Katedra primární pedagogiky
Koťátková, Soňa (autor statě) : Diagnostika a co dál? Některé aspekty analyzující individuální a skupinové projevy chování při dramatické výchově. [Diagnostics and how to proceed? Certain aspects to analyse individual and group behavioural expressions in drama education]. In: Pedagogická diagnostika 99, edit.: Langer, Ladislav, 1. vyd., Ostrava, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 1999, s. 407-411, ISBN: 80-7042-160-6
Koťátková, Soňa (přednášející) : Osobnostní a sociální rozvoj ve studiu učitelství a jeho praktická propedeutika. [Social and personality development in the study of pedagogy and its practical propedeutic]. Brno, 2000, 20 min., 23.6.2000, pro: Pedagogická fakulta MU v Brně
Koťátková, Soňa : Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. [Drama-in-Education and Social Psychological training]. In: Tvořivá dramatika, roč. 11, 2000, č.: 1, s. 37-37, orig.: Valenta, Josef: Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik, ISSN: 1211-8001
Koťátková, Soňa : Kompetence dítěte předškolního věku. [The Competencies of a Pre-School child]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 1, s. 56-64, ISSN: 3330-3815
Koťátková, Soňa : Osobnostní a sociální výchova studentů učitelství. [Personality and social education in the study of teachers]. UK-PedF Praha, 2000, 7 s., pro: MŠMT
Koťátková, Soňa : Pozice diagnostiky v dramatické výchově - individuum, skupina. [Position of Diagnostics in Drama-in-Education]. In: Tvořivá dramatika, roč. 11, 2000, č.: 1, s. 12-14, ISSN: 1211-8001
Křivánek, Zdeněk (autor recenze) : Hrajeme si s písmenky. Výukový program na CD-ROM. [Games with letters]. In: Výchovné poradenství, edit.: Grada, 1. vyd., Praha, Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 1999, s. 72-73
Křivánek, Zdeněk : Kde hledat východiska antipedagogiky? [Where to find the resorts of the anti-pedagogy?]. In: Pedagogická orientace, 2000, č.: 2, s. 13-19, ISSN: 1211-4669
Opravilová, Eva : Proměny školy, učitele a žáka na přelomu tisíciletí. [Changes of school, teacher and pupil at the and of milenium]. In: Predškolská výchova, roč. 55, 2000, č.: 1, s. 14-15
Spilková, Vladimíra (autor statě) : Improving the Quality of Teacher Education through the Theoretical Reflection of Practice. [Improving the Quality of Teacher Education through the Theoretical Reflection of Practice]. In: Educational research: Serving the Development of Societies, 1. vyd., Sherbrooke, Faculté d' éducation, 2000, s. 129-130
Spilková, Vladimíra (autor statě) : Professional development of Teachers and Student Teachers through Reflection of Practice. [Professional development of Teachers and Student Teachers through Reflection of Practice]. In: Teacher Education and Global Co-operation, 1. vyd., Barcelona, Faculty of Education, 2000, s. 66-67
Tomková, Anna - Staňková, Blanka (autor statě) : Reading methodologies in the 1 st level of a primary school inspired by the RWCT programme. [Reading methodologies in the 1 st level of a primary school inspired by the RWCT programme]. In: Identity and Diversity in Literacy Development. Proceedings of Papers, edit.: Gavora, Peter, 1. vyd., Bratislava, Slovak Reading Association, 2000, s. 207-210, ISBN: 80-968403-1-2
Tomková, Anna : Proměny vyučovacích metod a forem v primární škole. PedF UK Praha, 2000, 28 s., pro: MŠMT
Uhlířová, Jana (autor statě) : Cesta ke zbožnosti v raném věku. (Jednota bratrská a věroučná praxe). [A way to piety during the early childhood]. In: Unie Comenius, bulletin č. 12. Mimořádné číslo k životnímu jubileu prof. PhDr. Dagmar Čapkové, DrSc., dr.h.c., edit.: Bohmová, Eva, 1. vyd., Praha, Unie Comenius a Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000, s. 121-125, ISBN: 1213-1776 a 3330-3815
Uhlířová, Jana (autor statě) : Výchovná vize Jana Uhra na stránkách 'Sokolského vzdělavatele'. [Jan Uher 's educational vision on the pages of the magazin 'Sokol's educator']. In: Sokol, učitelstvo a vznik ČSR, edit.: Pumprla, Václav, 1. vyd., Praha, Česká obec sokolská, 1999, s. 50-54
Uhlířová, Jana (přednášející) : Le syste'me d'accueil des jeunes enfants dans la République tche'que. [The institutional system of early childhood education in Czech Republic]. Tours ( France), 2000, 3 dny, 29.6. - 1.7.2000, pro: CNEFEI, Surenes, France, Conference nationale d' AGIEME
Uhlířová, Jana (přednášející) : Obecná porada - vyvrcholení konceptu raného vzdělávání. [General consultation - culmination of the concept of the early education]. Bratislava, 2000, 2 dny, 13.11. - 15.11.2000, pro: Konferenci, pořádanou Universitou Komenského FF v Bratislavě s tématem: Obecná porada o nápravě věcí lidských na přelomu 3. tisíciletí
Uhlířová, Jana : Integrace - proměna priorit české školy. [Integration - transformation of Czech school priorities]. Praha, 2000, 15 s., pro: MŠMT
Uhlířová, Jana : La satisfaction des premiers besoins de l'enfants a' l'école maternelle comme prévention du développement disharmonique. [Satisfaction of primary needs of the child in nurcery school as the prevention of disharmonious developement]. Praha, 2000, 6 s., pro: CNEFEI (Centre National d 'Etudes et de Formation pour l 'Enfance Inadaptée
Válková, Jana (přednášející) : Výchova k občanství - Autorita a pravomoc. [Civic Education - Authority]. Olomouc, 2000, 60 min., 21.8.2000, pro: PedF UP Olomouc
Válková, Jana : 2.fáze mezinárodního výzkumu projektu Občanská výchova IEA. [2nd phase of the international study Civic Education IEA]. UK Praha, 2000, 2 s., pro: MŠMT
Válková, Jana : Výchova k občanství v primární škole. [Civic Education at Primary School]. UK Praha, 2000, 34 s.
Walterová, Eliška - Dorotíková, Soňa - Průcha, Jan - Spilková, Vladimíra - Rýdl, Karel a kol. : Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. [Development of national education and teachers training in European context]. 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2000, 215 s., ISBN: 80-7290-034-X
Wildová, Radka (autor statě) : Nové trendy v přípravě učitelů - výzkum jako součást didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. [The New trends at the primary school teacher training - research as the part of didactic of elementary reading and writing]. In: Príprava učitelov - elementaristov na prahu noveho tisícročia, edit.: Portík, Milan, 1. vyd., Prešov, Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešově, 2000, s. 165-169, ISBN: 80-88722-97-7
Wildová, Radka (autor statě) : The transformation of teacher training to improve initial literacy among primary school children. [The transformation of teacher training to improve initial literacy among primary school children]. In: Identity and Diversity in Literacy Development, edit.: Gavora, Peter - Zapotočná, Olga, 1. vyd., Bratislava, SRA, Mária Melicharová -SLŠJ, 2000, s. 226-231, ISBN: 80-968403-1-2
Wildová, Radka (přednášející) : Inference reading. [Inference reading]. Umea (Švédsko), 2000, 90 min., 3.10.2000, pro: Univerzita UMEA
Wildová, Radka (přednášející) : The development of initial literacy at the Czech Republic. [The development of initial literacy at the Czech Republic]. Švédsko, 2000, 2.10.2000, pro: Univerzita UMEA
Wildová, Radka : Společnost pro podporu a rozvíjení čtenářství - CzechRA. [The Czech Reading Association]. In: Učitelské listy, roč. 8, 2000, č.: 2, s. 17-17, ISSN: 1210-6313
Wildová, Radka : Učebnice prvopočátečního čtení v současné české primární škole. [Elementary reading books at the present Czech primary school]. In: Host - měsíčník pro literaturu a čtenáře, 2000, č.: 9, s. 58-60