Katedra pedagogické a školní psychologie
Bittnerová, Dana : Dětská hra a etnologie. [Children's Game and Ethnology]. In: Pedagogika, roč. 51, 2001, č.: 4, s. 514-524, ISSN: 3330-3815, přehledový článek
Bittnerová, Dana : Flaška. Stabilnost formy a proměnlivost leitmotivu. [The Game Flask. Stability of the Form and Variable Subject]. In: Lidé města, 2001, č.: 5, s. 95-104, ISSN: 1212-8112, původní článek
Bittnerová, Dana : Hra jako stereotyp chování dětí v šesté třídě. In: 6. třída. [The Children's Game as Stereotype of their Behavior]. Praha, Pedagogická fakulta, katedra psychologie, 2001, 31 s., výzkumná zpráva nepublikovaná, pro: GAČR
Bittnerová, Dana (autor statě) : Knowhow dans les jeux d'enfants. [Knowhow of the Children's Game]. In: La transmission du savoir comme probleme culturel et identitaire, edit.: Kučera, Miloš - Rochex, Jean-Yves - Štech, Stanislav, 1. vyd., Praha, Karolinum, 2001, s. 233-248, ISBN: 80-246-0184-2, stať ve sborníku z konference
Bittnerová, Dana (autor statě) : Pasportizace škol. [The Description of Schools]. In: 'Co se v mládí naučíš.., edit.: Pražská skupina školní etnografie, 2. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001, s. 7-12, ISBN: 80-7290-046-3, stať ve sborníku ostatní
Bittnerová, Dana : Společenská hvězda. [Star on a Party]. In: Moderní vyučování, roč. 7, 2001, č.: 10, s. 8-9, ISSN: 1211-6858, původní článek
Bittnerová, Dana (autor statě) : Ztracené dětství. [Losed Childhood]. In: 'Co se v mládí naučíš.., edit.: Pražská skupina školní etnografie, 2. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001, s. 140-143, ISBN: 80-7290-046-3, stať ve sborníku ostatní
Byčkovský, Petr - Škaloudová, Alena - Linková, Marie - Čížková, Věra (autor statě) : Ještě jednou k predikci studijní úspěšnosti ve studiu učitelství. [Once more time toward prediction of proficiency in teacher training]. In: Pedagogický výzkum v ČR: Sborník příspěvků z VIII. celostátní konference ČAPV, edit.: Mikešová, Jitka - Urbánek, Petr, 1. vyd., Liberec, Technická univerzita v Liberci, 2000 (2001), s. 224-232, ISBN: 80-7083-468-4, stať ve sborníku z konference
Helus, Zdeněk (autor statě) : Alternativní pohled na kompetence učitelů. [An Alternative View on Teacher's Competencies]. In: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 2. díl, edit.: Walterová, Eliška, Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001, s. 44-49, ISBN: 80-7290-059-5, stať ve sborníku z konference
Helus, Zdeněk : Čtyři teze k tématu 'změna školy'. [Four Theses Concerning the 'School Reform' Theme]. In: Pedagogika, roč. 50, 2001, č.: 1, s. 25-41, ISSN: 3330-3815, původní článek
Helus, Zdeněk (autor statě) : Dítě - škola - učitel: Skutečnosti jen samozřejmé, anebo také nesamozřejmé? [Child - School - Teacher]. In: Dítě - škola - učitel, edit.: Hadj-Moussová, Zuzana - Štech, Stanislav, Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001, s. 81-96, ISBN: 80-7290-057-9, stať ve sborníku z konference
Helus, Zdeněk (autor statě) : Europaeische Perspektiven der tschechischen Schule. [The European Perspectives of the Czech School]. In: Vom Europa-Projekt zum Projekt Europa, edit.: Seebauer, Renate, Wien, Mandelbaum, 2001, s. 167-175, ISBN: 3-85476-054-x, stať ve sborníku ostatní
Helus, Zdeněk : Úvod do sociální psychologie. (Aktualizovaná témata pro studující učitelství). [Introduction to Social psychology. (Actualized Themes for Perspective Teachers)]. 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001, 194 s., ISBN: 80-7290-054-4, učebnice VŠ
Helus, Zdeněk (autor statě) : Zdroje pochybnotí o učitelském povolání. [Issues of the Teacher's Profession Problematisation]. In: Příprava učitelů a perspektiva české vzdělanosti, edit.: Mezihorák, František - Hořínek, Milan, Olomouc, Nakladatelství Olomouc, 2001, s. 21-24, ISBN: 80-7182-128-4, stať ve sborníku z konference
Hrabal, Vladimír - Pavelková, Isabella (autor statě) : Srovnání pojetí žákovské motivace studentů učitelství a učitelů v návaznosti na Helusovo pojetí žáka. [Comparrison of teacher's and student's of teaching concept of pupil's motivation in resumption with Helus's concept of pupil]. In: Dítě - Škola - Učitel, edit.: Hadj Moussová, Zuzana - Štech, Stanislav, 1. vyd., Praha, Pedagogická fakulta UK, 2001, s. 59-66, ISBN: 80-7290-057-9, stať ve sborníku z konference
Hříbková, Lenka (přednášející) : Vývoj celkového a oblastních skóre v testu inteligence u nadaných dětí. [Gifted Children - Development of the Score in the Stanford-Binet Intelligence Scale]. Bratislava (Slovensko), 2001, 30 min., 9.11.-11.11.2001, nepublikovaný příspěvek, pro: Škola pro mimořádně nadané děti
Hříbková, Lenka - Škaloudová, Alena (autor statě) : Vývoj výsledků inteligenčního testu a školních známek u dvojice dětí od 2. do 5. třídy. [The Development of Results in Intelligence Scale and School Marks at the Couple of Children from the 2th to the 5th Class]. In: Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum, 1. vyd., Ostrava, Česká asociace pedagogického výzkumu, 2001, s. 68-73, ISBN: 80-7042-181-9, stať ve sborníku z konference
Hříbková, Lenka - Škaloudová, Alena : Vývoj výsledků Stanford-Binetova inteligenčního testu u tří dvojic dětí se shodným celkovým skóre ve druhé třídě. [The Development of Results in Stanford-Binet Intelligence Scale at Three Couples of Children with the Same Score in the 2th Grade]. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie, 2001, 56 s., výzkumná zpráva publikovaná
Chrz, Vladimír : Koherence dětského vyprávění. [Coherence of children's narrative]. In: Bulletin PsÚ, roč. 7, 2001, č.: 2, s. 21-42, ISSN: 1211-216X, původní článek
Klusák, Miroslav (autor statě) : Lexicographic practices of primary school pupils. [Lexicographic practices of primary school pupils]. In: La transmission du savoir comme probleme culturel et identitaire / The transmission of knowledge as a problem of culture and identity, edit.: Kučera, Miloš - Rochex, Jean-Yves - Štech, Stanislav, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Karolinum, 2001, s. 175-190, ISBN: 80-246-0184-2, stať ve sborníku ostatní
Klusák, Miroslav (přednášející) : Nápodoba vs. mimikry ve hrách dětí na základní škole. [Imitation versus mimicry in school children games]. Ostrava, 2001, 20 min., 27.6.-29.6.2001, nepublikovaná přednáška, pro: 9. konference ČAPV
Klusák, Miroslav : Poznatkové bilance žáků 5. třídy II - Problematika komplikace odpovědí. [The accounts of knowledge of 5th graders II - The problem of answers' complication. In: Rendl, M. et all: 6th Class]. UK PedF Praha, 2001, 47 s., výzkumná zpráva nepublikovaná, pro: GAČR
Klusák, Miroslav (autor kapitoly) : Poznávání sociálního prostředí. [Learning about social environment]. In: Předškolní a primární pedagogika / Predškolská a elementárna pedagogika, 1. vyd., Praha, Portál, 2001, s. 363-400, ISBN: 80-7178-7, učebnice VŠ
Klusák, Miroslav - Škaloudová, Alena : Školní klima z perspektivy žáků - Zpráva z terénního výzkumu. [School climate from the pupils' perspective. In: 'Iuveni parendum...'-Field research report]. Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001, 33 s., výzkumná zpráva publikovaná
Kucharská, Anna : Lískulka, ty a počítač. [Lískulka, you and computer]. In: Informatorium 3-8, roč. 8, 2001, č.: 4, s. 24-24, orig.: Avant-garde: Lískulka, ty a počítač, ISSN: 1210-7506, recenze
Kucharská, Anna : Nejčastější poruchy chování dětí. [The most frequent behaviour disorders of children]. In: Informatorium 3-8, roč. 8, 2001, č.: 10, s. 24-24, orig.: Train, A.: Nejčastější poruchy chování dětí, ISSN: 1210-7506, recenze
Kucharská, Anna : Předškolák a počítač. [Child at preschool age and computer]. In: Informatorium 3-8, roč. 8, 2001, č.: 1, s. 8-9, ISSN: 1210-7506, původní článek
Kucharská, Anna (přednášející) : Psychologické aspekty postižení v dětském věku. [The psychological aspects of handicaps in childhood]. Praha, 2001, 240 min., 6.10.2001, nepublikovaná přednáška, pro: IPPP ČR
Kucharská, Anna : Rodinný CD-Romek. [CD-Rom for family]. In: Informatorium 3-8, roč. 8, 2001, č.: 3, s. 24-24, orig.: Longsoft Multimedia: Rodinný CD - Romek, ISSN: 1210-7506, recenze
Kucharská, Anna (přednášející) : Specifické poruchy učení a chování v dětském věku. [Specific learning disabilities and ADD/ADHD sy]. Praha, 2001, 30 hod., 7.3., 21.3., 22.3., 23.3., 28.3., 2.5., nepublikovaná přednáška, pro: PPP pro Prahu 6
Kucharská, Anna : Specifické poruchy učení na 2. stupni základních škol. [Learning disabilities of children at the higher classes of basic school]. In: Informace České společnosti 'Dyslexie', roč. 2001/2002, 2001, s. 14-15, orig.: Jucovičová, D. - Žáčková, H. - Sovová, H.: Specifické porucha učení na 2. stupni základních škol, recenze
Kucharská, Anna : Těšíme se do školy. [We are looking forward to school]. In: Informace České společnosti 'Dyslexie', roč. 2001/2002, 2001, s. 18-18, orig.: Grada Publishing: Těšíme se do školy, recenze
Kucharská, Anna : TS Dětský koutek. [TS Children place]. In: Informatorium 3-8, roč. 8, 2001, č.: 2, s. 24-24, orig.: Terasoft Hořovice: TS Dětský koutek, ISSN: 1210-7506, recenze
Kucharská, Anna : Učitel formalista. [The teacher - Formalist]. In: Moderní vyučování, roč. 7, 2001, č.: 6, s. 10-11, ISSN: 1211-6858, původní článek
Kucharská, Anna (přednášející) : Vývoj dítěte v předškolní věku. [Child development of preschool age]. Příbram, 2001, 210 min., 12.12.2001, nepublikovaná přednáška, pro: Pedagogické centrum Příbram
Kucharská, Anna : Závěrečné práce SSVP na PedF UK zaměřené na problematiku SPU. [The close papers of special studies of educational counselling at PedF UK - centered to learning disabilities]. In: Výchovné poradenství, roč. 28-29, 2001, č.: 1, s. 59-63, původní článek
Kucharská, Anna - Budíková, Jaroslava (přednášející) : Počítače u dětí se specifickými poruchami učení. [Computers and children with learning disabilities]. Praha, 2001, 240 min., 14.3.2001, nepublikovaná přednáška, pro: Česká společnost 'Dyslexie'
Kucharská, Anna - Budíková, Jaroslava : Počítačový program Dys - Com. [PC program Dys - Com]. In: Informace České společnosti 'Dyslexie', roč. 2001/2002, 2001, s. 16-17, orig.: Arid: Dys-Com, recenze
Kučera, Miloš (autor statě) : Dělat sám svoje: profi - volba z hlediska identity. [To work on its own: profession choice as an identity question]. In: 'Co se v mládí naučíš..., edit.: Pražská skupina školní etnografie, 2. vyd., Praha, Pedagogická fakulta, 2001, s. 165-176, ISBN: 80-7290-046-3, stať ve sborníku ostatní
Kučera, Miloš (autor statě) : Dogmatici, akademici a skeptici: 'vědět předem' v sedmé třídě. [Dogmaticians, academicians and scepticians: to anticipate in the 7th class]. In: 'Co se v mládí naučíš..., edit.: Pražská skupina školní etnografie, 2. vyd., Praha, Pedagogická fakulta, 2001, s. 70-88, ISBN: 80-7290-046-3, stať ve sborníku ostatní
Kučera, Miloš : Hraní hranic. [Playing the Playground]. In: Pedagogika. Dítě a hra, roč. 51, 2001, č.: 4, s. 429-432, ISSN: 3330-3815, původní článek
Kučera, Miloš : Identitní situace šesťáků: tématická analýza rozhovorů. In: Šestá třída. [Identity in the sixth class: the thematical analysis of inteviews with pupils]. Pedagogická fakulta, katedra psychologie, 2001, 38 s., závěrečná grantová zpráva, pro: GA ČR
Kučera, Miloš (autor statě) : Les philosophes de 7e. [The philosophers of the 7th class]. In: Les Jeunes et le Savoir. Perspectives internationales, edit.: Charlot, Bernard, 1. vyd., Paris, France, Anthropos, 2001, s. 91-115, ISBN: 2-7178-4192-X, stať ve sborníku ostatní
Kučera, Miloš (přednášející) : Některé kulturní typy mezi pražskými dětmi v pubertě. [Some cultural types of Prague early teenagers]. Zlín, 2001, 30 min., 31.8.- 1.9.2001, nepublikovaná přednáška, pro: Česká asociace školní psychologie, konference 'Novinky ve školní a pedagogické psychologii
Kučera, Miloš (autor statě) : Os filósofos da 7a séria. [The philosophers of the 7th class]. In: Os jovens e o saber. Perspectivas mundiais, edit.: Charlot, Bernard, 1. vyd., Porto Alegre, Brasil, Artmed, 2001, s. 89-110, ISBN: 85-7307-881-2, stať ve sborníku ostatní
Kučera, Miloš (autor statě) : Pojem hry versus kultury v některých uměleckých dílech. [The concept of art versus the concept of culture: analysed on some oeuvres d'art]. In: Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum. IX. celostátní konference ČAPV s mezinárodní účastí, Ostrava 2001, edit.: Lukášová-Kantorková, Hana - Květoň, Pavel, 1. vyd., Ostrava, Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2001, s. 171-173, ISBN: 80-7042-181-9, stať ve sborníku z konference
Kučera, Miloš (autor statě) : První rok čtení / psaní. [Reading and writing: The first year]. In: Současné pohledy na výuku elementárního čtení a psaní, edit.: Doležalová, Jana, 1. vyd., Hradec Králové, Gaudeamus, 2001, s. 47-57, ISBN: 80-7041-100-7, stať ve sborníku z konference
Kučera, Miloš (autor statě) : Qu'y a-t-il du récit, dans la 'literacy'? [Literacy: Sorry, but what about the story?]. In: La transmission du savoir comme probleme culturel et identitaire / The transmission of knowledge as a problem of culture and identity, edit.: Kučera, Miloš - Rochex, Jean-Yves - Štech, Stanislav, 1. vyd., Praha, Karolinum, 2001, s. 191-206, ISBN: 80-246-0184-2, stať ve sborníku z konference
Kučera, Miloš : Vývoj látky v češtině o 1. do 6. třídy. In: Šestá třída. [The realised curriculum of Czech language from the 1st to the 5th class]. Praha, Pedagogická fakulta, katedra psychologie, 2001, 21 s., závěrečná grantová zpráva, pro: GA ČR
Kučera, Miloš - Štech, Stanislav (autor statě) : Préface / Preface. [Preface]. In: La transmission du savoir comme probléme culturel et identitaire / The transmission of knowledge as a problem of culture and identity, edit.: Kučera, Miloš - Rochex, Jean-Yves, 1. vyd., Praha, Karolinum, 2001, s. 7-19, ISBN: 80-246-0184-2, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Hadj Moussová, Zuzana - Hofmannová, Marie (autor statě a editor sborníku) : Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. [Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher]. In: Proceedings. International Symposium Elementary Maths Teaching. SEMT'01, edit.: Novotná, Jarmila - Hejný, Milan, 1. vyd., Praha, UK - PedF, 2001, s. 122-126, ISBN: 80-7290-055-2, stať ve sborníku z konference
Pavelková, Isabella (autor statě) : Výskyt, významnost a realizovatelnost různých druhů motivace k učení ve škole. [Occurence, significance and realisability of various kinds of motivation for learning]. In: Pedagogický výzkum v ČR, 1. vyd., Liberec, Technická univerzita, 2000 (2001), s. 359-365, ISBN: 80-7083-468-4, stať ve sborníku z konference
Pavelková, Isabella - Frencl, Miloslav (autor statě) : Typizování žáků učitelem. [Standardization of pupils by teacher]. In: Psychologie pro třetí tisíciletí, edit.: Heller, D. - Šturma, J., 1. vyd., Olomouc, Testcentrum Praha, 2000 (2001), s. 217-221, ISBN: 80-864771-04-7, stať ve sborníku z konference
Pavelková, Isabella - Hrabal, Vladimír (autor statě) : Motivace žáků ve škole. [Motivation of pupils at school]. In: Psychologie pro třetí tisíciletí, edit.: Heller, D. - Šturma, J., 1. vyd., Olomouc, Tescentrum Praha, 2000 (2001), s. 213-216, ISBN: 80-864771-04-7, stať ve sborníku z konference
Pavelková, Isabella - Hrabal, Vladimír (autor statě) : Motivace žáků. [Pupils motivation]. In: Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum, 1. vyd., Ostrava, Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2001, s. 33-36, ISBN: 80-7042-181-9, stať ve sborníku z konference
Pokorná, Věra : Reuven Feuerstein a jeho metoda Instrumentálního obohacení. [Reuven Feuerstein and his Methodology of Instrumental Enrichment]. In: Speciální pedagogika, roč. 11, 2001, č.: 1, s. 4-15, ISSN: 1211-2720, původní článek
Pokorná, Věra : Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. [Theory and reeducation of developmental learning and behavioral dificulties]. 1. vyd., Praha, Portál, 2001, 336 s., ISBN: 80-7178-570-9, monografie
Procházková, Jana (přednášející) : Diagnostika syndromu CAN. [The diagnostic of sy CAN]. Brno, 2001, 360 min., 22.11.2001, nepublikovaná přednáška, pro: Středisko sociální pomoci
Procházková, Jana (přednášející) : Dítě a kriminalita z pohledu psychologa. [The child and criminality from psychological point of view]. Praha, 2001, 180 min., 29.11.2001, nepublikovaná přednáška, pro: ČLS - JEP
Procházková, Jana (přednášející) : Dítě v krizi. [The child in crises]. Kutná Hora, 2001, 240 min., 28.5.2001, nepublikovaná přednáška, pro: OÚ, odbor sociální, zdravotní a školství
Procházková, Jana (přednášející) : Forenzní psychologie v dětské problematice. [Judgement psychology in the problems of children]. Praha, 2001, 240 min., 13.10.2001, nepublikovaná přednáška, pro: IPVZ
Procházková, Jana (přednášející) : Identifikace násilí - problémy, které přetrvávají. [The indetification of violence - prolonging problems]. Praha, 2001, 20 min., 19.9.-21.9.2001, nepublikovaná přednáška, pro: 1. národní konference Násilí na dětech
Procházková, Jana (přednášející) : Interdisciplinární kooperace v problematice ochrany dítěte. [The interdisciplinary cooperation in preserve of children]. Zlín, 2001, 60 min., 30.5.-31.5.2001, nepublikovaná přednáška, pro: Projekt MŠMT ČR 17943/2001-25-24
Procházková, Jana (přednášející) : Kreativní nonverbální techniky. [The creative nonverbal technics]. Praha, 2001, 3 dny, 20.-22.4.2001, nepublikovaná přednáška, pro: Vzdělávací institut aplikované psychologie
Procházková, Jana (přednášející) : Krizová intervence. [The crisis intervention]. Praha, 2001, 20 min., 19.-21.9.2001, nepublikovaná přednáška, pro: 1. národní konference Násilí na dětech
Procházková, Jana (přednášející) : Krizová intervence v poradenství. [Crisis intervention in educational and psychological counselling]. Praha, 2001, 120 min., 11.12.2001, nepublikovaná přednáška, pro: PPP pro Prahu 6
Procházková, Jana (přednášející) : Muzikoterapie. [Musictherapy]. Praha, 2001, 14 hod., 19.4.-20.4.2001, nepublikovaná přednáška, pro: IPPP ČR
Procházková, Jana (přednášející) : Násilí na dětech - Terapie. [The violence at children - Therapy]. Praha, 2001, 20 min., 19.-21.9.2001, nepublikovaná přednáška, pro: 1. národní konference Násilí na dětech
Procházková, Jana (přednášející) : Problematika CAN - práce s týranými dětmi. [Problems about CAN]. Praha, 2001, 120 min., 5.4.2001, nepublikovaná přednáška, pro: Fakulta humanitních studií UK
Procházková, Jana (přednášející) : Problematika dětských hovorů na lince důvěry. [Topic of children help lines]. Česká Lípa, 2001, 9 hod., 5.5.2001, nepublikovaná přednáška, pro: Občanské sdružení Linky důvěry ČL
Procházková, Jana (přednášející) : Problematika týraných a zneužívaných dětí v praxi pedagogicko-psychologických poraden. [The problems of children with CAN sy in practice of educational and psychological counselling centers]. Žďár n. S., 2001, 300 min., 11.7.2001, nepublikovaná přednáška, pro: PPP Žďár n. S.
Procházková, Jana (přednášející) : Projektivní užití testu lidské postavy. [Human drawing test - qualitatively analysis, projective use]. Praha, 2001, 120 min., 24.9.2001, nepublikovaná přednáška, pro: Český grafognostický kroužek
Procházková, Jana (přednášející) : Psychologická práce se znásilněnou ženou. [Psychological care of the victims of rape]. Praha, 2001, 25 min., 10.12.2001, nepublikovaná přednáška, pro: 1. národní konference na téma Znásilnění
Procházková, Jana (autor statě) : Psychologická práce se znásilněnou ženou. [Psychological Care with Femal Victim of Rape]. In: Znásilnění, edit.: Dolanská, Jiřina - Dvořáková, Lada - Frycová, Daniela, Praha, Elektra - centrum pomoci ženám zneužitým v dětství, 2001, s. 73-74, stať ve sborníku z konference
Procházková, Jana (přednášející) : Psychologický přístup k dětem v krizi. [Psychological approach with children in crisis]. Zlín, 2001, 25 min., 30.5.-31.5.2001, nepublikovaná přednáška, pro: Projekt MŠMT ČR 17943 /2001-25-24
Procházková, Jana (přednášející) : Psychoterapie dětí se syndromem CAN. [Psychotherapy of children with sy CAN]. Trenčianské Teplice (SR), 2001, 30 min., 14.-17.11.2001, nepublikovaná přednáška, pro: XXIII.Česko-Slovenská psychoterapeutická konference
Procházková, Jana (přednášející) : Současná psychologie v ČR. [Contemporary psychology in Czech Republic]. Alexandroupolis (Řecko), 2001, 50 min., 23.5.-27.5.2001, nepublikovaná přednáška, pro: 8. Panhelenický kongres psychologie
Procházková, Jana (přednášející) : Šikana ve škole. [Bullying at school]. Kutná Hora, 2001, 240 min., 27.3.2001, nepublikovaná přednáška, pro: pedagogy základní školy Kutná Hora
Rendl, Miroslav (autor statě) : Dotazník - mapování. [Questionnaire - mapping]. In: Co se v mládí naučíš..., edit.: Pražská skupina školní etnografie, 2. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001, s. 13-54, ISBN: 80-7290-046-3, stať ve sborníku z konference
Rendl, Miroslav : Poznámky ke struktuře a sémantice slovních úloh: od 4. do 6. třídy. In: 6. třída. [Notes on structure and semantics of mathematical verbal tasks: from 4th to 6th grade]. UK v Praze - PedF, 2001, 52 s., výzkumná zpráva nepublikovaná, pro: GAČR
Rendl, Miroslav (autor statě) : Solving mathematical verbal tasks with primary school pupils. [Solving mathematical verbal tasks with primary school pupils]. In: La transmission du savoir comme probleme culturel et identitaire, edit.: Kučera, Miloš - Rochex, Jean-Yves - Štech, Stanislav, 1. vyd., Praha, Karolinum, 2001, s. 207-220, ISBN: 80-246-0184-2, stať ve sborníku ostatní
Škaloudová, Alena (přednášející) : Výhody kombinace kvantitativních a kvalitativních metod v pedagogickém výzkumu. [The Advantages of the Combination Qualitative and Quantitative Methods in Educational Research]. Ostrava, 2001, 20 min., 27.6.2001, nepublikovaná přednáška, pro: PedF UK
Škaloudová, Alena : Zpráva k výzkumnému záměru CEZ:J13/98:114100002. [Report to the Research Design CEZ:J13/98:114100002]. PedF UK Praha, 2001, 8 s., výzkumná zpráva nepublikovaná, pro: KPgŠPs
Štech, Stanislav (autor statě) : Les pratiques familiales d'aide au travail scolaire de l'enfant. [Helping the child for the school work inside the family]. In: La transimission du savoir comme probleme culturel et identitaire / The Transmission of Knowledge as a Problem of Culture and Identity, edit.: Kučera, Miloš - Rochex, Jean-Yves - Štech, Stanislav, 1. vyd., Praha, Karolinum, 2001, s. 121-132, ISBN: 80-246-0184-2, stať ve sborníku z konference
Štech, Stanislav (autor statě) : Léčka výchovného romantismu. [The pitfall of educational romantism]. In: Dítě - škola - učitel, edit.: Hadj Moussová, Zuzana - Štech, Stanislav, 1. vyd., Praha, UK - PedF, 2001, s. 31-35, ISBN: 80-7290-057-9, stať ve sborníku z konference
Štech, Stanislav : Návrat vojenských vysloužilců? [Comeback of Veterans?]. In: Pedagogika, roč. 51, 2001, č.: 2, s. 147-149, ISSN: 3330-3815, ostatní druhy článků
Štech, Stanislav (autor kapitoly) : O que significa aprender para os alunos tchecos ? Balancos do saber no iniício dos anos 90. [What does learning mean for the Czech pupils ? Pupils knowledge accounts at the beginning of nineties]. In: Os Jovens e o Saber, 1. vyd., Porto Allegre (Brazílie), Artmed Editora, 2001, s. 51-70, ISBN: 85-7307-881-2, monografie
Štech, Stanislav : Průcha, J.: Multikulturní výchova. Teorie - praxe - výzkum. [Průcha, J.: Multicultural education. Theory - practice - research]. In: Československá psychologie, roč. 45, 2001, č.: 2, s. 182-183, orig.: Průcha, J.: Multikulturní výchova. Teorie - praxe - výzkum, ISSN: 0009-062X, recenze
Štech, Stanislav (autor kapitoly) : Qu'est-ce que l'apprendre signifie pour les éleves tcheques? Bilans de savoir au début des années 1990. [What does learning mean for the Czech pupils? Pupils knowledge accounts at the beginning of nineties]. In: Les jeunes et le savoir. Perspectives internationales, 1. vyd., Paříž, Anthropos, 2001, s. 47-68, ISBN: 2-7178-4192-X, monografie
Štech, Stanislav : Sonda do profese školního psychologa v ČR. [An Enquiry into the Profession of a School Psychologist in the Czech Republic]. In: Pedagogika, roč. 51, 2001, mimořádné č. - říjen, s. 47-55, ISSN: 3330-3815, původní článek
Štech, Stanislav - Viktorová, Ida (autor statě) : Rodičovské pohledy na školu a vztah dětí k ní. [Parents view of school and relationship children - school]. In: Co se v mládí naučíš..., edit.: Pražská skupina školní etnografie, 2. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001, s. 144-164, ISBN: 80-7290-046-3, stať ve sborníku ostatní
Štech, Stanislav - Viktorová, Ida (autor kapitoly) : Vztahy rodiny a školy - hledání dialogu. [Relationship between Family and School - Searching for a Dialogue]. In: Předškolní a primární pedagogika / Predškolská a elementárna pedagogika, 1. vyd., Praha, Portál, 2001, s. 57-94, ISBN: 80-7178-585-7, učebnice VŠ
Švancarová, Daniela - Kucharská, Anna : Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. [The test of risk in reading and writing disabilities at beginners of school]. 1. vyd., Praha, Scientia, 2001, 27 s., ISBN: 80-7183-221-9, monografie
Trpišovská, Dobromila - Vacínová, Marie : Základy psychologie. [Introduction to Psychology]. 1. vyd., Ústí nad Labem, Universita J.E.Purkyně, 2001, 158 s., ISBN: 80-7044-368-5, skripta
Valentová, Lidmila (autor kapitoly) : Vstup dítěte do školy z hlediska školní připravenosti. [The Start of School - from the Point of View of School Mature]. In: Předškolní a primární pedagogika, 1. vyd., Praha, Portál, 2001, s. 219-233, ISBN: 80-7178-585-7, monografie
Viktorová, Ida (autor statě) : Les formes de la transformation des textes littéraires par les enfants. [Forms of transformation of children literary texts]. In: La transmission du savoir comme probleme culturel et identitaire, edit.: Kučera, Miloš - Rochex, Jean-Yves - Štech, Stanislav, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova, Karolinum, 2001, s. 155-164, ISBN: 80-246-0184-2, stať ve sborníku ostatní
Viktorová, Ida (autor statě) : Mou cestu zaplet tak.. [On the difficult way]. In: Co se v mládí naučíš..., edit.: Pražská skupina školní etnografie, 2. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001, s. 135-139, ISBN: 80-7290-046-3, stať ve sborníku ostatní
Viktorová, Ida (autor statě) : Práce dětí s osnovou textu mezi 3. a 6. ročníkem ZŠ. [Writing activities of children in the elementary school]. In: Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum. Sborník příspěvků 9. konference ČAPV, edit.: Lukášová, Hana, 1. vyd., Ostrava, Ostravská univerzita, 2001, s. 343-347, ISBN: 80-7042-181-9, stať ve sborníku z konference
Viktorová, Ida (autor statě) : Psychogenetická teorie Emilie Ferreirové. [Psychogenetic Theory of Emilia Ferreiro]. In: Současné pohledy na výuku elementárního čtení a psaní, edit.: Doležalová, Jana, 1. vyd., Hradec Králové, Gaudeamus, 2001, s. 21-31, ISBN: 80-7041-100-7, stať ve sborníku ostatní
Walterová, Eliška - Vašutová, Jaroslava - Švec, Vlastimil - Švecová, Jana - Helus, Zdeněk (autor statě) : II.A Pre-school, basic and secondary education. 4. Educational staff as supporters of changes. [II.A Pre-school, basic and secondary education. 4. Educational staff as supporters of changes]. In: National Programme for the Development of Education in the Czech Republic. White Paper, edit.: Kotásek, Jiří a kol., Prague, Institute for Information on Education, 2001, s. 43-45, ISBN: 80-211-0413-9, stať ve sborníku ostatní
Walterová, Eliška - Vašutová, Jaroslava - Švec, Vlastimil - Švecová, Jana - Helus, Zdeněk a kol. (autor statě) : II.A Předškolní, základní a střední vzdělávání. 4. Pedagogičtí pracovníci jako nositelé změn. [II.A Preschool, primary and secondary education. 4. Teachers as actors of changes]. In: Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha, edit.: Kotásek, Jiří a kol., Praha, Ústav pro informace ve vzdělávání - nakladatelství Tauris, 2001, s. 43-45, ISBN: 80-211-0372-8, stať ve sborníku ostatní