PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE
Spilková, Vladimíra (autor kapitoly) : Nová paradigmata ve vzdělávání primárních škol. [New paradigm in the primary school teacher education]. In: Příprava učitelů na primární vzdělávání v ČR a budoucí scénáře v Evropě, 1. vyd., Ostrava: PedF OU, 2004, s. 53-66. ISBN 80-7042-376-5, učebnice VŠ
Spilková, Vladimíra (autor kapitoly) : Pedagogika na Pedagogické fakultě UK - současný stav a perspektivy. [Educational sciences at the Faculty of Education of Charles University - current state and perspectives]. In: Česká pedagogika: proměny a výzvy, 1. vyd., Praha: PedF UK, 2004, s. 21-29. ISBN 80-7290-169-9, učebnice VŠ
Spilková, Vladimíra (autor statě) : Profesionalizace učitelského vzdělávání - změna paradigmat a nové výzvy pro výuku pedagogických disciplín. [Professionalization of the teacher education - change in the paradigm and new challenges for the pedagogy]. In: Profese učitele a současná společnost, edit.: Škoda, Jiří - Doulík, Pavel, 1. vyd., Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2004, s. 21-21 + příl. CD-ROM [XII.konference ČAPV Profil učitele a současná společnost]. ISBN 80-7044-571-8, stať ve sborníku z celostátní konference
Spilková, Vladimíra (autor statě) : Proměna školy jako výzva pro učitelské vzdělávání - klíčové trendy ve výuce didaktiky. [Transformation of the school as a challenge for the teacher education - key trends in the general didactics]. In: Didaktika - opora proměn výuky?, 1. vyd., Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, s. 6-11. ISBN 80-7041-498-7, stať ve sborníku ostatní
Spilková, Vladimíra a kol. : Současné proměny vzdělávání učitelů. [Current changes in the teacher education]. 1. vyd., Brno: Paido, 2004, 271 s. ISBN 80-7315-081-6, monografie
Spilková, Vladimíra (autor statě) : Trends in the Primary Teacher Pre-service Education in the Czech Republic Viewed through the 'Lens' of the Model Scenario in Europe. [Trends in the Primary Teacher Pre-service Education in the Czech Republic Viewed through the 'Lens' of the Model Scenario in Europe]. In: Teacher Education between Theory and Practice, 1. vyd., Agrigento: Asssociation for Teacher Education in Europe, 2004, s. 36-37, stať ve sborníku evropské konference