Katedra pedagogiky




Bendl, Stanislav : Kázeň na sídlištních školách. [Housing Estate Primary Schools Discipline]. In: Pedagogická orientace, 2000, č.: 3, s. 54-64

Bendl, Stanislav : Kázeň v základní škole očima učitelů a žáků. [Primary School Discipline in Teachers - and - Students' Perspective]. In: Pedagogická revue, roč. 52, 2000, č.: 3, s. 209-219

Bendl, Stanislav : Strašidlo nekázně v Praze ? [Spectre of Lack Discipline in Prague ?]. In: Učitelské listy, roč. 7, 2000, č.: 9, s. 21-21, ISSN: 1210-6313

Byčkovský, Petr - Škaloudová, Alena (přednášející) : Ještě jednou k predikci úspěšnosti ve studiu učitelství. [Once again toward prediction of sucess in teacher's study]. Liberec, 2000, 20 min., 28.6.2000, pro: Česká asociace pedagogického výzkumu

Byčkovský, Petr - Zieleniecová, Pavla - Šobrová, Jitka : Hodnocení ve vzdělávání. [Evaluation in education]. Praha, 2000, 8 s., pro: MŠMT

Byčkovský, Petr (přednášející) : Co vyučovat v didaktice technických předmětů? [What to teach in didactics of engineering subjects?]. Hradec Králové, 2000, 20 min., 12.6.-14.6.2000, pro: 8. Pražská konference kybernetické pedagogiky

Byčkovský, Petr (přednášející) : Interaktivní dynamické testování. [Interactive dynamic testing]. Hradec Králové, 2000, 15 min., 12.-14.6.2000, pro: 8. Pražská konference kybernerické pedagogiky

Byčkovský, Petr (přednášející) : Jak obstáli naši žáci v přírodovědné části TIMSS? [On achievement of our students in TIMSS]. Liberec, 2000, 30 min., 29.6.2000, pro: Česká asociace pedagogického výzkumu

Hausenblas, Ondřej (autor statě) : Sloni, čtení, psaní a kritické myšlení (Ukázková lekce pro řízené čtení, pozorování výstavby textu a smyslu). [The Elephants, Reading, Writing, and Critical Thinking]. In: Stylistyka IV, 2000, edit.: Gajda, Stanislaw - Pisarkowa, Krystyna - Skubalanka, Teresa, 1. vyd., Opole, Uniwersytet Opolski, Polska Akademia Nauk, 2000, s. 285-300, ISSN: 1230-2287

Mazáčová, Nataša (autor statě) : Gordon Serfontein: Potíže dětí s učením a chováním. [Gordon Serfontein: Teaching and behaviour - trouble with children]. In: Specifické poruchy učení a chování, edit.: Kucharská, Anna, 1. vyd., Praha, Portál, 2000, s. 43-44, orig.: Serfontein, Gordon: Potíže dětí s učením a chováním, ISBN: 80-7178-389-7

Mazáčová, Nataša (autor statě) : Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu klinického semestru. In: Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností, Brno, PAIDO, 2000, s. 220-230, ISBN: 80-85931-87-7

Mazáčová, Nataša (autor statě) : Rýdl, Karel: Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessoriové. [Rýdl, Karel: M. Montessori - principles and concepts]. In: Specifické poruchy učení a chování, edit.: Kucharská, Anna, 1. vyd., Praha, Portál, 2000, s. 117-118, orig.: Rýdl, Karel: Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessoriové, ISBN: 80-7178-389-7

Mazáčová, Nataša : Jak překonat dětský strach I + II. [How to get over children's fear]. In: Informatorium, roč. 7, 2000, č.: 4,5, s. 7-9, ISSN: 1210-7506

Mazáčová, Nataša : Jak si vybrat učebnici. [How to choose the textbook]. In: Moderní vyučování, roč. 6, 2000, č.: 2, s. 5-7, ISSN: 1211-6858

Mazáčová, Nataša : Možnosti a meze projektového vyučování. [Capability and limitation of project teaching]. In: Moderní vyučování (elektronická verze na Internetu), roč. 6, 2000, č.: 10, s. 5-5, http://www.portal.cz/mv, ISSN: 1211-6858

Mazáčová, Nataša : Prostředí, vybavení a uspořádání učebny. [Environment and furnishing in classroom]. In: Moderní vyučování, roč. 6, 2000, č.: 5, s. 5-7, ISSN: 1211-6858

Mazáčová, Nataša : [bez názvu]. In: Informatorium, roč. 7, 2000, č.: 2, s. 24-24, orig.: Vaníčková, Eva a kol.: Sexuální násilí na dětech, ISSN: 1210-7506

Mazáčová, Nataša : [bez názvu]. In: Informatorium, roč. 7, 2000, č.: 8, s. 24-24, orig.: Lhotová, Dagmar - Slabý, K. Zdeněk: Ani den bez pohádky, ISSN: 1210-7506

Mazáčová, Nataša : [bez názvu]. In: Informatorium, roč. 7, 2000, č.: 5, s. 24-24, orig.: Vágnerová, Marie: Vývojová psychologie, ISSN: 1210-7506

Mazáčová, Nataša : [bez názvu]. In: Moderní vyučování, roč. 6, 2000, č.: 3, s. 23-23, orig.: Filová, Hana - a kol.: Budoucí učitelé na souvislé praxi, ISSN: 1211-6858

Mazáčová, Nataša : [bez názvu]. In: Moderní vyučování, roč. 6, 2000, č.: 8, s. 23-23, orig.: Grecmanová, Helena - Urbanovská, Eva - Novotný, Petr: Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků, ISSN: 1211-6858

Mazáčová, Nataša : [bez názvu]. In: Moderní vyučování, roč. 6, 2000, č.: 10, s. 23-23, orig.: Kirbyová, Amanda: Nešikovné dítě, ISSN: 1211-6858

Mazáčová, Nataša : [bez názvu]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 3, s. 306-306, orig.: Hanšpachová, Jana: Veselé hry s malými dětmi, ISSN: 3330-3815

Mazáčová, Nataša : [bez názvu]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 1, s. 95-97, orig.: Skalková, Jarmila: Obecná didaktika, ISSN: 3330-3815

Mojžíšová, Jarmila - Kubínová, Marie - Novotná, Jarmila (autor statě) : Možnosti modulového systému zpracování učiva v ČR. [Possibilities of modular system in the Czech Republic]. In: Modularity Across Europe, edit.: Quartapelle, Franca, 1. vyd., Milano, IRRSAE Lombardia, 2000, s. 3-5

Pařízek, Vlastimil (autor kapitoly) : Kritéria hodnocení učitelů a postavení ředitele v současné době. [The Criteria of Evaluation of Teachers from the point of view of Headmasters]. In: Vedení školy, 1. vyd., Praha, RAABE, 2000, s. 1-17

Pařízek, Vlastimil (autor kapitoly) : Rozvoj tvořivosti a tvořivého myšlení na škole. [The development of creativity and creative thinking]. In: Vedení školy, 1. vyd., Praha, RAABE, 2000, s. 1-15

Pařízek, Vlastimil (autor statě) : Ekonomický a sociální základ učitelství. [Economic and Social Background of Teacher Profession in CR]. In: Učitelství jako profese, edit.: Solfronk, Jan, 1. vyd., Liberec, Technická univerzita, 2000, s. 34-42

Pařízek, Vlastimil : Jak naučit žáky myslet. [Learning to Think]. 1. vyd., Praha, PedF UK, 2000, 66 s.

Pařízek, Vlastimil : Perspektivy vzdělávání. [The future of education]. In: Pedagogická orientace, roč. 42, 2000, č.: 4, s. 17-23, ISSN: 1211-4669

Prokop, Jiří - Prokop, Petr : Partnerství ve výzkumu žáka. [Partnership in the research of the pupil]. In: Pedagogická orientace, 2000, č.: 1, s. 72-84, ISSN: 1211-4669

Prokop, Jiří - Spilka, Petr (autor statě) : Učitel ve výzkumu partnerské práce ve škole. [The teacher in charge of research at school]. In: Pedagogická diagnostika 99. Sborník z mezinárodní konference, edit.: Langr, Ladislav, 1. vyd., Ostrava, Ostravská univerzita, 2000, s. 129-144, ISBN: 80-7042-160-6

Prokop, Jiří (autor statě) : Hnutí za práva dítěte z pohledu antipedagogiky. [Movement for children's rights from the view of anti-pedagogics]. In: Výchova a práva dítěte na prahu tisíciletí, edit.: Veselá, Zdenka, I. vyd., Brno, ČPedS - Konvoj, 2000, s. 263-271, ISBN: 80-85615-92-4

Prokop, Jiří (autor statě) : Partnerství jako sociální forma vyučování. [Partnership as a social form of education]. In: Škola v kontexte celoživotného učenia. Zborník z medzinárodného kolokvia Od vyučujúcej k učiacej sa škole, edit.: Pavlov, I., 1. vyd., Prešov, Metodické centrum SR, 2000, s. 35-52, ISBN: 80-8045-191-5

Prokop, Jiří (autor statě) : Teoretické a metodologické problémy sociální pedagogiky. [Theoretical and methodological problems of social pedagogics]. In: Sociální pedagogika jako vědecká a společensky užitná disciplína, edit.: Hřebíček, Libor, I. vyd., Brno, Bonny press, 2000, s. 105-109, ISBN: 80-902936-0-3

Rýdl, Karel (autor kapitoly) : Bildungsentwicklungen und -aufgaben in Tschechien. [Development of the Educaiton and schools in the Czech republic]. In: Zeitgeschichte Europäischer Bildung 1970-2000, Bd. II: Nationale Entwicklungsprofile, 1. vyd., Münster, New York, München, Berlin, Waxmann, 2000, s. 331-352, ISBN: 3-89325-843-4

Rýdl, Karel (autor kapitoly) : Otevřená škola jako centrum vzdělanosti. [Open school as the centre of the culture]. In: Vedení školy, 1. vyd., Praha, Raabe, 2000, s. D 1-13

Rýdl, Karel (autor kapitoly) : Vývoj české vzdělávací soustavy ve srovnání. [The development of the Czech educational system in comparison with the general tendences in the EU-countries]. In: Člověk a česká společnost na prahu 21. století, 1. vyd., Opava, Open Education ent. Sciences 2000, 2000, s. 91-117, ISBN: 80-90-1974-7-7

Rýdl, Karel (autor předmluvy) : Předmluva k českému vydání. [Preface to the Czech edition]. In: Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi, 1. vyd., Brno, Paido, 2000, s. 9-10

Rýdl, Karel (autor statě) : Pedagogiczne problemy autonomii szkoly. Od bajki do merytorycznej debaty. [Pedagogical Problems of the School Authonomy]. In: Pedagogiczne drogowskazy, edit.: Juras Krawczyk, B. - Sliwerski, Boguslaw, 1. vyd., Krakow, Impuls, 2000, s. 122-126, ISBN: 83-88030-73-6

Rýdl, Karel (autor statě) : Pojetí a formy praxe v přípravě učitelů v zahraničí. [The form of the practice in the inservice teacher training in abroad]. In: Pedagogická konference o pedagogické praxi. Záznam z jednání, edit.: Kuranda, Jiří, 1. vyd., Praha, PedF UK, 2000, s. 3-8

Rýdl, Karel (autor statě) : Role a funkce sebehodnocení školy v systému evaluace. [The role and the function of the Selfevaluation of the School in the systém of the External Evaluation]. In: Vzdělávání - brána k evropské integraci. Sborník z mezinárodní konference, edit.: Malach, Antonín, 1. vyd., Brno, Masarykova univerzita, 2000, s. 414-418, ISBN: 80-210-2419-4

Rýdl, Karel (autor statě) : Smysl kvality ve vzdělání a důležitost jejího hodnocení z hlediska daltonských škol. [The aim of the quality in education and the necessarity of the evaluation of the point of view of the Dalton schools]. In: Sborník IV. mezinárodní konference českých daltonských škol (Brno, 28. března 2000), edit.: Moškvan, Vladimír, 1. vyd., Brno, Česká asociace daltonských škol, 2000, s. 9-12

Rýdl, Karel : Freie Arbeit bei Maria Montessori und Peter Petersen. [Free work of Maria Montessori and Peter Petersen]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 2, s. 201-202, orig.: Klein-Landeck, M.: Freie Arbeit bei Maria Montessori und Peter Petersen, ISSN: 3330-3815

Rýdl, Karel : Koncepce státní maturity pro minulost? [The concept of the 'State maturita' only for past time?]. In: Učitelské listy, roč. 7, 2000, č.: 9, s. 2-2, ISSN: 1210-6313

Rýdl, Karel : Pädagogische Schulentwicklung, Schulprogramm und Evaluation. [The development of the educational system]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 2, s. 202-203, orig.: Bastian, J.: Pädagogische Schulentwicklung, Schulprogramm und Evaluation, ISSN: 3330-3815

Rýdl, Karel : Perspektivní změny role a funkce gymnaziálního vzdělávání v zahraničí. [The perspective in the changes of the gymnasial education abroad]. In: Učitelské listy, roč. 7, 2000, č.: 9, s. 225-230, ISSN: 1210-6313

Rýdl, Karel : Podpora inovačních trendů v Rakousku. [The support of the innovating trends in Austria]. In: Učitelské listy, roč. 7, 2000, č.: 10, s. 20-20, ISSN: 1210-6313

Rýdl, Karel : Selektivnost české školy. [Selectivity in the Czech schools]. In: Učitelské listy, roč. 7, 2000, č.: 7, s. 7-7, ISSN: 1210-6313

Rýdl, Karel : Vychováváme a vzděláváme s Marií Montessoriovou. Praxe reformně pedagogické koncepce. [Education and teaching with Maria Montessori]. 1. vyd., Praha, ČS EFFE, 2000, 131 s., orig.: Ludwig, H. a kol.: Erziehen mit Maria Montessori. Ein reformpaedagogisches Konzept in der Praxis, ISBN: 80-7194-266-9

Rýdl, Karel : Vzdělávací program školy jako výzva. [The school curriculum plan as the appeal for us]. In: Moderní vyučování, roč. 6, 2000, č.: 89, s. 14-15, ISSN: 1211-6858

Skalková, Jarmila : Maturita - dlouhodobý problém a aktuální výzva. [The Maturita /School-Leaving Examination/ - Long-term Problem and Immediate Challenge]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 3, s. 272-284, ISSN: 0330-3815

Skalková, Jarmila : Vulfson, B. L.: Strategija razvitija obrazovanija na zapadě na poroge XXI veka (vyd. nakl. URAO, Moskva 1999, s. 181). [Vulfson, B. L.: The Strategy of Development of Education in the West in the beginning of XXI Century]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 4, s. 434-436, orig.: Vulfson, B. L.: Strategija razvitija obrazovanija na zapadě na poroge XXI veka, ISSN: 0330-3815

Skalková, Jarmila : Výchova a vzdělávání v kontextu soudobých globalizačních tendencí. [Education in the context of current globalization trends]. In: Pedagogika, roč. 50, 2000, č.: 1, s. 12-22, ISSN: 0330-3815

Váňová, Miroslava (autor kapitoly) : Přípravné učitelské vzdělávání v Evropě. [Pregraduate teacher education in Europe]. In: Development of national education and teacher education in the European context, 1. vyd., Praha, PedF UK, 2000, s. 91-100

Váňová, Miroslava : Stav a trendy v učitelském vzdělávání v Evropě. In: Rozvoj národní vzdělanosti a profesionalizace učitelů v evropském kontextu. [State and Trends in Teacher Education in Europe. In: Development of National Education and Teacher Professionalisation in European Context.]. PedF UK, 2000, 12 s., pro: UK, MŠMT

Váňová, Miroslava : Vzdělávací politika a řízení školství v České republice a v zemích Evropské unie. [School Policy and School Management in the Czech Republic and in EU Countries]. 1. vyd., PF ÚJEP, Ústí n. Labem, 2000, 15 s.

Walterová, Eliška - Dorotíková, Soňa - Průcha, Jan - Spilková, Vladimíra - Rýdl, Karel a kol. : Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. [Development of national education and teachers training in European context]. 1. vyd., Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2000, 215 s., ISBN: 80-7290-034-X

Zieleniecová, Pavla - Byčkovský, Petr (autor kapitoly) : Předmluva. [Foreword]. In: Katalogy cílových požadavků. 2. návrh pro veřejnou diskusi, Praha, MŠMT, 2000, s. 3-4



ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU