dítěte v mateřské škole - význam čáry pro školní matematiku, role a interpretace čáry. [Line in the children activities at kindergarten - the importance of line for school mathematics, the role of a line and the interpretation of line]. Plzeň, 2003, 180 min., 4.12.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Plzeň
Kaslová, Michaela (autor překladu) : Efekt očekávání a produkce výborného žáka. [The effect of the expectation and the production of an excellent pupil]. In: Ani jeden matematický talent nazmar, edit.: Zhouf, Jaroslav, 1. vyd., Hradec Králové, Pedagogické centrum, 2003, s. 107-111. ISBN 80-7015-936-7, sborník
Kaslová, Michaela (autor statě) : Evaluation des manuels des Maths atravers la typologie de la communication avec l eleve notamment comme une des approches de l appeciation. [Evaluation of textbooks of maths using the typology of communication with pupils especially as a one of aproaches of evaluation of textbooks]. In: CIEAEM 55 Utilisation des masterieels didactiques pour developper l activite mathematique des eleves - Presentation orales dans les groupes de travail, edit.: organisation cometee of CIEAEM 55, 1. vyd., Plock, Szkola Wyzsza im. Pawla Wlodkowica w Plocku, 2003, s. 7-11, stať ve sborníku z konference
Kaslová, Michaela (autor statě) : Komunikace a talent. [Communication and talent]. In: Ani jeden matematický talent nazmar, edit.: Zhouf, Jaroslav, 1. vyd., Hradec Králové, Pedagogické centrum, 2003, s. 49-58. ISBN 80-7015-936-7, stať ve sborníku z konference
Kaslová, Michaela (přednášející) : Komunikace ve vyučování matematice a její úskalí. [Communication in Mathematics teaching - difficulties]. Uherské Hradiště, 2003, 90 min., 19.8.2003, nepublikovaná přednáška, pro: První letní školu didaktiky matematiky
Kaslová, Michaela (autor překladu) : Metody řešení a komunikace. [Solution methods and communication]. In: Dva dny s didaktikou matematiky, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha, PedF UK, 2003, s. 96-103. ISBN 80-7290-143-5, stať ve sborníku z konference
Kaslová, Michaela (přednášející) : Možné příčiny neúspěchu v matematice na 1. stupni a při přechodu na druhý stupeň. [Possible cause of failure in mathematics at Primary school and first year of Secondary school]. Ostrava, 2003, 240 min., 11.4.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Ostrava
Kaslová, Michaela (přednášející) : Možnosti diagnostiky v předmatematických činnostech v mateřské škole. [Possibilities of diagnostic activities in pre-mathematics activities at kindergarten]. Praha, 2003, 240 min., 8.7.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Společnost pro předškolní výchovu Praha
Kaslová, Michaela (přednášející) : Některé příčiny neúspěchu ve vyučování matematice v 1. - 3.r. ZŠ. [Specifics causes of failer in mathematics teaching at 1. - 3. year of Primary school]. Ostrava, 2003, 240 min., 7.11.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Ostrava
Kaslová, Michaela (přednášející) : Od prožitku k pochopení jednotek měření. [Trought the emotional experience to the comprehension of measure unities]. Uherský Brod, 2003, 90 min., 19.8.2003, nepublikovaná přednáška, pro: První letní školu didaktiky matematiky
Kaslová, Michaela : Pohádková matematika pro 1. - 4.r. ZŠ. [Fairy tales mathematics for Primary school]. UK PedF Praha, 2003, 5 s., nepublikovaná recenze, pro: Terasoft
Kaslová, Michaela (autor statě) : Prožitkem k poznání. [Through the emotional experience to the understanding]. In: Dva dny s didaktikou matematiky 2003, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha, Uk PedF, 2003, s. 76-80. ISBN 80-7290-143-5, stať ve sborníku z konference
Kaslová, Michaela (přednášející) : Shodná zobrazení, souměrnosti v aktivitách a hrách dítěte mateřské školy. [Congruency and shapeliness in the activities and games of children at kindergarten]. Plzeň, 2003, 210 min., 4.12.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Plzeň
Kaslová, Michaela : Trudności zwiazane z transformacja slów na symboliczny kod matematyczny. [Difficulties in relation of words transformation to the mathematical symbolic code]. In: Studia matematyczne Akademii Świetokrzyskiej, roč. 10, 2003, s. 129-134. ISSN 1644-8510, původní článek
Kaslová, Michaela (přednášející) : Typy slovních úloh a jazyk: prostor, čas, pohyb, kvantita a kvalita. [Typology of wordproblems: space, time, kinesis, quantity and quality]. Žďár nad Sázavou, 2003, 240 min., 28.5.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Jihlava
Kaslová, Michaela a kol. (autor překladu) : Nadání v matematice - didaktický pohled. [Talent in mathematics - didactic point of view]. In: Ani jeden matematický talent nazmar, edit.: Zhouf, Jaroslav, 1. vyd., Hradec Králové, Pedagogické centrum, 2003, s. 127-133. ISBN 80-7015-936-7, stať ve sborník z konference
Koman, Milan (přednášející) : Dejte hlavy dohromady. [Put your heads together]. Hradec Králové, 2003, 30 min., 24.4.- 26.4.2003, nepublikovaný příspěvek, pro: JČMF
Koman, Milan (autor statě) : Dejte hlavy dohromady. [Put your heads together]. In: Ani jeden matematický talent nazmar, edit.: Zhouf, Jaroslav, 1. vyd., Hradec Králové, Pedagogické centrum, 2003, s. 73-78. ISBN 80-7015-936-7, stať ve sborníku z konference
Koman, Milan : Ile liczb w kwadracie magicnym mozemy dobierac dowolnie. [How many numbers could be arbitrary chosen]. In: Matematika i komputery, roč. Zima 2003, 2003, č. 16, s. 19-24. ISSN 1509-2321, původní článek
Koman, Milan (přednášející) : Od Apolloniovy kružnice ke stereografické projekci. [From Apollonioscircle to stereographic projection]. Olomouc, 2003, 90 min., nepublikovaná přednáška, pro: Přírodovědeckou fakultu UP
Koman, Milan (autor statě) : Zwei Sätze, einer aus der Dreiecks- und einer aus der Tetraedergeometrie, die durch Cabri-Geometrie entdeckt wurden. [Two theorems, one from Triangles- one from Tetraedersgeometrie, which with Cabri-Geometry discovered were]. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2003, edit.: Henn, Hans-Wolfgang, 1. vyd., Hindelsheim-Berlin, Frasnzbecker Verlag, 2003, s. 357-360. ISBN 3-88120-354-0, stať ve sborníku z konference
Koman, Milan - Bomerová, Eva - Brůžek, Jiří : Není magický čtverec jako magický čtverec (tentokrát je to narozeninový magický čtverec). [A magic square is not like another magic square (in this case it is a birthsday magic square)]. In: Matematika - fyzika - informatika, roč. 13, 2003, č. 3, s. 65-73. ISSN 1210-1761, původní článek
Koman, Milan - Littler, Graham (autor statě) : A new approach to number twins - using 100-square. [A new approach to number twins - using 100-square]. In: SEMT '03, International Symposium Elementary Maths Teaching, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, UK Praha, PedF, 2003, s. 99-103. ISBN 80-7290-132-X, stať ve sborníku z konference
Kratochvílová, Jana (autor statě) : Collaboration between teacher and expert over time through competitions. [Collaboration between teacher and expert over time through competitions]. In: Proceedings of abstracts from CIEAEM 55, 1. vyd., Plock, Szkola Wyzsza im. Pawla Wlodkowica w Plocku, 2003, s. 29-31, stať ve sborníku z konference
Kratochvílová, Jana (autor statě) : Myšlenka komplementu ve vyučování matematiky. [The idea of complement in mathematics teaching]. In: Od činnosti k poznatku, edit.: Coufalová, Jana, 1. vyd., Plzeň, Západočeská univerzita, 2003, s. 107-110. ISBN 80-7082-955-9, stať ve sborníku z konference
Kratochvílová, Jana : Strategie komplementu a mechanismus jejího vynoření. [The strategy of complement and mechanism of its discovery]. In: Disputationes Scientificae, roč. 3, 2003, č. 3, s. 45-50. ISSN 1335-9185, původní článek
Kratochvílová, Jana - Jirotková, Darina (autor statě a editor sborníku) : Skládání z papíru - symetrie a podobnost. [Paper folding - symmetries and similarity]. In: Dva dny s didaktikou matematiky 2003, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2003, s. 80-83. ISBN 80-7290-143-5, stať ve sborníku z konference
Kratochvílová, Jana - Novotná, Jarmila (autor statě) : Influence of the Procedural (Process) and Conceptual (Gestalt) Word Problem Assignment on the Choice of the Solving Strategy. [Influence of the Procedural (Process) and Conceptual (Gestalt) Word Problem Assignment on the Choice of the Solving Strategy]. In: PME 27/PME NA 25, Volume 1, edit.: Pateman, Neil A. - Dougherty, Barbara J. - Zilliox, Joseph T., 1. vyd., Honolulu, University of Hawai'i, 2003, s. 308-308, ISSN 0771-100X, stať ve sborníku z konference
Kratochvílová, Jana - Swoboda, Ewa (autor statě) : Analýza nedorozumění při komunikaci se žákem. [The analysis of misunderstanding in communication with a pupil]. In: Zborník príspevkov z letnej školy z teórie vyučovania matematiky PYTAGORAS 2003, edit.: Burjan, Vladimír - Hejný, Milan - Jány, Štefan, 1. vyd., Bratislava, EXAM, 2003, s. 49-50. ISBN 80-968815-6-6, stať ve sborníku ostatní
Kubínová, Marie (autor kapitoly) : Boxing. [Boxing]. In: Classroom Contexts, Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, edit.: Rogers, Leo - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Bologna, Tecnoprint, 2003, s. 49-60. ISBN 88-371-1396-X, monografie
Kubínová, Marie (autor kapitoly) : Boxing. Some notes on the Preparation of the Lessons. [Boxing. Some Notes on the Preparation of the Lessons]. In: Classroom Contexts, Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, edit.: Rogers, Leo - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Bologna, Tecnoprint, 2003, s. 189-194. ISBN 88-371-1396-X, monografie
Kubínová, Marie (autor kapitoly) : Origami. [Origami]. In: Classroom Contexts, Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, edit.: Rogers, Leo - Novotná, Jarmila, 1. vyd., Bologna, Tecnoprint, 2003, s. 61-70. ISBN 88-371-1396-X, monografie
Kubínová, Marie - Mojžíšová, Jarmila - Novotná, Jarmila (autor statě) : Finalising a linear curriculum for use in modular teaching. [Finalising a linear curriculum for use in modular teaching]. In: Towards modularity for teachers and their classrooms, 1. vyd., Milano, IRRE Lombardia, 2002, s. 147-150, stať ve sborníku ostatní
Kubínová, Marie - Stehlíková, Naďa (přednášející) : Project teaching in school mathematics. [Project teaching in school mathematics]. Karlstadt (Švédsko), 2003, 90 min. (2x), 13.5. a 14.5.2003, nepublikovaná přednáška, pro: University of Karlstadt
Kubínová, Marie - Stehlíková, Naďa (autor statě a editor sborníku) : Pupils' Projects in School Mathematics. [Pupils' Projects in School Mathematics]. In: EMTISM-Empowering Mathematics Teachers for the Improvement of School Mathematics, edit.: Kubínová, Marie - Littler, Graham, 2. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2003, s. 93-126. ISBN 80-7290-145-1, stať ve sborníku ostatní
Kubínová, Marie - Stehlíková, Naďa (autor statě) : Pyramids - a pupils' mathematical project. [Pyramids - a pupils' mathematical project]. In: Proceedings of SEMT03, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003, s. 183-183. ISBN 80-7290-132-X, stať ve sborníku z konference
Littler, Graham - Kratochvílová, Jana (autor statě) : Patterns & Conjecture. [Patterns & Conjecture]. In: SEMT'03 International Symposium Elementary Maths Teaching, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003, s. 104-408. ISBN 80-7290-132-X, stať ve sborníku z konference
Marchini, C. - Kaslová, Michaela (autor statě) : Substitution and variables in primary school - a comparative study. [Substitution and variables in primary school - a comparative study]. In: SEMT 03'International Symposium Elementary Maths Teaching, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, UK PEdF, 2003, s. 113-117. ISBN 80-7290-132-X, stať ve sborníku z konference
Mojžíšová, Jarmila - Kubínová, Marie - Novotná, Jarmila (autor statě) : Testing educational outcomes. [Testing educational outcomes]. In: Towards modularity for teachers and their classrooms, 1. vyd., Milano, IRRE Lombardia, 2002, s. 156-158, stať ve sborníku ostatní
Nesher, Pearla - Hershkovitz, Sara - Novotná, Jarmila : Situation model, text base and what else? Factors affecting problem solving. [Situation model, text base and what else? Factors affecting problem solving]. In: Educational Studies in Mathematics, roč. 52, 2003, č. 2, s. 151-176. ISSN 0013-1954, původní článek
Novotná, Jarmila (přednášející) : Bilateral influence of mathematics and didactics of mathematics in teacher training. [Bilateral influence of mathematics and didactics of mathematics in teacher training]. Malmö (Švédsko), 2003, 60 min., 5.5.2003, nepublikovaný příspěvek, pro: Royal Academy of Science, The Swedish Committee ICMI, National Centre for Mathematics Education in Trondheim, Malmö University
Novotná, Jarmila (přednášející) : Didaktické situace ve vyučování matematice 2. [Didactical situations in mathematics teaching 2]. Mladá Boleslav, 2003, 120 min., 12.11.2003, nepublikovaná přednáška, pro: SPI Mladá Boleslav
Novotná, Jarmila (přednášející) : Didaktické situace ve vyučování matematice. [Didactical situations in mathematics teaching]. Mladá Boleslav, Praha, 2003, 120 min.(2x), 5.3.2003, 5.11.2003, nepublikovaná přednáška, pro: SPI Mladá Boleslav, PC Praha
Novotná, Jarmila (autor statě) : Hrajeme si v matematice. [Playing in Mathematics]. In: Dva dny s didaktikou matematiky 2002, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2003, s. 53-57. ISBN 80-7290-106-0, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila (přednášející) : I ve vyučování matematice připravujeme žáky na život ve světě plném informací. [Even in mathematics teaching, we are preparing students for living in the world full of information]. Žďár nad Sázavou, 2003, 120 min., 7.4.2003, nepublikovaná přednáška, pro: PC Jihlava
Novotná, Jarmila (autor statě) : Modular teaching. [Modular teaching]. In: Towards modularity for teachers and their classrooms, 1. vyd., Milano, IRRE Lombardia, 2002, s. 141-143, stať ve sborníku ostatní
Novotná, Jarmila (přednášející) : Přechod od aritmetiky k algebře na základní škole. [Transition from arithmetics to algebra at the basic school]. Nymburk, Jičín, 2003, 120 min.(2x), 19.2.2003, 12.11.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Služba školám Nymburk, PC Hradec Králové, pobočka Jičín
Novotná, Jarmila (přednášející) : Slovní úlohy ve školské matematice. [Word problems in school mathematics]. Liberec, 2003, 120 min., 23.4.2003, nepublikovaná přednáška, pro: PC Liberec
Novotná, Jarmila : SVOČ 2002 - návrat užitečné akce. [SVOČ 2002 - a comback of an useful project]. In: Pokroky matematiky, fyziky a astronomie, roč. 48, 2003, č. 2, s. 172-174. ISSN 0032-2423, původní článek
Novotná, Jarmila (autor statě) : Ukázky analýzy a priori pro slovní úlohy. [Examples of the analysis a priori for word problems]. In: Jarní škola doktorských studií, edit.: Dvořák, Petr - Herman, Jan, 1. vyd., Praha, UK-PedF, KMDM, 2003, s. 31-54, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Hershkovitz, Sara - Nesher, Pearla (autor statě) : Cognitive Factors Affecting Problem Solving at the Pre-Algebraic Level. [Cognitive Factors Affecting Problem Solving at the Pre-Algebraic Level]. In: CERME 3, edit.: Mariotti, Maria-Alessandra, 1. vyd., ERME, 2003, http://www.dm.unipi.it/ ~didattica/CERME3/ draft/proceedings_draft/, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Hofmannová, Marie (autor statě a editor sborníku) : Context-dependent Learner Comprehension Strategies. Mathematics Taught in English to Czech Learners. [Context-dependent Learner Comprehension Strategies. Mathematics Taught in English to Czech Learners]. In: SEMT 03, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2003, s. 117-120. ISBN 80-7290-132-X, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Hofmannová, Marie (autor statě) : Nový vzdělávací přístup - CLIL. Integrace jazykové a odborné aprobace v pregraduální přípravě učitelů. [A New Educational Approach - CLIL. Integration of language and content qualification in the undergraduate teacher training]. In: Sborník z Celostátního setkání kateder připravujících učitele matematiky, edit.: Kubínová, Marie, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2003, s. 59-63. ISBN 80-7290-110-9, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Kubínová, Marie (autor kapitoly) : Changing Classroom Environment and Culture. [Changing Classroom Environment and Culture]. In: Theory, Principles and Research. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, s. 19-33. ISBN 88-371-1393-5, monografie
Novotná, Jarmila - Kubínová, Marie (autor kapitoly) : Some Experiences with Egyptian Fractions. [Some Experiences with Egyptian Fractions]. In: Classroom Contexts. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, s. 173-181. ISBN 88-371-1396-X, monografie
Novotná, Jarmila - Lebethe, Agatha - Rosen, Gershon - Zack, Vicki (autor statě) : Navigating between Theory and Practice. Teachers who Navigate between their Research and their Practice. Plenary Panel. [Navigating between Theory and Practice. Teachers who Navigate between their Research and their Practice. Plenary Panel]. In: PME 27/PME NA 25, Volume 1, edit.: Pateman, Neil A. - Dougherty, Barbara J. - Zilliox, Joseph T., 1. vyd., Honolulu, University of Hawai'i, 2003, s. 69-99, ISSN 0771-100X, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Littler, Graham (autor kapitoly) : Meaningful Mathematics. [Meaningful Mathematics]. In: Theory, Principles and Research. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, s. 3-18. ISBN 88-371-1393-5, monografie
Novotná, Jarmila - Moraová, Hana - Hofmannová, Marie (autor statě) : Using Original Textbooks when Teaching Mathematics in a Foreign Language. [Using Original Textbooks when Teaching Mathematics in a Foreign Language]. In: CERME 3, edit.: Mariotti, Maria-Alessandra, 1. vyd., ERME, 2003, http://www.dm.unipi.it/ ~didattica/CERME3/draft/ proceedings_draft/, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Rogers, Leo (autor kapitoly) : Word Problems: A Framework for Understanding, Analysis and Teaching. [Word Problems: A Framework for Understanding, Analysis and Teaching]. In: Classroom Contexts. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, s. 79-96. ISBN 88-371-1396-X, monografie
Rogers, Leo - Novotná, Jarmila : Classroom Contexts. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School. [Classroom Contexts. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School]. 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, 218 s. ISBN 88-371-1396-X, monografie
Rogers, Leo - Novotná, Jarmila : Theory, Principles and Research. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School. [Theory, Principles and Research. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School]. 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, 198 s. ISBN 88-371-1393-5, monografie
Stehlíková, Naďa : 200 let metody nejmenších čtverců. [200 years of least square method]. In: Pokroky matematiky, fyziky a astronomie, roč. 48, 2003, č. 2, s. 89-104, orig.: Abdulle, A. - Wanner, G.: 200 years of least square method. ISSN 0032-2423, překlad
Stehlíková, Naďa (autor statě) : Building a finite arithmetic structure: Interpretation in terms of abstraction in context. [Building a finite arithmetic structure: Interpretation in terms of abstraction in context]. 1. vyd., 2003, http://www.dm.unipi.it/ ~didattica/CERME3/draft/ proceedings_draft/, stať ve sborníku z konference
Stehlíková, Naďa (autor statě) : Emergence of mathematical knowledge structures. Introspection. [Emergence of mathematical knowledge structures. Introspection]. In: Proceedings of PME27 and PME-NA25, edit.: Pateman, N.A. - Dougherty, B.J. - Zilliox, J.T., 1. vyd., Honolulu, CRDG, University of Hawaii, 2003, s. 251-258. ISSN 0771-100X, stať ve sborníku z konference
Stehlíková, Naďa (autor statě) : Ilustrace konstruktivistických přístupů na vysoké škole. [Illustration of constructivist approaches in university teaching]. In: Zborník príspevkov z letnej školy z teórie vyučovania matematiky Pytagoras 2003, edit.: Burjan, Vladimír - Hejný, Milan - Jány, Štefan, 1. vyd., Bratislava, EXAM, 2003, s. 83-88. ISBN 80-968815-6-6, stať ve sborníku ostatní
Stehlíková, Naďa (autor statě a editor sborníku) : Některé komunikační jevy v hodinách matematiky. [Some communication phenomena in mathematics lessons]. In: Dva dny s didaktikou matematiky 2003. Sborník příspěvků, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha, PedF UK, 2003, s. 134-137. ISBN 80-7290-143-5, stať ve sborníku z konference
Stehlíková, Naďa : Oceán matematiky. [An ocean of mathematics]. In: Pokroky matematiky, fyziky a astronomie, roč. 48, 2003, č. 4, s. 342-344, orig.: Kingman, J.: An ocean of mathematics. ISSN 0032-2423, překlad
Stehlíková, Naďa (autor statě a editor sborníku) : Zajímavé vlastnosti druhých mocnin v netradiční aritmetice. [Interesting properties of squares in a non-traditional arithmetic]. In: Dva dny s didaktikou matematiky 2003. Sborník příspěvků, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha, PedF UK, 2003, s. 138-144. ISBN 80-7290-143-5, stať ve sborníku z konference
Vrba, Antonín - Zhouf, Jaroslav : Sbírka úloh k přijímacím zkouškám z matematiky na PedF UK v Praze. [The collection of problems for entrance examinations from mathematics for The Department of Education in Prague]. 1. vyd., Praha, Pedagogická fakulta UK v Praze, 2003, 149 s. ISBN 80-7290-144-3, příručka
Warfield, Virginia - Novotná, Jarmila - Brousseau, Guy (autor statě a editor sborníku) : Experimental Didactique of Mathematics with the Theory of Didactical Situations. [Experimental Didactique of Mathematics with the Theory of Didactical Situations]. In: SEMT 03, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2003, s. 173-174. ISBN 80-7290-132-X, stať ve sborníku z konference
Zhouf, Jaroslav (autor statě) : Aritmetika v desítkové soustavě s neobvyklými číslicemi. [Arithmetics in decimal system with unusual figures]. In: Dva dny s didaktikou matematiky 2003. Sborník příspěvků, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková Naďa, 1. vyd., Praha, Pedagogická fakulta UK, 2003, s. 41-45. ISBN 80-7290-143-5, stať ve sborníku z konference
Zhouf, Jaroslav (přednášející) : Kritéria dělitelnosti. [Divisibility Criteria]. Liberec, 2003, 90 min., 12.2.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum
Zhouf, Jaroslav (autor statě a editor sborníku) : Nový typ konference. [The new type of conferences]. In: Ani jeden matematický talent nazmar, edit.: Zhouf, Jaroslav, 1. vyd., Hradec Králové, Pedagogické centrum Hradec Králové, 2003, s. 5-6. ISBN 80-7015-936-7, stať ve sborníku z konference
Zhouf, Jaroslav (autor statě a editor sborníku) : Zápis čísel více číslicemi. [The record of numbers with the help of more figures]. In: Makos 2002. Sborník materiálů z podzimní školy péče o talenty, edit.: Calábek, Pavel - Molnár, Josef - Švrček, Jaroslav - Zhouf, Jaroslav, 1. vyd., Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2003, s. 91-95. ISBN 80-244-0549-0, stať ve sborníku z konference