PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE
Spilková, Vladimíra (autor kapitoly) : Improving the Quality of Teacher Education Through Theoretical Reflection on Practice. [Improving the Quality of Teacher Education Through Theoretical Reflection on Practice]. In: Nouveaux espaces de développement professionnel et organisationnel, 1. vyd., Sherbrooke, Editions du CRP, 2001, s. 33-42, ISBN: 2-89474-027-1, monografie
Spilková, Vladimíra : Professional Development of Teachers and Student Teachers through Reflection on Practice. [Professional Development of Teachers and Student Teachers through Reflection on Practice]. In: European Journal of Teacher Education, roč. 24, 2001, č.: 1, s. 59-66, ISSN: 0261-9758, původní článek
Spilková, Vladimíra : Professional Development of Student Teachers Through Reflection of Practice. [Professional Development of Student Teachers Through Reflection of Practice]. In: The New Hampshire Journal of Education, roč. IV, 2001, s. 9-14, původní článek
Spilková, Vladimíra (autor kapitoly) : Teoretická reflexe praxe a sebereflexe v přípravě učitelů. [Theoretical Reflection of Practice and Self-reflection in Teacher Education]. In: Dítě - škola - učitel, 1. vyd., Praha, UK-PedF, 2001, s. 50-58, ISBN: 80-7290-057-9, monografie
Spilková, Vladimíra (autor statě) : The Concept of Quality in Education, Quality of School in the Context of Decentralised School System. [The Concept of Quality in Education, Quality of School in the Context of Decentralised School System]. In: Paper in concurrent session at 26th ATEE Conference, Stockholm 2001, 1. vyd., Stockholm, University of Stockholm, 2001, 10 s., stať ve sborníku z konference
Spilková, Vladimíra (autor statě) : Znaky kvalitní, dobré školy a možnosti jejího zkoumání. [The Characteristics of a Good Quality School and the Posssibilities of its Research]. In: Sborník příspěvků 9. konference ČAPV, 1. vyd., Ostrava, ČAPV a PedF OU, 2001, s. 77-82, ISBN: 80-7042-181-9, stať ve sborníku z konference