PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE
Hershkovitz, Sara - Nesher, Pearla - Novotná, Jarmila (autor statě a editor sborníku) : Cognitive factors affecting problem solving. [Cognitive factors affecting problem solving]. In: Proceedings CERME 2, edit.: Novotná, Jarmila, 1. vyd., Praha, UK-PedF, 2002, s. 469-477, ISBN: 80-7290-075-7, stať ve sborníku z konference
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila : CLIL - Nový směr ve výuce. [CLIL - New trend in teaching]. In: Cizí jazyky, roč. 46, 2002, č.: 1, s. 5-6, ISSN: 1210-0811, původní článek
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila (autor statě) : Implementation of Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Mathematics Classroom. [Implementation of Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Mathematics Classroom]. In: Proceedings of the 26th Annual Conference - International Group for the Psychology of Mathematics Classroom, edit.: Cockburn, Anne - Nardi, Elena, 1. vyd., Norwich, School of Education and Professional Development, University of East Anglia, 2002, s. 346-346, ISBN: 0-9539983-6-3, stať ve sborníku z konference
Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila (autor statě) : Implementing CLIL. Teaching Mathematics in English to Czech Learners. [Implementing CLIL. Teaching Mathematics in English to Czech Learners]. In: Multilingual Mathematics Group, edit.: Barwell, Richard, 1. vyd., MMG, 2002, s. 19-23, stať ve sborníku z konference
Kubínová, Marie - Novotná, Jarmila (autor statě) : Promoting student's meaningful learning in two different classroom environments. [Promoting student's meaningful learning in two different classroom environments]. In: Proceedings of the 26th Annual Conference - International Group for the Psychology of Mathematics Education, edit.: Cockburn, Anne - Nardi, Elena, Norwich, University of East Anglia, 2002, s. 233-240, ISBN: 0-9539983-6-3, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila (přednášející) : Čteme diagramy a grafy. [Reading diagrammes and graphs]. Kladno, 2002, 120 min., 9.10.2002, nepublikovaná přednáška, pro: SPI Mladá Boleslav, ŠÚ Uherské Hradiště
Novotná, Jarmila (přednášející) : De l'étude du comportement a celle de situations. [From the study of behaviour to this of situations]. Bordeaux (Francie), 2002, 120 min., 23.9.2002, nepublikovaná přednáška, pro: DAEST, Université Bordeaux 2
Novotná, Jarmila (přednášející) : Didaktická analýza žákovských řešení slovních úloh. [Didactical analysis of student's solutions to word problems]. Praha, 2002, 60 min., 18.11.2002, nepublikovaná přednáška, pro: UK-PedF, KMDM
Novotná, Jarmila (přednášející) : Hrajeme si v matematice. [We are playing in mathematics]. Plzeň, 2002, 120 min., 29.11.2002, nepublikovaná přednáška, pro: PC Plzeň
Novotná, Jarmila (přednášející) : Hry ve vyučování matematice. [Games in teaching of mathematics]. Kladno, 2002, 120 min., 22.5.2002, nepublikovaná přednáška, pro: Služba škole Kladno
Novotná, Jarmila (přednášející) : Jak učit matematiku v cizím jazyce (Content and Language Integrated Learning). [How to teach mathematics through a foreign language]. Jasná pod Chopkom (Slovensko), 2002, 45 min., 22.11.2002, nepublikovaná přednáška, pro: JSMF
Novotná, Jarmila (přednášející) : Levels of understanding word problem assignments. [Levels of understanding word problem assignments]. Londýn (Velká Británie), 2002, 60 min., 25.6.2002, nepublikovaná přednáška, pro: King's College London
Novotná, Jarmila (autor statě) : Matematické hry a komunikace. [Mathematical games and communication]. In: Jak učit matematice žáky ve věku 10-15 let, edit.: Hejný, Milan - Hrubý, Dag - Lišková, Hana - Stehlíková, Naďa - Sýkora, Václav, 1. vyd., Praha, JČMF, 2002, s. 97-102, ISBN: 80-7015-840-9, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila (přednášející) : Matematické hry a komunikace. [Mathematical games and communication]. Mladá Boleslav, Uherské Hradiště, 2002, 120 min., 13.3.2002 a 11.4.2002, nepublikovaná přednáška, pro: SPI Mladá Boleslav, ŠÚ Uherské Hradiště
Novotná, Jarmila (přednášející) : Matematika a informace. [Mathematics and informations]. Plzeň, 2002, 60 min., 3.4.2002, nepublikovaná přednáška, pro: PC Plzeň
Novotná, Jarmila : Návrat SVOČ v didaktice matematiky. [Return of SVOČ in Didactics of mathematics]. In: Matematika, fyzika, informatika, roč. 12, 2002, č.: 3, s. 180-181, ISSN: 1210-1761, původní článek
Novotná, Jarmila (přednášející) : Některé nástroje pro analýzu řešitelského procesu žáka při řešení slovních úloh. [Instruments for the analysis of the student's solving procedure when solving word problems]. Praha, 2002, 90 min., 30.10.2002, nepublikovaná přednáška, pro: UK-PedF, KMDM
Novotná, Jarmila (přednášející) : Přechod od aritmetiky k algebře. [Transition from arithmetics to algebra]. Praha, 2002, 120 min., 13.11.2002, nepublikovaná přednáška, pro: PC Praha
Novotná, Jarmila (přednášející) : République Tcheque - L'enseignement des mathématiques au niveau obligatoire. [Czech Republic - Teaching of Mathematics at the compulsory level]. Paříž (Francie), 2002, 30 min., 7.1.2002, nepublikovaná přednáška, pro: CNP, CREM
Novotná, Jarmila (přednášející) : Výuka matematiky v cizím jazyce. [Teaching of mathematics through a foreign language]. Banská Bystrica (Slovensko), 2002, 60 min., 21.11.2002, nepublikovaná přednáška, pro: Univerzita Mateje Bela
Novotná, Jarmila (přednášející) : Žákovská řešení slovních úloh. [Students' solutions of word problems]. Banská Bystrica (Slovensko), 2002, 60 min., 21.11.2002, nepublikovaná přednáška, pro: Univerzita Mateje Bela
Novotná, Jarmila - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Quartapelle, Francesca (autor kapitoly) : Modul 3. Praktische Unterrichtsaspekte in FAUA. [Module 3. Practical Aspects of Teaching in CLIL]. In: Ein TIE-CLIL Aus-Fortbildungskurs, edit.: Langé, Gisela, 1. vyd., Milano, M.I.U.R, 2002, s. 103-134, ISBN: 88-900649-4-3, monografie
Novotná, Jarmila - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Quartapelle, Francesca (autor kapitoly) : Module 3. Aspects pratiques de l'enseignement EMILE. [Module 3. Practical Aspects of Teaching in CLIL]. In: Developpment de Competences Professionelles TIE-CLIL, edit.: Langé, Gisela, 1. vyd., Milano, M.I.U.R, 2002, s. 103-134, ISBN: 88-900649-2-7, monografie
Novotná, Jarmila - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Quartapelle, Francesca (autor kapitoly) : Module 3. Practical Aspects of Teaching in CLIL. [Module 3. Practical Aspects of Teaching in CLIL]. In: TIE-CLIL Professional Development Course, edit.: Langé, Gisela, 1. vyd., Milano, M.I.U.R, 2002, s. 103-134, ISBN: 88-900649-1-9, monografie
Novotná, Jarmila - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Quartapelle, Francesca (autor kapitoly) : Module 3. Practical Aspects of Teaching in CLIL. [Module 3. Practical Aspects of Teaching in CLIL]. In: TIE-CLIL Professional Development Course. CD-ROM in 5 Languages, edit.: Langé, Gisela, 1. vyd., Milano, M.I.U.R, 2002, s. 103-134, ISBN: 88-900649-6-X, monografie
Novotná, Jarmila - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Quartapelle, Francesca (autor kapitoly) : Modulo 3. Aspectos prácticos de la ensenanza en un contexto de AICLE. [Module 3. Practical Aspects of Teaching in CLIL]. In: Curso de Especializacion en AICLE/TIE-CLIL, edit.: Langé, Gisela, 1. vyd., Milano, M.I.U.R, 2002, s. 103-134, ISBN: 88-900649-5-1, monografie
Novotná, Jarmila - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Quartapelle, Francesca (autor kapitoly) : Modulo 3. Aspetti practici dell' insegnamento CLIL. [Module 3. Practical Aspects of Teaching in CLIL]. In: Corso TIE-CLIL per lo sviluppo professionale, edit.: Langé, Gisela, 1. vyd., Milano, M.I.U.R, 2002, s. 103-134, ISBN: 88-900649-3-5, monografie
Novotná, Jarmila - Hofmannová, Marie (autor statě a editor sborníku) : Cizí jazyk jako nástroj při výuce matematiky. [Foreign language as an instrument in teaching mathematics]. In: 8. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, edit.: Ausbergerová, Marie - Novotná, Jarmila - Sýkora, Václav, 1. vyd., Praha, JČMF, 2002, s. 225-230, ISBN: 80-7015-876-X, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Hofmannová, Marie (autor statě) : Nový vzdělávací přístup - CLIL. [Education with CLIL]. In: Profesní kompetence učitele matematiky ve sjednocené Evropě (Profil absolventa), edit.: Kubínová, Marie, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2002, s. 59-63, ISBN: 80-7290-110-9, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Hofmannová, Marie - Petrová, Jana (autor statě) : Using games in teaching mathematics through a foreign language. [Using games in teaching mathematics through a foreign language]. In: CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era, edit.: Bazzini, Luciana - Whybrow Inchley, C., 1. vyd., Verbania, Ghisetti e Corvi Editori, 2002, s. 353-358, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Kubínová, Marie (autor statě) : Levels of understanding of letters in the word problem solving processes. [Levels of understanding of letters in the word problem solving processes]. In: Proceedings of the 26th Annual Conference - International Group for the Psychology of Mathematics Education, edit.: Cockburn, Anne - Nardi, Elena, 1. vyd., Norwich, University of East Anglia, 2002, s. 355-355, ISBN: 0-9539983-6-3, stať ve sborníku z konference
Novotná, Jarmila - Sýkora, Václav - Tompa, Klara (autor statě) : Új matematika érettségi a cseh középiskolákban. [New conception of maturita in the Czech Republic]. In: Kzös nevezűnk a matematika, 1. vyd., Budapest, Kiadó, 2002, s. 131-136, stať ve sborníku z konference
Quartapelle, Francesca - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila a kol. (autor kapitoly) : Modul 4. Sprachbewusstsein im Zweisprachigen Unterricht. [Module 4. Language Awareness in Bilingual Teaching]. In: Ein TIE-CLIL Aus-/Fortbildungskurs, edit.: Langé, Gisella, 1. vyd., Milano, M.I.U.R., 2002, s. 135-168, ISBN: 88-900649-4-3, monografie
Quartapelle, Francesca - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila a kol. (autor kapitoly) : Module 4. Concencia lingüística en la ensenanza bilingüe. [Module 4. Language Awareness in Bilingual Teaching]. In: Curso de Especializacion en AICLE/TIE-CLIL, edit.: Langé, Gisella, 1. vyd., Milano, M.I.U.R., 2002, s. 135-168, ISBN: 88-900649-5-1, monografie
Quartapelle, Francesca - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila a kol. (autor kapitoly) : Module 4. Construction d'une connaissance de la langue destinée a l'enseignement bilingue. [Module 4. Language Awareness in Bilingual Teaching]. In: Developpement de Competences Professionelles TIE-CLIL, edit.: Langé, Gisella, 1. vyd., Milano, M.I.U.R., 2002, s. 135-168, ISBN: 88-900649-2-7, monografie
Quartapelle, Francesca - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila a kol. (autor kapitoly) : Module 4. Language Awareness in Bilingual Teaching. [Module 4. Language Awareness in Bilingual Teaching]. In: TIE-CLIL Professional Development Course. CD-ROM in 5 Languages, edit.: Langé, Gisella, 1. vyd., Milano, M.I.U.R., 2002, s. 135-168, ISBN: 88-900649-6-X, monografie
Quartapelle, Francesca - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila a kol. (autor kapitoly) : Module 4. Language Awareness in Bilingual Teaching. [Module 4. Language Awareness in Bilingual Teaching]. In: TIE-CLIL Professional Development Course, edit.: Langé, Gisella, 1. vyd., Milano, M.I.U.R., 2002, s. 135-168, ISBN: 88-900649-1-9, monografie
Quartapelle, Francesca - Ceriani, Roberto - Gilberti, Anna-Maria - Hofmannová, Marie - Novotná, Jarmila a kol. (autor kapitoly) : Modulo 4. Consapevolezza della lingua nell' insegnamento bilingue. [Module 4. Language Awareness in Bilingual Teaching]. In: Corso TIE-CLIL per lo sviluppo professionale, edit.: Langé, Gisella, 1. vyd., Milano, M.I.U.R., 2002, s. 135-168, ISBN: 88-900649-3-5, monografie