PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila (autor statě) : Attitudes Towards Teaching Mathematics In English in the Czech Republic. [Attitudes Towards Teaching Mathematics In English in the Czech Republic]. In: 3rd Mediterranean Conference on Mathematical Education, edit.: Gagatsis, A. - Papastavridis, S., 1. vyd., Athens, Hellenic Mathematical Society, Cyprus Mathematical Society, 2003, s. 371-375. ISBN 960-7341-25-2, stať ve sborníku z konference
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila (přednášející) : Content and Language Integrated Learning. [Content and Language Integrated Learning]. Nitra, 2003, 60 min., 12.12.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitře
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila (přednášející) : Working with theories from outside mathematics education. [Working with theories from outside mathematics education]. Honolulu, 2003, 30 min., 12.7.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Multilingual Mathematics Group
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila - Hadj-Moussová, Zuzana (autor statě) : Attitudes of Mathematics and Language Teachers towards New Educational Trends. [Attitudes of Mathematics and Language Teachers towards New Educational Trends]. In: PME 27/PME NA 25, Volume 3, edit.: Pateman, Neil A. - Dougherty, Barbara J. - Zilliox, Joseph T., 1. vyd., Honolulu, University of Hawai'i, 2003, s. 71-77. ISBN 0771-100X, stať ve sborníku z konference
Kratochvílová, Jana - Novotná, Jarmila (autor statě) : Influence of the Procedural (Process) and Conceptual (Gestalt) Word Problem Assignment on the Choice of the Solving Strategy. [Influence of the Procedural (Process) and Conceptual (Gestalt) Word Problem Assignment on the Choice of the Solving Strategy]. In: PME 27/PME NA 25, Volume 1, edit.: Pateman, Neil A. - Dougherty, Barbara J. - Zilliox, Joseph T., 1. vyd., Honolulu, University of Hawai'i, 2003, s. 308-308, ISSN 0771-100X, stať ve sborníku z konference
Kubínová, Marie - Mojžíšová, Jarmila - Novotná, Jarmila (autor statě) : Finalising a linear curriculum for use in modular teaching. [Finalising a linear curriculum for use in modular teaching]. In: Towards modularity for teachers and their classrooms, 1. vyd., Milano, IRRE Lombardia, 2002, s. 147-150, stať ve sborníku ostatní
Mojžíšová, Jarmila - Kubínová, Marie - Novotná, Jarmila (autor statě) : Testing educational outcomes. [Testing educational outcomes]. In: Towards modularity for teachers and their classrooms, 1. vyd., Milano, IRRE Lombardia, 2002, s. 156-158, stať ve sborníku ostatní
Nesher, Pearla - Hershkovitz, Sara - Novotná, Jarmila : Situation model, text base and what else? Factors affecting problem solving. [Situation model, text base and what else? Factors affecting problem solving]. In: Educational Studies in Mathematics, roč. 52, 2003, č. 2, s. 151-176. ISSN 0013-1954, původní článek
Novotná, Jarmila (přednášející) : Bilateral influence of mathematics and didactics of mathematics in teacher training. [Bilateral influence of mathematics and didactics of mathematics in teacher training]. Malmö (Švédsko), 2003, 60 min., 5.5.2003, nepublikovaný příspěvek, pro: Royal Academy of Science, The Swedish Committee ICMI, National Centre for Mathematics Education in Trondheim, Malmö University
Novotná, Jarmila (přednášející) : Didaktické situace ve vyučování matematice 2. [Didactical situations in mathematics teaching 2]. Mladá Boleslav, 2003, 120 min., 12.11.2003, nepublikovaná přednáška, pro: SPI Mladá Boleslav
Novotná, Jarmila (přednášející) : Didaktické situace ve vyučování matematice. [Didactical situations in mathematics teaching]. Mladá Boleslav, Praha, 2003, 120 min.(2x), 5.3.2003, 5.11.2003, nepublikovaná přednáška, pro: SPI Mladá Boleslav, PC Praha
Novotná, Jarmila (autor statě) : Hrajeme si v matematice. [Playing in Mathematics]. In: Dva dny s didaktikou matematiky 2002, edit.: Jirotková, Darina - Stehlíková, Naďa, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2003, s. 53-57. ISBN 80-7290-106-0, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila (přednášející) : I ve vyučování matematice připravujeme žáky na život ve světě plném informací. [Even in mathematics teaching, we are preparing students for living in the world full of information]. Žďár nad Sázavou, 2003, 120 min., 7.4.2003, nepublikovaná přednáška, pro: PC Jihlava
Novotná, Jarmila (autor statě) : Modular teaching. [Modular teaching]. In: Towards modularity for teachers and their classrooms, 1. vyd., Milano, IRRE Lombardia, 2002, s. 141-143, stať ve sborníku ostatní
Novotná, Jarmila (přednášející) : Přechod od aritmetiky k algebře na základní škole. [Transition from arithmetics to algebra at the basic school]. Nymburk, Jičín, 2003, 120 min.(2x), 19.2.2003, 12.11.2003, nepublikovaná přednáška, pro: Služba školám Nymburk, PC Hradec Králové, pobočka Jičín
Novotná, Jarmila (přednášející) : Slovní úlohy ve školské matematice. [Word problems in school mathematics]. Liberec, 2003, 120 min., 23.4.2003, nepublikovaná přednáška, pro: PC Liberec
Novotná, Jarmila : SVOČ 2002 - návrat užitečné akce. [SVOČ 2002 - a comback of an useful project]. In: Pokroky matematiky, fyziky a astronomie, roč. 48, 2003, č. 2, s. 172-174. ISSN 0032-2423, původní článek
Novotná, Jarmila (autor statě) : Ukázky analýzy a priori pro slovní úlohy. [Examples of the analysis a priori for word problems]. In: Jarní škola doktorských studií, edit.: Dvořák, Petr - Herman, Jan, 1. vyd., Praha, UK-PedF, KMDM, 2003, s. 31-54, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Hershkovitz, Sara - Nesher, Pearla (autor statě) : Cognitive Factors Affecting Problem Solving at the Pre-Algebraic Level. [Cognitive Factors Affecting Problem Solving at the Pre-Algebraic Level]. In: CERME 3, edit.: Mariotti, Maria-Alessandra, 1. vyd., ERME, 2003, http://www.dm.unipi.it/ ~didattica/CERME3/ draft/proceedings_draft/, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Hofmannová, Marie (autor statě a editor sborníku) : Context-dependent Learner Comprehension Strategies. Mathematics Taught in English to Czech Learners. [Context-dependent Learner Comprehension Strategies. Mathematics Taught in English to Czech Learners]. In: SEMT 03, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2003, s. 117-120. ISBN 80-7290-132-X, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Hofmannová, Marie (autor statě) : Nový vzdělávací přístup - CLIL. Integrace jazykové a odborné aprobace v pregraduální přípravě učitelů. [A New Educational Approach - CLIL. Integration of language and content qualification in the undergraduate teacher training]. In: Sborník z Celostátního setkání kateder připravujících učitele matematiky, edit.: Kubínová, Marie, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2003, s. 59-63. ISBN 80-7290-110-9, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Kubínová, Marie (autor kapitoly) : Changing Classroom Environment and Culture. [Changing Classroom Environment and Culture]. In: Theory, Principles and Research. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, s. 19-33. ISBN 88-371-1393-5, monografie
Novotná, Jarmila - Kubínová, Marie (autor kapitoly) : Some Experiences with Egyptian Fractions. [Some Experiences with Egyptian Fractions]. In: Classroom Contexts. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, s. 173-181. ISBN 88-371-1396-X, monografie
Novotná, Jarmila - Lebethe, Agatha - Rosen, Gershon - Zack, Vicki (autor statě) : Navigating between Theory and Practice. Teachers who Navigate between their Research and their Practice. Plenary Panel. [Navigating between Theory and Practice. Teachers who Navigate between their Research and their Practice. Plenary Panel]. In: PME 27/PME NA 25, Volume 1, edit.: Pateman, Neil A. - Dougherty, Barbara J. - Zilliox, Joseph T., 1. vyd., Honolulu, University of Hawai'i, 2003, s. 69-99, ISSN 0771-100X, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Littler, Graham (autor kapitoly) : Meaningful Mathematics. [Meaningful Mathematics]. In: Theory, Principles and Research. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, s. 3-18. ISBN 88-371-1393-5, monografie
Novotná, Jarmila - Moraová, Hana - Hofmannová, Marie (autor statě) : Using Original Textbooks when Teaching Mathematics in a Foreign Language. [Using Original Textbooks when Teaching Mathematics in a Foreign Language]. In: CERME 3, edit.: Mariotti, Maria-Alessandra, 1. vyd., ERME, 2003, http://www.dm.unipi.it/ ~didattica/CERME3/ draft/proceedings_draft/, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Rogers, Leo (autor kapitoly) : Word Problems: A Framework for Understanding, Analysis and Teaching. [Word Problems: A Framework for Understanding, Analysis and Teaching]. In: Classroom Contexts. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School, 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, s. 79-96. ISBN 88-371-1396-X, monografie
Rogers, Leo - Novotná, Jarmila : Classroom Contexts. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School. [Classroom Contexts. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School]. 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, 218 s. ISBN 88-371-1396-X, monografie
Rogers, Leo - Novotná, Jarmila : Theory, Principles and Research. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School. [Theory, Principles and Research. Effective Learning and Teaching of Mathematics from Primary to Secondary School]. 1. vyd., Bologna, Pitagora Editrice, 2003, 198 s. ISBN 88-371-1393-5, monografie
Warfield, Virginia - Novotná, Jarmila - Brousseau, Guy (autor statě a editor sborníku) : Experimental Didactique of Mathematics with the Theory of Didactical Situations. [Experimental Didactique of Mathematics with the Theory of Didactical Situations]. In: SEMT 03, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2003, s. 173-174. ISBN 80-7290-132-X, stať ve sborníku z konference