PERSONÁLNÍ BIBLIOGRAFIE
Wildová, Radka (autor statě) : Nové trendy v přípravě učitelů - výzkum jako součást didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. [The New trends at the primary school teacher training - research as the part of didactic of elementary reading and writing]. In: Príprava učitelov - elementaristov na prahu noveho tisícročia, edit.: Portík, Milan, 1. vyd., Prešov, Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešově, 2000, s. 165-169, ISBN: 80-88722-97-7
Wildová, Radka (autor statě) : The transformation of teacher training to improve initial literacy among primary school children. [The transformation of teacher training to improve initial literacy among primary school children]. In: Identity and Diversity in Literacy Development, edit.: Gavora, Peter - Zapotočná, Olga, 1. vyd., Bratislava, SRA, Mária Melicharová -SLŠJ, 2000, s. 226-231, ISBN: 80-968403-1-2
Wildová, Radka (přednášející) : Inference reading. [Inference reading]. Umea (Švédsko), 2000, 90 min., 3.10.2000, pro: Univerzita UMEA
Wildová, Radka (přednášející) : The development of initial literacy at the Czech Republic. [The development of initial literacy at the Czech Republic]. Švédsko, 2000, 2.10.2000, pro: Univerzita UMEA
Wildová, Radka : Společnost pro podporu a rozvíjení čtenářství - CzechRA. [The Czech Reading Association]. In: Učitelské listy, roč. 8, 2000, č.: 2, s. 17-17, ISSN: 1210-6313
Wildová, Radka : Učebnice prvopočátečního čtení v současné české primární škole. [Elementary reading books at the present Czech primary school]. In: Host - měsíčník pro literaturu a čtenáře, 2000, č.: 9, s. 58-60