Katedra pedagogické a školní psychologie
Bittnerová, Dana (autor statě) : Hodnota daru v komunikaci dětské skupiny. [The Value of Present in the Communication of a Children's Group]. In: Lidé města 13, Kulturní kontakty a konflikty, edit.: Soukupová, Blanka, výkonný redaktor), 13. vyd., Praha, IZV UK, Nadace Etnos, 1999, s. 113-137, ISBN: 80-7184-638-8
Bittnerová, Dana : Dětské hry v sociální komunikaci skupiny dětí. [Children Games in social communication of the group of the children. In: Rendl, M. et al: 4th class]. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie, 1999, 32 s.
Bittnerová, Dana : Helena Nosková: Návrat Čechů z Volyně. Naděje a skutečnost let 1945-54. [Helena Nosková: The Return of the Czech of Volyně. Expectation et Reality (1949-1954)]. In: Lidé města, roč. 1, 1999, č.: 1, s. 176-179, orig.: Nosková, Helena: Návrat Čechů z Volyně. Naděje a skutečnost let 1945-1954., ISSN: 1212-8112
Bittnerová, Dana : K.J. Obrátil: Kryptadia. Příspěvky ke studiu pohlavního života našeho lidu. [K.J. Obrátil: Kryptadia. Contributions to the study of sexual life of our people]. In: Lidé města, roč. 1, 1999, č.: 1, s. 179-181, orig.: K.J.Obrátil: Kryptadia. Příspěvky ke studiu pohlavního života našeho lidu., ISSN: 1212-8112
Bittnerová, Dana : Téma dopisu v naivní poezii dospívajících dívek. [The Theme of Letter in Naive Poetry of Teen-age Girls]. In: Lidé města, roč. 1, 1999, č.: 1, s. 128-136, ISSN: 1212-8112
Bittnerová, Dana : Transmise dětských formalizovaných her v herním repertoáru dětské skupiny. [The transmission of children's formalised games in the game repertoire of the children's group.]. In: Český lid, roč. 86, 1999, č.: 4, s. 311-324, ISSN: 0009-0794
Byčkovský, Petr - Škaloudová, Alena (autor statě) : Predikce úspěšnosti ve studiu učitelství. [Predictive validity and proficiency of teacher students]. In: Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumu, edit.: Svatoš, Tomáš, 1. vyd., Hradec Králové, ČAPV, 1999, s. 125-130, ISBN: 80-7041-531-2
Duplinský, Josef (přednášející) : Diagnostické a terapeutické možnosti Scénotestu G. von Staabsové. [Diagnostic and Therapeutic Potential of the G. von Staabs Scenotest]. Moravany nad Váhom (Slovensko), 1999, 20 min., 16.-18.6.1999, pro: Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie Bratislava
Duplinský, Josef : Psychické poruchy. [Mental disturbancies]. PedF UK Praha, 1999, 29 s., pro: FRVŠ
Hadj Moussová, Zuzana (autor statě) : Projekt Globální výchovy. [Project Global Education]. In: Multikulturní výchova v období globalizace, 1. vyd., Olomouc, PedF UP, 1999, s. 53-55, ISBN: 80-90-22-89-3-3
Hadj Moussová, Zuzana : Případová studie - kazuistika. [The Case study]. PedF UK Praha, 1999, 29 s., pro: FVRŠ
Helus, Zdeněk (autor statě) : Der tschechische Lehrer auf dem Weg zum Europalehrer. [The Czech Teacher on the Way to the European Teacher]. In: Býti učiteli v centrální Evropě / Lehrer sein in Zentraleuropa, edit.: Gottel, H - Vauhnik, J, Maribor, Europahaus Burgenland, Ped. fak. Maribor, 1999, s. 35-41, ISBN: 3-85374-314-5
Helus, Zdeněk (autor statě) : Ohrožení a možnosti vývoje dítěte v naší době. [The Dangers and Possibilities of Child Development in the Present Time]. In: Univerzitní vzdělávání učitelů primární školy na přelomu století, edit.: Spilková, Vladimíra - Hejlová, Helena, Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 1999, s. 13-22, ISBN: 80-86039-76-5
Helus, Zdeněk : Jde o proměnu školy. [The Changing School]. In: Učitelské noviny, roč. 102, 1999, č.: 11, s. 13-13
Helus, Zdeněk : Výzva pro pedagogickou vědu. [Challenge for the Sience of Education]. In: Pedagogika, roč. 49, 1999, č.: 3, s. 197-199, ISSN: 3330-3815
Hříbková, Lenka - Škaloudová, Alena : Kognitivní schopnosti dvou skupin dětí našeho souboru. [Cognitive Abilities of Two Groups of Longitudinally Followed Children]. In: Rendl, M. et al.: 4th Class. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie PedF UK, 1999, 30 s.
Hříbková, Lenka (autor statě) : Nadané děti v předškolním věku. [Gifted children in preschool age]. In: Metodické listy pro předškolní vzdělávání, edit.: Burianová, Jana - Jakoubková, Věra - Nádvorníková, Hana, 1. vyd., Praha, Nakladatelství Raabe, 1999, s. 1-14, ISBN: 80-86307-03-4
Hříbková, Lenka (autor statě) : Poznámky k analýze obtížnosti řešení úkolů subtestů Stanford-Binetova inteligenčního testu, 4.revize. [Comments on the analysis of difficulty of items in the Stanford-Binet Intelligence Scale, Fourth Edition]. In: Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumu, edit.: Svatoš, Tomáš, 1. vyd., Hradec Králové, VŠP Hradec Králové, Pedagogická fakulta, 1999, s. 147-152, ISBN: 80-7041-531-2
Hříbková, Lenka (autor statě) : Rozvíjení nadání v předškolním věku. [Development of giftedness in preschool age]. In: Metodické listy pro předškolní vzdělávání, edit.: Burianová, Jana - Jakoubková, Věra - Nádvorníková, Hana, 1. vyd., Praha, Nakladatelství Raabe, 1999, s. 1-18, ISBN: 80-86307-03-4
Hříbková, Lenka (přednášející) : Co by měl vědět učitel o nadaných dětech? [What should a teacher know about gifted children?]. Bratislava (Slovensko), 1999, 30 min., 22.5.1999, pro: STaN - ECHA
Hříbková, Lenka (přednášející) : Struktura schopností skupiny dětí s vysokým skóre v Stanford-Binetově inteligenčním testu, 4. revize. [Structure of abilities of children with high total score in the Stanford-Binet Intelligence Scale, 4th edition]. Praha, 1999, 40 min., 4.6.1999, pro: STaN - ECHA
Hříbková, Lenka : Identifikace nadaných dětí a varianty práce s nadanými žáky. [Identifying gifted children and possibilities of their education]. PedF UK, Praha, 1999, 15 s., pro: FRVŠ
Hříbková, Lenka : Stanford-Binetova inteligenční škála (4.revize) - možnost pro identifikaci nadaných? [Stanford-Binet Intelligence Scale: Fourth Edition - Possibility of Identifying the Gifted?]. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa, roč. 34, 1999, č.: 3, s. 230-238, ISSN: 0555-5574
Klusák, Miroslav (přednášející) : Co jsem se od narození do 5. ročníku naučil(a)? Co bych se ještě chtěl(a) naučit? [What have I learned since my birth till the 5th grade? What else would I like to learn?]. VII. celostátní konference ČAPV Hradec Králové, 1999, 30 min., 25.6.1999
Klusák, Miroslav : Jednojazyčný výkladový slovník žáků. [Pupils' Dictionary]. In: Rendl, M.: 4th Class. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie PedF UK, 1999, 37 s.
Kučera, Miloš (přednášející) : Dva typy čtenářů: srovnávací kasuistika. [Two types of reader: a case comparison]. Zlín, 1999, 30 min., 27. a 28.8.1999, pro: Symposium 'Novinky v pedagogické psychologii'
Kučera, Miloš (přednášející) : Kasuistika dobrého špatného čtenáře. [The case of a good bad reader]. Hradec Králové, 1999, 20 min., 24.-25.6.1999, pro: Česká asociace pedagogického výzkumu, výroční konference
Kučera, Miloš : K problematice hry: příklad pubertální třídy. [On the problem of game: example of a teen-age class]. In: Lidé města. Revue pro etnologii, antropologii a etologii komunikace., roč. 1, 1999, č.: 1, s. 3-28, ISSN: 1212-8112
Kučera, Miloš : Morálka sublimace. [Moralities of sublimation]. In: Pedagogika, roč. 49, 1999, č.: 4, s. 370-384, ISSN: 3330-3815
Kucharská, Anna (autor recenze) : Pechancová, B. - Smrčová, A.: Cvičení a hry pro žáky se specifickými poruchami učení v hodinách angličtiny. [Pechancová, B. - Smrčková, A.: Excercises and games for pupils with learning disabilities in English lessons]. In: Specifické poruchy učení a chování. Sborník 1999., edit.: Kucharská, Anna, 1 vyd., Praha, Portál, 1999, s. 91-92, orig.: Pechancová, B. - Smrčová, A.: Excercises and games for pupils with learning disabilities in English lessons., ISBN: 80-7178-294-7
Kucharská, Anna (autor recenze) : Smutný, R. - Šafrová, A.: Využití výpočetní techniky při reedukaci specifických poruch učení. [Smutný, R. - Šafrová, A.: Employing computer programms in correction of learning disabilities]. In: Specifické poruchy učení a chování. Sborník 1999., edit.: Kucharská, Anna, 1. vyd., Praha, Portál, 1999, s. 90-91, orig.: Smutný, R. - Šafrová, A.: Využití výpočetní techniky při reedukaci specifických poruch učení., ISBN: 80-7178-294-7
Kucharská, Anna : Pedagogicko-psychologická diagnostika. [Pedagogical and psychological diagnosis I - V.]. In: Informatorium 3 - 8, roč. 6, 1999, č.: 4-8, s. 6-9, ISSN: 1210-7506
Kucharská, Anna : Specifické poruchy učení a chování. Sborník 1999. [Specific learning diabilities. Proceedings 1999]. 1. vyd., Praha, Portál, 1999, 141 s., ISBN: 80-7178-294-7
Langová, Marta (autor kapitoly) : Člověk a citový život. [Man and emotional life]. In: Občanská výchova pro 8. a 9. ročník ZŠ, 1. vyd., Praha, Fortuna, 1999, s. 9-25, ISBN: 80-7168-641-7
Novotná, Lenka - Škaloudová, Alena : Kresba mužské postavy IV. [Man Figure Drawing IV.]. In: Rendl, M. et al.: 4th Class. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie PedF UK, 1999, 16 s.
Pavelková, Isabella : Styly učení žáků a studentů. [Pupil's and Student's Styles of Learning]. In: Pedagogika, roč. 49, 1999, č.: 2, s. 187-189, orig.: Mareš, Jiří: Styly učení žáků a studentů., ISSN: 3330-3815
Pokorná, Věra (autor statě) : Pädagogische und psychologische Intervention in der systemischen Auffassung. [Pedagogical and Psychological Intervention in the Systemic Concept Special Educational Consulting]. In: Applied Social Sciences in Teacher Education, 1. vyd., Brno, Paido, 1999, s. 90-100
Pokorná, Věra : O nedostatku odvahy. [Lack of courage]. In: Bratrstvo, roč. 40, 1999, č.: 4, s. 4-5
Pokorná, Věra : Strach, který prožíváme. [Fear which live]. In: Bratrstvo, roč. 40, 1999, č.: 1, s. 4-5
Prouzová, Romana (přednášející) : Rozvoj komunikační kompetence žáků jako kriterium výběru teoretických prostředků ve výuce. [The Development of Pupil's Communicative Competence as a Criterion of the Selection of the Means of Teaching]. Olomouc, 1999, 20 min., květen 1999, pro: Jazykovědné sdružení
Prouzová, Romana : Aspekty mluveného projevu žáků čtvrté třídy [The Aspects of the Fourth Class Pupils' Spoken Language]. In: Rendl, M. et al.: The 4th Class. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie, 1999, 21 s.
Prouzová, Romana : Derrida a de Saussure. [Derrida and de Saussure]. In: Slovo a slovesnost, roč. 60, 1999, č.: 1, s. 59-66, ISSN: 0037-7031
Prouzová, Romana : Rozvoj komunikační kompetence žáků jako kriterium výběru teoretických prostředků ve výuce. [The Development of Pupils's Communicative Competence as a Criterion of the Selection of the Means of Teaching]. In: Jazykovědné aktuality, roč. 36, 1999, zvl.č., s. 55-61, ISSN: 1212-5326
Rendl, Miroslav a kol. : 4. třída. [4th Class]. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie PedF UK Praha, 1999, 395 s.
Rendl, Miroslav (přednášející) : Test TIMSS v longitudinálním výzkumu. [TIMSS test in the longitudinal research]. Hradec Králové, 1999, 20 min., 24.6.- 25.6.1999, pro: ČAPV
Rendl, Miroslav : Longitudinální výzkum Pražské skupiny školní etnografie. [Longitudinal research of Prague group of school ethnography]. In: Lidé města. Revue pro etnologii, antropologii a etologii komunikace., roč. 1, 1999, č.: 1, s. 150-156, ISSN: 1212-8112
Rendl, Miroslav : Matematické znalosti dětí ve čtvrté třídě. [Children's mathematical knowledge in fourth grade]. In: Rendl, M. et al.: 4th class. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie, UK v Praze - Pedagogická fakulta, 1999, 45 s.
Škaloudová, Alena (autor statě) : Evaluační techniky vyvinuté IEA v longitudinálním výzkumu žáků 4.tříd. [Evaluation techniques developed by IEA in longitudinal research of 4th class pupils]. In: Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumu, edit.: Svatoš, Tomáš, 1. vyd., Hradec Králové, ČAPV, 1999, s. 188-194, ISBN: 80-7041-531-2
Škaloudová, Alena : Prospěch, kresba postavy a dva testy z výzkumů IEA ve čtvrté třídě. [School Report, Human Figure Drawing, and Two Tests from IEA Research in the 4th Class]. In: Rendl, M.: 4th Class. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie PedF UK, 1999, 23 s.
Štech, Stanislav - Šašková, Ludmila : Sociologie současné rodiny. [Sociology of modern family]. 1. vyd., Praha, Portál, 1999, 128 s., orig.: Francois de Singly: Sociologie de la famille contemporaine., ISBN: 80-7178-249-1
Štech, Stanislav (autor kapitoly) : Sociálně-kulturní pojetí handicapu. [Sociocultural approach of handicapped children]. In: Psychologie handicapu, 2. vyd., Praha, Karolinum, 1999, s. 33-56, ISBN: 80-7184-929-4
Štech, Stanislav (autor kapitoly) : Teoretické přístupy k vysokoškolské výuce. [Theoretical Approaches to the University Teaching]. In: Vybrané otázky vysokoškolské pedagogiky, 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 1999, s. 157-166, ISBN: 80-86039-97-8
Štech, Stanislav (autor statě) : Rozdíly ve výzkumné metodologii - rozdíly v pojetí psychologie ? [Do Differences in Research Methodology Represent Differences in the Conception of Psychology ?]. In: Kvantitativní a kvalitativní výzkum v psychologii, edit.: Heller, Daniel - Sedláková, Miluše - Vodičková, Libuše, 1. vyd., Praha, Psychologický ústav AV ČR v Praze ve spolupráci s Českomoravskou psychologickou společností, 1999, s. 33-41, ISBN: 80-86174-03-4
Štech, Stanislav (přednášející) : Relations Between Parents and Teachers: Mediating the Code of Communication. [Relations Between Parents and Teachers: Mediating the Code of Communication]. Kreuzlingen (Švýcarsko), Konstanz (SRN), 1999, 30 min., 30.4.-3.8.1999, pro: ISPA (International School Psychology Association)
Štech, Stanislav (přednášející) : Výzvy a rozpory věku dospívání - role školy. [Challenges and Contradictions of Adolescence - the Role of School Attendance]. Benešov u Prahy, 1999, 20 min., 3.-5.12.1999, pro: MOST - SPM Klíčov
Štech, Stanislav : "Nemožné" povolání ? Stále inspirativní bonmot. [An "Impossible" Profession ? The Bon Mot Still Valid]. In: Pedagogika, roč. 49, 1999, č.: 4, s. 322-334, orig.: Cifali, Mireille: Métier "impossible" ? Une boutade inépuisable., ISSN: 3330-3815
Štech, Stanislav : Klinický přístup a pedagogika. [Clinical Approach and Pedagogy]. In: Pedagogika, roč. 49, 1999, č.: 4, s. 335-346, orig.: Filloux, Jeanine: Clinique et Pédagogie., ISSN: 3330-3815
Trpišovská, Dobromila (autor statě) : Vědecká pojednání. [Scientific treatises]. In: Interkulturní vzdělávání, edit.: Urbánek, Petr, 1. vyd., Liberec, Technická univerzita, 1999, s. 64-70, ISBN: 80-7083-354-8
Vacínová, Marie (přednášející) : Emocionální inteligence. [Emocional inteligence]. Praha, 1999, 360 min., 14.12.1999, pro: Magistrát hl. m. Prahy
Vacínová, Marie (přednášející) : Jak zlepšit své výsledky. [How to improve your results]. Praha, 1999, 300 min., 10.10. a 20.10.1999, pro: Magistrát hl.m. Prahy
Vacínová, Marie (přednášející) : Komunikace. [Communication]. Praha, 1999, 360 min., 5.2.- 6.2.1999, 6.5.-7.5.1999, pro: Consilia
Vacínová, Marie (přednášející) : Psychologie a duševní hygiena. [Psychology and mental hygiene]. Praha, 1999, 210 min., 25.3., 27. 5. a 12.10.1999, pro: Magistrát hl.m. Prahy
Vacínová, Marie (přednášející) : Zátěžové situace. [Stress situations]. Praha, 1999, 90 min.(5x), 16.2., 5.3., 13.4., 24.9. a 8.11.1999, pro: Magistrát hl.m. Prahy
Valentová, Lidmila : Metodika práce výchovného poradce při vedení poradenských skupin. [Methods and Procedures in the Work of A School Councelor During the Guidance of Groups of Students]. PedF UK Praha, 1999, 36 s.
Valentová, Lidmila : Potřebnost a účinnost specializačního studia pro výchovné poradce podle hodnocení absolventů. [Usefulness and effect of specialized studies for educational councelors according to graduates' evaluation]. In: Zpravodaj IPPP ČR a asociace poradenských pracovníků ve školství - Výchovné poradenství, 1999, č.: 19, s. 21-25
Valentová, Lidmila : Preventivní a intervenční postupy v profesní přípravě učitelů - výchovných poradců. [Procedures of Prevention and Intervention As A Part of Professional Training in School Counselors]. PedF UK Praha, 1999, 5 s., pro: FRVŠ
Valentová, Lidmila : Specializační studium výchovného poradenství. [Specialized studies of educational counseling]. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa, roč. 34, 1999, č.: 2, s. 149-154, ISSN: 0555-5574
Vaníčková, Eva - Provazník, Kamil - Hadj Moussová, Zuzana : Sexuální zneužívání dětí II. [Sexual abuse of children II]. 1. vyd., Praha, Karolinum, 1999, 81 s., ISBN: 80-7184-878-6
Vaníčková, Eva - Provazník, Kamil - Hadj Moussová, Zuzana - Spilková, Jana : Sexuální násilí na dětech. [Sexual violence towards children]. 1. vyd., Praha, Portál, 1999, 118 s., ISBN: 80-7178-286-6
Vavrda, Vladimír : Oidipský konflikt z hlediska současné psychoanalytické teorie. [Oedipus Conflict from the Point of View of Contemporary Psycho-analytic Theory]. In: Pedagogika, roč. 49, 1999, č.: 4, s. 359-369, ISSN: 3330-3815
Vavrda, Vladimír : Soudobá psychoanalysa, neurovědy a vývojová psychologie. Implikace pro výchovu. [Contemporary Psycho-analysis, Neurosciences and Developmental Psychology. Implications for Education]. In: Pedagogika, roč. 49, 1999, č.: 4, s. 347-352, ISSN: 3330-3815
Viktorová, Ida (přednášející) : Vliv vrstevníků na rozvoj psaní u dětí na 1. stupni ZŠ. [The development of the children written texts in the primary school]. Zlín, 1999, 24.-26.8.1999, pro: konference Novinky pedagogické a školní psychologie
Viktorová, Ida (přednášející) : Zpracování odborného textu u dětí na 1. stupni ZŠ. [The children reformulations of the instructional texts in the primary school]. Hradec Králové, 1999, 25.-28.6.1999
Viktorová, Ida : Čtenářský deník na 1. stupni ZŠ. [The diary of reader in the primary school]. In: Čeština doma a ve světě, roč. 7, 1999, č.: 1, s. 34-37, ISSN: 1210-9339