PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE
Spilková, Vladimíra (autor statě) : Klíčové koncepty v současných proměnách učitelského vzdělávání - konstruktivistické přístupy, reflexe a sebereflexe. [Key concepts in the current changes of teacher education - social constructivist approaches, reflection and self-reflection]. In: Výzkum školy a učitele, edit.: Walterová, Eliška - Lebeda, Jakub - Suchánková, Květa, 1. vyd., Praha, ČAPV, UK - PedF, 2002, s. 71-72, ISBN: 80-7290-089-7, stať ve sborníku z konference
Spilková, Vladimíra (autor statě) : Koncept kvalitní, dobré školy - model a možnosti jeho zkoumání ve školní praxi. [The concept of high quality, good school - model and the possibilities of its research in the school practice]. In: Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. II.díl, edit.: Spilková, Vladimíra - Vašutová, Jaroslava, 1. vyd., Praha, UK-PedF, 2002, s. 24-39, ISBN: 80-7290-090-0, stať ve sborníku ostatní
Spilková, Vladimíra (autor statě) : Profesní standard a klíčové kompetence učitele primární školy. [Professional standard and key competences of primary school teacher]. In: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém, 1. vyd., Praha, UK-PedF, 2002, s. 89-95, ISBN: 80-7290-059-5, stať ve sborníku ostatní
Spilková, Vladimíra (přednášející) : Social Constructivist Approaches, Development of Self-reflection of Students in Teacher Education. [Social Constructivist Approaches, Development of Self-reflection of Students in Teacher Education]. Varšava (Polsko), 2002, 20 min., 27.8.2002, nepublikovaná přednáška, pro: ATEE Conference 'Teacher Education and Educational reform'
Spilková, Vladimíra (přednášející) : Současné proměny v pojetí učitelské profese a přípravy na ni - klíčové trendy v Evropě. [Current changes in the conception of teaching profession and teacher education - key trends in Europe]. Prešov (SR), 2002, 30 min., 26.9.2002, nepublikovaná přednáška, pro: PedF Prešov
Spilková, Vladimíra : Současné proměny vzdělávání učitelů v zemích Evropské unie. [Current changes in the teacher education in the countries of the European Union]. In: Pedagogická orientace, 2002, č.: 2, s. 44-54, ISSN: 1211-4669, původní článek
Spilková, Vladimíra - Vašutová, Jaroslava : Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. Výstupy řešení za rok 2001. 2. díl: Metody a výsledky empirických výzkumů. [Development of national education and teacher training in European context: Methods and results of empirical research]. 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2002, 251 s., ISBN: 80-7290-090-0, sborník