PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE
Byčkovský, Petr - Škaloudová, Alena - Linková, Marie - Čížková, Věra (autor statě) : Ještě jednou k predikci studijní úspěšnosti ve studiu učitelství. [Once more time toward prediction of proficiency in teacher training]. In: Pedagogický výzkum v ČR: Sborník příspěvků z VIII. celostátní konference ČAPV, edit.: Mikešová, Jitka - Urbánek, Petr, 1. vyd., Liberec, Technická univerzita v Liberci, 2000 (2001), s. 224-232, ISBN: 80-7083-468-4, stať ve sborníku z konference
Hříbková, Lenka - Škaloudová, Alena (autor statě) : Vývoj výsledků inteligenčního testu a školních známek u dvojice dětí od 2. do 5. třídy. [The Development of Results in Intelligence Scale and School Marks at the Couple of Children from the 2th to the 5th Class]. In: Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum, 1. vyd., Ostrava, Česká asociace pedagogického výzkumu, 2001, s. 68-73, ISBN: 80-7042-181-9, stať ve sborníku z konference
Hříbková, Lenka - Škaloudová, Alena : Vývoj výsledků Stanford-Binetova inteligenčního testu u tří dvojic dětí se shodným celkovým skóre ve druhé třídě. [The Development of Results in Stanford-Binet Intelligence Scale at Three Couples of Children with the Same Score in the 2th Grade]. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie, 2001, 56 s., výzkumná zpráva publikovaná
Klusák, Miroslav - Škaloudová, Alena : Školní klima z perspektivy žáků - Zpráva z terénního výzkumu. [School climate from the pupils' perspective. In: 'Iuveni parendum...'-Field research report]. Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001, 33 s., výzkumná zpráva publikovaná
Škaloudová, Alena (přednášející) : Výhody kombinace kvantitativních a kvalitativních metod v pedagogickém výzkumu. [The Advantages of the Combination Qualitative and Quantitative Methods in Educational Research]. Ostrava, 2001, 20 min., 27.6.2001, nepublikovaná přednáška, pro: PedF UK
Škaloudová, Alena : Zpráva k výzkumnému záměru CEZ:J13/98:114100002. [Report to the Research Design CEZ:J13/98:114100002]. PedF UK Praha, 2001, 8 s., výzkumná zpráva nepublikovaná, pro: KPgŠPs