Katedra pedagogické a školní psychologie




Bittnerová, Dana (autor statě) : Deux communautés d'immigrés, deux attitudes diferentes envers l'instruction. [Two groups of immigrants, two different attitudes to education]. In: CD-ROM 5 Biennale de la education et de la formation, CD-ROM vyd., Paris, APRIEF, 2000

Bittnerová, Dana (autor statě) : Realita hraní dětských her. [The reality of playing childern games]. In: 5. třída, edit.: Rendl, Miroslav, 1. vyd., Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2000, s. 1-26

Bittnerová, Dana (přednášející) : Dětské formalizované hry - stabilnost formy a proměnlivost leitmotivu. [The Children Games - the Stability of the Form and the Unstableness of the Leitmotiv]. Poděbrady, 2000, 30 min., 30.8.- 1.9.2000, pro: konferenci 12. antopologické dny

Bittnerová, Dana (přednášející) : Integrace imigrační skupiny - úloha vzdělání. [Integration of am Immigration Group - the Role of Education]. Liberec, 2000, 30 min., 28.-29.6.2000, pro: Konference ČAPV

Bittnerová, Dana : Rok po stých narozeninách Josefa Spilky. [One year after 100 aniversery of Josef Spilka]. In: Český lid, roč. 87, 2000, č.: 1, s. 78-82, ISSN: 0009-0794

Byčkovský, Petr - Škaloudová, Alena (přednášející) : Ještě jednou k predikci úspěšnosti ve studiu učitelství. [Once again toward prediction of sucess in teacher 's study]. Liberec, 2000, 20 min., 28.6.2000, pro: Česká asociace pedagogického výzkumu

Duplinský, Josef (autor statě) : Psychologické možnosti identifikace problémů v činnosti pracovníků veřejné správy. In: Sborník příspěvků z konference Public Administration 2000, Lázně Bohdaneč, 2000, s. 35-36, ISBN: 80-7194-280-4

Duplinský, Josef (autor statě) : Sociálně psychologická hlediska korupčního chování. In: Korupce. Boj proti korupci ve veřejné správě, edit.: Zilvar, J. - Roudný, R., Pardubice, Univerzita Pardubice, FES, 2000, s. 23-28, ISBN: 80-7194-314-2

Hadj-Moussová, Zuzana : Menšiny ve městě, projekt globální výchova - výchova k toleranci. [Minorities in the town, project of Global educaton - education at tolerancy]. In: Lidé města, revue pro etnografii, antropologii a etologii komunikace, roč. 2, 2000, č.: 3, s. 140-144, ISSN: 1212-8112

Hadj-Moussová, Zuzana : Neviditelná síť sociálních vztahů. [Invisible network of social relations]. In: Moderní vyučování, 2000, č.: 7, s. 5-7, ISSN: 1211-6858

Helus, Zdeněk (přednášející) : Integrierung in die EU verwandelt die tschechische Schule. [The EU Integration change the Czech School]. Szekszard (Maďarsko), 2000, 60 min., 29.3.2000, pro: Univerzita PECS/Szekszard

Helus, Zdeněk : Učitel - vůdčí aktér proměny školy. [Teacher - the maine actor of the school transformation]. In: Učitelské listy, roč. 7, 2000, č.: 6, s. 6-9, ISSN: 1210-6313

Helus, Zdeněk : Ustavení asociace děkanů pedagogických fakult. [Founding of the Association of Deans of Pedagogical Faculties]. In: Učitelské noviny, roč. 103, 2000, č.: 9, s. 20-20

Hrabal, Vladimír - Pavelková, Isabella (přednášející) : Srovnání pojetí žákovské motivace studentů učitelství a učitelů v návaznosti na Helusovo pojetí žáka. [Comparrison of teacher's and student's of teaching concept of pupil's motivation in resumption with Helus's concept of pupil]. Praha, 2000, 25 min., 29.9.2001, pro: PedF

Hříbková, Lenka - Klusák, Miroslav (přednášející) : Situace v klinickém semestru. [Situation in the clinical semester]. Liberec, 2000, 90 min., 28.6.2000, pro: 8. konference ČAPV

Hříbková, Lenka - Škaloudová, Alena : Stanford-Binetův inteligenční test v páté třídě. [Stanford-Binet Intelligence Scale in the 5th Grade]. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie, 2000, 27 s.

Hříbková, Lenka (přednášející) : Téma nadané děti v přípravě budoucích učitelů na Pedagogické fakultě v Praze. [Lectures on Gifted Children at the Faculty of Education, Charles University in Prague]. Praha, 2000, 30 min., 7.12.2000, pro: IDM MŠMT ČR

Klusák Miroslav : Poznatkové bilance žáků 5. třídy. [The Accounts of Knowledge of 5th Graders. In: Rendl, M. et all: 5th Class]. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie PedF UK, 2000, 39 s.

Kučera, Miloš (autor statě) : Dva aspekty jazyka a dva typy špatného čtení. [Two aspects of language and two types of weak reading]. In: Pátá třída, edit.: Rendl, Miroslav a kol., 1. vyd., Praha, Pedagogická fakulta UK, 2000, s. 1-54

Kučera, Miloš (autor statě) : Le jeu folklorique et la sublimation. [The folkloric game and the sublimation]. In: CD ROM de La Veme Biennale de l'Education et de la Formation. http://www.inrp.fr/ Acces/Biennale/ 5biennale/ Contrib/Long, Paris, 2000, 3 s.

Kučera, Miloš (autor statě) : Mluvnice ve 4. třídě. [Matters of grammar in the 4th grade]. In: Čtvrtá třída, edit.: Rendl, Miroslav a kol., 1. vyd., Praha, PedF UK, 1999, s. 1-6

Kučera, Miloš (autor statě) : Žánr vyprávění ve výzkumu čtenářské gramotnosti testem IEA. [Narrative texts in the reading ability test of the IEA]. In: Čtvrtá třída, edit.: Rendl, Miroslav a kol., 1. vyd., Praha, PedF UK, 1999, s. 1-59

Kučera, Miloš (přednášející) : Herní folklór školních dětí : workshop. [Folklore games of school children: a workshop]. Liberec, 2000, 60 min. (2x), 28.6. a 29.6.2000, pro: konference České asociace pedagogického výzkumu

Kučera, Miloš (přednášející) : Le jeu folklorique et la sublimation. [The folkloric game and the sublimation]. Paris (France) La 5eme Biennale de l'Education et de la Formation, 2000, 30 min., 12.-15.4.2000, pro: APRIEF, La 5eme Biennale de l'Education et de la Formation

Kucharská, Anna - Švancarová, Daniela (autor statě a editor sborníku) : Screening poruch čtení a psaní - II. [Screening of learning disabilities]. In: Specifické poruchy učení a chování. Sborník 2000., edit.: Kucharská, Anna, 1. vyd., Praha, Portál, 2000, s. 64-72, ISBN: 80-7178-389-7

Kucharská, Anna - Zelinková, Olga (autor statě a editor sborníku) : Česká společnost 'Dyslexie'. [Czech Society 'Dyslexia']. In: Specifické poruchy učení a chování. Sborník 2000, edit.: Kucharská, Anna, 1. vyd., Praha, Portál, 2000, s. 140-142, ISBN: 80-7178-389-7

Kucharská, Anna : Výtvarné projevy dětí 1. [Children's Creative Expression 1]. In: Informatorium 3 - 8, roč. VII, 2000, č.: 8, s. 6-8, ISSN: 1210-7506

Kucharská, Anna : Výtvarné projevy dětí 2. [Children Creative Expression 2.]. In: Informatorium 3 - 8, roč. VII, 2000, č.: 9, s. 6-7, ISSN: 1210-7506

Langová, Marta - Vacínová, Marie : Analýza situace nevhodného chování žáků. [Analysis of situation disruptive pupil behaviour]. In: Vedení školy, 2000, č.: září, s. 1-10

Langová, Marta - Vacínová, Marie : Řešení nekázně žáků ve třídě s důrazem na strategii kontroly chování. [Disruptive behaviour - strategy of control]. 2000, č.: listopad, s. 1-19

Pavelková, Isabella - Hrabal, V. (přednášející) : Motivace žáků ve škole. [Motivation of pupils at school]. Olomouc, 2000, 25 min., 7.9.-9.9.2000, pro: ČMPS

Pavelková, Isabella (přednášející) : Výskyt, významnost a realizovatelnost různých druhů motivace k učení ve škole. [Occurence, significance and realisability of various kinds of motivation for learning at school]. Liberec, 2000, 20 min., 27.6.-29.6.2000, pro: ČAPV

Pokorná, Věra (autor statě) : Curricula der Humanwissenschaftlichen Fächer für die Grundschullehrerausbildung an der Pädagogischen Fakultät der Karlsuniversität in Prag. [Curricula in humanities for teachers of elementary schools at the Faculty of Education of the Charles University in Prague]. In: Humanwissenschaftliche Grundschullehrer Innenausbildung in Tschechien und Österreich. Ein Vergleich, edit.: Ludwig Boltzmann Institut für Schulentwicklung u. InternationvergleichendeSchulforschung, 1. vyd., Wien, Ludwig - Boltzmann - Institut, 2000, s. 78-81

Pokorná, Věra (autor statě) : Der humanwissenschaftlicher Bereich der Grundschullehrerausbildung in der Tschechischen Republik. [The humanities in the education of elementary school teachers in the Czech Republic]. In: Humanwissenschaftliche Grundschullehrer Innenausbildung in Tschechien und Österreich. Ein Vergleich., edit.: Percy, J., 1. vyd., Wien, Ludwig-Bolzmann-Institut, 2000, s. 106-210

Pokorná, Věra (autor statě) : Entwicklung der Lehrpläne in der Tschechischen Republik nach dem Jahr 1989, ein Vergleich mit den Lehrplänen vor 1989. [Curricula Development in the Czech Republic after 1989, as compared with the curricula prior of 1989]. In: Humanwissenschaftliche Grundschullehrer Innenausbildung in Tschechien und Österreich. Ein Vergleich, edit.: Percy, Jund a kol., 1. vyd., Wien, Ludwig-Bolzmann-Institut, 2000, s. 165-167

Pokorná, Věra (autor statě) : Reuven Feuerstein's method of instrumental enrichment and its first applications in czech setting. [Reuven Feuerstein's method of instrumental enrichment and its first applications in czech setting]. In: Minorities in a pluralist Society at the Turn of the Millenium, The Conference Handbook, edit.: Smejkal, Vladimír, 1. vyd., Brno, Masarykova univerzita, 2000, s. 17-21

Pokorná, Věra : Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. [Practice for children with learning disability]. 2.dopl. vyd., Praha, Portál, 2000, 154 s., ISBN: 80-7178-151-7

Pokorná, Věra : Rozvoj vnímání a poznávání 1. [Development of perception and kognition 1]. 1. vyd., Praha, Portál, 2000, 88 s.

Pokorná, Věra : Rozvoj vnímání a poznávání 2. [Development of perception and kognition 2]. 1. vyd., Praha, Portál, 2000, 64 s.

Pokorná, Věra : Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. [Theory, diagnostic and therapy of learning disability]. 2.opr. vyd., Praha, Portál, 2000, 304 s., ISBN: 80-7178-151-7

Procházková, Jana (přednášející) : Music Therapy - Introductory Workshop on Use of Music Therapy in Practice. [Music Therapy - Introductory Workshop on Use of Music Therapy in Practice]. Leeds (GB), 2000, 240 min., 22.9.2000, pro: Ass.for Family Therapy-Pennine Branch

Procházková, Jana (přednášející) : Postupy a možnosti psychologa v práci s dítětem při podezření na týrání a zneužívání. [The Psychological Approach and Possibilities with Suspect Syndrom CAN]. Praha, 2000, 120 min., 6.12.2000, pro: IPPP

Procházková, Jana (přednášející) : Soudněznalecká činnost s dětskou a rodinnou problematikou. [The Role of Experts Opinion in Child and Family Law Problems]. Praha, 2000, 120 min., 21.10.2000, pro: ILF - kat.soudních znalců

Procházková, Jana (přednášející) : Syndrom CAN a dítě v krizi. [Syndrom CAN and the Child in Crisis]. Kutná Hora, 2000, 180 min., 11.10.2000, pro: Školský úřad Kutná Hora

Procházková, Jana (přednášející) : Týrané a zneužívané děti - syndrom CAN. [Child Abuse and Neglect - sy CAN]. Ústí nad Labem, 2000, 2 dny, 15.11. - 16.11.2000, pro: Pedagogické centrum Ústí n/L

Procházková, Jana (přednášející) : Vedení hovoru s dítětem se syndromem CAN. [How to Talk with Child with Child Abuse and Neglect Syndrom]. Čelákovice, 2000, 240 min., 12.12.2000, pro: MPSV

Procházková, Jana (přednášející) : Vzdělávání týmu a supervize. [Education and Supervizion of Team - for Helping Professions]. Kladno, 2000, 120 min., 24.10.2000, pro: ČAPLD /česká asociace pracovníků linek důvěry

Procházková, Jana (přednášející) : Změny v sociálně právní ochraně dítěte v ČR - nové možnosti péče o děti. [Changing Child Protection Practice in the Czech Republic - New Opportunities for the Care of Children]. York (United Kingdom), 2000, 150 min., 17.- 20.9.2000, pro: BASPCAN

Prouzová, Romana (autor statě) : Řízené vyprávění dětí. [Regulated children's narration]. In: 5. třída, edit.: Rendl, Miroslav, Praha, PSŠE, 2000, s. 1-46

Prouzová, Romana (přednášející) : Děti a jazyk. [Children and language]. Praha (ČR), 2000, 15 min., 14.-15.6. 2000, pro: ÚJČ AV ČR a JS ČR

Prouzová, Romana : Děti, jazyk, řeč. [Children, language, speech]. In: Jazykovědné aktuality, roč. 37, 2000, č.: Zvláštní číslo, ISSN: 1212-5326

Prouzová, Romana : Recenze učebních textů autorky Jany Potůčkové - Český jazyk pro 2. třídu ZŠ. [Jana Potůčková - Czech language for the second class of primary school, textbook review]. Praha, 2000, 4 s., pro: JS ČR, MŠMT

Prouzová, Romana : Vocabulary test - conditions, consequences and results. Psycholinguistic study. [Vocabulary test - conditions, consequences and results. Psycholinguistic study.]. In: CD ROM 5e Biennale internationale de l' éducation et de la formation, edit.: APRIEF, Paříž, APRIEF, 2000, 100 KB

Rendl, Miroslav (autor statě) : 'Matematické myšlení'v testu Stanford-Binet: od 2. do 5. třídy. ['Mathematical thinking'in Stanford-Binet test: since 2nd to 5th grades]. In: 5. třída, edit.: Rendl, Miroslav a kol., 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000, s. 1-59

Škaloudová, Alena : Některé vzájemné vazby a vztahy v páté třídě. [Some mutual relations and connections in the 5th grade]. Praha, Katedra pedagogické a školní psychologie, 2000, 25 s.

Škaloudová, Alena : Zpráva k výzkumnému záměru CEZ:J13/98:114100002. [Report to the Research Design CEZ:J13/98:114100002]. KpgŠPs PeF UK Praha, 2000, 5 s., pro: KpgŠPs

Štech, Stanislav (autor kapitoly) : Komunikace rodičů a učitelů - hledání dialogu. (E 2.1). [Parents-teachers communication - search for a dialogue]. In: Rádce učitele, 1. vyd., Praha, Nakladatelství dr. Josef Raabe, 2000, s. 1-19, ISBN: 80-86307-06-9

Štech, Stanislav (autor statě) : Jedinec, socializace a výchova. [Individual, socialization and education]. In: Integrativní funkce osobnosti, edit.: Macek, Petr - Šafářová, Miroslava, 1. vyd., Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2000, s. 83-88, ISBN: 80-210-2465-8

Štech, Stanislav (autor statě) : Výzvy a rozpory věku dospívání - role školy. [Challenges and Contradictions of Adolescence - the Mission of the School]. In: Adolescence - věk problémů, edit.: Klíma, Petr, 1. vyd., Praha, Sdružení pro sociální prevenci a sociální pedagogiku 'Éthum', 2000, s. 25-28

Štech, Stanislav (přednášející) : Angažovanost rodičů ve škole nebo ve školní socializaci dětí. Přehled studií. [Parental involvement in schools or in school socialization of their children - a survey of studies]. Bratislava (SR), 2000, 30 min., 30.8.-31.8.2000, pro: AŠP ČR a SR (Asociace školní psychologie)

Štech, Stanislav (přednášející) : Léčka výchovného romantismu. [The pitfall of romantic education]. Praha (ČR), 2000, 30 min., 29.9.2000, pro: UK-PedF

Štech, Stanislav (přednášející) : Vzdělávání a potřeby současné poradenské praxe. [The role of trainig of psychologists in the light of current needs of psychological counselling]. Seč (ČR), 2000, 60 min., 11.12.-12.12.2000, pro: MŠMT ČR

Štech, Stanislav : Komentář k Salomonově textu 'Netradiční úvahy o podstatě a poslání současné pedagogické psychologie. [Comments on Salomon's 'Unorthodox thoughts on the nature and mission of contemporary educational psychology]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 2, s. 145-152, ISSN: 3330-3815

Štech, Stanislav : Křivá huba, nebo křivé zrcadlo (o hříchu podvodných interpretací). [Splaymouth or distorted mirror ? (about the sin of uncorrect interpretations)]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 2, s. 117-120, ISSN: 3330-3815

Štech, Stanislav : V. Bienále o výchově a vzdělávání v Paříži. [5th Biennial Conference on Education in Paris]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 2, s. 287-290, ISSN: 3330-3815

Trpišovská, Dobromila - Heřmanová, Vladislava - Kovaříková, Marie - Mattioli, Jan - Fleischmann, Otakar a kol. : Kapitoly ze sociální psychologie. [Chapters from Social Psychology]. 1. vyd., Ústí nad Labem, UJEP, 2000, 124 s., ISBN: 80-7044-304-9

Trpišovská, Dobromila - Trpišovská, Marta : Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. [Creative movement and dance in groupwork]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 3, s. 295-297, orig.: Payneová, Helen: Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi., ISSN: 3330-3815

Trpišovská, Dobromila (autor statě) : 39 kompetencí pro Evropu. [39 Competencies for Europe]. In: Vědecká pojednání, Wissenschaftliche Abhandlungen, Prace naukowe, edit.: Adamczuk, F. - Schmidt, P. - Vacek, J., 1. vyd., Liberec, Zittau, Jelenia Góra, Akademické koordinační středisko v Euroregionu Nisa, 2000, s. 220-229, ISBN: 80-7083-394-7

Trpišovská, Dobromila : Životní jubileum docenta Jiřího Vomáčky. [The Jubilee of Jiří Vomáčka]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 2, s. 192-193, ISSN: 3330-3815

Valentová, Lidmila : Metodika práce poradce při vedení poradenských skupin. [Methodology of counselors'activities of counseling groups]. Pedagogická fakulta UK Praha, 2000, 25 s., pro: VVZ

Valentová, Lidmila : Potřebnost a účinnost specializačního studia pro výchovné poradce. [Usefulness and effect of specialized studies for educational councelors]. Pedagogická fakulta UK, Praha, 2000, 8 s., pro: VVZ (vědeckovýzkumný záměr)

Valentová, Lidmila : Problém školní zralosti. [Problem of school maturity]. 2000, 16 s., pro: VVZ

Viktorová, Ida (autor statě) : La production spontanée de textes littéraires par les enfants: le cas d'un garcon de CE2. [The children production of literary texts: the case of the nine years old boy]. In: CD-ROM de la Biennale de l'Education et de la Formation, edit.: APRIEF, 1. vyd., Paris, APRIEF, 2000, 5 s.

Viktorová, Ida (autor statě) : Písemná produkce dětí ve 4.třídě. [Written production of children in the 4th class]. In: Čtvrtá třída, edit.: Rendl, Miroslav a kol., 1. vyd., Praha, PedF UK Praha, 1999, s. 1-29

Viktorová, Ida (autor statě) : Psaní v paté třídě. [Written production of children in the 5th class]. In: Pátá třída, edit.: Rendl, Miroslav a kol., 1. vyd., Praha, PedF UK Praha, 2000, s. 1-37

Viktorová, Ida (přednášející) : Místo školy v pohledu 9-letých dětí. Příklad literární produkce. [The literary production of the nine years children: the figure of the school in the children texte]. Liberec, 2000, 28.6. - 29.6. 2000, pro: konferenci ČAPV



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU